Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

(Groot) Rondje Seattle met kindje van 1.5 jaar - routeadvies

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
shutterbug
Amerika-ontdekker

(Groot) Rondje Seattle met kindje van 1.5 jaar - routeadvies

Bericht door shutterbug »

Het is inmiddels alweer ruim 1.5 jaar geleden dat ik voor het laatst dit forum heb bezocht, bij onze vorige Amerika reis.
Toen het zuidwesten gedaan (LA/SF/Sequoia/DV/LV/GC/LV/Zion/Antelope/Bryce/Arches/Yellowstone/Yosemite).
We zijn toen geweldig geholpen met alle tips en informatie of dit forum.

Nu willen we graag voor de 2e keer naar de States, met onze kleine.
Waarschijnlijk in juni of in augustus/september 2011, ongeveer een maand lang. De kleine is dan iets meer als 1.5 jaar oud.
We willen graag met een gewone auto, een camper rijden gaat het voor ons niet worden denk ik, zo ontzettend groot.
Overnachten in (goedkope/basic) motels of koa cabins.

Ons oorspronkelijke plan, van Phoenix naar Chicago, viel al snel in duigen door de lange afstand.
Een korter plan moest gezocht worden en nu beraden we ons op een (groot) rondje vanaf Seattle

Het plan:

1: Seattle (aankomst)
2: Seattle (acclimatiseren/uitrusten)
3: Seattle -> Spokane/Coeur d'Agnes (reisdag)
4: Spokane/Coeur d'Agnes -> Glacier NP (reisdag)
5: Glacier NP (rustdag)
6: Glacier NP
7: Glacier NP -> ? (reisdag)
8: ? -> Gardiner
9: Gardiner -> Yellowstone NP (reisdag)
10: Yellowstone
11: Yellowstone -> West Yellowstone (reis/rustdag)
12: West Yellowstone -> Arco
13: Arco (Craters of the Moon)
14: Arco -> Biose
15: Boise (rustdag)
16: Boise -> Redmond
17: Redmond -> union creek
18: union creek (crater lake)
19: union creek -> crescent city
20: Crescent city (redwood np)
21: Crescent city (redwood np)
22: Crescent city -> bandon
23: Bandon (rustdag)
24: Bandon -> Newport
25: Newport -> Portland
26: Portland
27: Portland
28: Seattle
29: Seattle
30: Seattle/terugvlucht

Dit is ons eigen idee,input is zeer wenselijk omdat we eigenlijk niet zo goed weten of dit wel "te doen" is, met een kleine. Voor ons zijn dit allemaal zeer korte afstanden (zeker vergeleken met de vorige reis) en veel rustdagen, maar of dat ook voor de kleine opgaat..

Voor de reis van Glacier naar Gardiner (yellowstone) ook geen idee waar te overnachten onderweg om dat stuk in 2 dagen te doen.

Ook twijfelen we heel erg over juni of augustus/begin september, vooral qua drukte etc.
Zouden we overnachtingen moeten reserveren (motels en camping cabins?)

Alvast heel erg bedankt voor het meedenken!!
martinenelsa
Amerikafan

Re: (Groot) Rondje Seattle met kindje van 1.5 jaar - routead

Bericht door martinenelsa »

Juni is qua weer de beste optie waarschijnlijk.

Eerste indruk is toch nog wat lang; vooral sommige reisdagen zijn wat lang. Onze ervaring (met 3-jarige); inpakken en uitpakken kost toch vaak meer tijd dan je wil en dus is het verstandig meerdere nachten overal te blijven en vanuit daar dagtochten te doen. Zo hebben ze toch een beetje een thuis. Wat ook hielp bij ons was dat we veel in kamping kabins op KOA campings verbleven; zo hadden we veel nachten eenzelfde onderkomen. Hij hoefde daarom niet te wennen aan zijn nieuwe slaapplaats (niet dat hij er zoveel last van had, maar andere kinderen hebben dat soms wel).

Paar opmerkingen:
- Gardiner is Yellowstone, dus Gardiner - Yellowstone is zeker geen reisdag. Kies voor minimaal 4 nachten Yellowstone. West Yellowstone heeft ook wat meer vermaak voor de kleine en de KOA camping aldaar een (overdekt) zwembad en genoeg voor kinderen. Zelf zou ik ook nog een nacht in Old Faithful overnachten om rustig het upper geijser basin te kunnen bekijken (vóór of na de drukte).
- Boise is weinig te beleven, maar op de (semi) rustdag is een tochtje naar Idaho City misschien wel leuk.
- De route naar Cresent City vind ik nogal ver, en Bend sla je over (of althans je raced er door heen).
Ik zie twee alternatieven: 1. Ik zou in Bend 2 nachten extra plannen, dan door naar Union Creek om Crater Lake te bezoeken (Forth Klammath kun je ook prima overnachten ipv Union Creek). Bezoek Crater Lake in juni 's ochtends, want 's avonds kun je er door de muggen niet de auto uit. Vanuit Crater Lake via North Umpqua Byway naar Bandon. Je mist dan wel een mooi stuk van de zuidkust van Oregon, maar maakt veel minder kilometers. Optie 2 is om in Bend te blijven en Crater Lake als dagtocht te doen. Dan kun je via de McKenzie Pass direct naar de kust bij Newport. Als je de kustweg dan helemaal naar boven volgt (zeg maar tot Seaside) dan pik je daar ook weer een prachtig stuk van de kust mee (Ecola SP etc.). Vanuit Seaside zit je in 2 uur in hartje Portland.
- Newport is echt hartstikke leuk om een extra dag te blijven. Bandon heeft dat veel minder voor ons gehad.
- Je mist Redwoods dan inderdaad. Een kleine compensatie is er op de route Coeur d'Alene - Kalispell (bij Glacier NP). Ik moet ff zoeken hoe dat parkje ook weer heet, maar wij hebben er heerlijk een uurtje gewandeld tussen hele grote bomen. Zoek ik straks ff op.

Martin
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
martinenelsa
Amerikafan

Gevonden: Ross Creek Cedars Scenic Area aan de 56 tussen Troy en Noxon. Wij reden de route Coeur d'Alene, de 2/95 naar het noorden, bij de 200 richting het oosten, de 56 naar het noorden en de 2 naar Kalispell.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik ben het eens met het advies om wat langer in Yellowstone te blijven. Die twee nachten Arco lijkt mij wat veel; er is - behalve Craters of the Moon - absoluut niets te beleven daar. Misschien kun je wat tips uit ons 2008-verslag halen.
Ik mis Grand Teton maar na Glacier en Yellowstone is dat misschien ook niet meer echt een must.

Marianne
shutterbug
Amerika-ontdekker

Dankjewel alvast voor jullie reacties :)

We zijn bij onze vorige reis al ruim een week in Yellowstone geweest.
Toen eigenlijk al het meeste gezien wat we wilden zien, maar de grand prismatic spring en het gebied daar omheen was afgesloten i.v.m. erg actieve grizzlys.. die we overigens helaas niet gezien hebben. Vandaar deze keer iets minder tijd gepland in Yellowstone omdat we eigenlijk alleen de grand prismatic nog heel graag willen zien. Het hele noordelijke gebied/mammoth en het gebied rond old-faithfull hebben we al uitgebreid bezocht.

De Redwoods schrappen is helaas geen optie, dat is nu net het park waar mijn man zijn "Must" veto voor heeft uitgesproken ^^.
De vorige vakantie ook helemaal verliefd rondgelopen in Sequoai/Kings en de Mariposa Grove en hij houd nog steeds vol dat hij Sequoia het mooiste park op de vakantie vond.

De omgeving van Bend ziet er inderdaad wel erg mooi uit, slimmer om in Bend te blijven i.p.v. Redmond?

Ik vind het vrij lastig om de balans te vinden tussen reizen en rustdagen. Ik had geprobeerd om ze te plannen midden in lange stukken rijden, maar waarschijnlijk zijn het dan plaatsen waar niet zo veel aan is.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Misschien is het handig om niets te reserveren, dan kun je ter plekke bepalen of je verder wilt of dat een rustdag prettig is. Wij hebben in 2006 regematig in een cabin op een KOA camping overnacht, die hadden we wel gereserveerd (in juli), maar of dat echt nodig is weet ik niet.
Hou er rekening mee dat juni wat vroeg is voor die gebieden, zeker voor Glacier.

Eigenlijk jammer dat je wel in Seattle begin en eindigt maar vrijwel niets in Washington doet.

Marianne
shutterbug
Amerika-ontdekker

Ja, misschien inderdaad wel handig om niet te veel te reserveren, maar ben dan altijd bang dat we met zo'n kleintje ineens staan en dan geen cabin meer kunnen krijgen 's avonds :)

Seattle als begin en eindpunt is eigenlijk omdat we ook allebei graag nog een grote stad wilden doen in de vakantie, oorspronkelijk was het plan om van Phoenix naar Chicago te gaan maar dat werd veel te lang qua reistijd en was ook een stuk duurder i.v.m. one-way kosten voor de auto.

Zou augustus/september een betere tijd zijn voor dit gebied?
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

Als ik dit zo lees is Yellowstone eigenlijk geen must; maar liggen jullie "musts" voornamelijk langs de westkust en een stukje binnenland.
Is het dan niet handiger om bijv. een one-way Seattle-San Francisco te doen en Glacier en Yellowstone over te slaan? Het scheelt je enorm veel kilometers, en die tijd kan je met een kleintje wel beter besteden dan regelmatig een hele dag in de auto te moeten bivakkeren.
Je hebt dan tijd voor de omgeving van Seattle (Mount Rainier en St Helen, evt. Olympic), de omgeving van Bend, de kustweg van Oregon, Crater Lake en het noorden van California. Een prachtig gebied.

Persoonlijk zou ik kiezen voor augustus/september, i.v.m. sneeuw in deze gebieden. Wij zijn zelf vorig jaar met onze kleine van toen 2 jaar (in een camper) naar Noord-Californie en Crater Lake geweest en hebben regelmatig sneeuw gezien. Op zich geen probleem en voor ons waren de watervallen van Yosemite een absolute must, vandaar dat wij voor juni hadden gekozen. Maar mochten we ooit nog een keer (een deel van) deze route doen, dan zou ik weer in september gaan. Het weer is dan wat aangenamer, zeker als je ook op campings wilt verblijven.

Heel veel plezier met je planning!
Inge
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Inge »

O ja: heb je deze topic al gezien over reizen met kleine kinderen?
martinenelsa
Amerikafan

Je kunt je route misschien ook beter laten beginnen met minimaal 2 hele dagen in Seattle en dan vanaf Portland terugvliegen. Scheelt weer een halve dag rijden en ook vanaf Portland gaat een rechstreekse vlucht naar Schiphol.

Check inderdaad even de gemiddelde data dat wegen opengaan voor bv Glacier, Crater Lake, etc. voordat je de route definitief maakt. Halverwege juni waren zelfs in Oregon nog een aantal paswegen dicht.

Als je richting eind augustus vertrekt en de kust van Oregon later in de route doet, hou dan wel rekening met minder goed weer. Kan in juni of juli ook, maar de kans er op is wat groter in september.
brien
Amerika-newbie

Bericht door brien »

Zoals hierboven reeds gezegd, is het inderdaad spijtig dat je Washington enkel ziet als een begin - en eindpunt. Toen ik onze 2e reis aan het plannen was, wou ik ook persé terug naar Yellowstone (oa. omdat we de Grand Prismatic gewoon 'gemist' hebben, stel je voor :shock: ), maar uiteindelijk heb ik heel de trip veranderd en Yellowstone laten vallen.
Onze reis zag er als volgt uit (3weken): Seattle - Anacortes - Sequim - Neah Bay - Forks - Elma - Packwood - Portland - The Dalles - Bend - Crater Lake - Yachats - Astoria - Seattle.
Dit zou je nog makkelijk kunnen uitbreiden met Redwood, aangezien je 4 weken blijft ipv 3 weken. Anacortes zou je kunnen laten vallen, wij gingen er enkel naartoe omwille van de whale watching tour.

Olympic National Park vind ik persoonlijk echt een MUST SEE, zeker als je op Seattle vliegt. Mount Rainier is ook de moeite, maar in juni ligt er nog heel veel sneeuw. Idem in Crater Lake ! (wij waren daar de 3e week van juni en ALLE wandelpaden waren nog dicht voor het publiek).

Om een idee te hebben wat je allemaal tegenkomt onderweg: Olympic NP, Mount Rainier NP, Mt. Hood scenic byway, Columbia River Gorge, Mt. Saint Helens, Newberry Volcano, Cascade Lakes Scenic Byway, Crater Lake NP, Umpqua Scenic Byway (watervallen) en 101 state parks aan de kust.
clo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door clo »

Ik weet niet of je er al aan gedacht hebt om eens een weekje ter plaatse te blijven ; zo hebben wij nu al verschillende malen een kleine cottage/ guesthouse of condo gehuurd ter onderbreking van onze rondrit. Wij hebben nu weliswaar geen kleine kinderen meer maar vinden het leuk om zo eens een klein beetje te leven zoals de locals. Dikwijls krijgen we vele tips ivm leuke restaurants, to see en to do ... We vinden het telkens een rustpunt op onze trip. Zo hebben we o.a. in The Sweetwater Cottage op Whidbey Island WA ( 3/4 u van Seattle) ;Abigail's guesthouse in Sedona AZ; South Padre Island TX, Harmony Hotspring at the Lake in the West Kooteney (Canada) gelogeerd en deze trip op Vancouver Island. Het vergt telkens wel wat zoekwerk om net dat niet te duur maar toch leuk verblijfje te vinden maar we zijn nog nooit teleurgesteld geweest.
grtjs
Claudine
shutterbug
Amerika-ontdekker

Een huisje huren voor een week, nog helemaal niet aan gedacht, is misschien wel een goede optie en dan van daaruit een aantal dingen op dagtrips doen... vanavond maar eens wat gaan speuren.

Of Yellowstone nu wel of geen must is, daar twijfel ik nog zo over. Toen wij er de vorige keer waren lag het hele park onder de sneeuw en hebben we dus niet de grand prismatic gezien. Als microbioloog vind ik dat ik hem eigenlijk wel een keer in het echt gezien moet hebben ^^.

Net een beetje gekeken naar de parken in Washington en daar zit toch ook een hoop moois tussen.

Als we Glacier/Yellowstone laten vallen dan is het ook niet logisch om Craters of the Moon mee te nemen, maar dat vinden we allebei wel erg mooi. Is er in washington of oregon iets dichter in de buurt van de kust iets vergelijkbaars?
martinenelsa
Amerikafan

Vlak bij Bend is Newberry Crater NM. Zelfs nog groter dan Craters of the Moon volgens mij. Lavatunnels, mooie uitzichten, kraters, lavastromen, etc.. Ook nog mooiere wandelingen trouwens. Bovenop Lava Butte heb je een prachtig uitzicht over de hele flow (voor zover je het allemaal kan zien tenminste). En bovenop McKenzie Pass heb je ook nog een mooie lavaflow waar je doorheen kunt wandelen.

Gewoon ff googlen op afbeeldingen van Newberry Crater en McKenzie Pass en je krijgt een prima indruk van wat je te zien krijgt.

De hike naar Toketee falls is trouwens ook een must (aan de North Umpqua Scenic Byway).

Martin
shutterbug
Amerika-ontdekker

Super!
Dankjewel Martin voor de tip, ga ik vanavond eens uitgebreid bekijken allemaal :)

Hmm.. een soort kleiner rondje/u-tje van seattle naar portland of omgekeerd begint steeds interessanter te worden :)

Iemand hier ervaring met Portland als stad, moet ik me daar "grote stad" a/la Seattle of San Francisco voorstellen?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zie ook ons 2006-verslag voor de Lava butte (26 juli). Mt St Helens is natuurlijk vanuit vulkanisch oogpunt erg interessant. Of Lassen Volcanic NP; wij zaten toen op de KOA in Shingletown, prettige, rustige camping.
Als je ergens wat langer wilt blijven zijn de San Juan eilanden ook een optie, maar als je uitstapjes wilt maken liggen die wat minder handig.

Marianne
martinenelsa
Amerikafan

Portland heeft een heel compact centrum, maar met buitenwijken en voorsteden is het toch een behoorlijke oppervlakte. Het centrum is goed te bezoeken in een ochtend of middag, inclusief wat winkelen. Er zijn genoeg musea, een mooie dierentuin, leuk kinderspeelmuseum om er meer dan een dag door te komen. Je kunt vanuit Portland ook heel goed de Columbia River Gorge doen en zelfs Silver Falls State Park is wel te doen als dagtocht. Je zit ook nog in anderhalf uur aan de kust, als het daar prachtig weer blijkt te zijn. En een half uur naar het westen (richting Lincoln City) zit een prachtig vliegtuigmuseum, het Evergreen Space & Aviation Museum.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer