Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Onze honeymoon, begin september LV - SF

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
desnelders
Amerika-newbie

Onze honeymoon, begin september LV - SF

Bericht door desnelders »

hey iedereen

5 september vertrekken we voor onze eerste reis naar de states 8) dus ik maak even een topic aan om onze plannen af te toetsen en hints en tips te verzamelen, want dit forum is echt een schatkist aan US kennis :clap:

de planning:

5 nachten in las vegas http://www.venetian.com/
dan halen we onze huurwagen op en rijden we van las vegas naar santa barbara en overnachten daar 1 nacht in http://www.hotelmarmonte.com/
de volgende dag rijden we verder richting San francisco en blijven daar nog 5 nachten http://www.larkspurhotels.com/larkspurhotelunionsquare/

In las vegas zal er genoeg te zien zijn, excursies die we willen doen zijn de hoover dam en een vlucht over de grand canyon, .

Onderweg van LV naar de kust heb ik nog geen idee of er onderweg iets te zien is (tips?)
de volgende dag willen we vroeg vertrekken smorgens vanuit santa barbara want ik wil Highway 1 nemen tot SF 8)
dan zouden we onderweg stoppen in monterey en het monterey bay aquarium bezoeken

San francisco: de bekendste dingen doen zoals golden gate brug en alcatraz. Maar we hebben onze auto nodig dus zijn er misschien interessante dingen in de buurt van SF om naartoe te rijden?

ik had gelezen dat je voor alcatraz best lang op voorhand tickets besteld, ook voor de hoover dam en het bay aquarium?
Zijn er nog mensen met tips, of dingen die we zeker zouden moet doen of zien op onze route?

Groetjes
Ken & Inge
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Onze honeymoon, begin september LV - SF

Bericht door Pete.Z »

Wil je echt maar één dag nemen van Santa Barbara tot SF, en verder ook niets zien?
Er zijn zoveel mooiere routes mogelijk vanaf Vegas naar uiteindelijk SF, dat ik een paar dagen extra zou nemen tussen die twee in.
desnelders
Amerika-newbie

tjah het is onze eerste keer. we hebben gekozen voor LV en Sf en een ritje ertussenin. De hotels en huurauto liggen al vast dus daar is helaas niets meer aan te veranderen
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Hoe vast is vast? Heb je zelf geboekt of via een reisbureau?
Als je bijvoorbeeld Santa Barbara zou overslaan (het is een lange saaie route vanuit Las Vegas, met de drukte van LA er nog eens bij) en via Bakersfield naar Cambria rijdt om daar te overnachten? Dan heb je meer tijd wat het laatste stuk van de kust. Santa Barbara via Hwy 1 naar SF met een stop in Monterey lijkt me wel erg veel op één dag.

Marianne
brien
Amerika-newbie

Bericht door brien »

Marianne heeft gelijk, van Santa Barbara naar San Fransisco in één dag is echt veel.
Wij hebben dit gedaan in omgekeerde richting, tijdens onze eerste reis en ik zou het nooit meer opnieuw doen. De kustweg is de interstate niet! Het is ten eerste al zeer vermoeiend rijden (versta: veel bochten enz) en bovendien is er ontzettend veel te zien onderweg.
Wij hebben een bezoek gebracht aan Point Lobos State Park (vonden wij allebei absoluut de moeite waard) en we zijn ook nog gestopt bij de zeeolifanten die daar ergens op een strand liggen (de naam ontgaat me). Meer zat er voor ons niet meer in, wegens tijdsgebrek, en dat is altijd spijtig. Het is niet dat je daar elk jaar passeert (bij de meesten toch niet :wink: )
desnelders
Amerika-newbie

geboekt via een reis bureau, en vast is vast dacht ik, alles is geboekt en betaald

we hebben de tweede week onze auto nog dus dan kunnen we het stuk van highway 1 tegen SF nog een keertje op ons gemak overdoen natuurlijk
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer