Dit ivm mijn strafblad uit 1996 (heling scooter). Hier heb ik een taakstraf voor gekregen bij de politierechter van 100 uur en deze heb ik ook netjes volbracht. Dit is de enige echte zaak ooit in mijn leven.
Eerst begin juni gebeld met het '15 euro creditcard-nummer' , afspraak gekregen op 23 juni (kon niet eerder). Ik met alle benodigdheden naar de consulaat in Amsterdam.
Na het intervieuw werd ik weggestuurd omdat ze een vertaalde versie van het mondelinge vonnis wilden hebben. Prima, ik meteen de rechtbank gebeld om de zaak uit 1996 boven water te krijgen. Dit laten vertalen door een beëdigde Engelse vertaler. Alles netjes ingescand en gemaild naar het consulaat.
2 weken later kreeg ik een mail dat ze de NL versie in een aparte mail wilden ontvangen en de Engelse versie in een volgende mail.
Prima geen punt, meteen gedaan.
Op 20 augustus kreeg ik een mail: Your case is being revieuwed by the Consular Officer.
Nu vraag ik me af hoelang ik nog moet wachten tot ik antwoord krijg. We leven momenteel 10 september en ik heb nog precies 3 weken te gaan. Iemand hier bekend mee? En wat voor actie kan ik ondernemen? Ik mail iedere week en krijg telkens een mail terug dat ik geduld moet hebben. Soms reageren ze ook gewoon niet.
We hebben inmiddels alles uiteraard gepland, geboekt en alles betaald (mét annuleringsverzekering!)
Op de site staat dat ze je afraden om te boeken voordat je een visa in handen hebt. Leuk gezegd maar als je al sinds juni bezig bent voor een vakantie van 10 dagen ga je niet tot de laatste week wachten.
Graag zou ik ervaringen willen horen die in een soortgelijke circuit hebben gezeten of zitten.
Je begrijpt wel dat ik vanag nu me zorgen ga maken om een vakantie die over 3 weken zou moeten beginnen.
Na alle stress ben ik zeker toe aan vakantie, dat is 1 ding wat zeker is....