Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

MGM hotel: aanval leeuw

Is er vermeldenswaardig nieuws over de Verenigde Staten? Meld het dan in dit forum.
Plaats reactie
jmvdc
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

MGM hotel: aanval leeuw

Bericht door jmvdc »

Zo te zien heeft een leeuw die resideert in het MGM hotel van Las Vegas, één van zijn trainers "lichtjes" aangevallen.

k Snap dat niet hoe die daar bij staan, dat zijn WILDE dieren
http://www.hln.be/hln/nl/2661/Bedreigde ... -aan.dhtml
Grandu
Amerika-expert
Contacteer:

Re: MGM hotel: aanval leeuw

Bericht door Grandu »

Dat ziet er spannend uit! :o Gelukkig zijn ze er goed vanaf gekomen, ze hebben het goed aangepakt!
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/

“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

MGM doet deze show elke dag. De leeuwen liggen het grootste deel van de tijd gewoon alleen in hun verblijf, alleen rond voedertijd komen de trainers erbij en normaal gaat dat heel gemoedelijk.

Het blijven "wilde" dieren, maar ze zijn door training aan mensen gewend. Ik zie in die aanval niet echt een kwaadwillende aanval, maar eerder een leeuw die speels de grenzen verkent. Tja, en dat is bij zo'n grote lobbes natuurlijk levensgevaarlijk, maar dat is het risico van het beroep vind ik.
Afbeelding
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Toen wij in MGM waren bij de leeuwen, vond ik dat ze er gedrogeerd uitzagen.
Ze leken zo mak als een lammetje en werden bezig gehouden door een verzorger die met een bal aan het gooien was,de leeuwen stonden er niet eens voorop.
Vind het trouwens heel erg dat deze dieren in een glazen kooi moeten leven.
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Ik heb er ook niet veel mee met dat soort attracties. in het verleden had je de witte tijgers (ja toch...of waren het andere dieren..??? :oops: ) van Siegfried en Roy.

Ik had daarbij ook het idee dat deze dieren versuft waren. Maar ook hierbij ging het (flink) mis.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
gondelier
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door gondelier »

Ik vond het diep triest die leeuwen in die glazen kooi. Er zat inderdaad geen leven haast in die leeuwen, en de oppassers hingen er echt tussen. Ik begreep ook helemaal niet wat de functie van die verzorgers was. Ik denk dat die beesten zich vreselijk vervelen.
Afbeelding
En als je dan denkt aan die beelden van rennende leeuwen in Afrika, tja dan begrijp ik die aanval wel. (alhoewel een echte aanval zouden ze nooit overleefd hebben)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Ik vind het treurig dat ze die beesten daar nog steeds op "display" hebben en trucjes laten doen. En ergens denk ik: net goed, als zoiets gebeurt. Het wordt wat mij betreft tijd dat ze circussen en dit soort optredens verbieden, zoals in Groot-Brittannie en Oostenrijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
José
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door José »

uiteraad vind ik het ook zielig dat ze überhaupt daar moeten zijn.
Maar volgensmij komen de leeuwen afwisselend in het MGM, ze verblijven geloof ik ergens buiten Las Vegas.

When they're not on display, the lions live on an 8.5-acre ranch located 12 miles from the MGM Grand. They are cared for by exotic animal trainer and conservationist Keith Evans. The lions are bathed and blown dry before being transported in a specially designed van to the MGM Grand each day. (van website vegas.com)
Reisverslag juni 2009:
http://mark-jose-usa09.reismee.nl

Reisverslag mei 2008:
http://mark-jose.reismee.nl
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ach, om eerlijk te zijn vind ik dat de MGM leeuwen best een fijn leven hebben. Het grootste deel van hun leven luieren ze op de ranch, om dan 1 of 2 keer per week voor een paar uur bij het MGM te komen.
Afbeelding
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

ik denk dat ze het ook best prima hebben, wat ik zieliger vond was de kleine welpjes, die zaten in kooien en werden er elke keer uitgehaald omdat mensen dan op de foto konden met zo'n beestje
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het bijft gewoon tegen naturlijk, leeuwen in dierentuinen en circussen.
Hoe goed er ook voor hun gezorgt wordt.
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer