Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen reisorganisaties
Ervaringen reisorganisaties
Hallo allemaal,
Net als zo velen van jullie zijn ook wij van plan om een reis naar Amerika te maken. We hebben graag alles van te voren goed geregeld, dus vlucht, auto en hotel. Daarom hebben we al bij verschillende organisaties offertes aan gevraagd. We hebben echter geen idee welke organisatie nou goed is aangeschreven, Jan Doets kent iedereen, maar is ook een van de duurdere. Daarnaast heb je Tioga Tours, mij onbekend, net als een American Vacations. Hoe dan ook, ik hoop van jullie de ervaringen te horen, en bij een goede reisorganisatie te komen.
Alvast bedankt
A. Vaillant
*mod note*
Deze post was dubbel geplaatst in het zuidwesten forum is hij daarom verwijderd
Net als zo velen van jullie zijn ook wij van plan om een reis naar Amerika te maken. We hebben graag alles van te voren goed geregeld, dus vlucht, auto en hotel. Daarom hebben we al bij verschillende organisaties offertes aan gevraagd. We hebben echter geen idee welke organisatie nou goed is aangeschreven, Jan Doets kent iedereen, maar is ook een van de duurdere. Daarnaast heb je Tioga Tours, mij onbekend, net als een American Vacations. Hoe dan ook, ik hoop van jullie de ervaringen te horen, en bij een goede reisorganisatie te komen.
Alvast bedankt
A. Vaillant
*mod note*
Deze post was dubbel geplaatst in het zuidwesten forum is hij daarom verwijderd
Ikzelf heb goede ervaringen met Wereldcontact Reizen. Zij bieden complete pakketreizen aan, maar je kunt ook zelf je reis samenstellen. De service is er goed, ze denken met je mee en geven goede adviezen. Zie http://www.wereldcontact.nl/site/reizen ... ontinent=2 .
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Waar gaat de reis naar toe?
- Florida: American Estates
- Florida: American Vacations
- USA: Exit Reizen
American Estates en American Vacations hoor ik vaak goede dingen over (American Estates heeft onze eerste reis ook geregeld).
Exit Reizen heb ik wat mindere ervaring in (slordige offerte)
- USA: Exit Reizen
American Estates en American Vacations hoor ik vaak goede dingen over (American Estates heeft onze eerste reis ook geregeld).
Exit Reizen heb ik wat mindere ervaring in (slordige offerte)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Ik heb geen ervaringen met reisorganisaties.
Ik probeer zoveel mogelijk vanuit nederland zelf te regelen. Het zelf regelen is net zo leuk als de reis zelf. Je maakt zelf de route en bepaald waar je absoluut wil overnachten.
Vaak regel ik overnachtingen bij aankomst, vertrek en een aantal op plaatsen wara ik zeker wil heen gaan. Verder regel ik alles onderweg. Het voordeel hiervan is dat, als ik ergens langer wil blijven dat ook gewoon kan doen.
Ik probeer zoveel mogelijk vanuit nederland zelf te regelen. Het zelf regelen is net zo leuk als de reis zelf. Je maakt zelf de route en bepaald waar je absoluut wil overnachten.
Vaak regel ik overnachtingen bij aankomst, vertrek en een aantal op plaatsen wara ik zeker wil heen gaan. Verder regel ik alles onderweg. Het voordeel hiervan is dat, als ik ergens langer wil blijven dat ook gewoon kan doen.
Eigenlijk heb ik weinig ervaring met reisorganisaties.
Maar zoals Nijt al zegt:
Hier heb ik hele goede verhalen over gehoord, mensen met goede ervaringen. Vaak ook erg prijsconcurerend (zeg je dit zo??).
Ikzelf heb nu 1x een ticket plus auto geboekt bij Exit Reizen en 1x alleen een ticket (voor mijn schoonouders).
Beide keren was alle hulp perfect, netjes en snel. De 1e x was de offerte niet geheel op orde ik dacht dat er de 2e x ook wat mee was......
Maar o.k. offerte dus goed controleren enzo. Maar verder is de hulp en de prijs errug goed.
Ikzelf ben niet zo'n voorstander van een georganiseerde reis.
Ik wil de vrijheid hebben om zelf te beslissen wat, wanneer en in welk tempo zeg maar.
En Amerika is daar een uitgelezen land voor, op iedere hoek van de straat een hotel en een eettent dus dat kan niet misgaan.
Maar zoals Nijt al zegt:
Hier heb ik hele goede verhalen over gehoord, mensen met goede ervaringen. Vaak ook erg prijsconcurerend (zeg je dit zo??).
Ikzelf heb nu 1x een ticket plus auto geboekt bij Exit Reizen en 1x alleen een ticket (voor mijn schoonouders).
Beide keren was alle hulp perfect, netjes en snel. De 1e x was de offerte niet geheel op orde ik dacht dat er de 2e x ook wat mee was......
Maar o.k. offerte dus goed controleren enzo. Maar verder is de hulp en de prijs errug goed.
Ikzelf ben niet zo'n voorstander van een georganiseerde reis.
Ik wil de vrijheid hebben om zelf te beslissen wat, wanneer en in welk tempo zeg maar.
En Amerika is daar een uitgelezen land voor, op iedere hoek van de straat een hotel en een eettent dus dat kan niet misgaan.
http://ucla.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
NIJT ? Foei!yvet schreef:Maar zoals Nijt al zegt:
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij weten van te voren altijd wat we willen, vliegen naar ..., camper van ..., verzekeringen ..., afkoop mijlen enz aan de hand hiervan wordt een offerte aanvraag gedaan.
Jan Doets: erg duur en geeft een heleboel overbodige informatie waar niet om gevraagd is.
Hotelplan: redelijk van prijs maar wil graag met NL maatschappijen vliegen.
De Opmaat: paar keer mooie prijs van gehad maar werkt niet meer samen met RVTracks daardoor een stuk duurder geworden.
Atlantic Dreams: erg rommelige offerte
Wereldreizen: te duur
Tioga Tours: goede prijs duidelijke offerte snel (binnen 24 uur) voor dit jaar de winnaar.
Rob
De 1ste 2 keer hebben we via het ANWB-reisbureau geboekt daarna zijn alle riezen via internet geboekt.
Jan Doets: erg duur en geeft een heleboel overbodige informatie waar niet om gevraagd is.
Hotelplan: redelijk van prijs maar wil graag met NL maatschappijen vliegen.
De Opmaat: paar keer mooie prijs van gehad maar werkt niet meer samen met RVTracks daardoor een stuk duurder geworden.
Atlantic Dreams: erg rommelige offerte
Wereldreizen: te duur
Tioga Tours: goede prijs duidelijke offerte snel (binnen 24 uur) voor dit jaar de winnaar.
Rob
De 1ste 2 keer hebben we via het ANWB-reisbureau geboekt daarna zijn alle riezen via internet geboekt.
Laatst gewijzigd door Rob op 28 feb 2006, 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
-
IloveFlorida
- Amerika-ontdekker
- Contacteer:
Re: Ervaringen reisorganisaties
Tja, ik ben ook heel benieuwd waar je naar toe gaat. In principe kun je eigenlijk ook heel veel (zonder tussenkomst van een reisorganistie) regelen.Doerak schreef:We hebben graag alles van te voren goed geregeld, dus vlucht, auto en hotel. [/color]
Wij hebben nu gekozen voor American Estates (4 weken 3 sl.kamer villa met zwembad in Disney area). Maar in het verleden heb ik ook alles online geregeld, dus zelf tickets/auto en hotel boeken.
Als reactie op jullie nieuwsgierigheid:lol: hierbij onze route:
2 nachten Las Vegas, leuk hotel aan de strip, niet te duur.
1 nacht Death Valley
1 nacht Mammoth Lakes
2 nachten Yosemite, zo dicht mogelijk bij het park!
2 nachten San Francisco, gunstige ligging Cable Cars enz, zodat de auto kan blijven staan.
1 nacht Monterey
1 nacht Pismo, of iets in de buurt
3 nachten LA nabij Universals Studios, shuttle service
3 nachten San Diego, gunstig t.o.v. attracties
3 nachten LA Anaheim, Disney
Nu hoor ik jullie denken hahaha, wat weinig National parken?
Dat klopt, we willen niet te lange afstanden rijden, gezien ik, vrouw lief, SLE heb, en snel vermoeid raak, deze reis is al pittig voor mij doen.
5 jaar geleden wilde we deze reis ook maken, Honymoon,uitgebreide versie, toen ik dus ziek werd en alles heb moeten anuleren ook ons huwelijk.
Inmiddels wel getrouwd en 5 jaar verder kunnen we deze reis gewoon weg niet uit ons hoofd halen en willen we toch de highlights er uitpikken, en die zitten voor ons in deze route. Met name ook de parken in LA en San Diego, vandaar wat langer verblijf daar.
Voor ons is vooral Yosemite een must see, mooie natuur, de watervallen, kortom die moet er tussen zitten.
Ik ben verrast zo snel en zoveel reacties als ik al heb gekregen, leuk.
Tot nu toe was American Vacations prijstechnisch gezien de beste, en ook leuke hotels.
Groetjes Antoinette
2 nachten Las Vegas, leuk hotel aan de strip, niet te duur.
1 nacht Death Valley
1 nacht Mammoth Lakes
2 nachten San Francisco, gunstige ligging Cable Cars enz, zodat de auto kan blijven staan.
1 nacht Monterey
Nu hoor ik jullie denken hahaha, wat weinig National parken?
Dat klopt, we willen niet te lange afstanden rijden, gezien ik, vrouw lief, SLE heb, en snel vermoeid raak, deze reis is al pittig voor mij doen.
5 jaar geleden wilde we deze reis ook maken, Honymoon,uitgebreide versie, toen ik dus ziek werd en alles heb moeten anuleren ook ons huwelijk.
Inmiddels wel getrouwd en 5 jaar verder kunnen we deze reis gewoon weg niet uit ons hoofd halen en willen we toch de highlights er uitpikken, en die zitten voor ons in deze route. Met name ook de parken in LA en San Diego, vandaar wat langer verblijf daar.
Voor ons is vooral Yosemite een must see, mooie natuur, de watervallen, kortom die moet er tussen zitten.
Ik ben verrast zo snel en zoveel reacties als ik al heb gekregen, leuk.
Tot nu toe was American Vacations prijstechnisch gezien de beste, en ook leuke hotels.
Groetjes Antoinette
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ben benieuwd welke hotels American Vacations aanbied.. Zelf boeken is op deze route ook niet echt heel moeilijk. Keuze genoeg..Doerak schreef: 2 nachten Las Vegas, leuk hotel aan de strip, niet te duur.
1 nacht Death Valley
1 nacht Mammoth Lakes
1 nacht Monterey
LA - San Diego - Anaheim is niet echt logisch qua route maar ik gok dat jullie vanaf LA terugvliegen..
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Mooie route. Inderdaad wat weinig NP's maar dat is je eigen keuze.
Ik ben redelijk bekend met SLE en ik vindt het knap dat je deze reis gaat doen.
Wat mij opvalt is dat je het volgende gaat doen:
3 dagen LA
3 dagen SD
3 dagen LA
Om voor jou wat meer rust in te bouwen zou ik zeggen doe anders LA achter elkaar. De afstand SD en LA is toch gauw een paar uur rijden.
Persoonlijk vindt ik de laatste negen dagen een overflow aan grote steden. Ik kom jaarlijks in de buurt van LA maar echt 6 dagen vullen daar is lastig. Ik zou dus zelf kiezen om minimaal een dag van elk van de steden af te nemen en de drie dagen te verdelen over de eerdere dagen.
Dan hoef je niet elke dag de auto in en kan je meer genieten van yosemite!!!!
Ik ben redelijk bekend met SLE en ik vindt het knap dat je deze reis gaat doen.
Wat mij opvalt is dat je het volgende gaat doen:
3 dagen LA
3 dagen SD
3 dagen LA
Om voor jou wat meer rust in te bouwen zou ik zeggen doe anders LA achter elkaar. De afstand SD en LA is toch gauw een paar uur rijden.
Persoonlijk vindt ik de laatste negen dagen een overflow aan grote steden. Ik kom jaarlijks in de buurt van LA maar echt 6 dagen vullen daar is lastig. Ik zou dus zelf kiezen om minimaal een dag van elk van de steden af te nemen en de drie dagen te verdelen over de eerdere dagen.
Dan hoef je niet elke dag de auto in en kan je meer genieten van yosemite!!!!
Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry.Njit schreef:NIJT ? Foei!yvet schreef:Maar zoals Nijt al zegt:
Ik let er altijd heel erg op dat ik het juist typ enzo en dan toch deze fout....
Ik sla net zoals Dobby nu mijn hoofd tegen de muur
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
yvet schreef:Sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry, sorry.Njit schreef: NIJT ? Foei!
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik let er altijd heel erg op dat ik het juist typ enzo en dan toch deze fout....
Ik sla net zoals Dobby nu mijn hoofd tegen de muur![]()

Hallo Marceljesse,
Wat toevallig dat je bekend bent met SLE, velen weten niet wat het is, ik dus ook niet tot ik ziek werd haha.
Waarom zoveel dagen LA en San Diego, hier onze gedachte:
In LA is 1e dag rijden en aankomst is dus rust en verders niks, we willen daarna sowieso een dag naar Universals, en een dag om de highlights te pakken. Anaheim hebben we nodig voor Disney, en San diego voor de Zoo en Seaworld, alhoewel we al beginnen te twijfelen bij het zien van de site, omdat we al Orlando hebben gehad en er dus mooier uit ziet. Klopt dit? is dit zonde van de centjes? zeg je ga dan naar Animal wild park?
We hebben dus even een break uit LA genomen voor San Diego, om te eindigen met Disney en weer naar huis.
De dag dat we rijden zie ik dus voor mij als een verloren dag, kan namelijk niet hele dagen vol proppen, vandaar deze verdeling? Maar ik kan me dus vergissen en daarvoor heb ik jullie haha. Je begrijpt, rust is bij mij zeer welkom!
Wat toevallig dat je bekend bent met SLE, velen weten niet wat het is, ik dus ook niet tot ik ziek werd haha.
Waarom zoveel dagen LA en San Diego, hier onze gedachte:
In LA is 1e dag rijden en aankomst is dus rust en verders niks, we willen daarna sowieso een dag naar Universals, en een dag om de highlights te pakken. Anaheim hebben we nodig voor Disney, en San diego voor de Zoo en Seaworld, alhoewel we al beginnen te twijfelen bij het zien van de site, omdat we al Orlando hebben gehad en er dus mooier uit ziet. Klopt dit? is dit zonde van de centjes? zeg je ga dan naar Animal wild park?
We hebben dus even een break uit LA genomen voor San Diego, om te eindigen met Disney en weer naar huis.
De dag dat we rijden zie ik dus voor mij als een verloren dag, kan namelijk niet hele dagen vol proppen, vandaar deze verdeling? Maar ik kan me dus vergissen en daarvoor heb ik jullie haha. Je begrijpt, rust is bij mij zeer welkom!
Voor Disney ligt het er maar gewoon aan hoe erg gek je ervan bent.
Ikzelf kan daar gewoon wel 2 weken rondlopen en nog niet verveeld raken, maar dat is voor weinigen weggelegd.
Ikzelf zou zeker gezien SLE gewoon rustig ana doen daar, dus 1 dag Disneyland en 1 dag California Adventure.
In de omgeving LA en Anaheim zijn ook veel shoppingmalls dus misschien is het een idee om daar ook wat tijd voor uit te trekken, wat nu dus heel goed gaat met dit schema.
Ikzelf kan daar gewoon wel 2 weken rondlopen en nog niet verveeld raken, maar dat is voor weinigen weggelegd.
Ikzelf zou zeker gezien SLE gewoon rustig ana doen daar, dus 1 dag Disneyland en 1 dag California Adventure.
In de omgeving LA en Anaheim zijn ook veel shoppingmalls dus misschien is het een idee om daar ook wat tijd voor uit te trekken, wat nu dus heel goed gaat met dit schema.
Njit,
Hierbij de hotels van American Vacations:
Las Vegas Stratosphere
Death Valley Furnace Creek Ranch
Mammoth Lakes Rodeway Sierra Inn
El Portal Cedar Lodge
San Francisco Best Western Americania
Monterey Vagabond Inn
San Luis Obispo Comfort Inn
Los Angeles Holiday Inn Universal Studios
San Diego Days Inn & Suites Seaworld
LA Anaheim Castle Inn & Suites
Heb trouwens je site bekeken, en zag dat jullie vooral de atractieparken hebben bezocht, zijn wij ook gek van, hebben ook alles in Orlando gezien en willen hier de draad enigzins oppakken.
Hierbij de hotels van American Vacations:
Las Vegas Stratosphere
Death Valley Furnace Creek Ranch
Mammoth Lakes Rodeway Sierra Inn
El Portal Cedar Lodge
San Francisco Best Western Americania
Monterey Vagabond Inn
San Luis Obispo Comfort Inn
Los Angeles Holiday Inn Universal Studios
San Diego Days Inn & Suites Seaworld
LA Anaheim Castle Inn & Suites
Heb trouwens je site bekeken, en zag dat jullie vooral de atractieparken hebben bezocht, zijn wij ook gek van, hebben ook alles in Orlando gezien en willen hier de draad enigzins oppakken.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
heb helaas ook van dichtbij meegemaakt wat het is (heb het niet zelf gelukkig).Doerak schreef:Wat toevallig dat je bekend bent met SLE, velen weten niet wat het is, ik dus ook niet tot ik ziek werd haha.
Als je een hotel in het centrum van LA hebt dan kun je ook makkelijk met de Metro naar Universal toe. In Anaheim heb je heel veel hotels dicht bij Disney dus dat is zowiezo makkelijker.Doerak schreef:In LA is 1e dag rijden en aankomst is dus rust en verders niks, we willen daarna sowieso een dag naar Universals, en een dag om de highlights te pakken. Anaheim hebben we nodig voor Disney, en San diego voor de Zoo en Seaworld, alhoewel we al beginnen te twijfelen bij het zien van de site, omdat we al Orlando hebben gehad en er dus mooier uit ziet. Klopt dit? is dit zonde van de centjes? zeg je ga dan naar Animal wild park?
San Diego Zoo vonden wij niet zo bijzonder. Het is een beetje een onoverzichtelijk park waar je veel moet lopen. Echt een grote variatie aan dieren hebben ze niet (wel 100 soorten gazelles). Het Animal Wild Park schijnt ook mooi te zijn maar ligt wel iets verder van San Diego af..
Seaworld Orlando heeft iets meer attracties naast de dierenshows (Kraken!) maar Sea World San Diego is best de moeite waard.
- Njit
- Amerika-expert
- Contacteer:
Knotts Berry Farm is ook echt een aanrader. Echt hele leuke attracties en een ouderwets gezellige sfeer.Doerak schreef:Heb trouwens je site bekeken, en zag dat jullie vooral de atractieparken hebben bezocht, zijn wij ook gek van, hebben ook alles in Orlando gezien en willen hier de draad enigzins oppakken.
Als je veel parken wilt bezoeken kan dit ook voordelig zijn:
http://www.citypass.com/city/socal.html
The 2006 Southern California CityPass bundles; a 3-Day Disneyland® Resort Park Hopper® BONUS Ticket - valid for unlimited admission to both Disneyland® park and Disney's California Adventure™ park for three days; and ample time to motor down the coast to stunning San Diego and two world-class parks; SeaWorld and your choice between the San Diego Zoo OR San Diego Zoo's Wild Animal Park and over to Hollywood for a visit to Universal Studios Hollywood. CityPass delivers six days of unforgettable fun and adventure at a savings of over 30% and 14 days to take it all in.
Kosten: $199
-
Marceljesse
- Amerikakenner
Ik begrijp jullie planning en begrijp ook dat je aardig wat rust periodes inbouwd. Ik zou zelf in dit geval mijn vakantie totaal anders plannen.Doerak schreef:.
Probeer de nodige rustdagen te plannen op plaatsen waar er iets leuks is. Ik kan me voorstellen dat je prettiger rust buiten bij een hotel in een mooi natuur gebied dan in een drukke stad in een hotel. Nu heb je eigenlijk alleen maar drukke steden op het eind en daar wordt ik als normaal mens al moe van.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 16826 Weergaves
-
Laatste bericht door crazywarning
-
- 4 Reacties