Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Update wegwerkzaamheden in Zion NP

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Update wegwerkzaamheden in Zion NP

Bericht door Tipsy_1 »

NadineUSA schreef:Voor degene die nog twijfelen:
Wij zijn vier dagen geleden via de 9 Mnt Carmel naar Zion gereden en we hebben maximaal 15 minuten vertraging gehad waarbij we steeds gewoon door konden blijven rijden. Het was een prachtige route en ik zou deze zeker niet hebben willen missen.
:thumbup:
punthooft
Amerika-ontdekker

Bericht door punthooft »

Tipsy_1 schreef:
NadineUSA schreef:Voor degene die nog twijfelen:
Wij zijn vier dagen geleden via de 9 Mnt Carmel naar Zion gereden en we hebben maximaal 15 minuten vertraging gehad waarbij we steeds gewoon door konden blijven rijden. Het was een prachtige route en ik zou deze zeker niet hebben willen missen.
:thumbup:
We hebben hem in 1995 en 1998 gereden. Door enkel 15 minuten vertraging laat ik me niet tegenhouden. Natl park service heeft overigens
het schema aangepast zodat het toerist vriendelijker is geworden. Heerlijk zo een klantgericht land!

Als ik normaal naar het werk rij ben ik al blij dat ik slechts 15 minuten vertraging heb, en daar is onderweg weinig moois te zien :wink:

Vincent
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Trouwens, als ik in google maps men route wil maken van bryce canyon naar springdale utah stuurt die me heel de tijd via de 89 vervolgens via de 14 naar cedar city en dan terug naar beneden via de 15 zo naar springdale.
Als ik men route probeer te veranderen via de 9 wilt hij het steeds niet doen :s
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ze hebben bij Google een klok horen luiden ..? Ik heb dat wel eens gezien bij afgesloten passen, dat je daar omheen werd gestuurd, maar ze hebben de Zion tunnel blijbaar nu ook als een no go - stuk aangemerkt. Ze haden beter een waarschuwing kunenn plaatsen.

Marianne
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Ik dacht al zoiets.

Dan duid ik dat stuk aan als toch begaanbaar op men prints :)
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
MAC
Amerika-newbie

Bericht door MAC »

Op 13 juli hebben wij deze weg gereden. Het was geopend overdag, maar de weg lag wel open. het was eigenlijk een dirtroad, slechte weg met kuilen en hobbels. Adviessnelheid 20 mph.Vertraging viel mee Sommige stukjes werd je opgehouden.

Groet MAC :geek:
Gerben Steeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Gerben Steeg »

Eergisteren gereden; op een paar kuilen na, geen enkel probleem. Doordeweeks denk ik dus amper vertraging, wel voor 8pm eruit zijn.
Gr, Gerben
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

punthooft schreef:Natl park service heeft overigens
het schema aangepast zodat het toerist vriendelijker is geworden. Heerlijk zo een klantgericht land!

Als ik normaal naar het werk rij ben ik al blij dat ik slechts 15 minuten vertraging heb, en daar is onderweg weinig moois te zien :wink:
Vincent
Haha ja hier in NL kijken we niet meer op 15 min als je naar A'dam moet.
Overigens is het niet klantvriendelijkheid maar commercie die voor een beter schema gezorgd heeft. De ondernemers (in stadjes) aan de route, of in de route aansluitend dreigend naar het federale hof oid (iets van een rechtbank) te stappen om hun derving van inkomsten bij de NPS terug te gaan halen. Maar hoe dan ook wij zijn er wel blij mee. :thumbup: :lol:
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

heb hier vrijdag morgen gereden
2xvoor het rood gestaan, 10 minuten of zo maar alles ging verder vlot

de parkings van bvb de canyon overlook trail waren ook gewoon open
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Is de weg weer open? Ik las ergens dat hij nu tussen 8 uur 's morgens en 8 uur 's avonds weer open is, maar kan het niet terug vinden op de nps site. Is er iemand toevallig nog de afgelopen dagen/weken geweest?
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Perfect :thumbup: Ik kwam alleen maar deze ( http://www.nps.gov/zion/parkmgmt/road-construction.htm ) tegen en begon dus te twijfelen. Maar de laatste zal dan wel een oude en niet up to date zijn
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Mel79 schreef:Is de weg weer open? Ik las ergens dat hij nu tussen 8 uur 's morgens en 8 uur 's avonds weer open is, maar kan het niet terug vinden op de nps site. Is er iemand toevallig nog de afgelopen dagen/weken geweest?
Wij reden er ik meen 17 aug. Het was niet veel vertraging maar wel lag de weg nu grotendeels open en we hoefden niet te betalen voor de camper (tunnel) omdat nu alles eenrichtingsverkeer (met stoplichten en pilotcars) was. En we konden niet stoppen bij Canyon Overlook POint/ trail. Dat was jammer. Pas bij checkerboard mesa was de stop/parkeerplaats geopend. Gelukkig ben ik een paar uitgestapt omdat we toch stonden te wachten op groen.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Maar je bent verder prima vanuit Zion naar Bryce kunnen rijden? Als je voor het stoplicht staat te wachten en dan uitstappen om dan naar het uitzicht te kijken is een goed idee! :thumbup:
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Ja prima.. beetje hobbel-de-bobbel .. tja geen P plek dan maar wara je toch moet wachten.. Soms wel lastig als je mooie plekken langs ziet schuiven. Jammer maar helaas.
Mel79
Amerikakenner

Bericht door Mel79 »

Ja maar ach, sowieso fijn dat de weg open is! Dan maar een uitkijkpunt minder, denk dat er we er sowieso genoeg gaan tegen komen ;)
Lezolas
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Lezolas »

In juli zijn wij daar geweest en he ging vrij vlotjes.
Nooit moeten wachten of aanschuiven!
juli 2010: NY, San 'cisco, Y'mite, D. Valley, Las Vegas, Zion, Bryce, Monument V., Grand Cnyn, Kingman (+Glendale, Phoenix), Joshua Tr., LA
dec - feb 2011: Australië (NSW, VIC, SA, NT, QLD)
sept 2011: NY, Washington DC, Philly
nov 2011: NY, Boston
melle18
Amerikafan

Bericht door melle18 »

Wij waren er 23 augustus. De canyon overlook trail parkeerplaats is inderdaad dicht maar er is een parkeerplaats 100 meter ten oosten daarvan waar je wel je auto mag parkeren speciaal voor de trail. Ik had het gelukkig eerder op de site gelezen want de ranger bij de ingang van het park beweerde dat de trail niet te bereiken was.
http://www.nps.gov/zion/zion-superinten ... l-fees.htm
The Canyon Overlook parking lot will be closed for use by the pilot car, but the Canyon Overlook trail will remain open. Additional parking for the trail is located 100 yards east of the closed lot
Afbeelding
Isis
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Isis »

Wij hebben um dan in de drukte van al het evrkeer gemist.. of er stond toen misschien rommel. Leuk dat je die hebt gedaan. Ik heb er wel een magneet van maar ben er dus niet geweest...
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

De laatste parking voor de tunnel was een aantal dagen geleden nog steeds gesloten. Gelukkig waren we op de parking langs de rechterkant van de baan (als je uit het oosten komt) gestopt. Hier zijn wel maar heel weinig plaatsen. Een stuk of 5 geloof ik, dus je moet een beetje geluk hebben. :-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer