Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
DV-2011 (info + deelnemers)
Re: DV-2011 (info + deelnemers)
Bedankt voor het posten, ik heb nummer 9500 en ik zit er nog nét bij voor oktober! Dat is wel sneller dan ik had gedacht, want voorgaande jaren gingen ze in okotober maar tot in de 7000. Begint nu wel een beetje te kriebelen, komt snel dichterbij 

1. Wulffraat
2. nee
3. 2 keer
4. zelf
2. nee
3. 2 keer
4. zelf
Iemand al een 2de envelop ontvangen?
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2011 Misschien wel weer California via DV2011
2009-2011 Nederland
Nee, ik en woon zo'n beetje in mijn brievenbusrobertm schreef:Iemand al een 2de envelop ontvangen?

Ziva schreef:Nee, ik en woon zo'n beetje in mijn brievenbusrobertm schreef:Iemand al een 2de envelop ontvangen?
Kan het ook zijn dat je geen 2de envelop krijgt omdat je iets verkeerd hebt ingevuld (Ziva, ik bedoel niet specifiek jouw casus

2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
-
- Amerikafan
Gezien het bijna 2 Oktober is
mag er alvast een DV-2012 topic open??
*kan niet meer wachten*

*kan niet meer wachten*
Wanneer ik halverwege September nog geen 2e NL ontvangen hebt ga ik KCC even mailen. Dat zou ik nu al kunnen doen omdat mijn casenummer current is voor oktober.robertm schreef:
Kan het ook zijn dat je geen 2de envelop krijgt omdat je iets verkeerd hebt ingevuld (Ziva, ik bedoel niet specifiek jouw casus), of niet volledig hebt ingevuld? Of krijg je als nog een gesprek op het consulaat waar die punten kunnen worden gecorrigeerd?
Ik weet niet wat precies jouw casenummer is (en wanneer je dus current bent) maar in principe zou je ongeveer 1 maand voor je interview datum wel een 2e NL moeten hebben ontvangen.
Voor zover ik weet wordt je op basis van de casenummer en het terugsturen van je formulieren uitgenodigd en krijg je inderdaad de gelegenheid zaken te corrigeren maar dat zijn voor zover ik weet alleen "stomme fouten" (denk hierbij aan geboortedatum etc.). Het kan niet zo zijn dat je op je formulieren aangeeft ik heb 0 kinderen en dat je dan ineens met 6 kinderen daar naartoe gaat

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa de 2e NL is binnen!!!!
18 Oktober is D-Day!!!!
*is helemaal blij*

18 Oktober is D-Day!!!!
*is helemaal blij*

gefeliciteerd
nu mijn brief nog

nu mijn brief nog

Ziva schreef:Wanneer ik halverwege September nog geen 2e NL ontvangen hebt ga ik KCC even mailen. Dat zou ik nu al kunnen doen omdat mijn casenummer current is voor oktober.robertm schreef:
Kan het ook zijn dat je geen 2de envelop krijgt omdat je iets verkeerd hebt ingevuld (Ziva, ik bedoel niet specifiek jouw casus), of niet volledig hebt ingevuld? Of krijg je als nog een gesprek op het consulaat waar die punten kunnen worden gecorrigeerd?
Ik weet niet wat precies jouw casenummer is (en wanneer je dus current bent) maar in principe zou je ongeveer 1 maand voor je interview datum wel een 2e NL moeten hebben ontvangen.
Voor zover ik weet wordt je op basis van de casenummer en het terugsturen van je formulieren uitgenodigd en krijg je inderdaad de gelegenheid zaken te corrigeren maar dat zijn voor zover ik weet alleen "stomme fouten" (denk hierbij aan geboortedatum etc.). Het kan niet zo zijn dat je op je formulieren aangeeft ik heb 0 kinderen en dat je dan ineens met 6 kinderen daar naartoe gaat
Ik heb vandaag even met KCC gebeld. Ze gaven aan dat de verwerkingstijd ongeveer 8-10 weken is na moment van ontvangst. Als er dan een fout in de formulieren zit sturen ze het weer naar je terug. Dan kan je het daarna nog herstellen.
In iedergeval goed om te weten

2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
Inderdaad goed om te weten, dank je voor het delen van de informatie.
Ik heb nog een vraag, misschien dat iemand dat weet. Mijn contact in de USA gaat binnenkort (ik weet niet precies wanneer) verhuizen. Aangezien ik haar adres heb opgegeven om de papieren naartoe te sturen als ik een Greencard krijg vraag ik me af, op welk moment kan ik dat wijzigen?
Kan ik dat doen als ik voor het interview op de ambassade ben? Hoe lang duurt het sowieso voordat de papieren daarheen gestuurd worden nadat je je interview hebt gehad? En hangt dat samen met wanneer je besluit voor de POE te gaan?
Thanks!
Ik heb nog een vraag, misschien dat iemand dat weet. Mijn contact in de USA gaat binnenkort (ik weet niet precies wanneer) verhuizen. Aangezien ik haar adres heb opgegeven om de papieren naartoe te sturen als ik een Greencard krijg vraag ik me af, op welk moment kan ik dat wijzigen?
Kan ik dat doen als ik voor het interview op de ambassade ben? Hoe lang duurt het sowieso voordat de papieren daarheen gestuurd worden nadat je je interview hebt gehad? En hangt dat samen met wanneer je besluit voor de POE te gaan?
Thanks!
-
- Amerikafan
- Contacteer:
Als ze verhuist voor je interview hebt zou ik alvast haar nieuw adres meenemen en toevoegen aan je dossier.
Netjes melden wanneer je dossier afgeeft lijkt me de manier om dit kenbaar te maken.
Het adres is volgens mij pas belangrijk wanneer je POE hebt vervuld want dan pas wordt een verwelkomingspakket verstuurd als ook je green card.
Indien je adres wijzigt na POE moet je op de website change of address doorvoeren zolang je green card niet hebt moet je dit volgens mij zowel on-line doen
formulier AR11 en nog eens telefonisch.
Heb even de link bijgevoegd
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 48f3d6a1RC
Bart1
Netjes melden wanneer je dossier afgeeft lijkt me de manier om dit kenbaar te maken.
Het adres is volgens mij pas belangrijk wanneer je POE hebt vervuld want dan pas wordt een verwelkomingspakket verstuurd als ook je green card.
Indien je adres wijzigt na POE moet je op de website change of address doorvoeren zolang je green card niet hebt moet je dit volgens mij zowel on-line doen
formulier AR11 en nog eens telefonisch.
Heb even de link bijgevoegd
http://www.uscis.gov/portal/site/uscis/ ... 48f3d6a1RC
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuwe Visa Bulletin is uit.
Voor november is de cut-off grens 12.500
Voor november is de cut-off grens 12.500

2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
Ik mijn 2e brief nog steeds niet gehad voor oktober 
Met casenumber 9500 vind ik dat die brief nu wel mag komen, na deze week ga ik er even achteraan.

Met casenumber 9500 vind ik dat die brief nu wel mag komen, na deze week ga ik er even achteraan.
Ik zou gewoon gaan bellen. Heb ik laatst ook gedaan en ze zijn best wel ok, zeker bij zo'n valide vraag.GJK schreef:Ik mijn 2e brief nog steeds niet gehad voor oktober
Succes
2007-2009 California
2009-2011 Nederland
2009-2011 Nederland
Ik las op een ander forum ook dat ze achterstand hadden maar als je KCC belt kunnen ze je als het goed is ook vertellen wanneer de afspraak gepland staat en dan heb je ook de datum.
Mocht je informatie willen hebben over de inhoud van de brief hoor ik je wel
Mocht je informatie willen hebben over de inhoud van de brief hoor ik je wel

Heb je je brief al GJK? Het is zo Oktober 

Nee
Ga vandaag bellen, dit duurt me te lang...

heb gebeld en 2 november is het d-day 
wel raar dat ze nu al achter lopen op schema, want ik zou eigenlijk nog in oktober moeten! de meneer uit kentucky vertelde ook dat de brief VANDAAG gestuurd was naar mijn adres:)

wel raar dat ze nu al achter lopen op schema, want ik zou eigenlijk nog in oktober moeten! de meneer uit kentucky vertelde ook dat de brief VANDAAG gestuurd was naar mijn adres:)
GJK schreef:18/ 1. Deelnemer: GJK
2. Doet je partner ook mee? single
3. Hoe vaak heb je in totaal (beiden) al deelgenomen? dit wordt de eerste keer
4. Heb je het zelf ingevuld, of betaal je een bureau? zelf ingevuld
5. Notification Letter ontvangen op: 10 mei
6. Case Number EU 95xx
7. Wanneer stuurde jij de documenten terug? 18-05-2010
8. Datum ontvangst 2de brief 23-09-2010
9. Datum en plaats interview 02-11-2010, amsterdam
10. Wanneer vertrek je en in welke staat ga je je (voorlopig) vestigen? n/a ,California
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 15 Reacties
- 6141 Weergaves
-
Laatste bericht door USAreiziger
-
- 25 Reacties