Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Washington DC
Washington DC
In september gaan we dus naar Canada en met zijn 4 en ook naar de noord-oostelijke staten. Eerst naar de Amish en vandaar uit willen we misschien wel naar Washington (wij zijn er nooit geweest) De afstand is ongeveer 130 mijl dus zegmaar twee en een half uur. We willen eventueel 2 nachten daar blijven dus anderhalve dag in DC. Misschien tekort maar goed. Heeft iemand nog tips aangaande Washington?
Kan je nog het witte huis bezichtigen? En het FBI gebouw? Pentagon?
Misschien nog andere leuke dingen?
Kan je nog het witte huis bezichtigen? En het FBI gebouw? Pentagon?
Misschien nog andere leuke dingen?
Re: Washington DC
Volgens mij zijn deze alledrie niet te bezichtigen (van binnen dan). Wel kun je naar het White house visitor center. Het FBI gebouw is trouwens een erg lelijk gebouw.Bart40 schreef:Kan je nog het witte huis bezichtigen? En het FBI gebouw? Pentagon?
Leuke dingen om te doen zijn o.a. omhoog gaan in het Washington Monument (hier heb je een mooi overzicht van de stad), musea bezoeken aan de mall (gratis en voor elk wat wils), verschillende memorials bezichtigen, andere overheidsgebouwen zoals de National Archives (met de originele declaration of independence, constitution en bill of rights), de library of congress (tip!) en het supreme court, of iets meer buiten het centrum de zoo, het oude plaatsje georgetown (nu een wijk van DC) of meer de natuur in met bijv. Great Falls NP.
Dit alles is alleen veel te veel voor anderhalve dag, je zult dus toch een keuze moeten maken
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Goed, zo, Arjen, ik zie, dat ik je al als assistent Washington kenner kan inhuren
.
Als je het Witte Huis wilt touren moet je je Congresslid vragen en een groep van minstens 10 mensen hebben, niet mogelijk dus. Het Pentagon heeft min of meer dezelfde regels. Wel is er een interessant visitor's center bij het Witte Huis.
De FBI had een ontzettend leuke tour, maar die is al jaren "closed for renovation", dus of die ooit terugkomt valt te betwijfelen, helaas.
Het Capitool kun je wel in, vroeg erbij zijn om kaartjes te verkrijgen (zelfde geldt voor het Washington Monument).
Als het Supreme Court niet in session is kun je daar ook een rondleiding krijgen en zoals Arjen schreef is de Library of Congress een must see.
Als je twee dagen DC hebt zou ik het volgende aanraden:
Dag 1 - Begin in Arlington Cemetery, hier ligt de Kennedy familie begraven en kun je de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat zien. Het is een imposant kerkhof en bovenaan de heuvel ligt het Lee House, dat de moeite van een bezoek waard is, vooral als je niet aan George Washingtons landgoed Mount Vernon toekomt.
Je kunt bij Arlington Cemetery een Tourmobile ticket kopen, waarmee je zowel de begraafplaats rond wordt gereden (hop on, hop off) en daarna naar de Mall midden in de stad kunt. Je hebt vanaf Arlington Cemetery ook prachtig uitzicht over de monumenten.
Neem daarna de Tourmobile naar de Mall en bekijk de monumenten.
's Avonds eventueel eten in Georgetown met zijn oude straatjes of in Old Town Alexandria aan de overkant van de rivier in Virginia
Dag 2 - Haal een ticket voor de rondleiding van het Capitool, zie Library of Congress en Supreme Court (achter Capitool gelegen, dus makkelijk te bewandelen), bekijk de tentoonstelling en de officiele documenten in de National Archives, eet lunch in het speciale cafe van het American Indian museum en bekijk verder de musea waar je in geinteresseerd bent (kijk uit, want ze zijn stuk voor stuk gigantisch, dus je bent er zo een paar uur kwijt in elk museum)
Er is eindeloos veel te doen hier, ik heb het in meer dan 20 jaar zelf nog niet allemaal gedaan, maar zo doe je de meest bekende attracties (zoek ook mijn blogdoor voor foto's en verslagen van bovengenoemde dingen).
Als je het Witte Huis wilt touren moet je je Congresslid vragen en een groep van minstens 10 mensen hebben, niet mogelijk dus. Het Pentagon heeft min of meer dezelfde regels. Wel is er een interessant visitor's center bij het Witte Huis.
De FBI had een ontzettend leuke tour, maar die is al jaren "closed for renovation", dus of die ooit terugkomt valt te betwijfelen, helaas.
Het Capitool kun je wel in, vroeg erbij zijn om kaartjes te verkrijgen (zelfde geldt voor het Washington Monument).
Als het Supreme Court niet in session is kun je daar ook een rondleiding krijgen en zoals Arjen schreef is de Library of Congress een must see.
Als je twee dagen DC hebt zou ik het volgende aanraden:
Dag 1 - Begin in Arlington Cemetery, hier ligt de Kennedy familie begraven en kun je de wisseling van de wacht bij het graf van de onbekende soldaat zien. Het is een imposant kerkhof en bovenaan de heuvel ligt het Lee House, dat de moeite van een bezoek waard is, vooral als je niet aan George Washingtons landgoed Mount Vernon toekomt.
Je kunt bij Arlington Cemetery een Tourmobile ticket kopen, waarmee je zowel de begraafplaats rond wordt gereden (hop on, hop off) en daarna naar de Mall midden in de stad kunt. Je hebt vanaf Arlington Cemetery ook prachtig uitzicht over de monumenten.
Neem daarna de Tourmobile naar de Mall en bekijk de monumenten.
's Avonds eventueel eten in Georgetown met zijn oude straatjes of in Old Town Alexandria aan de overkant van de rivier in Virginia
Dag 2 - Haal een ticket voor de rondleiding van het Capitool, zie Library of Congress en Supreme Court (achter Capitool gelegen, dus makkelijk te bewandelen), bekijk de tentoonstelling en de officiele documenten in de National Archives, eet lunch in het speciale cafe van het American Indian museum en bekijk verder de musea waar je in geinteresseerd bent (kijk uit, want ze zijn stuk voor stuk gigantisch, dus je bent er zo een paar uur kwijt in elk museum)
Er is eindeloos veel te doen hier, ik heb het in meer dan 20 jaar zelf nog niet allemaal gedaan, maar zo doe je de meest bekende attracties (zoek ook mijn blogdoor voor foto's en verslagen van bovengenoemde dingen).
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Maart 2005 heb ik met m'n moeder in één middagje Washington gedaan, en dat was natuurlijk veeeeel te kort, maar wel een goede indruk van de stad gekregen.
We maakten gebruik van Old Town Trolley.
http://shophta.com/acb/stores/15/produc ... duct_ID=52
We begonnen op Union Station. Er zijn twee routes, wij hadden die langs het Capitool, Jefferson Memorial, Washington Memorial, White House. Je kunt bij elke halte uitstappen, het monument of de omgeving bekijken en elke 10 of 15 minuten komt er weer een aan, zodat als je klaar bent, niet zo lang hoeft te wachten.
Dit vond ik écht de perfecte manier om de stad (snel) te zien en veel van de sfeer te proeven.
Ik heb veel voorpret gehad via deze site:
http://maps.mapnetwork.com/dc/wctc/index.asp
Hier kun je namelijk alles vinden, restaurants, hotels, monumenten enz.
Op deze manier heb ik dus ook een hotel gevonden:
http://www.ichotelsgroup.com/h/d/cp/1/en/home
Deze zit op 1001 14th St. NW, en dat is ons prima bevallen.
Doe er je voordeel mee..
We maakten gebruik van Old Town Trolley.
http://shophta.com/acb/stores/15/produc ... duct_ID=52
We begonnen op Union Station. Er zijn twee routes, wij hadden die langs het Capitool, Jefferson Memorial, Washington Memorial, White House. Je kunt bij elke halte uitstappen, het monument of de omgeving bekijken en elke 10 of 15 minuten komt er weer een aan, zodat als je klaar bent, niet zo lang hoeft te wachten.
Dit vond ik écht de perfecte manier om de stad (snel) te zien en veel van de sfeer te proeven.
Ik heb veel voorpret gehad via deze site:
http://maps.mapnetwork.com/dc/wctc/index.asp
Hier kun je namelijk alles vinden, restaurants, hotels, monumenten enz.
Op deze manier heb ik dus ook een hotel gevonden:
http://www.ichotelsgroup.com/h/d/cp/1/en/home
Deze zit op 1001 14th St. NW, en dat is ons prima bevallen.
Doe er je voordeel mee..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 3 Reacties
- 2052 Weergaves
-
Laatste bericht door Ingrid1958
-