Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Weet er iemand wat dat is ? ( Circels)
Weet er iemand wat dat is ? ( Circels)
Ik filmde dit vanuit het vliegtuig tijdens onze vlucht van Phoenix naar Philadelphia en vraag me af wat dat is ? Misschien weet iemand daar wel meer over ? Het valt wel echt op vanuit de lucht .
Gerd
Gerd
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Re: Weet er iemand wat dat is ? ( Circels)
Lijkt me iets van een waterzuiveringsinstallatie.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
Je ziet dat op veel plaatsen tijdens die vlucht hoor ! Ook in hele eenzame gebieden .
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Volgens mij is dat grasland wat ontstaat door de sproeiinstallaties, die in een cirkel over het land gaan.
Wedden dat Rob er uitgebreid antwoord op kan geven.
Heeft hij al eens gedaan, dacht ik.
Wedden dat Rob er uitgebreid antwoord op kan geven.
Heeft hij al eens gedaan, dacht ik.
-
Bennogr
- Amerika-expert
Ik denk buitenaardse wezens. D'r is vast al een theorie over, mensen die lichtjes hebben gezien en zo.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- Grandu
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je hebt ze in heel Amerika, Google Maps kan je er waarschijnlijk zo duizenden aanwijzen! Ik wist ook nooit wat het was, dacht dat het misschien makkelijker te oogsten was op deze manier (vraag me niet waarom?) maar die sproeierstheorie lijkt me vrij logisch.
Google geeft me dit: http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=291217
Bedankt Monique!
Google geeft me dit: http://www.spanjeforum.nl/topic.php?id=291217
The end and a new beginning - http://derkdegeus.blogspot.com/
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
“Travel is fatal to prejudice, bigotry, and narrow-mindedness.”
---Mark Twain
volgens mij ook groene gewassen door sproei installaties.
Veel gezien vanuit het vliegtuig inderdaad.
Veel gezien vanuit het vliegtuig inderdaad.
Dat vroeg ik me de eerste keer ook af, ik heb daar eenmaal aan de grond nog eens goed op gelet
en het bleek dus inderdaad aan het type irrigatie systeem te liggen die daar veel gebruikt wordt.
Is een hele grote stellage die rondjes draait. Hier staat wat info over het zogeheten Center-pivot irrigation.

en het bleek dus inderdaad aan het type irrigatie systeem te liggen die daar veel gebruikt wordt.
Is een hele grote stellage die rondjes draait. Hier staat wat info over het zogeheten Center-pivot irrigation.

Bennogr schreef:Ik denk buitenaardse wezens. D'r is vast al een theorie over, mensen die lichtjes hebben gezien en zo.
Ik heb me dat ook afgevraagd op de terugweg. Heb toen met de 450D ingezoomd en toen zag ik inderdaad hetzelfde als wat Emenem laat zien.
Redelijk onschuldig dus.
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
Wat een leuke vraag.
Ik heb het inderdaad ook wel eens gezien maar er eerlijk gezegd niet bij nagedacht verder.
Goed he, zo'n forum dan leer je nog eens wat.
bedankt
Ik heb het inderdaad ook wel eens gezien maar er eerlijk gezegd niet bij nagedacht verder.
Goed he, zo'n forum dan leer je nog eens wat.
bedankt
- Bandido
- Amerika-expert
Het is inderdaad gewoon geirrigeerd land voor akkerbouw. Wel een leuke vraag om hier te stellen trouwens.
"Keep Georgia On Your Mind"
- bluemoon
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Hier een link naar een ouder topic over de circle ranches.
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ls#p243752
http://www.allesamerika.nl/forum/viewto ... ls#p243752
Crisis ? What Crisis ?
Toen ik die bovenstaande foto zag moest ik meteen aan een CD denken die ik heb:
http://beyondrace.com/images/stories/iron_and_wine.jpg
Vroeg me al eerder af wat er nou precies op stond, maar het lijkt erop dat dit hetzelfde is!
http://beyondrace.com/images/stories/iron_and_wine.jpg
Vroeg me al eerder af wat er nou precies op stond, maar het lijkt erop dat dit hetzelfde is!
Wij hebben in juni precies een soortgelijke foto gemaakt, boven Kansas, en waren na wat inzoomen ook tot de conclusie gekomen dat die cirkels er wel vanwege de irrigatiesystemen moesten liggen. Van de week hadden we het er nog over, grappig dat dit nu gepost wordt!
Overigens viel het ons onderweg van (ik dacht) Three Rivers naar San Francisco op hoe enorm groot boerderijen in Amerika kunnen zijn. Akkerbouwbedrijven die kilometers lang doorgaan, op een gegeven moment zagen we kilometerslang tienduizenden koeien in velden langs de weg staan, duidelijk allemaal van hetzelfde bedrijf... op zo'n grote schaal kan dat hier niet, volgens mij was alleen al die koeienboerderij zo ongeveer even groot als de provincie Overijssel. Ik denk dat Nederlandse boeren die op rondreis zijn in Amerika daar kwijlend voorbij rijden!
Overigens viel het ons onderweg van (ik dacht) Three Rivers naar San Francisco op hoe enorm groot boerderijen in Amerika kunnen zijn. Akkerbouwbedrijven die kilometers lang doorgaan, op een gegeven moment zagen we kilometerslang tienduizenden koeien in velden langs de weg staan, duidelijk allemaal van hetzelfde bedrijf... op zo'n grote schaal kan dat hier niet, volgens mij was alleen al die koeienboerderij zo ongeveer even groot als de provincie Overijssel. Ik denk dat Nederlandse boeren die op rondreis zijn in Amerika daar kwijlend voorbij rijden!
Bedankt voor de reacties , ik ben wreed content dat ik het weet 
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Even terugkomen op de koeien (ouwe koeien uit de sloot): vrienden van ons melken in het gebied wat jij beschrijft zo'n 5000 koeien, maar fokken ook kalveren op. Toen we er vorig jaar waren hadden ze meer dan 30.000 kalveren in de opfok. Totaal dus ruim 35.000 runderen op één bedrijf.
Nou dan weet je vast niet wie Clara1, 2 of 3 is, laat staan de rest 
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Contacteer:
Ha, wij molken er vroeger 95 en zelfs die hadden al geen namen meer
Mijn favoriet was nr. 44 
thuul schreef:Nou dan weet je vast niet wie Clara1, 2 of 3 is, laat staan de rest
Wauw, ja, zo'n soort bedrijf was dat denk ik ook wel qua formaat. Ik denk alleen wel dat dit vleeskoeien waren, ik meen me te herinneren dat dat op borden in de weiden stond, samen met de naam van het bedrijf. Hoe dan ook was het erg indrukwekkend!nieuwenoord schreef:Even terugkomen op de koeien (ouwe koeien uit de sloot): vrienden van ons melken in het gebied wat jij beschrijft zo'n 5000 koeien, maar fokken ook kalveren op. Toen we er vorig jaar waren hadden ze meer dan 30.000 kalveren in de opfok. Totaal dus ruim 35.000 runderen op één bedrijf.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht