Om mij studie Scheeps- en jachtbouwkundige af te sluiten moet ik komend jaar een stage lopen. Het lijkt mij geweldig dit bij een Yachtbroker in de USA te doen.
Voordat ik met allerlei dure bemiddelingsbedrijven in zee ga wil ik eerst proberen zelf in contact te komen met een broker office. Hiertoe heb ik een resume gemaakt en een template van een cover letter die ik dan kan gaan rondsturen in de hoop dat iemand reageert. Ik denk zelf dat beide er best aardig uitzien maar dingen kunnen altijd beter. Ik zou erg geholpen zijn als een paar mensen naar beide documenten zouden willen kijken en mij hier wat feedback op willen geven.
Wie wil mij helpen? Ik zal dan zsm de boel mailen.
Alvast heel erg bedankt
Groeten
Alex
Laatst gewijzigd door flyingdutchman op 20 aug 2010, 12:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerikaanse resumes e.d. zijn nog niet echt mijn specialiteit, máár in het Engels is het 'Letter' en niet 'Lettre' Staat erg slordig als je ergens solliciteert en dat staat fout
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation. Clint's Thoughts
Clint schreef:Amerikaanse resumes e.d. zijn nog niet echt mijn specialiteit, máár in het Engels is het 'Letter' en niet 'Lettre' Staat erg slordig als je ergens solliciteert en dat staat fout
Waar staat dat dan?
En natuurlijk probeer ik beide aan zoveel mogelijk mensen te laten zien voordat ik er mee naar bedrijven ga. Maar tnx voor de tip.
Ik wil best eens er naar kijken, Alex. Ik weet hoe lastig het kan zijn aangezien het echt heel erg anders is. Ik zal je een Pb sturen met mijn email adres.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Ik wil er ook best eens naar kijken, ik heb inmiddels redelijk wat ervaring met solliciteren in Amerika, maar ook met het selecteren van kandidaten (en dus het lezen van resumes).
Bramster schreef:Wellicht een open deur, maar ik zou het ook voorleggen aan de docent Engels.
Dat kan natuurlijk, maar mijn ervaring is dat docenten Engels vaak de Britse stijl aanhouden en die is toch heel anders dan de Amerikaanse.
Omdat een recruiter graag resumes wil vergelijken, dus als jouw CV sterk van de andere afwijkt heb je kans dat jouw CV meteen aan de kant wordt geschoven. Je wilt tenslotte die functie, dus moet je het werk van de recruiter ook zo gemakkelijk mogelijk maken. En natuurlijk moet je geen geheim maken van het feit dat je een Nederlander bent, het is zelfs niet verstandig omdat er ook visa's aangevraagd moeten worden en dan kan je toekomstige werkgever dat maar het beste meteen weten.
Bramster schreef:Waarom zou je als Nederlander als Amerikaan willen overkomen ?
Amerikanen houden van buitenlanders uit Europa. Maak daar dus geen geheim van !
Ik maak er zeker geen geheim van dat ik Nederlander ben. Echter vind ik het wel zo netjes mij zoveel mogelijk aan te passen aan de gebruiken in het land waar ik heen wil. En zoals Bandido aangeeft vergroot ik er mijn kansen mee een goede stageplaats te vinden.
@ Bandido, Dank voor je aanbod. Ik heb je een Pb gestuurd.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.