Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Welke vliegmaatschappij en waarom.
-
doreennicole
- Amerika-expert
De keuze voor mij is geheel afhankelijk van de prijs, maar daarbinnen is NW mijn favoriet. Ook Continental ben ik niet ontevreden over. Mijn ervaring is eigenlijk altijd wel goed, omdat ik altijdmet topmaatschappijen vlieg. Het liefste een Amerikaanse crew omdat ik me dan gelijk al in Amerika voel. Vraag me af of ik nu een NL crew moet nemen.
Eigen beeldscherm is voor mij cruciaal en daar ga ik de volgende keer voor bijbetalen (als het niet al teveel scheelt, want op die manier is de vlucht zo gepiept). Toen ik hiernaartoe verhuisde heb ik het goedkoopste genomen en ik heb het beeldscherm en de games echt gemist.
Doreen
Eigen beeldscherm is voor mij cruciaal en daar ga ik de volgende keer voor bijbetalen (als het niet al teveel scheelt, want op die manier is de vlucht zo gepiept). Toen ik hiernaartoe verhuisde heb ik het goedkoopste genomen en ik heb het beeldscherm en de games echt gemist.
Doreen
SEEING IS BELIEVING
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Ik heb met KLM - United en Martinair gevlogen.
Helaas tot nu toe nog niet het geluk gehad om een eigen beeldscherm te krijgen. M'n ouders wel en ik was zoooo jaloers. Nu vliegen we met Martinair (over 27 dagen) en hebben daar voor 49,- pp per vlucht extra beenruimte en een eigen scherm geboekt. Dit is de zgn Comfort Class.
Wij hadden dit er graag voor over, maar ik zag dat Martinair ook voor 12,- per vlucht die schermpjes verhuurd. Tja, was ook prima geweest, maar we zijn nu ook heel blij met de extra beenruimte.
Helaas tot nu toe nog niet het geluk gehad om een eigen beeldscherm te krijgen. M'n ouders wel en ik was zoooo jaloers. Nu vliegen we met Martinair (over 27 dagen) en hebben daar voor 49,- pp per vlucht extra beenruimte en een eigen scherm geboekt. Dit is de zgn Comfort Class.
Wij hadden dit er graag voor over, maar ik zag dat Martinair ook voor 12,- per vlucht die schermpjes verhuurd. Tja, was ook prima geweest, maar we zijn nu ook heel blij met de extra beenruimte.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Alleen jammer dat Martin Air dit alleen maar doet op vluchten van 7 uur of langer, voor die paar € zou ik op een vlucht naar de Canarische eilanden ook graag wat ruimer zittenIloveFlorida schreef:Ik heb met KLM - United en Martinair gevlogen.
Rob
- Iris_1982
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 35
- Contacteer:
nou uiteindelijk kwamen er nog Customer Service Charge van 55 (!) euro bij en Dossierkosten van 25 en zit mijn ticket alsnog op 856 euro
Maar ja...dat krijg je nou eenmaal als je in Juli vliegt blijkbaar...t is om te huilen
Vooral die toeslagen. Eerst zie je een ticket van 500 euro...dan komt er nog 250 euro brandstofellende bovenop, en als je dan denkt m voor 750 euro te hebben, krijg je op t einde nog 3 verrassingstoeslagen.
Ik vind t eigenlijk schandalig maar ja...... blijkbaar mogen ze dit allemaal doen.
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe je die Frequetn Flyer miles besteed én hoeveel je er ongeveer nodig hebt voor een retourtje Amerika?
En hoeveel je er krijgt? Ik hoorde dat je voor heen en weer vliegen naar de states al snel 10.000 miles krijgt?
Maar ja...dat krijg je nou eenmaal als je in Juli vliegt blijkbaar...t is om te huilen
Vooral die toeslagen. Eerst zie je een ticket van 500 euro...dan komt er nog 250 euro brandstofellende bovenop, en als je dan denkt m voor 750 euro te hebben, krijg je op t einde nog 3 verrassingstoeslagen.
Ik vind t eigenlijk schandalig maar ja...... blijkbaar mogen ze dit allemaal doen.
Kan iemand me trouwens uitleggen hoe je die Frequetn Flyer miles besteed én hoeveel je er ongeveer nodig hebt voor een retourtje Amerika?
En hoeveel je er krijgt? Ik hoorde dat je voor heen en weer vliegen naar de states al snel 10.000 miles krijgt?
Uitleg over een frewuent flyer program kan bijna niemand je geven.
waarom niet: iedere maatschappij is anders, heeft andere regels en andere manier van werken.
Bij de 1 krijg je snel heel veel punten maar moet je wel megaveel punten hebben om iets te kopen/ punten in te ruilen, maar een ander is weer een stuk makkelijker.
Als voorbeeld, ik ben 2x heen en weer gevlogen naar Australié en heb daarmee één enkele reis Amsterdan LA verdiend, gelukkig heeft mijn man ook dezelfde reis gemaakt (en ook nog op hetzelfde tijdstip:lol: ) waardoor de benodigde punten voor het andere enkeltje bij hem vandaan komen.
Bij mijn Frewuent flyer program kunnen we dus elkaar onze punten geven/doneren, maar ook dit is niet altijd en overal mogelijk.
Dus kijk gewoon rond naar met welke maatschappij je het vaakst vliegt (let dan ook op de dochtermaatschappijen of de partnermaatschappijen) en kijk dan of het enigzins zin heeft om te regelen.
waarom niet: iedere maatschappij is anders, heeft andere regels en andere manier van werken.
Bij de 1 krijg je snel heel veel punten maar moet je wel megaveel punten hebben om iets te kopen/ punten in te ruilen, maar een ander is weer een stuk makkelijker.
Als voorbeeld, ik ben 2x heen en weer gevlogen naar Australié en heb daarmee één enkele reis Amsterdan LA verdiend, gelukkig heeft mijn man ook dezelfde reis gemaakt (en ook nog op hetzelfde tijdstip:lol: ) waardoor de benodigde punten voor het andere enkeltje bij hem vandaan komen.
Bij mijn Frewuent flyer program kunnen we dus elkaar onze punten geven/doneren, maar ook dit is niet altijd en overal mogelijk.
Dus kijk gewoon rond naar met welke maatschappij je het vaakst vliegt (let dan ook op de dochtermaatschappijen of de partnermaatschappijen) en kijk dan of het enigzins zin heeft om te regelen.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Nee, niet algemeen dus. Dit omdat iedere maatschappij weer andere methodes hanteerd.Iris_1982 schreef:maar er is nergens een overzicht van hoeveel miles je bijvoorbeeld nodig hebt om gratis naar NY heen en weer te vliegen?
Maar als je het zou willen weten van één bepaalde maatschappij, dan zijn er naar ik weet 2 opties om daarachter te komen:
1) Bel naar de desbetreffende maatschappij en vraag naar hun Frequent Flyer Program afdeling, zij kunnen je vertellen hoe het werkt en hoeveel punten je nodig hebt om heen en weer naar NY te vliegen.
2) Kijk op de internetsite van de maatschappij en zoek daar naar hun frequent flyer program.
Vaak kun je daar ook bij vlucht boeken vinden hoeveel punten je nodig hebt om heen en weer te vliegen.
Het verreist wat zoekwerk maar dan heb je ook wat.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Harry
- Amerika-expert
- Partner van: jaha
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Iris_1982,
Ik kan je wel vertellen hoe het bij KLM werkt.
Mijn vriend reist regelmatig met KLM van Amsterdam naar Shanghai dat is 5527 mijlen, hij vliegt altijd business dan krijg je 150% mijlen.
Als je veel vliegt kun je ook een hoger niveau bereiken en dat levert dan nog weer extra mijlen op. Hij heeft het hoogste niveau(platinum) bereikt en dat levert 100% extra miles op.
Verder spaar je ook nog mijlen bij hotels en autohuur en alle bestedingen met een American Express creditkaart.
Een retourtje Amsterdam-Shanghai levert in zijn geval 27636 mijlen op.
Om gratis naar Amerika te vliegen heb je voor een retour 50.000 mijlen nodig voor een economy class ticket en 80.000 mijlen voor een business class ticket.
Dus vier keer Amsterdam-Shanghai retour en we kunnen weer samen voor 100.000 mijlen naar America.
Groeten Harry
Ik kan je wel vertellen hoe het bij KLM werkt.
Mijn vriend reist regelmatig met KLM van Amsterdam naar Shanghai dat is 5527 mijlen, hij vliegt altijd business dan krijg je 150% mijlen.
Als je veel vliegt kun je ook een hoger niveau bereiken en dat levert dan nog weer extra mijlen op. Hij heeft het hoogste niveau(platinum) bereikt en dat levert 100% extra miles op.
Verder spaar je ook nog mijlen bij hotels en autohuur en alle bestedingen met een American Express creditkaart.
Een retourtje Amsterdam-Shanghai levert in zijn geval 27636 mijlen op.
Om gratis naar Amerika te vliegen heb je voor een retour 50.000 mijlen nodig voor een economy class ticket en 80.000 mijlen voor een business class ticket.
Dus vier keer Amsterdam-Shanghai retour en we kunnen weer samen voor 100.000 mijlen naar America.
Groeten Harry
-
enger003
- Amerikakenner
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat veel maatschappijen samenwerken.
Als je bv. KLM frequent flyer bent, kun je ook de punten van bv. Continental, North West en Delta hierop krijgen.
Verder betaal ik zoveel mogelijk met American Express, en ook die punten heb ik aan KLM gekoppeld.
Avis autoverhuur werkt ook al met ze samen.
Door op die manier al die spaarprogramma's aan elkaar te koppelen gaat het best wel hard.
Vorig jaar ben ik gratis businesclass naar Atlanta (retour) gevlogen, en ik heb alweer 80.000 punten staan, dus ik kan al weer van allerlei gratis vluchten maken.
KLM heeft ook regelmatig web@wards, dan krijg je 25 of zelfs 50% korting!!
Als je bv. KLM frequent flyer bent, kun je ook de punten van bv. Continental, North West en Delta hierop krijgen.
Verder betaal ik zoveel mogelijk met American Express, en ook die punten heb ik aan KLM gekoppeld.
Avis autoverhuur werkt ook al met ze samen.
Door op die manier al die spaarprogramma's aan elkaar te koppelen gaat het best wel hard.
Vorig jaar ben ik gratis businesclass naar Atlanta (retour) gevlogen, en ik heb alweer 80.000 punten staan, dus ik kan al weer van allerlei gratis vluchten maken.
KLM heeft ook regelmatig web@wards, dan krijg je 25 of zelfs 50% korting!!
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Ik vlieg met US Airways, (Amsterdam - Philadelphia - Albany) de reden: het is gewoon het goedkoopste
OK het eten is niet geweldig, de toestellen zijn ook niet de modernste, maar omdat de prijs aardig wat scheelt in vergelijking met andere maatschappijen, kan ik er wel mee leven. Verder vond ik de crew erg vriendelijk, en ook drinken was er genoeg. Als je gewoon zelf een boek en een discman mee neemt, en eventueel wat lekkers van thuis, is het best te doen. Verder werden er op de heenweg een aardig aantal leuke films gedraaid, wel op een groot scherm uiteraard.
OK het eten is niet geweldig, de toestellen zijn ook niet de modernste, maar omdat de prijs aardig wat scheelt in vergelijking met andere maatschappijen, kan ik er wel mee leven. Verder vond ik de crew erg vriendelijk, en ook drinken was er genoeg. Als je gewoon zelf een boek en een discman mee neemt, en eventueel wat lekkers van thuis, is het best te doen. Verder werden er op de heenweg een aardig aantal leuke films gedraaid, wel op een groot scherm uiteraard.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
KLM
Dat is voor ons ook de reden om weer voor KLM te kiezen. Wij vliegen op LA en dan is dat gewoon de prettigste manier. Wel kiezen wij deze keer voor business class, stuk duurder (hoewel het met een flydrive aanbieding niet zo extreem is als op losse vluchten), maar wel heel comfortabel.
Monique
Monique
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: KLM
Heerlijk wat een luxe, maar ik dacht dat die vluchten meer dan 2x zo duur zijn als de economy-vluchten.nieuwenoord schreef:Wel kiezen wij deze keer voor business class, stuk duurder (hoewel het met een flydrive aanbieding niet zo extreem is als op losse vluchten), maar wel heel comfortabel.
Monique
Carola
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Eh ja
Eh ja, is ook wel zo. Soms wordt er aangegeven dat ze wel tot 5 keer zo duur zijn.
Liefst 4879 euro zie ik staan op de site van de KLM, als ik nu die vlucht zou boeken (excl. toeslagen). Wij betalen uit mijn hoofd gezegd bijna 1900 euro per persoon.
Groet,
Monique
Liefst 4879 euro zie ik staan op de site van de KLM, als ik nu die vlucht zou boeken (excl. toeslagen). Wij betalen uit mijn hoofd gezegd bijna 1900 euro per persoon.
Groet,
Monique
-
Marceljesse
- Amerikakenner
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoeken
Ik heb net nog gezocht. Er zijn ook van die World Holiday Business Fares. Die hebben dan wel een maximale verblijfsduur van een maand, maar dat scheelt stukken!
Dan vlieg je dus voor ruim 1900 euro wél business class op LAX, midden in het zomerseizoen. Je moet wel even verschillende data proberen zie ik, bij de een lukt het voor 1985 euro, een dag later weer niet en dan weer wel ...
Wij betalen die lage prijzen omdat de reisorganisaties gewoon een aantal stoelen inkopen in de Z-klasse, vol is vol, dus je moet er heel vroeg bij zijn.
Groet,
Monique
Dan vlieg je dus voor ruim 1900 euro wél business class op LAX, midden in het zomerseizoen. Je moet wel even verschillende data proberen zie ik, bij de een lukt het voor 1985 euro, een dag later weer niet en dan weer wel ...
Wij betalen die lage prijzen omdat de reisorganisaties gewoon een aantal stoelen inkopen in de Z-klasse, vol is vol, dus je moet er heel vroeg bij zijn.
Groet,
Monique
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
De keren dat ik naar Amerika ben geweest, heb ik met de volgende maatschappijen gevlogen:
Martinair (3x)
KLM (1x)
Northwest Airlines (1x)
US Airways (1x)
American Airlines (1x, korte binnenlandse vlucht)
Lufthansa (1x, enkel de heenvlucht)
United Airlines (5x, afgelopen oktober enkel de terugvlucht)
United heeft duidelijk mijn voorkeur. Meestal kan ik daar terecht voor een goede prijs. Dat je op de vluchten naar het westen dan een tussenstop hebt in Chicago of Washington, DC maakt mij niet zoveel uit. Een andere belangrijke reden dat ik graag met United vlieg is dat ik tot nu toe bijna altijd een stoel in de Economy Plus klasse kreeg. Qua beenruimte scheelt dat echt.
Dit jaar vlieg ik voor het eerst met Delta. De prijs was doorslaggevend. Voor EUR 456,42 vlieg ik naar Phoenix (EUR 384,00 ticket en EUR 72,42 voor luchthavenbelasting e.d.) Hier kon zelfs United niet tegenop. In een ander topic las ik over de hoge luchthavenbelasting e.d. die er vaak nog bij komt. Het was mij ook al opgevallen dat die vaak een stuk lager uitvalt als je rechtstreeks bij een airline boekt. Mijn ticket voor 8 juni a.s. heb ik dan ook rechtstreeks bij Delta geboekt.
De service bij alle maatschappijen heb ik over het algemeen als heel prettig ervaren. Nooit onvriendelijk personeel meegemaakt en altijd goed verzorgd.
De prijs is dus het belangrijkst voor mij bij de keuze van de airline. Verder vind ik wel prettig als je een goede verbinding hebt, dus niet te lange tussenstops. Soms kun je wel een goedkoop ticket vinden maar blijkt dat je een hele onlogische vliegroute hebt met lange tussenstops. Dat soort vluchten vallen bij mij bij voorbaat al af.
Roland
Martinair (3x)
KLM (1x)
Northwest Airlines (1x)
US Airways (1x)
American Airlines (1x, korte binnenlandse vlucht)
Lufthansa (1x, enkel de heenvlucht)
United Airlines (5x, afgelopen oktober enkel de terugvlucht)
United heeft duidelijk mijn voorkeur. Meestal kan ik daar terecht voor een goede prijs. Dat je op de vluchten naar het westen dan een tussenstop hebt in Chicago of Washington, DC maakt mij niet zoveel uit. Een andere belangrijke reden dat ik graag met United vlieg is dat ik tot nu toe bijna altijd een stoel in de Economy Plus klasse kreeg. Qua beenruimte scheelt dat echt.
Dit jaar vlieg ik voor het eerst met Delta. De prijs was doorslaggevend. Voor EUR 456,42 vlieg ik naar Phoenix (EUR 384,00 ticket en EUR 72,42 voor luchthavenbelasting e.d.) Hier kon zelfs United niet tegenop. In een ander topic las ik over de hoge luchthavenbelasting e.d. die er vaak nog bij komt. Het was mij ook al opgevallen dat die vaak een stuk lager uitvalt als je rechtstreeks bij een airline boekt. Mijn ticket voor 8 juni a.s. heb ik dan ook rechtstreeks bij Delta geboekt.
De service bij alle maatschappijen heb ik over het algemeen als heel prettig ervaren. Nooit onvriendelijk personeel meegemaakt en altijd goed verzorgd.
De prijs is dus het belangrijkst voor mij bij de keuze van de airline. Verder vind ik wel prettig als je een goede verbinding hebt, dus niet te lange tussenstops. Soms kun je wel een goedkoop ticket vinden maar blijkt dat je een hele onlogische vliegroute hebt met lange tussenstops. Dat soort vluchten vallen bij mij bij voorbaat al af.
Roland
Laatst gewijzigd door Coyote op 01 mar 2006, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Rechtstreeks
Misschien dat het voor gezinnen met kinderen toch wat belangrijker is om rechtstreeks te vliegen? Ik vind het alleen of met Albert ook niet zo'n probleem, maar met die kinderen erbij vlieg ik liever meteen van A naar B.
Groetjes,
Monique
Groetjes,
Monique
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 33
- Contacteer:
Marloes,lelie schreef:Wel minder dat ik dan geen eigen tv schermpje heb, ik vind het altijd wel leuk om de route te volgen en een film te kijken die IK wil zien.
je vliegt toch op Newark? Op deze site van de KLM lees ik het volgende:
De vluchtuitvoering op Newark stijgt van zeven naar tien wekelijkse frequenties, die worden gevlogen met de Boeing 777 en de Airbus A330.
Grote kans dus dat je toch je eigen tv-schermpje hebt.SpaceAce schreef:Alle stoelen op de nieuwe KLM Boeing 777- en Airbus A330-toestellen zijn uitgerust met persoonlijke beeldschermen en interactief amusement – van films en televisie tot spelletjes en e-mail!
Roland
-
CaroLine
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Re: Eh ja
Valt me nog mee, ik had echt gedacht dat het veel en veel duurder zou zijn. Zal ik onthouden voor de volgende keer.nieuwenoord schreef: Wij betalen uit mijn hoofd gezegd bijna 1900 euro per persoon.
Groet,
Monique
Carola
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1051 Weergaves
-