Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
beste periode voor reis in noordwesten
beste periode voor reis in noordwesten
Hoi,
Na twee jaar geleden in het zuidwesten te zijn geweest willen we mogelijk dit jaar het noordwesten en evt. een stuk canada wel bekijken. Wat is de beste periode om dit te doen.
Ik zou op zich graag wat later in het jaar gaan maar ben bang dat het dan erg koud is.
Alvast bedankt.
Na twee jaar geleden in het zuidwesten te zijn geweest willen we mogelijk dit jaar het noordwesten en evt. een stuk canada wel bekijken. Wat is de beste periode om dit te doen.
Ik zou op zich graag wat later in het jaar gaan maar ben bang dat het dan erg koud is.
Alvast bedankt.
- dutch_in_seattle
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: beste periode voor reis in noordwesten
Hier in Seattle wordt het eigenlijk nooit echt koud.
Zondermeer de mooiste periode is de zomer (juli en augustus). De temperaturen zijn doorgaans goddelijk (een graadje of 25) en het is zeer zonnig en bestendig (meer dan in Nederland). Er valt nauwelijks regen in de zomer. Ook in september, oktober en november is het qua temperatuur nog heel lekker buiten, al kan er dan behoorlijk wat regen vallen. Als je later in het jaar gaat, kan regen (of sneeuw op grotere hoogten) je parten spelen. Het kan zijn dat bergpassen en zo dan dicht zijn vanwege sneeuw. (Zo is het grootste deel van Mt. Rainier NP dicht in de winter. Wanneer dat is zou je online kunnen opzoeken.)
Een ander nadeel van laat in het jaar gaan is dat het een stuk eerder donker wordt. Zo waren wij begin december in Vancouver en daar begon het rond vier, half vijf al te schemeren.
Ron
http://www.dutchavenue.com
Zondermeer de mooiste periode is de zomer (juli en augustus). De temperaturen zijn doorgaans goddelijk (een graadje of 25) en het is zeer zonnig en bestendig (meer dan in Nederland). Er valt nauwelijks regen in de zomer. Ook in september, oktober en november is het qua temperatuur nog heel lekker buiten, al kan er dan behoorlijk wat regen vallen. Als je later in het jaar gaat, kan regen (of sneeuw op grotere hoogten) je parten spelen. Het kan zijn dat bergpassen en zo dan dicht zijn vanwege sneeuw. (Zo is het grootste deel van Mt. Rainier NP dicht in de winter. Wanneer dat is zou je online kunnen opzoeken.)
Een ander nadeel van laat in het jaar gaan is dat het een stuk eerder donker wordt. Zo waren wij begin december in Vancouver en daar begon het rond vier, half vijf al te schemeren.
Ron
http://www.dutchavenue.com
rebel schreef:Hoi,
Alvast bedankt.
Wij zijn in het Noordwesten en Canada meerdere keren geweest in juni en juli en een gedeelte augustus. Prachtig weer! Maar in Montana was er precies 1 augustus al weer nachtvorst en werd het er stukken kouder, ook overdag.
Begin juni daarentegen zijn er nog veel passen en campgrounds dicht. Kennissen van ons zijn 2x in september geweest en hebben veel regen dat overging in sneeuw gehad dus ik zou dat te laat vinden.
Ik zou dus de beste tijd vinden van zo half, eind juni tot en met half augustus. Je kan dan overal komen en het is dan meestal prachtig weer.
Begin juni daarentegen zijn er nog veel passen en campgrounds dicht. Kennissen van ons zijn 2x in september geweest en hebben veel regen dat overging in sneeuw gehad dus ik zou dat te laat vinden.
Ik zou dus de beste tijd vinden van zo half, eind juni tot en met half augustus. Je kan dan overal komen en het is dan meestal prachtig weer.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Voor het noordwesten en ook Canada heb ik hele goede ervaringen met de periode half juni - half juli. Prachtige temperaturen, strakke blauwe luchten enz. Alleen in Yellowstone 's nachts wel nachtvorst gehad in deze periode, maar dat was in september ook zo, dus maakt dat weinig uit. Overdag was het schitterend.
Gr. Marjan
Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
-
- Amerikakenner
- Contacteer:
Wij zitten momenteel in Port Angeles, voor de niet-wetende mensen waar dat ligt: ongeveer 2 uur reizen vanuit Seattle richting westen. We zijn hier aangekomen 5 januari en er was veel regen de eerste paar weken, maar daarna is het eigenlijk vrij mooi weer geweest. Het is erg mooi deze periode van het jaar, omdat er veel sneeuw ligt (mits je daar van houdt natuurlijk). Maar dat is ook eigenlijk alleen in de bergen. 
Toch raad ik aan om in de winter te komen. Anneke is hier ook geweest in de zomer (augustus), maar toen was het ook 35 graden hier in sommige gebieden. Is maar net waar je van houdt. Ik denk dat september een mooie tijd is inderdaad.
groetjes, Raymond en Anneke

Toch raad ik aan om in de winter te komen. Anneke is hier ook geweest in de zomer (augustus), maar toen was het ook 35 graden hier in sommige gebieden. Is maar net waar je van houdt. Ik denk dat september een mooie tijd is inderdaad.
groetjes, Raymond en Anneke
November 2004 Eaglelgae ontmoet via dit forum, 03-07-2009 getrouwd!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Ook onze 2e Amerika-reis was supergaaf!!!
25-6/16-7 2011 rondje Denver - LV - Denver!!!
Het is jammer dat je zo laat in het seizoen gaat, want je mist een hoop mooie dingen zo! De meeste passen (Montana, Alberta en British Colombia) zijn dan toch al dicht...helaas..
Ik zou inderdaad niet dat hele eind gaan rijden naar Glacier Park en dan inderdaad maar kiezen voor Wyoming, Montana en South Dakota, wat natuurlijk ook zeer de moeite waard is, lees ons weblog maar!
Hou ook deze site maar in de gaten, die gaat over het Glacier Park en the Going to the Sun Road.
http://www.nps.gov/glac/whatsnew.htm
Daar staat trouwens dat het streven is de weg tot 15 september open te houden.....maar dat lukt dus niet altijd.
Ik zou inderdaad niet dat hele eind gaan rijden naar Glacier Park en dan inderdaad maar kiezen voor Wyoming, Montana en South Dakota, wat natuurlijk ook zeer de moeite waard is, lees ons weblog maar!
Hou ook deze site maar in de gaten, die gaat over het Glacier Park en the Going to the Sun Road.
http://www.nps.gov/glac/whatsnew.htm
Daar staat trouwens dat het streven is de weg tot 15 september open te houden.....maar dat lukt dus niet altijd.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 27 Reacties
- 4313 Weergaves
-
Laatste bericht door kalaman
-
- 3 Reacties