Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Sten

Re: Waarom is het zo leuk om in Amerika te wonen...?

Bericht door Sten »

6foot6 schreef:
Sten schreef:
Ik heb ook foto's van Joe en Marie, die zal ik nog plaatsen als jullie het leuk vinden! :thumbup:
Wat zouden Joe en Marie daar van vinden?
Geen idee, maar het zijn maar foto's van ver weg. Hoezo vraag je alleen daarnaar? Het waren ontzettend lieve mensen...

Laat maar, dan haal ik alles wel weg. Als dit de enige reactie is van jou!
Tijd om meer afstand van dit forum te nemen.
Als je enthousiasme niet mag zijn...
Matjong
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Matjong »

Sten schreef:
6foot6 schreef: Wat zouden Joe en Marie daar van vinden?
Geen idee, maar het zijn maar foto's van ver weg. Hoezo vraag je alleen daarnaar? Het waren ontzettend lieve mensen...

Laat maar, dan haal ik alles wel weg. Als dit de enige reactie is van jou!
Tijd om meer afstand van dit forum te nemen.
Als je enthousiasme niet mag zijn...
Laat je niet kennen joh! :) Ik heb het verhaal niet gelezen en kan er niet over oordelen, maar er is slechts een persoon die gereageerd heeft en zijn reactie lijkt me nou niet zo wereldschokkend. Laten we het gezellig houden, dit was toch een positief topic? :)
Onze emigratie naar Atlanta: http://movetoatlanta.wordpress.com/
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Nou, Sten, dat valt me tegen van je - waar is die positieve houding gebleven ineens?

Waarom heb je je verhaal nu weggehaald? Het was een leuk, persoonlijk en positief ingesteld stuk (en dank voor je verwijzing naar de naïviteit :mrgreen: ) dat mooi laat zien dat als de nood aan de man is men wel voor je klaar staat.

Om op basis van één reactie - en eigenlijk ook nog eens een relevante vraag die misschien niet eens zo heel gek is: niet iedereen is er even gecharmeerd van om zijn/haar foto zonder toestemming op het internet te hebben staan - dan te besluiten om jouw ervaring (die bij heeft gedragen aan jouw positieve beeld van de VS) weg te halen, en nu te gaan oordelen dat je afstand van het forum moet gaan nemen, is wel erg jammer.

En waarom zou je ook? Er is niemand hier die zegt dat je niet enthousiast mag zijn.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Hoi Sten, heb je mijn reaktie gemist? Ik zou het verhaal graag weer teruggeplaatst zien.
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

En ik ben ook benieuwd. Volgens mij was de reactie van 6foot6 niet vervelend bedoeld. Hopelijk heb je het ergens gecopieerd?
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
FrankW

Bericht door FrankW »

Een aantal van deze redenen hebben direkt maken met het noorden van Michigan. Ik woon hier sinds 1994.

- Uitgestrektheid
- Ongerepte natuur
- Relatief weinig mensen
- De Great Lakes
- Schone meren waren je kan zwemmen en de bodem nog kan zien.
- De mogelijk om in een vrijstaand huis met een flink stuk grond te wonen en dat met een modaal inkomen.
- Lage auto prijzen en kosten
- Veel minder overheid bemoeienis
- Makkelijk verhuizen over grote afstanden (Ik ben verhuisd van Michigan naar SoCal en weer terug)
- Eenvoudig over grote afstanden te reizen
- Echte zomers en echte winters
- Vriendelijkheid van mensen in het algemeen
- Heel weinig criminaliteit
- Geen Nederlandse kneuterigheid
- Service gericht m.b.t. winkel, dokter, tandarts, internet winkels en andere diensten.
- National en State Parks
- Je bent meer verantwoordelijk voor je eigen doen en laten.
DixieChick
Amerika-expert

Bericht door DixieChick »

Ik kan me alleen maar aansluiten bij het bovenstaande. Ik vind zelf het niet zoveel geven om appearances echt heel erg fijn. Ik kan hier rustig in mijn hardloop broek en t-shirt even naar de winkel, geen haan die er naar kraait. Ook de beleefdheid van mensen, de vriendelijkheid, het geven van personal space inderdaad, ik vind het allemaal fantastisch. En dan heb ik nog niet eens over de natuur, de ruimte, maar ook het feit dat hier gewoon bijna altijd de zon schijnt....:)
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
GJK
Amerikafan

Bericht door GJK »

Sten, blijf lekker positief, dat je je stoort aan zulke reacties is alleen maar een goed teken, want dat zijn van die typisch Nederlandse reacties waar ik ook echt een hekel aan heb! Veel succes met de voorbereiding!
dutchie_in_boston
Amerika-expert

Bericht door dutchie_in_boston »

Omdat ik 20 jaar geleden tegen een fantastische man aanliep die Amerikaan bleek te zijn en ik wel buiten Nederland wilde wonen. Nu heb ik hier een heerlijk leven opgebouwd en daarom is het nu zo leuk om in Amerika te wonen.
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

dutchie_in_boston schreef:Omdat ik 20 jaar geleden tegen een fantastische man aanliep die Amerikaan bleek te zijn en ik wel buiten Nederland wilde wonen. Nu heb ik hier een heerlijk leven opgebouwd en daarom is het nu zo leuk om in Amerika te wonen.
Dat geldt min of meer ook voor mij. Amerika was nooit echt een droom voor mij, maar toen ik het beter leerde kennen ben ik het steeds meer te waarderen. Nu woon ik er alweer een paar jaar en geniet ik er nog altijd elke dag met volle teugen van. Het is opvallend hoe snel het "integreren", vooral op professioneel gebied in mijn geval is gegaan. Mogelijkheden zijn er volop in Amerika. Een aantal dingen die me zo te binnenschieten:

- het klimaat, de zon (inderdaad ook in de winter) en warmte vind ik zeer belangrijk.
- servicegerichtheid
- gemak (zoals Dento al aangaf is een 24 uurs economie echt erg prettig)
- vriendelijkheid en behulpzaamheid van Amerikanen
- oprechte interesse en spontaniteit (door NLers nog weleens verward met nep)
- variatie qua landschappen

Maar in het algemeen lijkt het wel alsof mensen elkaar hier minder in de weg lopen dan in NL. En vooral dat laatste maakt dat ik NL steeds minder leuk ben gaan vinden. Natuurlijk heeft alles zo zijn nadelen, maar ik geloof niet dat ik ooit nog in NL wil wonen. Zeg nooit nooit natuurlijk, maar op dit moment denk ik er wel zo over.
"Keep Georgia On Your Mind"
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Er is hier voor elk wat wils. Houdt je van natuur, of van de grote stad, van conservatief of liberaal, van alle gerief of een hutje op de hei, je kunt er je plekje vinden wat bij je past.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
dizzygirl
Amerikafan

Bericht door dizzygirl »

Voor mij is het leukste aan wonen in Amerika ( NYC ) toch wel dat er alles is.
Musea, theater, restaurants, cafe's, noem het maar op.
Alles makkelijk bereikbaar via metro, diversiteit aan mensen.

hieruit vloeit ook wel weer het enige nadeel:
In tegenstelling tot de andere forumleden, hier is dus helemaal geen ruimte.
Als we op visite gaan bij mensen op Long Island genieten we toch echt wel van de ruimte en de rust.
Maar daar is dan weer niets te doen of te beleven en zeggen we na twee dagen ; lets get the H... out of here! en zijn we weer blij om terug in de stad te zijn.
jiejie
Amerika-expert

Bericht door jiejie »

In tegenstelling tot de rest is de 'ruimte' hier bij mij een nadeel, die is er namelijk niet echt op mijn eiland.. het is of eigendom van de staat, of eigendom van de federale overheid (er zijn heel veel militaire basissen hier) of privé eigendom. Op de militaire basissen en privé gronden kom je sowieso niet op, en de grond die van de staat is kom je alleen op als het een park is (en daar moet je tegenwoordig overal betalen). Er staan altijd files (het verkeer wordt vergeleken met dat van LA) en die worden alleen maar erger, je ziet het gewoon groeien. Er is hier ontzettend ruimte gebrek, veel mensen moeten 2 banen hebben om een simpele 2 kamer appartement te kunnen betalen (gesteld wordt dat men op basis van 40 uur werken pw minimaal 30 dollar per uur moet verdienen), dat gaat overigens over huren want als je zoiets wilt kopen dan mag je wel wat meer verdienen en twee verdiener zijn. Die prijzen worden hoger en hoger terwijl men niet meer gaat verdienen (het minimum loon is iets van 7 dollar overigens). Bij de mensen die hier een koophuis hebben blijven de kinderen vaak thuis wonen, bij de ouders, zelfs nadat ze getrouwd zijn, omdat het anders niet te betalen valt. Ik kan nog wel heel wat meer nadelen van het paradijs opnoemen maar dat wilde de TS niet horen..

Maar, ondanks al die nadelen, is het hier, zoals ik al zei, een paradijs. Een paradijs is nu eenmaal erg gewild om in te wonen en dat drijft de prijzen nu eenmaal erg snel op, tel daarbij op dat je 2000-2500 mijl van het dichtstbijzijnde vaste land af zit en dan is het alleen maar logisch. Als ik de vrijheid zo graag zou willen zou ik ook naar een ander eiland kunnen verhuizen waar het absoluut niet druk is, die drukte kies ik zelf voor, ik ben nu eenmaal een stads mens en ik wil graag dat dingen laat open zijn en dat bepaalde faciliteiten niet ver weg zijn :)

Het voordeel van hier wonen: het weer staat toch wel op nummer 1. Je kunt hier alle dagen van het jaar lekker weer hebben, een winter kennen ze niet, je ziet alleen wat meer regen tijdens de winterdagen en het is ietsjes koeler (als je hier woont ga je rustig koud zeggen hoor, met 20-22 graden Celsius zitten wij met een sweater aan binnenshuis haha). Er is een ontzettende diversiteit aan culturen, en sja, moet ik nog veel over Hawaii vertellen? ;)

Ik ben hier overigens gekomen omdat mijn vrouw hier vandaan komt, en ik weet niet zo goed of ik ook naar de VS was gegaan als ze ergens op het vaste land had gewoond (misschien wel, misschien niet, ik zou het niet weten, mijn persoonlijke voorkeur zou er niet naartoe gegaan zijn in ieder geval).
obeliks
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door obeliks »

Al heel lang wil ik de stap ook zetten om te emigreren naar Amerika. Echter, ik loop tegen de 50 (qua leeftijd :P ), heb een vaste baan, een koopwoning, ben een goed pensioen aan het opbouwen. Lastig om nu nog de stap te maken... Het zou best kunnen, dat besef ik me. Ik heb ook best een baan die ik zo zou kunnen overzetten naar Amerika.
Waarom deze opmerking hier? Ach, ik lees bovenstaande artikelen en krijg weer een adrenalineboost. Ik wilde het ff kwijt!

:offtopic: ? Hmmm, ik denk het wel, ja.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Mijn man wordt begin volgend jaar 50, hij heeft een zeer goede baan hier, we hebben een zeer ruime eigen woning waar we nog maar 5 jaar aan moeten afbetalen, onze zoon doet het heel goed op school,... En toch heeft hij zijn job opzegd, hebben we ons huis verkocht, en verkassen we met ons gezin volgende week naar Canada. Waar we dus werkloos toekomen.
't Is gewoon maar wat je wilt. Als de droom en het verlangen echt gewoon maar 'leuke dagdromen' zijn, dan geef je er die dingen niet voor op. En anders wel. Dan kan je het positief bekijken ipv als een last:
je hebt heel wat levenservaring, nuttige werkervaring, een financieel startkapitaal,...
Je ziet: het is maar hoe je het bekijkt! :lol:
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
bart1
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door bart1 »

Ben het met Elke eens, denk dat het iets ouder zijn niet alleen nadelen heeft maar ook een pak voordelen.

Ik was 42 (is geen 50 weet ik) toen we de beslissing namen en waren zowat in zelfde situatie als Elke beschreef. Een goede job, een leuke woning op afbetaling (wel een smurfewoning als ik vergelijk met waar we nu wonen....), pensioenopbouw en we konden zoveel op reis als we wilden.
Maar toen we de green card hadden kriebelde het toch echt wel en was onze mening we gaan het ons beklagen als we het niet proberen (what if.)
Het voordeel volgens mij als je iets ouder bent is dat je 'wijzer' bent (hoop ik) en dus iets nuchter kan bekijken en niet alleen de mooie dingen maar ook de nadelen. Meestal kan je ook financieel beter tegen een 'stootje', aldus zou ik de leeftijd niet als een opstakel zien om de move te maken.

Bart1

PS: Heb niets tegen jonge mensen en er zijn er die verstandig genoeg zijn om nadelen te zien, maar heb ook anderen gezien hier op het forum
(vooral ik de jeugd over me heen krijg)
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Pe
Amerikafan

Bericht door Pe »

Kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken.
Maar op 45 jarige leeftijd ben ik met een Amerikaan getrouwd, had net zo goed elke andere nationaliteit kunnen zijn, maar toevallig woont hij in Central Pennsylvania.
Nu, na een jaar kan ik zeggen dat het een goede beslissing was, ik voel me hier thuis.
Maar ik realiseer me ook dat ik in de gelukkige omstandigheid ben dat ik niet hoef te werken als ik daar geen zin in zou hebben.
Wel moet ik zeggen dat mijn 15 jarige zoon het hier prima vindt, de overgang was erg soepel, op school alle hulp die hij nodig mocht zijn en als je hem zelf vraagt, dan hoor je elke keer dat de Amerikaanse kinderen zo vriendelijk en behulpzaam zijn.

Het belangrijkste voor mij is het feit dat je hier gestimuleerd wordt als je een talent wilt ontwikkelen, iedereen, buren en kennissen , komt met suggesties en daadwerkelijke mogelijkheden om een bedrijfje te starten.
Dit in tegenstelling tot mijn ervaringen in NL waar me verteld werd dat ik het niet te hoog in mijn bol moest hebben, iedereen zou kunnen wat ik kan.
Voor mij is het dus de positieve energie die ik hier krijg in tegenstelling tot de negatieve energie die ik te vaak in NL ervoer.

Oh en dan nog het feit dat het hier qua natuur echt mooi is met heuvels en bossen, stateparks en de nodige ' wildlife' help ook behoorlijk mee.
Net als het feit dat we hier op zo'n 20 minuten afstand van Gettysburg wonen.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
Flounder
Amerika-ontdekker

Bericht door Flounder »

Erg herkenbaar hoor, al die argumenten die ik hier lees.

Gisteren stond ik in Amsterdam weer eens in een vertraagde, overvolle tram. Hoogst onbeschofte en zelfs agressieve mensen.
Alsjeblieft zeg. Die verschikkelijke mentaliteit van mensen in Nederland. Dit is natuurlijk een enkel simpel voorbeeld, maar goed door te trekken naar hoe de NL samenleving tegenwoordig helaas in elkaar steekt. :(
moniqueespana
Amerika-ontdekker

Bericht door moniqueespana »

Als ik dit zo lees zou je ook in Spanje kunnen gaan wonen :wink: . Ruimte, natuur... Ik woon in de bergen buiten Madrid en we hebben hier ook echte zomers em echte winters, de skipistes liggen op 10km hier vandaan en het ritme is hier veel langzamer. Ik ben net terug uit Nederland, en voor vakantie is het leuk, maar ik zou er niet meer kunnen wonen, ik vind het te burgelijk, te tuttig en te vol.
OscarG
Amerikakenner

Bericht door OscarG »

Grappig, mijn moeder is hier twee weken geweest op Cape Cod en ze vergeleek alles met Spanje! Continue zei ze: ja, dit is net zoiets als in Spanje!
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer