Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Vraagjes over High School

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
magicalgin
Amerika-ontdekker

Vraagjes over High School

Bericht door magicalgin »

Hoi allemaal,

Ik ga deze zomer bijna zeker verhuizen naar Amerika (California). Ik ben nu 16 en zit in de 4de van het VWO, dus dan heb ik nog 2 jaar High school daar toch?
Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt, dus ik zou graag willen vragen of de overschakeling moeilijk is of niet? En waar moet ik vooral op letten?

Groetjes!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Vraagjes over High School

Bericht door kastelke »

Als nu nog niet 100% vaststaat dat je gaat verhuizen, dan zal het allemaal heel erg snel moeten gaan. Best wel stresserend, niet?

Men zal afschriften (transcripts) willen van je studieresultaten hier in Nederland of Belgie, en afhankelijk daarvan zal men gaan bekijken in welke grade men je plaatst.
Hou er rekening mee dat jij dus geen Nederlands middelbaar school diploma krijgt (want dat maak je niet af), maar dat het mogelijk ook een probleem is om een Amerikaans middelbaar schooldiploma te krijgen omdat zij er van uit gaan dat je 4 jaar high school moet doen om je credits te verdienen. Dit kan dus een probleem zijn als je verder wilt gaan studeren aan een universiteit. Dus het omzetten van verdiende credits kan heel belangrijk voor je zijn. Tevens zal je mogelijk summer courses moeten gaan volgen om dit mee op te vangen.
Veel zal ook afhangen van de richting die je tot nu toe gevolgd hebt.

Men zal je testen op wiskunde en Engels (placement testen) om je niveau te bepalen. En afhankelijk van je kennis van het Engels plaatst men je mogelijk in het English As a Second Language program (en dan kom je dus mogelijk in de problemen voor je high school diploma, want die credits tellen minder mee).

Hoe de aanpassing verloopt, dat kan iemand je zeggen, dat is afhankelijk van heel veel factoren:
ben je iemand die al zeer vlot Engels kan? Leg je zelf vlot contacten? Kom je in een zeer internationale omgeving terecht of ergens heel erg rural op "den boeren buiten"? Sluit jouw leef- en interessewereld aan bij die van je klasgenoten? ...
Algemeen wordt gezegd dat de tienerjaren waar jij in zit niet de beste jaren zijn om een dergelijke verhuis te doen. Maar ach, dat is de theorie. In de praktijk is iedereen een geval apart. Als jij heel erg achter dit avontuur staat, dan zal dat al heel anders verlopen dan wanneer jij het helemaal niet ziet zitten om al je vrienden en familie hier achter te laten voor iets waar je niet naartoe wilt. Ook, als je een redelijk realistische kijk hebt op het leven wat er nu gaat komen, zal dit je ook helpen om de overgang vlot te laten lopen.

HEb je een green card, of ga je op een tijdelijk visum?
Waar trek je ergens naartoe? Ben je daar ooit al geweest?

Oh ja, je kan meesal je eigen high school niet kiezen, of zomaar van school veranderen als deze je niet leuk lijkt. In de VS moet je meestal naar de high school gaan die toegewezen is aan het gebied (zipcode) waar je gaat wonen. Dus als jullie zelf nog je huis kan kiezen, kan je misschien eerst eens een afspraak maken met de guidance counsellor van de school die bij die buurt hoort, dat geeft je een indruk van de school en geeft jou ook een beetje een zicht van waar je staat en wat je zal moeten doen om je diploma te behalen.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
magicalgin
Amerika-ontdekker

Tja, ik heb niet echt een keus. Want ik heb mijn greencard dus al, en mijn ouders willen niet elk jaar op vakantie gaan.
Ik zal waarschijnlijk geen moeite hebben met het Engels, want ik volg nu Tweetalig VWO. En ik ben er al eens geweest (familie bezoek).
Dus eigenlijk krijg ik alleen problemen met die credits?
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat zal afhankelijk zijn van welke credits men je geeft obv de huidige opleiding en zo. Daarvoor moet je met je guidance counsellor spreken.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik zou zeggen, wacht rustig af tot je een afspraak met je guidance counselor hebt. Zorg ervoor dat je een duidelijk transcript uit Nederland hebt, met eventueel een "credits- vertaling" van het Nuffic erbij, en hou er rekening mee dat je misschien op een lager niveau gezet wordt dan je zelf gewend bent, omdat men in de VS niet zo bekend is met het Nederlandse systeem. Ze rekenen hier bijvoorbeeld met het GPA. Als je een zes op zeg Economie hebt, dan staat dus hier dus heel slecht, en dan maakt het niet uit of het Economie is op het VWO niveau, want dat kennen ze in de VS niet, en daar kunnen ze je dus geen credit voor geven.

Als je VWO doet, en je Engels is goed genoeg, dan zou je in principe met een honors of AP klas mee kunnen draaien, maar ik twijfel of je ze dat zo laten doen. In dat geval zou ik kijken of je getest kan worden (als ze dat sowieso al niet doen), of misschien een jaar over kan doen (de 4e), zodat je in 11th en 12th grade in een hoog niveau kan belanden. Nederlandse universiteiten (mocht je ooit terug willen) erkennen namelijk AP vakken wel, maar de rest niet, dus aan dat niveau zou je het meest hebben. Ik zou zelf rekenen op nog een jaar de 4e (10th grade), al is het alleen maar om te wennen aan het land, je nieuwe school, de nieuwe cultuur, en de nieuwe taal (in de VS wonen is echt totaal anders dan een tweetalig VWO), en zodat je in 11th en 12th grade op een goed niveau kan doen.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Dutchess
Amerika-expert

Bericht door Dutchess »

Ik was bijna 16 toen ik naar de VS verhuisde omdat mijn vader overgeplaatst werd voor 3 jaar (uiteindelijk werd het 5 1/2 jaar). Over die "algemeenheden" dat de tienerjaren niet ideaal zijn om zo'n verhuizing te doen zou ik me maar niet druk maken.

Voor mij is het al vele jaren geleden, nog voordat er organisaties as Nuffic waren. Wij hebben toen idd uit moeten leggen aan de school dat een "8" op het VWO min of meer hetzelfde was als een "A" of "A-" op een Amerikaanse High School. We hebben indertijd (dit was einde 70'er jaren!) ook gezegd dat een VWO diploma equivalent was aan 2 jaren college. Tegenwoordig zouden we het waarschijnlijk met een IB (International Baccalaureate) diploma vergelijken. Het resultaat was dat ze mij toen "high school credits" hebben gegeven voor mijn Nederlandse VWO vakken (aan de hand van mijn Nederlandse rapporten met vertaling), en ze hebben me ook een leerjaar laten overslaan (zodat ik niet te ver achter zou raken op mijn Nederlandse klasgenoten - we dachten namelijk toen nog dat ik in Nederland zou gaan studeren). Wij verhuisden in het voorjaar van mijn VWO 4 jaar, en ik werd toen in 11th grade geplaatst voor de 2 resterende maanden van het schooljaar. Alleen voor Engels plaatsten ze mij in 10th grade English (voor die 2 maanden).

De overgang ging prima. De eerste week op school was heel vermoeiend vanwege de overgang op konstant Engels praten, nieuwe indrukken, ontmoetingen, etc. Maar dat wende heel gauw. De school wees ook iemand aan om me weg te wijzen, en dat hielp enorm. En ik vond het geweldig dat ik die zomer "Driver's Ed" kon nemen en mijn rijbewijs haalde! In de herfst heb ik de ACT test gedaan (een landelijk examen dat door veel colleges en universiteiten gebruikt wordt in hun toelatingsproces) en haalde een score van 28, wat heel respectabel was voor iemand die pas 6 maanden in het land woonde. In mijn senior jaar (12th grade) heb ik ook AP vakken genomen (US History en Chemistry) en dat ging uitstekend. Ik verwacht dat jouw tweetalige VWO je best goed heeft voorbereid op deze overgang, maar onderschat die vermoeiende eerste weken niet.

Cultureel was het idd enorm wennen (ik kwam in een hele conservatieve omgeving terecht), maar zolang je maar openstaat voor nieuwe ervaringen zal het best gaan. Ik heb toen ook meiden ontmoet die van een andere Amerikaanse staat kwamen, en die hadden het er veel moeilijker mee omdat ze gewoon geen moeite wilden doen om zich aan te passen aan hun nieuwe omgeving!

Ik realiseer me dat mijn ervaringen wel al van heel lang geleden waren, en een hoop dingen (zoals in welk leerjaar je geplaatst wordt, en of je credits kan krijgen voor je VWO vakken) zullen tegenwoordig waarschijnlijk anders benaderd worden. Maar ik wilde gewoon even aangeven dat het, met de juiste instelling, allemaal best mee kan vallen met die overschakeling.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

magicalgin schreef:Hoi allemaal,

Ik ga deze zomer bijna zeker verhuizen naar Amerika (California). Ik ben nu 16 en zit in de 4de van het VWO, dus dan heb ik nog 2 jaar High school daar toch?
Ik neem aan dat er wel mensen zijn die dit ook hebben meegemaakt, dus ik zou graag willen vragen of de overschakeling moeilijk is of niet? En waar moet ik vooral op letten?

Groetjes!
De zoon van mijn Nederlandse vriendin heeft dit precies zo meegemaakt en zit inmiddels op college. Ik wil hem wel vragen, of hij je wil vertellen, hoe dat voor hem ging, laat me dan even via pb je echte naam en email adres weten. Ik herinner me wel, dat ze moeite hadden, omdat de high school een 6 als een "D" vertaalde, waardoor zijn GPA heel laag werd. Op high school ging het heel goed met hem en volgens mij vond hij de overgang niet heel moeilijk, maar dat kan ook, omdat hij meteen mijn dochter en haar vriendinnen kende.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Ik kan je aanraden om het eerste term (en misschien wel jaar) geen AP klassen te nemen. Vaak is het behoorlijk wennen, heb je een culture shock (zit 'm in de kleinste dingen) en zullen er toch dingen zijn die je gemist hebt of juist weer net wat anders gehad hebt. Ik heb zelf 'maar' een jaar highschool gedaan (senior year, tijdens een exchange) had bijvoorbeeld Havo eindexamen gedaan in Spaans met een 7 beeindigd dus was best goed, maar AP Spanish was veel en veel te hoog gegrepen.

Het hangt een beetje vanaf hoe jouw highschool het zal regelen, maar als je de mogelijkheid hebt om US History te nemen (soms wordt dit alleen in junior year gegeven bijvoorbeeld, zoals op mijn school, maar ik mocht het toch als senior nemen omdat ik het interessant vond), dan kan ik je dat vak heel erg aanraden, omdat je direct zo veel leert over het land en haar korte maar rijke geschiedenis. Krijg je automatisch veel cultuur van mee.

Ook kan ik je aanraden om een soort English vak te nemen waarbij ze Essay writing / Academic Writing aanbieden. Binnen het Nederlandse onderwijssysteem wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken (wel betogen enzo schrijven, wat er wel op lijkt, maar toch weer anders is dan de Amerikaanse essays). Dit ga je zeker nodig hebben in je toekomst in Amerika als je verder wilt studeren. Ik heb het 1 term gevolgd en m'n leven lang plezier van gehad met gevolg dat ik goede (Engelse) essays kan schrijven. Ik heb een paar jaar geleden m'n docent nog eens gemaild om haar hartelijk te bedanken voor haar lessen, ze zijn me heel erg waard geweest.

Verder had ik per term 1 creatief vak. Ik vond dat zelf erg leuk, omdat dit dingen zijn die op een Nederlandse school niet worden aangeboden. Hier is het vakkenpakket wat ik gekozen had. Nou had het voor mij geen invloed op m'n GPA en hoefde ik niet naar een Amerikaanse universiteit, dus ik kon het me ook wel permitteren om een soort pretpakket te kiezen, maar ik vind dat ik desondanks toch een redelijk divers pakket het (maar gelukkig geen mathematics, iets wat jij wel zult moeten nemen!) Wat betreft je GPA zou je wel kunnen kijken of je in je senior year wat AP klassen kan nemen, zeker als je moeilijkheden zou krijgen met je credits. Maar goed, dit is iets wat je met je guidance counsellor moet bespreken.

Dit waren mijn vakken:

Term 1:

US History
English Essay Writing
French 5/6 (geeft het niveau aan)
Spanish 5/6
Photography
Computer Graphics

Term 2:

US History
English Contemporary Literature
French 5/6
Spanish 5/6
Photography
Ceramics

Wat betreft het sociale aspect: Maak je niet te druk daarom. Vrienden maken is eng, maar bedenk dat je daar nieuw bent. Je kan zijn wie je wilt zijn, helemaal jezelf. Je begint met een schone lei. Ik zelf vond dit echt heerlijk en ben echt ondergedompeld in de Amerikaanse cultuur van acceptatie en vriendelijkheid. Het duurt wel even voordat je echte vrienden hebt, dat kan soms wel maanden duren, want je komt natuurlijk wel binnen een groep die vaak al de basisschool met elkaar gedeeld heeft, maar de tijd loont wel. Amerikanen zijn erg vriendelijk en willen je over het algemeen overal wel bij betrekken. Het enige lastige is dat ze soms zeggen dat ze iets leuks met je gaan doen, maar vervolgens niets laten horen. Zo wacht ik al jaren op een bbq die voor mij georganiseerd zou worden ;-)

Mijn highschool was trouwens niet het standaard beeld van high school wat je in de films ziet. Maar dat vond ik juist heel erg prettig. Er hing een hele ongedwongen sfeer. Ik hoop dat jij ook zoiets treft.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Het is erg vanuit mijn perspectief geschreven, maar hopelijk vind het leuk om ervaringen te lezen.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

mag ik vragen waar in California je gaat wonen? Ik heb ook in CA gewoond!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
magicalgin
Amerika-ontdekker

Georgie schreef:Ik kan je aanraden om het eerste term (en misschien wel jaar) geen AP klassen te nemen. Vaak is het behoorlijk wennen, heb je een culture shock (zit 'm in de kleinste dingen) en zullen er toch dingen zijn die je gemist hebt of juist weer net wat anders gehad hebt. Ik heb zelf 'maar' een jaar highschool gedaan (senior year, tijdens een exchange) had bijvoorbeeld Havo eindexamen gedaan in Spaans met een 7 beeindigd dus was best goed, maar AP Spanish was veel en veel te hoog gegrepen.

...

Ook kan ik je aanraden om een soort English vak te nemen waarbij ze Essay writing / Academic Writing aanbieden. Binnen het Nederlandse onderwijssysteem wordt hier nauwelijks aandacht aan geschonken (wel betogen enzo schrijven, wat er wel op lijkt, maar toch weer anders is dan de Amerikaanse essays). Dit ga je zeker nodig hebben in je toekomst in Amerika als je verder wilt studeren. Ik heb het 1 term gevolgd en m'n leven lang plezier van gehad met gevolg dat ik goede (Engelse) essays kan schrijven. Ik heb een paar jaar geleden m'n docent nog eens gemaild om haar hartelijk te bedanken voor haar lessen, ze zijn me heel erg waard geweest.
...
Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt. Het is erg vanuit mijn perspectief geschreven, maar hopelijk vind het leuk om ervaringen te lezen.
Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel.

mag ik vragen waar in California je gaat wonen? Ik heb ook in CA gewoond!
Tuurlijk! Ik ga naar Westminster, iets ten zuiden van LA. Ik ben me op dit moment aan het voorbereiden voor de Cambridge Advanced Exams, en daarvoor moet ik ook veel essays/reviews/contributions etc schrijven. Maar dat komt misschien door mijn Amerikaanse lerares :P Maar ik zal wel zeker aan je tip denken, bedankt! En over die AP klassen, komt het omdat ze dieper op het onderwerp in gaan en je een minder brede scala vakken op je diploma krijgt? Want toen ik daar was, had ik ook even geïnformeerd (Bij La Quinta HS..) en toen zeiden ze dat ik dan elke dag dezelfde rooster zal krijgen.
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Cambridge Advanced is al erg hoog niveau, klasse! Ik heb het zelf lesgegeven en vond het af en toe best pittig. Wat een AP klas precies inhoudt kan ik je moeilijk vertellen omdat ik zelf geen AP of honors klassen heb genomen. Het is in elk geval van een hoger niveau en moeilijk en pittiger en staat daarom ook beter.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik vond zelf AP ongeveer gelijk staan aan het IB, wat ik weer redelijk gelijk vond aan het VWO.

Elke dag hetzelfde rooster> dat klopt, dat hebben bijna alle Amerikaanse scholen. Je hebt ergens tussen de 6-7 vakken per semester, en dat doen ze vaak door -of- korte lessen te hebben (circa 50 minuten) of een zg. block schedule te hebben, waarbij je een dag 3 vakken hebt en op de andere dag ook 3 vakken, en dan elke dag ook een connection waarin je electives (vrije keuze vakken) etc. doet. Het is even wennen, maar ik vond het altijd wel fijn, het rooster was heel voorspelbaar, en ik kon eenmaal in Nederland, nooit onthouden wanneer ik nou waar moest zijn (en het principe van tussenuren ontging me helemaal).
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Een grote reden, waarom de roosters hier zo consistent zijn, is, dat de meeste studenten afhankelijk zijn van schoolbussen voor het transport van huis naar school en terug. Daarom heeft iedere schooldag voor iedereen dezelfde aanvang en einde.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
magicalgin
Amerika-ontdekker

Hoi, ik heb nog een klein vraagje, wat niet echt met High School te maken heeft. (Ik had nl. geen zin om een nieuw topic te openen) Maar hoe lang kan je eigenlijk buiten de VS verblijfen als je al je greencard hebt?!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Dat ligt er aan voor hoelang je de toestemming krijgt, en dat zal afhankelijk zijn van je reden. Zijnde "ik wil een jaar in het buitenland een specialistische studie gaan doen' zal je makkelijker toestemming geven dan 'ik wil eens een jaartje ook in land y gaan wonen om te kijken waar ik het nou het leukste vindt'.
Elke
magicalgin
Amerika-ontdekker

Bedankt iedereen! Heb me nu eindelijk gesettled en ingeschreven op de school. Volgende week nog even een assessment test doen (ze accepteren mn CAE certificaat niet :x) en langs mijn counselor. :) Woont er hier iemand nabij Westminster CA? (Offtopic) En weten jullie misschien hoe het zit met stijldansen hier? Want naar wat ik hoor doen alleen senioren het :S
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

ik ga (als het gesprek op consulaat goed gaat) in november emigreren naar OC (of miss LA county) en een huis huren met een andere Nederlander, misschien leuk dan nog eens te meeten.
magicalgin
Amerika-ontdekker

Oke heb net een week school gehad. Jezus het huiswerk is hier echt te veel :| Ik heb Engels 3P, US History, Chem AP, Phys AP en Pre-Cal. Je wordt hier letterlijk en figuurlijk begraven onder het huiswerk. School hier is wel heel erg anders..
Georgie
Amerika-expert

Bericht door Georgie »

Hee!

Wat balen dat je eerste indruk zo slecht is..Of althans, dat je overdonderd bent door het huiswerk.
Ik kan me dat zelf niet heel erg bewust herinneren, misschien is dat op elke school anders.
Je hebt ook een behoorlijk heftig vakkenpakket gekozen. Je zult het waarschijnlijk ook wel nodig hebben, maar ik vind het best heel zwaar klinken, vooral met al die AP vakken! In welk jaar ben je daar begonnen, junior of senior? Ik wil je de tip geven om het even aan te kijken en de tijd geven om te wennen, maar als je merkt dat het allemaal toch wel heel zwaar is, ga dan echt naar je counselor en overleg met hem/haar. Neem niet al te veel hooi op je vork, het is een hele omschakeling!

Hoe gaat het verder met je? Heb je het verder wel naar je zin daar? En heb je al wat vrienden gemaakt?
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

M.b.t. een tussendoorvraag in dit topic:

You can stay out of the US for up to 6 months with no consequence, as long as the person has a vaild green card and passport. Over 6 months contact with the US consulate is needed and the green card holder can stay out of the country for up to a year. Over a year the green card holder will forfeit their green card and not be allowed to re-enter the country.
The US permanent resident CAN stay out of the country for more than a year if they apply for and are granted a re-entry permit by USCIS prior to leaving the country. However, for a PR to become a citizen, he/she must have 5 years of continuous residency and staying abroad for more than a year will typically break it regardless of whether a re-entry permit is issued/used.
magicalgin
Amerika-ontdekker

Georgie schreef:Hee!

Wat balen dat je eerste indruk zo slecht is..Of althans, dat je overdonderd bent door het huiswerk.
Ik kan me dat zelf niet heel erg bewust herinneren, misschien is dat op elke school anders.
Je hebt ook een behoorlijk heftig vakkenpakket gekozen. Je zult het waarschijnlijk ook wel nodig hebben, maar ik vind het best heel zwaar klinken, vooral met al die AP vakken! In welk jaar ben je daar begonnen, junior of senior? Ik wil je de tip geven om het even aan te kijken en de tijd geven om te wennen, maar als je merkt dat het allemaal toch wel heel zwaar is, ga dan echt naar je counselor en overleg met hem/haar. Neem niet al te veel hooi op je vork, het is een hele omschakeling!

Hoe gaat het verder met je? Heb je het verder wel naar je zin daar? En heb je al wat vrienden gemaakt?
Ik ben in Junior year gezet vanwege mijn leeftijd, maarja kijk ik had eerst normaal Chem gekozen, maar dat was veel te simpel. Ik bedoel, "hoe lang is een boek in cm, en hoelang in m?" Dus ik had meteen AP gekozen daarna. De rest werd gewoon aan mij geadviseerd. Voorderest gaat het wel goed met mij, beetje vermoeid maar daar wen ik wel aan. En vrienden heb ik nog niet echt, maar dat komt nog wel, eerst een beetje wennen aan de school enzo.
oortjes schreef:M.b.t. een tussendoorvraag in dit topic:

You can stay out of the US for up to 6 months with no consequence, as long as the person has a vaild green card and passport. Over 6 months contact with the US consulate is needed and the green card holder can stay out of the country for up to a year. Over a year the green card holder will forfeit their green card and not be allowed to re-enter the country.
The US permanent resident CAN stay out of the country for more than a year if they apply for and are granted a re-entry permit by USCIS prior to leaving the country. However, for a PR to become a citizen, he/she must have 5 years of continuous residency and staying abroad for more than a year will typically break it regardless of whether a re-entry permit is issued/used.

Bedankt! Ik zal het meteen even naar m'n ouders mailen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer