Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Blackberry kopen
Blackberry kopen
Hi,
Ik wil in NL met Vodafone een Blackberry gaan gebruiken. Ik heb nu een zeer gunstig abbo, maar wel zonder toestel.
Kan je voordelig een Blackberry in de VS komen en meenmen naar NL om er met Vodafone (of wie dan ook) mee te bellen?
En enig idee van de kosten?
Groet
Ik wil in NL met Vodafone een Blackberry gaan gebruiken. Ik heb nu een zeer gunstig abbo, maar wel zonder toestel.
Kan je voordelig een Blackberry in de VS komen en meenmen naar NL om er met Vodafone (of wie dan ook) mee te bellen?
En enig idee van de kosten?
Groet
NYC (3), Florida (4), Missisipi, Lousiana, Alabama
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Blackberry kopen
Ik weet het eigenlijk niet.
Allereerst zou je 'm simlock vrij moeten maken, want ik geloof dat BB's hier niet simlock vrij worden verkocht, en ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dit in de VS zou moeten laten doen.
Verizon BB's maken geen gebruik van een sim binnen de VS (want CDMA), maar er komt wel standaard een sim bij voor als je 'm in het buitenland wilt gebruiken op je Amerikaanse abonnement; er zit een aparte plaats voor de sim in. Ik weet echter niet hoe het zit als je 'm op een Nederlands netwerk zou gebruiken en dus permanent van de sim gebruik moet maken.
AT&T zal wel gebruik maken van sims (want GSM).
Ik weet niet hoe het zit met het aanmelden van buitenlandse BB's op Nederlandse netwerken om permanent te gebruiken...
Qua prijzen moet je zonder abonnement denken aan iets tussen de $349 en $499.
Allereerst zou je 'm simlock vrij moeten maken, want ik geloof dat BB's hier niet simlock vrij worden verkocht, en ik zou me zo kunnen voorstellen dat je dit in de VS zou moeten laten doen.
Verizon BB's maken geen gebruik van een sim binnen de VS (want CDMA), maar er komt wel standaard een sim bij voor als je 'm in het buitenland wilt gebruiken op je Amerikaanse abonnement; er zit een aparte plaats voor de sim in. Ik weet echter niet hoe het zit als je 'm op een Nederlands netwerk zou gebruiken en dus permanent van de sim gebruik moet maken.
AT&T zal wel gebruik maken van sims (want GSM).
Ik weet niet hoe het zit met het aanmelden van buitenlandse BB's op Nederlandse netwerken om permanent te gebruiken...
Qua prijzen moet je zonder abonnement denken aan iets tussen de $349 en $499.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Je zou hem dan idd AT&T branded moeten kopen, T-mobile gebruikt een andere frequentie voor hun 3G dus daar heb je niets aan.
Maar je zegt dat je nu al een abbo hebt, je snapt dat je met een Blackberry een BIS abonnement moet hebben he? 90% van de functies die een BB een BB maakt, werken niet zonder een BIS of BES abbo.
Aangezien die toestellen in NL ook veelal 'gratis' worden geleverd met abbo's, lijkt het me een beetje onzinnig om zo veel moeite te gaan doen voor die paar euro voordeel.
Maar je zegt dat je nu al een abbo hebt, je snapt dat je met een Blackberry een BIS abonnement moet hebben he? 90% van de functies die een BB een BB maakt, werken niet zonder een BIS of BES abbo.
Aangezien die toestellen in NL ook veelal 'gratis' worden geleverd met abbo's, lijkt het me een beetje onzinnig om zo veel moeite te gaan doen voor die paar euro voordeel.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Clint, dank voor je reactie. Mijn vraag is neit of jij het zinnig vindt
, maar of het kan...een BB los kopen in de VS en die mee naar NL nemen.
Ook ik weet best dat je in NL met een abbo een BB bijna gratis krijgt. Als ik een abbo hier afsluit moet ik of een heel hoog maanbedrag nemen om het toestel 'gratis' te krijgen bij een 2-jarig contract of een 1-jarig contract nemen en veel bij betalen. Per saldo; een paar honderd euro op jaarbasis EN een contract waar je aan vast zit. Dan koop ik dus liever een los toestel.
Dento, ook jij bedankt voor de reactie
, alleen zeggen dingen als BIS,CDMA en sims mij niets
, is dit van toepassing als je de BB in de VS wilt gebruiken? En AT&T is een provider oid??
Even simpel verwoord wat jullie zeggen; een BB kopen, meenmen, simlock vrij laten maken en met Vodafone bellen in NL kan dus niet
?

Ook ik weet best dat je in NL met een abbo een BB bijna gratis krijgt. Als ik een abbo hier afsluit moet ik of een heel hoog maanbedrag nemen om het toestel 'gratis' te krijgen bij een 2-jarig contract of een 1-jarig contract nemen en veel bij betalen. Per saldo; een paar honderd euro op jaarbasis EN een contract waar je aan vast zit. Dan koop ik dus liever een los toestel.
Dento, ook jij bedankt voor de reactie

Even simpel verwoord wat jullie zeggen; een BB kopen, meenmen, simlock vrij laten maken en met Vodafone bellen in NL kan dus niet

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Wellicht is het verstandig als je je eerst even verdiept hoe een Blackberry werkt, dan worden termen als BIS/BES ook duidelijk...
Wil je echt van alle voordelen van een BB gebruik maken dan heb je dat wel nodig, ja, en niet alleen in de VS.
GSM en CDMA zijn verschillende netwerkstandaarden. In Nederland wordt GSM gebruikt, in de VS naast GSM ook CDMA.
AT&T is inderdaad een Amerikaanse provider (die GSM gebruikt), en Verizon is ook een provider (maar die CDMA gebruikt).
Als je al een Blackberry wilt kopen in de VS dan zou ik voor een via AT&T gaan, vanwege het feit dat AT&T GSM gebruikt.
Zoals ik al eerder aangaf weet ik niet of je een Amerikaans toestel (makkelijk) in Nederland simlock vrij kunt laten maken, of dat je dat in de VS zou moeten doen. Wil je het officieel doen, dan zal er bij AT&T best een leuk prijskaartje aan de sim-unlock code kunnen hangen, iets wat je ook mee moet tellen in de bespaar-berekening. Laat je het onofficieel doen dan bestaat de kans dat je zit opgescheept met een presse-papier van $500 als het mis gaat.
Stel dat het inderdaad lukt om een BB voor een goede prijs te kopen, en stel dat het lukt om hem te unlocken, dan kun je er inderdaad mee bellen op een Nederlands netwerk. SMS-en kun je dan ook nog, maar zonder Blackberry Basis/Plus abonnement van Vodafone heeft je BB weinig tot geen toegevoegde waarde, en kun je net zo goed elk willekeurig ander toestel nemen. Het is dan m.i. de hele rompslomp niet waard (nog even afgezien van de garantieproblematiek).

GSM en CDMA zijn verschillende netwerkstandaarden. In Nederland wordt GSM gebruikt, in de VS naast GSM ook CDMA.
AT&T is inderdaad een Amerikaanse provider (die GSM gebruikt), en Verizon is ook een provider (maar die CDMA gebruikt).
Als je al een Blackberry wilt kopen in de VS dan zou ik voor een via AT&T gaan, vanwege het feit dat AT&T GSM gebruikt.
Zoals ik al eerder aangaf weet ik niet of je een Amerikaans toestel (makkelijk) in Nederland simlock vrij kunt laten maken, of dat je dat in de VS zou moeten doen. Wil je het officieel doen, dan zal er bij AT&T best een leuk prijskaartje aan de sim-unlock code kunnen hangen, iets wat je ook mee moet tellen in de bespaar-berekening. Laat je het onofficieel doen dan bestaat de kans dat je zit opgescheept met een presse-papier van $500 als het mis gaat.
Stel dat het inderdaad lukt om een BB voor een goede prijs te kopen, en stel dat het lukt om hem te unlocken, dan kun je er inderdaad mee bellen op een Nederlands netwerk. SMS-en kun je dan ook nog, maar zonder Blackberry Basis/Plus abonnement van Vodafone heeft je BB weinig tot geen toegevoegde waarde, en kun je net zo goed elk willekeurig ander toestel nemen. Het is dan m.i. de hele rompslomp niet waard (nog even afgezien van de garantieproblematiek).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
CDMA is een netwerktechnologie, net als GSM. In Nederland gebruiken we alleen GSM en in Amerika worden beiden gebruikt. Als jij een CDMA Blackberry koopt, zal je hem dus niet kunnen gebruiken. Je moet dus een Blackberry hebben die op het netwerk van AT&T werkt.
BIS (Blackberry Internet Service) is een aanvulling op je abbo, waardoor je internet en apps kan gebruiken op de Blackberry. Je kan dus niet zomaar je gewone vodafone internet abbo gebruiken.
De Bold 9700 kost bij AT&T los $449, in NL zo'n €470. Uiteindelijk zo'n 130 euro verschil. De telefoon is dan wel AT&T branded, waarschijnlijk niet simlock vrij, wat betekend dat je een unlock code nodig hebt van AT&T. Nou ben ik niet bekent in de unlock scene, maar het lijkt me niet dat 'de simboer op de hoek in Nederland' daar ook aan doet. Daarnaast kan je, als er iets mis is met het toestel, ook geen aanspraak maken op de garantie natuurlijk hier vanuit Nederland. Persoonlijk zou ik aanraden om die meerprijs in Nederland voor lief te nemen, maar goed.
[edit]
Dento was me gedeeltelijk al voor, maar ik post het toch, had al genoeg getypt
BIS (Blackberry Internet Service) is een aanvulling op je abbo, waardoor je internet en apps kan gebruiken op de Blackberry. Je kan dus niet zomaar je gewone vodafone internet abbo gebruiken.
De Bold 9700 kost bij AT&T los $449, in NL zo'n €470. Uiteindelijk zo'n 130 euro verschil. De telefoon is dan wel AT&T branded, waarschijnlijk niet simlock vrij, wat betekend dat je een unlock code nodig hebt van AT&T. Nou ben ik niet bekent in de unlock scene, maar het lijkt me niet dat 'de simboer op de hoek in Nederland' daar ook aan doet. Daarnaast kan je, als er iets mis is met het toestel, ook geen aanspraak maken op de garantie natuurlijk hier vanuit Nederland. Persoonlijk zou ik aanraden om die meerprijs in Nederland voor lief te nemen, maar goed.
[edit]
Dento was me gedeeltelijk al voor, maar ik post het toch, had al genoeg getypt

Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Dag heren,
Ik ben een hoop termen wijzer geworden
, na mij al verdiept te hebben in de bundels,Blox,abbo's etc in NL weet ik nu meer over de voor en nadelen van een BB 'importeren'. Merci 
Ik ben een hoop termen wijzer geworden

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Als je een BB Bold 9000/9700 of een Storm 9500 (9520?) koopt heb je een toestel dat ook perfect in de EU werkt.
De Blackberry Bold 9650 is het CDMA broertje van de 9700 maar ook dit toestel zal elders in de wereld werken, zelfs op 3G (als de UMTS/HSPDA tenminste op 2100mhz werkt, in tegenstelling tot de 9700 is de 9650 een monoband UMTS/HSPDA toestel). Wat GSM/EDGE/GPRS betreft is de 9650 gewoon een quadband dat overal ter wereld kan bellen. Het grote verschil tov de 9700 is dat de 9650 maar op 1 frequentieband de 3G/UMTS/HSPDA ondersteunt tov meerdere banden bij de 9700. En dat de 9650 natuurlijk (W)CDMA ondersteunt.
Wel zien dat je toestel simlock vrij is.
De Blackberry Bold 9650 is het CDMA broertje van de 9700 maar ook dit toestel zal elders in de wereld werken, zelfs op 3G (als de UMTS/HSPDA tenminste op 2100mhz werkt, in tegenstelling tot de 9700 is de 9650 een monoband UMTS/HSPDA toestel). Wat GSM/EDGE/GPRS betreft is de 9650 gewoon een quadband dat overal ter wereld kan bellen. Het grote verschil tov de 9700 is dat de 9650 maar op 1 frequentieband de 3G/UMTS/HSPDA ondersteunt tov meerdere banden bij de 9700. En dat de 9650 natuurlijk (W)CDMA ondersteunt.
Wel zien dat je toestel simlock vrij is.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Feit blijft natuurlijk dat zonder een aanvullend BB abonnement een BB weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een reguliere smart phone of ander toestel...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Feit blijft natuurlijk dat zonder een aanvullend BB abonnement een BB weinig toegevoegde waarde heeft ten opzichte van een reguliere smart phone of ander toestel...
Wat voegt zo'n extra abonnement dan toe aan de BB? Moet ik dan denken aan betaalde toegang tot een app store o.i.d.?je snapt dat je met een Blackberry een BIS abonnement moet hebben he? 90% van de functies die een BB een BB maakt, werken niet zonder een BIS of BES abbo.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Een BIS zorgt ervoor dat je kan mailen, dat de appstore werkt, dat je gps werkt, etc...
Ik heb nu al een maandje een BB 9700 met BIS en het is superhandig, je mails komen realtime binnen, gps werkt redelijk (al is het ver van een alternatief voor een degelijke gps), etc... Ik zit momenteel op een verbruik van dik 25mb (zowel over 3G als WiFi) terwijl er in m'n abo (9 EUR per maand extra) zo'n 200mb inbegrepen zit. Oh, de BIS zorgt er ook voor dat de data erg gecomprimeerd wordt, dit is niet het geval zonder BIS.
Een alternatief is natuurlijk een BES maar dan moet je over je eigen server beschikken en de software is redelijk duur...
Ik heb nu al een maandje een BB 9700 met BIS en het is superhandig, je mails komen realtime binnen, gps werkt redelijk (al is het ver van een alternatief voor een degelijke gps), etc... Ik zit momenteel op een verbruik van dik 25mb (zowel over 3G als WiFi) terwijl er in m'n abo (9 EUR per maand extra) zo'n 200mb inbegrepen zit. Oh, de BIS zorgt er ook voor dat de data erg gecomprimeerd wordt, dit is niet het geval zonder BIS.
Een alternatief is natuurlijk een BES maar dan moet je over je eigen server beschikken en de software is redelijk duur...
Zonder zo een abonnement kun je bij sommige providers geen gebruik maken van internet (Vodafone), verder kun je niet mms-en en heb je bij Blackberry de functie "Ping" waarmee je gratis berichtjes kunt versturen naar andere Blackberry gebruikersthebruins schreef: Wat voegt zo'n extra abonnement dan toe aan de BB? Moet ik dan denken aan betaalde toegang tot een app store o.i.d.?

En volgens mij kun je dan ook geen gebruik maken van je mailbox met pushmail, maar dit weet ik niet zeker!
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Je zou je ook moeten afvragen of het toestel wereldwijde garantie heeft.Ama schreef:Hi,
Persoonlijk (en ik werk in dit wereldje) zou ik geen BB in de VS kopen. Al is het maar om de garantiebepalingen, dat wordt allemaal wat lastiger met reparatiekosten etc.
Mijn partner heeft eens een BB elders gekocht dan bij zijn netwerk provider, en hij wordt echt niet op weg geholpen als er iets met zijn toestel is. Sterker nog; als er iets met het netwerk is, leggen ze het er bij hem op dat hij een toestel gebruikt dat niet van hen is. (Gaat in dit geval niet om Vodafone overigens!)
Mijn partner heeft eens een BB elders gekocht dan bij zijn netwerk provider, en hij wordt echt niet op weg geholpen als er iets met zijn toestel is. Sterker nog; als er iets met het netwerk is, leggen ze het er bij hem op dat hij een toestel gebruikt dat niet van hen is. (Gaat in dit geval niet om Vodafone overigens!)
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Waarom Blackberry? Ik heb er (spijtig) genoeg eentje en vergeleken met de android phones vind ik het afval en ik hoop er snel vanaf te zijn. De androids hebben een open-source platform dus zijn veel gemakkelijker te manipuleren..
http://UtahBelg.blogspot.com: Blog van een Belg in Utah
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
http://amerikabelgen.com: Belgen in Amerika Forum
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou ook nooit een BB willen hebben voor persoonlijk gebruik. Voor mijn werk is het wel makkelijk, maar wat je ermee kunt is inderdaad erg beperkt vergeleken met bijvoorbeeld een Droid of een iPhone.
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
- Bandido
- Amerika-expert
Inderdaad, ik heb voor mijn werk een BB Curve, maar persoonlijk zou ik er nooit voor kiezen. Er zijn betere en leer praktische telefoons op de markt wat mij betreft. Maar ook omdat met twee BB's op zak het wel een beetje erg overdreven wordt. 

"Keep Georgia On Your Mind"
Hoi, ik was benieuwd hoe het andersom werkt, dus mijn huidige NL bb 9700 bold meenemen naar California, zouden jullie weten of dat gaat werken en welk abbonement ik dan eht beste kan nemen? bedankt
- rvd4always
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bij onder andere studenten is BB erg populair en wel om de volgende reden:GoGriz schreef:Waarom Blackberry? Ik heb er (spijtig) genoeg eentje en vergeleken met de android phones vind ik het afval en ik hoop er snel vanaf te zijn. De androids hebben een open-source platform dus zijn veel gemakkelijker te manipuleren..
Om te kunnen pingen heb je een BlackBerry abonnement nodig, daarmee kan je binnen Nederland kosteloos en onbeperkt pingen met andere BlackBerry gebruikers.
blackberry-ping.nl/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 13266 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-