Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Muggen in de NP in november
Muggen in de NP in november
Hallo,
Opeens vraag ik mij af...
Hoe zit het met de muggen in de National parken rond november?
Moet ik speciale spray kopen of valt het wel mee?
Groetjes Christel
Opeens vraag ik mij af...
Hoe zit het met de muggen in de National parken rond november?
Moet ik speciale spray kopen of valt het wel mee?
Groetjes Christel
Re: Muggen in de NP in november
Tja, ligt er aan welk NP je gaat.
Go T@bbing!!!!
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Everglades NP wel 

2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
En mocht je last hebben van muggen of ander stekend spul: ze hebben daar ter plekke prima sprays te koop van het merk Off. Ik zou me er op voorhand niet al te druk over maken.
Ik kan alleen maar zeggen dat wij in in augustus in Yosemitee, Zion, Bryce, Grand Canyon, Lake Powell geen enkele mug zijn tegen gekomen. Ik hoordewel dat er in bijv Segoja Nat Prk wel muggen zitten. Ik zou je niet druk maken....
Da's niet in het zuidwesten en daar gaat deze vraag over neem ik aanRuud2004 schreef:Everglades NP wel

Maar over muggen in november zou ik mij niet druk maken.
Sowieso zijn er in het zuidwesten niet al te veel muggen volgens mij.
Flesje muggenspul met DEET erin meenemen.
Zelf wordt ik altijd volkomen lek geprikt (ben soms net een vergiet!) door de muggen. Waar ik ben zijn anderen veilig; mij moeten ze hebben! En vaak worden dat ook nog plakaten zo groot als een gebakken ei; ziet er very sexy uit. Not.
Sommigen van jullie zullen nu vast roepen dat het een fabel is, maar ik weet me toch al een paar jaar goed te helpen met deze "fabel": 2 tot 3 weken voor ik op vakantie vertrek begin ik elke dag een paar tabletten vitamine B complex te slikken. (Ik koop die op voorrraad in de VS; daar zijn ze stukken goedkoper dan hier.) Kennelijk doet dat iets met je, waardoor je minder aantrekkelijk wordt voor muggen. En of het nou wetenschappelijk gezien onzin is of niet: bij mij werkt dat. Ik word aanzienlijk minder vaak gestoken.
Zelf wordt ik altijd volkomen lek geprikt (ben soms net een vergiet!) door de muggen. Waar ik ben zijn anderen veilig; mij moeten ze hebben! En vaak worden dat ook nog plakaten zo groot als een gebakken ei; ziet er very sexy uit. Not.
Sommigen van jullie zullen nu vast roepen dat het een fabel is, maar ik weet me toch al een paar jaar goed te helpen met deze "fabel": 2 tot 3 weken voor ik op vakantie vertrek begin ik elke dag een paar tabletten vitamine B complex te slikken. (Ik koop die op voorrraad in de VS; daar zijn ze stukken goedkoper dan hier.) Kennelijk doet dat iets met je, waardoor je minder aantrekkelijk wordt voor muggen. En of het nou wetenschappelijk gezien onzin is of niet: bij mij werkt dat. Ik word aanzienlijk minder vaak gestoken.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Nou, ik geloof je meteen hoor. Heb je wel eens aan die pillen geroken, ze stinken echt ontzettend!Mehaw schreef:
Mijn dochter heeft wordt ook altijd helemaal lekgestoken, ze krijgt er enorme plekken van en zelfs grote bloeduitstortingen.
Misschien moet ze die vitamine B pillen ook maar eens proberen (hoewel..ze kan heel moeilijk pillen doorslikken)
Marjon
- MichelH
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Hoe het in november qua muggen is weet ik niet, maar ik neem aan dat als de temperatuur lager is je er ook wat minder last van hebt, net als hier.
Wat ik wel weet is dat mijn vriendin in Yosemite NP tijdens de Four Mile Trail helemaal lek geprikt is, ze had maar liefst 25 plekken op haar rug staan. Dus antimuggen spray of creme is daar wel aan te raden. Lijkt me dat dit ook voor ander bosrijk gebied in het zuidwesten telt. Voorkomen is beter dan genezen en volgens mij kost dat spul ook niet echt heel veel geld.
Wat ik wel weet is dat mijn vriendin in Yosemite NP tijdens de Four Mile Trail helemaal lek geprikt is, ze had maar liefst 25 plekken op haar rug staan. Dus antimuggen spray of creme is daar wel aan te raden. Lijkt me dat dit ook voor ander bosrijk gebied in het zuidwesten telt. Voorkomen is beter dan genezen en volgens mij kost dat spul ook niet echt heel veel geld.
Waarom meenemen? Het is november, eerder sneeuw als muggen in Yosemite. Maar mocht er toch een mug zijn, het spul wat ze daar verkopen werkt prima. Dat soort spullen koop ik bij voorkeur lokaal omdat daar dan de stoffen in zitten die werken bij de daar voorkomende stekende beestjes.Mehaw schreef:Flesje muggenspul met DEET erin meenemen.
Als er 1 mug in een hele staat zit, weet ze me te vinden. Warm of koud weer. Ik koop muggenspul altijd in Azie; ervaring leert dat mijn huid die het beste verdraagt, en dat dat spul het best werkt. Dat zit in fijne kleine flesjes, dus neemt verder ook geen plaats of gewicht in.
Overigens ging de vraagstelling niet specifiek over Yosemite, maar over NP's in het algemeen.
Overigens ging de vraagstelling niet specifiek over Yosemite, maar over NP's in het algemeen.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2009; Cruise & FL
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het lijkt me erg onwaarschijnlijk dat je in november muggen hebt. In Yosemite heb je er met name in juni last van. Bekijk het gewoon ter plekke, en als het nodig is koop je daar iets. Maar het lijkt me niet nodig om je er hiervandaan druk over te maken. Ik zou me eerder druk maken over sneeuwkettingen; waar ga je naar toe?
Marianne
Marianne
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
ouch, dat doet pijn aan de ogenbijv Segoja Nat Prk

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Oei.....er staat nog net geen Brais Kenjun...............ned in MO schreef:bijv Segoja Nat Prk ouch, dat doet pijn aan de ogen maak er de volgende keer Sequoia van

Muggen nog nooit last van gehad daar, wel wespen bij hoge viewpoints in bijv Joshua NP en Death Valley (Dante's). Al zal dat wellicht in nov minder zijn.
Gr, Gerben
Sorry beetje late reactie.
Ik ga naar death valley, CC, Zion en Bryce toe.
Dan wcht ik het wel gewoon af en anders koop ik het inderdaad daar wel.
Mijn dochter wordt ook echt lek gestoken, bij mij minder.
Ik ga naar death valley, CC, Zion en Bryce toe.
Dan wcht ik het wel gewoon af en anders koop ik het inderdaad daar wel.
Mijn dochter wordt ook echt lek gestoken, bij mij minder.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
DV is te heet/droog GC en Bryce zijn te koud in november enige kans zou dus Zion zijn en daar ben ik nog geen muggen tegengekomen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 11623 Weergaves
-
Laatste bericht door meyem
-
- 8 Reacties