Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Willekeur immigratiedienst ?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Willekeur immigratiedienst ?

Bericht door RiverCola »

Uit jouw reactie, Yvonne, maak ik een beetje op dat je eigenlijk van niemand een reactie wilde of verwachtte. Dat je eigenlijk alleen iets wilde mededelen. Maar zo werkt dat niet op een forum. Mensen willen meepraten, hun eigen ervaringen delen, de regels onderstrepen enzovoorts. Als je alleen je frustratie wilde uitten en geen reactie verwachtte had je dit beter niet op het forum kunnen posten. Dat klinkt misschien rot maar zo werkt het nu eenmaal op een forum; zoveel mensen, zoveel meningen.
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Bericht door yvonne van den berg »

Wat is dat voor onzin,natuurlijk wil ik een reactie en geen mededeling,
je frustratie wilde uitten en geen reactie verwachtte
Lees het volgende dit is precies wat ik bedoel.
Bij twee mensen in precies dezelfde situatie hangt het van de man of vrouw van de immigratiedienst af of je zo naar binnen mag, of je een uitgebreid verhoor krijgt of dat je terug gestuurd wordt.
Het kan zomaar gebeuren dat als zo'n beamte toevallig een slechte dag heeft of ruzie met zijn vrouw hij besluit je terug te sturen en dat hij als hij net een goede bui heeft je wel toe zal laten.
Dat is wel binnen de regels van de wet, maar heel onduidelijk en onzeker voor de bezoeker van de VS. Je weet van tevoren nooit helemaal zeker of je toegelaten wordt ook al kom je gewoon op vakantie. En dat is denk ik wat ze bedoelt.
En natuurlijk respecteer ik de reactie's,vooral als ze iemand anders van dienst kunnen zijn. Er zijn nogmaals, veel mensen die heel graag willen weten wat en hoe die regels van de immigratiedienst zijn.En dan kom ik tot de conclusie dat er geen regels zijn maar dat je bent over gelaten aan de Officier.En dat diezelfde officier je ook zomaar jaar in en jaar uit je gang kunt laten gaan.......
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Ter verduidelijking:

de Van Dale schreef:
wil·le·keur de; v(m) (min) grillige, tegen recht en regel indruisende manier van handelen

En dat is m.i. hier helemaal niet het geval.
febr. 2008 6 maanden usa
sept 2008 5 maanden usa
mei 2009 12 maanden usa
aug 2010 6 maanden usa

Als dit geen willekeur genoemd word .........of ...... dit een uitzonderlijke mooi gebaar van de immigratiedienst.....laten we het daar dan maar op houden oké
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Lijkt me een goed plan: ik denk gewoon dat jullie vaker geluk hebben gehad en dat je daar gewoon blij mee moet zijn.

En wat de "willekeur" betreft: het verschil zit 'm in de reeds eerder genoemde discretionaire bevoegdheid, en inherent aan die bevoegdheid is dat verschillende mensen er verschillend mee om gaan; zo ook de Immigrations Officers.

Hetzelfde geldt - eveneens reeds eerder gemeld - voor de politieagent die de ene keer wel een boete uitschrijft, en de andere keer het bij een waarschuwing laat. Ook daar weet je van tevoren niet waar je aan toe bent, maar daar lijkt niemand problemen mee te hebben, en daar zeggen we ook niet "er lijken geen regels en wetten te zijn" want we weten allemaal dat die er wel zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat je je handjes dicht mag knijpen dat je zo vaak en zo lang bent toegelaten
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Ik zit dit zo mee te lezen, maar hebben jullie voor het verblijf van 12 maanden in 2009 destijds een verlenging aangevraagd?
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Dento schreef:ik denk gewoon dat jullie vaker geluk hebben gehad en dat je daar gewoon blij mee moet zijn.
Dat denk ik ook. Als er al sprake was van willekeur (en ik ben nog steeds van mening dat dat niet het geval was), dan hebben jullie daar de afgelopen jaren juist fijn van geprofiteerd.
"Keep Georgia On Your Mind"
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Allereerst ter verduidelijking, dit is niet wat wij gedaan hebben maar goede kennissen van ons. Dit had ik aangegeven bij de start van het onderwerp. Dus nogmaals dit zijn wij niet geweest.
k zit dit zo mee te lezen, maar hebben jullie voor het verblijf van 12 maanden in 2009 destijds een verlenging aangevraagd?
mei 2009 12 maanden usa
aug 2010 6 maanden usa
Zie het lijstje.....mei 2009 12 maanden dus tot mei 2010 en nu in aug 2010 weer 6 maanden......
dan hebben jullie daar de afgelopen jaren juist fijn van geprofiteerd.
Dus wij hebben daar niet van geprofiteerd...... eerst lezen voor oordelen :roll:
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

yvonne van den berg schreef:Dus wij hebben daar niet van geprofiteerd...... eerst lezen voor oordelen :roll:
Sorry hoor, maar dit is echt een beetje flauw. Ik heb dit juist helemaal gelezen en doelde ook niet op die opsomming van jou. Ik doelde op het feit dat ook jullie al meerdere keren (volgens eigen zeggen) voor langere tijd zijn toegelaten tot de VS.
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Ik heb ook aangegeven dat wij de laatste 3 jaar door Amerika reizen,maar binnen de grenzen van de wet.Dus geen misbruik van enig systeem ,regel,of wet.Het zijn dus geen 3 jaren aaneengesloten geweest.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Volgens mij heeft ook niemand hier beweerd dat jullie een regel omzeilen of iets doen dat niet is toegestaan.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Ik vind wel dat je wat agressief bent in je reacties. Waarom zo snauwerig doen tegen de forumleden? Niemand heeft jullie hier iets aangedaan.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik denk dat ik het probleem wel weet. Pakje stroopwafels meenemen voor de immigratie officer. MAg je vast lang blijven :lol:
yvonne van den berg
Amerika-ontdekker

Wat een flauwe onzin....
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Naar mijn weten kun je met een B2 max 6 maanden per jaar in Amerika verblijven.
Wil je langer moet je, als je in Amerika bent, een verlenging aanvragen bij Homeland Security.
Je kan wel 3 maanden in en dan paar weken uit en dan weer drie maanden binnen.
Niet 6 maanden in drie weken uit en dan weer 6 maanden in. (Althans niet officieel, dat het gebeurt is een twee)
Dan verblijf je ook langer dan 180 dagen in Amerika en zou je ook belasting plichtig zijn.

Denk dat dat als een overstay gezien kan worden en nu dat eenmaal is opgemerkt, denk ik dat dat een terugkerend iets zal zijn elke keer als je Amerika in komt.
De twijfel of je echt een "visitor" bent is daardoor een stuk groter. Maar de beoordeling ligt er inderdaad hoe de pet van de immigratie officier staat.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

yvonne van den berg schreef:Dit is dus klinkklare onzin
yvonne van den berg schreef:Wat is dat voor onzin,
yvonne van den berg schreef:..... eerst lezen voor oordelen :roll:
yvonne van den berg schreef:Wat een flauwe onzin....
Gezellig!!
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

yvonne van den berg schreef:Wat een flauwe onzin....
En daarom bestaan er dus smilies zoals deze :lol: en deze :thumbup: maar nou gaik :offtopic:
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer