Nee inderdaad, maar dat betekend niet dat er voor een aantal populaire producten, zoals Macs, deze informatie niet voor handen is. Op internet zijn ook tools te vinden waar je aan de hand van het serienummer van de Mac zelfs kan nagaan in welke fabriek hij in elkaar gezet is..klouwer schreef:
Als de douane een database moet bijhouden van alle fabrikanten hun serienummers en afkomst dat is nagenoeg onmogelijk. Plus dat nooit alle fabrikanten daaraan mee zullen werken.
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips om Apple laptop te kopen?
Re: Tips om Apple laptop te kopen?
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
-
newengland
- Amerikafan
Klopt, maar dat is juist waar ik op doel, ik denk dat de douane een heel goed marketing beleid heeft gevoerd om mensen zo bang mogelijk te maken.
Terwijl waarschijnlijk de informatie van de douane niet al te uitgebreid is.
Terwijl waarschijnlijk de informatie van de douane niet al te uitgebreid is.
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Stickertjes van een lokale pc boer meenemen kan ook al eens helpen 
-
Precarious
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Hopelijk komt volgende info van pas voor de Belgen onder ons. Het in Belgie gebruikte azerty toetsenbord is niet beschikbaar in de USA. Je kan echter wel kiezen voor French als toetsenbord (+ instructiemanual,...) en dit is op enkele toetsen na het zelfde als het Belgische azerty toetsenbord 
Ik heb in het prille begin een MacBook bestelt via Apple via internet.dat ding kwam gewoon uit de fabriek van China. En had hem via apple america besteld.Had daar nog over gebelt ook inverbant met belastingen en zo.zeiden dat bijna alles via china ging en dat de invoer belasting van europa natuurlijk anders was dan america ( wat ik natuurlijk al wist).Dus wat nu landcode of streepjescode. Zou best kunnen hoor dat de duane dat weet ze zijn natuurlijk ook niet dom wat betreft een kabeltje omruilen en zo. Volgens mij moet je gewoon een beetje geluk hebben wie er staat. De een laad je gewoon door ook al weet hij dat je dat ding in america gekocht hebt en de ander gaat moeilijk doen.
O ja,wat ik wel al eens heb gehoord is dat mensen naar kennissen of vrienden gaan die al een iPad of MacBook hebben daar dat ding lenen en er mee op de foto gaan hier in Nederland met de krant of wat anders wat beweist dat ze hem al in Nederland hadden. En als ze dan beginnen over code's zou je kunnen zeggen dat je hem via markplaats gekocht hebt en dat je niet weet waar dat ding vandaan komt.maar je hebt wel het beweis dat je hem al had voor dat je ging.
Je moet kunnen bewijzen dat de BTW betaald is, kun je dat niet dan mag je dat ter plekke alsnog in orde maken.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat roep ik al de hele tijd 
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties