Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
boete gekregen en moeten voor komen
boete gekregen en moeten voor komen
Ik heb tijdens mijn vakantie in Amerika in San Diego een boete gekregen voor het met een waterscooter binnen de grens van 1000ft vanaf de kust 15mph te varen waar 5mph is toegestaan. Ik ben door een lifeguard meegenomen naar de waterpolitie en heb daar een boete gekregen waarop staat dat ik 28 oktober om 8:00 voor zou moeten komen. Ik heb hiervoor getekend maar las later op de achterkant dat voor het niet op komen dagen een boete staat van $500.
Ik had op dat moment geen ID bij me, maar de agent heeft mijn namen allemaal verkeerd geschreven en het enige waaruit ze zouden kunnen halen dat ik het ben is mijn geboortedatum en mijn handtekening (en mijn signalement kleur haren en ogen). Mijn vraag is: als ik niet kom opdagen, moet ik dan een boete van $500 betalen of betekend dit dat ik gewoon akkoord ga met de boete die de rechter mij oplegt? En kan ik gewoon een boete thuis op de deurmat verwachten of hoe gaat zoiets? Heb de zoekfunctie geprobeerd te gebruiken en niet echt iets gevonden dus hoop niet dat dit al vaak behandeld is......
Ik had op dat moment geen ID bij me, maar de agent heeft mijn namen allemaal verkeerd geschreven en het enige waaruit ze zouden kunnen halen dat ik het ben is mijn geboortedatum en mijn handtekening (en mijn signalement kleur haren en ogen). Mijn vraag is: als ik niet kom opdagen, moet ik dan een boete van $500 betalen of betekend dit dat ik gewoon akkoord ga met de boete die de rechter mij oplegt? En kan ik gewoon een boete thuis op de deurmat verwachten of hoe gaat zoiets? Heb de zoekfunctie geprobeerd te gebruiken en niet echt iets gevonden dus hoop niet dat dit al vaak behandeld is......
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: boete gekregen en moeten voor komen
Staat er geen telefoonnummer op dat je kan bellen? Kan je het vragen.
trouwens als je namen er verkeerd op staan, ze hebben geen legitimatie etc, dan zou ik mij er niet zo druk om maken
trouwens als je namen er verkeerd op staan, ze hebben geen legitimatie etc, dan zou ik mij er niet zo druk om maken
Als je een boete hebt gekregen kun je het het beste gewoon afhandelen zoals het gewenst door de overheid. Zo hoort dat.
Ik zou om te beginnen eea navragen bij de overheid.
Ook voor de toekomst lijkt het me beter, en een geruststelling, als er nergens in de USA of CA een kruisje achter je naam staat.
Ik zou om te beginnen eea navragen bij de overheid.
Ook voor de toekomst lijkt het me beter, en een geruststelling, als er nergens in de USA of CA een kruisje achter je naam staat.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Ik denk dat je niet ver gaat komen met navragen als deze diender de namen helemaal verkeerd heeft opgeschreven. De kans is groot dat hij ze zo ook in het systeem heeft ingevoerd en dan is het lastig zoeken. Ik zou het lekker vergeten nitse niets meer aan doen.
ps. Nog even wat anders voor de Nederlandse-Amerikanen; Meegenomen door een "Lifeguard" naar de waterpolitie ? Hebben die enig bevoegdheden in de VS?
ps. Nog even wat anders voor de Nederlandse-Amerikanen; Meegenomen door een "Lifeguard" naar de waterpolitie ? Hebben die enig bevoegdheden in de VS?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Klaar, probleem opgelost, niet meer druk overmaken en niets meer aan doenFrtz schreef:Ik had op dat moment geen ID bij me, maar de agent heeft mijn namen allemaal verkeerd geschreven en het enige waaruit ze zouden kunnen halen dat ik het ben is mijn geboortedatum en mijn handtekening
Crisis ? What Crisis ?
Het enige waar ik bang voor ben is als ze me wel weten te achterhalen, ik een boete kan krijgen van $500 voor het niet op komen dagen bij de rechtbank.
Mijn naam hebben ze opgeschreven als "Feritas van Acadan" in plaats van Frits van Achten dus kan alleen hopen dat ze daar niet uitkomen.....
Ik ben best bereidt de boete te betalen, als deze niet belachelijk hoog is.
Betekend een boete in San Diego dat ik bijvoorbeeld niet meer naar New York kan vliegen (of dat ik daar aangehouden zal worden om deze te betalen op het vliegveld?)
Mijn naam hebben ze opgeschreven als "Feritas van Acadan" in plaats van Frits van Achten dus kan alleen hopen dat ze daar niet uitkomen.....
Ik ben best bereidt de boete te betalen, als deze niet belachelijk hoog is.
Betekend een boete in San Diego dat ik bijvoorbeeld niet meer naar New York kan vliegen (of dat ik daar aangehouden zal worden om deze te betalen op het vliegveld?)
Waar heb je voor ondertekent ?
Als je niet betaalt zal het elke keer weer spannend zijn
Ik zou zelf bang zijn dat zoiets gaat slepen, hoger en hoger wordt (een court date missen is niet niks, de rechter zal zich geminacht voelen), en wellicht in de toekomst in de wegn kan zitten bij een visum aanvraag. Dat zal wel niet echt realistisch zijn, maar ik zou er wel bang voor zijn en daarom gewoon doen zoals het hoort.
"if you can't do the time don't do the crime"
Als je niet betaalt zal het elke keer weer spannend zijn
"if you can't do the time don't do the crime"
Laatst gewijzigd door Bramster op 29 aug 2010, 18:40, 1 keer totaal gewijzigd.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Nee, een boete wordt opgelegd door de State, County of City en is dus niet landelijk bekent.Betekend een boete in San Diego dat ik bijvoorbeeld niet meer naar New York kan vliegen (of dat ik daar aangehouden zal worden om deze te betalen op het vliegveld?)
Het is in Amerika niet geregeld zoals in Nederland waar wel landelijk bekent is dat je nog een boete open hebt staan.
Als ik zo naar de soort overtreding kijk is het waarschijnlijk een City wet en heel misschien een county wet, dan moet je dus in de betreffende City of County nogmaals staande gehouden worden voordat men er achter komt dat er nog een X achter je naam staat.
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Is het niet vrij standaard in Amerika, dat je moet voorkomen bij een boete? Heel vervelend, dat wel! ALs ik dit zo lees allemaal, is mijn eerste reactie ook: vergeten en gewoon naar huis gaan. Waarschijnlijk geen haai die daar naar kraait. Maar ja, waarschijnlijk hè?!
Ik ken mezelf ook heel goed, en weet dat ik daar ook niet zo gemakkelijk in ben. Dan zit ik toch de hele tijd met samengeknepen billen op de luchthaven, of elders, of als er een politie-agent in de buurt komt. Wie weet zeg......? En stel je voor, een volgende reis. Zit je je vantevoren misschien wel druk te maken of je niet problemen krijgt om het land in te komen. Waarschijnlijk gaat dat allemaal goed, maar ja.... Niemand weet het zeker. Die stress is het toch ook niet waard? Als je daar gemakkelijk overheen kan stappen, zou ik zeggen: gewoon niets doen en vergeten. Maar als je, net als ik, daar stress van ervaart, zou ik actie nemen. In dat geval zou je kunnen overwegen om met het papiertje naar een politiebureau te rijden of misschien zelfs naar de lokale rechtbank (al is dat dan op een andere datum en tijd), en daar om advies te vragen. Bellen zou ik niet doen, zeker niet met een verkeerd gespelde naam, de kans dat ze je vinden in het systeem is toch heel klein. Zit je misschien uren aan de lijn en dat levert ook alleen maar frustraties op.
Ik ken mezelf ook heel goed, en weet dat ik daar ook niet zo gemakkelijk in ben. Dan zit ik toch de hele tijd met samengeknepen billen op de luchthaven, of elders, of als er een politie-agent in de buurt komt. Wie weet zeg......? En stel je voor, een volgende reis. Zit je je vantevoren misschien wel druk te maken of je niet problemen krijgt om het land in te komen. Waarschijnlijk gaat dat allemaal goed, maar ja.... Niemand weet het zeker. Die stress is het toch ook niet waard? Als je daar gemakkelijk overheen kan stappen, zou ik zeggen: gewoon niets doen en vergeten. Maar als je, net als ik, daar stress van ervaart, zou ik actie nemen. In dat geval zou je kunnen overwegen om met het papiertje naar een politiebureau te rijden of misschien zelfs naar de lokale rechtbank (al is dat dan op een andere datum en tijd), en daar om advies te vragen. Bellen zou ik niet doen, zeker niet met een verkeerd gespelde naam, de kans dat ze je vinden in het systeem is toch heel klein. Zit je misschien uren aan de lijn en dat levert ook alleen maar frustraties op.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Probleem opgelost, denk ik zo ! Ze hebben je naam vertaald in het MexicaansFrtz schreef:Mijn naam hebben ze opgeschreven als "Feritas van Acadan" in plaats van Frits van Achten dus kan alleen hopen dat ze daar niet uitkomen.....
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Georgie
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
Ik heb moeten voorkomen om m'n boete te betalen toen ik als minor reed zonder fietshelm in California. Nou zal dat waarschijnlijk komen omdat ik minor was (een week voor m'n 18e verjaardag), en dat m'n hostdad mee moest om te betalen, maar het gebeurd dus wel dat ze voor kleinere zaken dit doen. Ach en achteraf kan ik nu zeggen dat ik in de American court ben geweestJasmino schreef:Is het niet vrij standaard in Amerika, dat je moet voorkomen bij een boete? Heel vervelend, dat wel!
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Ik heb vorig jaar een verkeersovertreding begaan in Virginia.
Toen kreeg ik van de agent een dagvaarding om de kwestie te verklaren voor de plaatselijke rechtbank, op de dag dat ik voor de rechtbank moest verschijnen zou ik echter alweer thuis zijn.
In Virginia heb je ook de mogelijkheid om de boete per creditcard te betalen, dit werkt via een internetsite van het Virginia Judicial System waar je case op staat.
Aangezien ik wel mijn rijbewijs + paspoort heb laten zien aan de politie en dus "genoteerd" sta, heb ik de boete later thuis maar betaald met creditcard.
Van jou weten ze helemaal niks, alleen is het jammer voor die arme sloeber van een Feritas van Acadan, die word de volgende keer aan de grens grondig aan de tand gevoeld door immigrations

Toen kreeg ik van de agent een dagvaarding om de kwestie te verklaren voor de plaatselijke rechtbank, op de dag dat ik voor de rechtbank moest verschijnen zou ik echter alweer thuis zijn.
In Virginia heb je ook de mogelijkheid om de boete per creditcard te betalen, dit werkt via een internetsite van het Virginia Judicial System waar je case op staat.
Aangezien ik wel mijn rijbewijs + paspoort heb laten zien aan de politie en dus "genoteerd" sta, heb ik de boete later thuis maar betaald met creditcard.
Van jou weten ze helemaal niks, alleen is het jammer voor die arme sloeber van een Feritas van Acadan, die word de volgende keer aan de grens grondig aan de tand gevoeld door immigrations
Crisis ? What Crisis ?
- USA2004
- Amerikakenner
- Contacteer:
Als je dit soort dingen op internet zit, is er altijd een kans dat men even een Google doet op de naam van de verdachte. Dan komt dit draadje mooi tevoorschijn...
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Yup, Obama is watching you 
Daar had ik ook al aan gedacht daarom zijn er een aantal letters veranderd in het voorbeeld......
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik wacht gewoon tot/of ik een brief op de mat krijg en als ik er een krijg
en het bedrag is niet belachelijk hoog betaal ik het gewoon netjes.......
In ieder geval bedankt voor de reacties, ik wacht gewoon tot/of ik een brief op de mat krijg en als ik er een krijg
en het bedrag is niet belachelijk hoog betaal ik het gewoon netjes.......
""....ik wacht gewoon tot/of ik een brief op de mat krijg...."
Hebben ze dan wel je goede huisadres ? Eerder schreef je immers: "....het enige waaruit ze zouden kunnen halen dat ik het ben is mijn geboortedatum en mijn handtekening (en mijn signalement kleur haren en ogen)....."
Hebben ze dan wel je goede huisadres ? Eerder schreef je immers: "....het enige waaruit ze zouden kunnen halen dat ik het ben is mijn geboortedatum en mijn handtekening (en mijn signalement kleur haren en ogen)....."
- john ny
- Amerikakenner
Ja precies... op basis van die gegevens zullen ze je adres niet vinden denk ik...Bramster schreef:""....ik wacht gewoon tot/of ik een brief op de mat krijg...."
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
- DixieChick
- Amerika-expert
Nu ken ik California niet, maar als je hier een boete krijgt, dan moet je inderdaad ook de bekeuring ondertekenen. Dat betekent niet dat je voor moet komen, of dat je beloofd hebt voor te komen, maar alleen dat je begrijpt waarvoor je de bekeuring hebt gekregen. En die court date geldt alleen als je je overtreding wil aanvechten. Als het goed is staat er ergens op die bon een telefoon nummer dat je kan bellen om er achter te komen wat de hoogte van de bekeuring is. Als je dat betaald voor de court date, dan vervalt die court date.
Het is volledig aan jou om te besluiten wat je wil doen. Ik zelf zou er wel mee in mijn maag zitten, toch bellen, en gewoon betalen. In de meeste staten kan dat tegenwoordig inderdaad online.
Het is volledig aan jou om te besluiten wat je wil doen. Ik zelf zou er wel mee in mijn maag zitten, toch bellen, en gewoon betalen. In de meeste staten kan dat tegenwoordig inderdaad online.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
JKG
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
En dan denkt de agent 'laat ik even Googlen want deze is niet bekend'. En dan heb je nu zelf je naam al verteld.Frtz schreef:Het enige waar ik bang voor ben is als ze me wel weten te achterhalen, ik een boete kan krijgen van $500 voor het niet op komen dagen bij de rechtbank.
Mijn naam hebben ze opgeschreven als "Feritas van Acadan" in plaats van XXXXXX
(en met jou de mensen die dit hebben gequote).
Zo heb ik het ook altijd begrepen. In MI is het zelfs zo dat als jij wel naar de court date gaat en de betreffende politieagent komt niet opdagen, dan vervalt de boete. Zo heeft mijn vriendin een keer een boete gekregen voor een klein beetje te hard rijden. De agent vond het zielig, maar moest wel een boete uitschrijven om een of andere reden. Hij zei toen heel duidelijk: "make sure you show up for court". Zo gezegd, zo gedaan en meneer agent is niet gekomen. Hij blij want hij krijgt geen gedonder dat hij hem niet heeft uitgeschreven, zij blij want ze hoefde niet te betalen.DixieChick schreef:En die court date geldt alleen als je je overtreding wil aanvechten. Als het goed is staat er ergens op die bon een telefoon nummer dat je kan bellen om er achter te komen wat de hoogte van de bekeuring is. Als je dat betaald voor de court date, dan vervalt die court date.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts