Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Flowie: Route gemaakt, toch twijfels...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Flowie
Amerika-ontdekker

Reis Flowie: Route gemaakt, toch twijfels...

Bericht door Flowie »

hmm... paar knopjes tegelijkertijd ingedrukt, iets te snel gepost ;-) even ge-edit....

Hoi Allemaal,

In 2008 hebben mijn vriend en ik een camperreis door het zuidwesten gemaakt. Nu gaan we over een paar weekjes voor onze tweede rondreis (met camper). De vorige keer hebben we zoveel aan dit forum gehad, het was echt een geweldige reis! We hopen nu weer zo'n mooie reis te gaan maken... Een kleinigheidje is wel dat er nu een dreumes van net 1 jaar mee gaat ;-). Ons reistempo is tov vorige keer dus wat aangepast. Ik ben alweer heel druk geweest met de voorbereiding, en had een mooie route in elkaar gezet (al zeg ik het zelf)... De vlucht en camperhuur staan vast, aan het eind gaan we op familiebezoek, dat staat dus ook 'vast'.

dag 1 8 sept woensdag amsterdam phoenix
dag 2 9 sept donderdag phoenix prescott (camper ophalen in Phoenix)
dag 3 10 sept vrijdag prescott sedona
dag 4 11 sept zaterdag sedona sedona
dag 5 12 sept zondag sedona page
dag 6 13 sept maandag page page
dag 7 14 sept dinsdag page monument valley
dag 8 15 sept woensdag monument valley moab
dag 9 16 sept donderdag moab moab
dag 10 17 sept vrijdag moab moab
dag 11 18 sept zaterdag moab moab
dag 12 19 sept zondag moab capitol reef
dag 13 20 sept maandag capitol reef capitol reef
dag 14 21 sept dinsdag capitol reef bryce
dag 15 22 sept woensdag bryce bryce
dag 16 23 sept donderdag bryce Ogden
dag 17 24 sept vrijdag Ogden Ogden (camper inleveren SLC)
dag 18 25 sept zaterdag Ogden Ogden
dag 19 26 sept zondag Ogden Ogden
dag 20 27 sept maandag Ogden Ogden
dag 21 28 sept dinsdag Ogden Ogden
dag 22 29 sept woensdag Ogden Ogden
dag 23 30 sept donderdag SLC AMS

Maar nu dus mijn twijfels. Van bovengenoemde plaatsen hebben we alleen Page al gezien tijdens onze vorige reis. We vonden het daar zo prachtig (Antelope Canyon gezien, Glen Canyon Dam gezien, Horseshoebend gezien) vooral dat schitterende blauwe Lake Powell waar we eigenlijk maar weinig van gezien hebben dat het mij leuk lijkt om daar weer terug te gaan. Na weer veel gelezen te hebben op dit geweldige forum, toch aan het twijfelen geslagen om toch wel naar Zion te gaan. Vorige keer zijn we daar geweest, we hebben daar een beetje rond gefietst en Angels Landing gelopen. Het was heel erg gaaf daar! Maar nu lees ik weer allerlei dingen die we daar helemaal nog niet gezien hebben! Twijfel twijfel... Wat is wijsheid, heb je wat aan zoveel dagen Moab met een dreumes? Kunnen we daar wat vanaf snoepen om toch nog naar Zion te gaan, of slaan we Prescott over?
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
jta
Amerika-expert

Re: Reis Flowie: Route gemaakt, toch twijfels...

Bericht door jta »

Hallo,

Indien je van Phoenix naar Sedona zou rijden ( is maar 180 km) en 1 dagje minder Moab heb je 2 dagen en zou je Bryce -Zion en een dagje Zion kunnen inlassen. Gezien de kleine dreumes zullen er waarschijnlijk geen superlange wandelingen gemaakt worden ( tenzij jullie kleine daar echt op aandringt natuurlijk ) en kan je in 2 dagen heelwat zien van Moab, de omgeving en de parken.

Jacques
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Jacques, bedankt voor je reactie!

Zou je dan de snelste route nemen van Phoenix naar Sedona? Of zou ik dat af laten hangen van hoe laat we de camper meekrijgen? Iemand enig idee hoe lang je er met een camper over doet om van Phoenix via Prescott naar Sedona te rijden. Ik heb hier op het forum gelezen dat dit een mooie route is (toch?)...
sept 2007 5 dgn LV
april-mei 2008 23 dgn camperrondje LV - LV: LV - DV - SQ - YO - SF - GC - PG - ZI - LV
sept 2010 16 dgn camperrondje :PHX - SLC: PH - SD - PG - MV - MO - CR - BR - SLC + een weekje SLC
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Ik zou Prescott niet overslaan als ik jullie was! Prescott is een heerlijk stadje in een prachtige omgeving. Het is er over het algemeen ook wat koeler waardoor je misschien iets meer kunt doen zonder last te hebben van hitte. Bovendien is de route van Prescott naar Sedona via de alt 89a geweldig en kom je dan langs het verlaten/semi-bewoonde bergdorpje Jerome.
Misschien inderdaad een dagje minder Moab? Je hebt er nu 3 volle dagen maar ik denk niet dat jullie lange wandelingen zullen gaan maken. Je kunt 1 dag naar Canyonlands gaan waar je langs de uitzichtpunten kunt rijden en een aantal kleine wandelingen kunt maken. De tweede dag kun je dan een korte wandeling in Arches maken. Waarschijnlijk zullen jullie niet gaan raften of naar Delicate Arch gaan hiken :wink:

Ik ben nooit in Capital Reef geweest maar misschien kun je daar ook een dag afhalen zodat je de twee gewonnen dagen voor Zion kunt gebruiken?
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Hoi, ik zou Zion absoluut doen, je bent er toch in de buurt ivm Bryce haha, en ach, dat Sedona hoeft niet zoveel tijd te krijgen, dat stadje viel ons best tegen ten opzichte van al die natuur... Ja, dat Lake Powell is fantastisch mooi, wij vonden de Wahweap bay adembenemend mooi...
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik ben nooit in Capital Reef geweest
En ik nooit in Prescott ( vandaar mijn advies om direkt naar Sedona te rijden). Maar Capitol Reef en omgeving is ook heel mooi. Zoals altijd zullen er keuzes moeten gemaakt worden. Er zal nog wat gepuzzeld moeten worden, wat ook plezierig is.
De dag in Page misschien in de namiddag al naar Monument Valley rijden en zo wat winnen ? Plus die dag Moab ?

Jacques
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

RiverCola schreef:Ik zou Prescott niet overslaan als ik jullie was! Prescott is een heerlijk stadje in een prachtige omgeving. Het is er over het algemeen ook wat koeler waardoor je misschien iets meer kunt doen zonder last te hebben van hitte. Bovendien is de route van Prescott naar Sedona via de alt 89a geweldig en kom je dan langs het verlaten/semi-bewoonde bergdorpje Jerome.
Weet je hoe lang dat ongeveer rijden is, op google maps ziet de weg er namelijk nogal kronkelig uit, dus zal het ook wel wat meer tijd kosten? Is dat te doen in 1 keer vanaf Phoenix ('s middags pas weg ivm ophalen camper), of toch beter eerst overnachten in Prescott en de volgende dag naar Sedona rijden?

Jullie hebben idd goed gezien dat we geen hele lange wandelingen gaan maken. We nemen een rugdrager mee daar kan de kleine in, maar dat houden we waarschijnlijk geen uren vol... (denk ik)
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je kunt de eerste rijdag naar Prescott rijden vanaf Phoenix (een route die ik nooit gereden heb want ben nooit in Phoenix geweest) en dan overnachten in Prescott. De volgende dag neem je dan die alt. 89a via Jerome naar Sedona. Hier doe je niet zo lang over, Google maps geeft een reistijd van 1,5 uur aan. Je komt dan lekker vroeg in Sedona aan en hebt nog genoeg tijd om de omgeving te bekijken. Wij reden destijds diezelfde dag nog door naar de Grand Canyon waar we rond half 5 's middags aankwamen.

Zelf vonden we de omgeving van Sedona prachtig maar het stadje zelf nogal druk en toeristisch. Prescott was dat helemaal niet. Het was er rustig en prettig. Dus misschien kun je die extra dag Sedona laten vallen en die voor Zion gebruiken?
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het rijden van Phx naar Prescott is een fluitje van een cent. Maak je daar geen zorgen over. Gewoon I17, exit 262 en dan naar Prescott.We reden ook de langere route via Wickenburg. Eerst naar Lake Pleasant, ook mooi, maar kan overgeslagen worden. Wickenburg is ook aardig en het enige stuk dat wat meer inspanning vergt is het stuk voor Prescott dat bochtig is en omhoog gaat. Deze route neemt veel meer tijd, reken op ongeveer 3+ uur Prescott is idd een aardige plaats maar de vraag is of je daar een extra dag aan zou willen besteden. Als ik jullie route zo bekijk zou ik eerder meteen naar Sedona rijden. Lijkt me een stuk rustiger. Ook is het zonde om van Prescott naar Sedona te rijden en niet te stoppen in bv Jerome, maar dan ben je al gauw een halve dag onderweg. Lekker rustig met de kleine en de RV naar Sedona zou mijn advies zijn.
Yeehaw
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Een hakve dag rijden? De route van Prescott naar Sedona, via Jerome kost je misschien 2 uur....
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Yeehaw schreef:Het rijden van Phx naar Prescott is een fluitje van een cent. Maak je daar geen zorgen over. Gewoon I17, exit 262 en dan naar Prescott.We reden ook de langere route via Wickenburg. Eerst naar Lake Pleasant, ook mooi, maar kan overgeslagen worden. Wickenburg is ook aardig en het enige stuk dat wat meer inspanning vergt is het stuk voor Prescott dat bochtig is en omhoog gaat. Deze route neemt veel meer tijd, reken op ongeveer 3+ uur Prescott is idd een aardige plaats maar de vraag is of je daar een extra dag aan zou willen besteden. Als ik jullie route zo bekijk zou ik eerder meteen naar Sedona rijden. Lijkt me een stuk rustiger. Ook is het zonde om van Prescott naar Sedona te rijden en niet te stoppen in bv Jerome, maar dan ben je al gauw een halve dag onderweg. Lekker rustig met de kleine en de RV naar Sedona zou mijn advies zijn.
Yeehaw
Als ik het goed begrijp adviseer je dus eigenlijk om Prescott links te laten liggen en in 1 streep van Phoenix omhoog naar Sedona te rijden? En dan een dagje in de omgeving van Sedona rond te kijken en dan de volgende dag door te rijden naar Page (dus 2 nachten Sedona)?

RiverCola, jij geeft aan dat we eventueel wel in Prescott kunnen overnachten en dan de route naar Sedona nemen. Niet stoppen in Jerome, zodat we al vroeg in Sedona zijn om daar de omgeving te verkennen en daar maar 1 nachtje blijven, zodat we in de hele route 1 dag 'winnen'. Of is Jerome juist de mustsee op de route van Prescott naar Sedona?
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Je rijdt door Jerome heen onderweg naar Sedona. Het is maar een heel klein dorpje en de weg gaat er doorheen. Je ziet oude gebouwen en huizen staan, sommigen zijn bewoond. Je hoeft er in feite niet te stoppen want er is niet veel. Het is wel leuk om te zien en in de verte zie je Sedona liggen. Jerome kost je dus geen tijd, het is alleen een leuke toevoeging op de route!

De route vanuit Prescott is leuk. Prescott ligt in een bergachtig gebied met veel pinetrees, heel groen. Maar zodra je Prescott uitrijd veranderd de natuur direct en zie je al wat van de rode rotsachtige omgeving zoals bij Sedona. Vervolgens kom je weer door een bebost berggebied waar je langs een afgrond rijd (niet eng!). Dan kom je langs Jerome en vanaf daar heb je uitzicht op het 'dal' waarin Sedona ligt. En pas op het moment dat je Sedona nadert veranderd de natuur naar de knalroze/rode rotsen en de uitstekende buttes! Ik kan me herinneren dat we als eerste stopten bij een korte wandeling naar een uitzichtpunt. Dit bevond zich vlak aan de 89a, het zou de Red Rock Loop geweest kunnen zijn.

Daarna bezochten we dat efteling-achtige winkelcentrum in Sedona, waar we wat rondliepen en mooi ansichtkaarten kochten. We reden nog een stukje van de 179 richting het zuiden en weer terug. Het was daar ontzettend druk, er stond gewoon een soort permanente file. We waren een beetje overweldigd door de drukte in Sedona en het was pas April toen we er waren! Vervolgens zijn we verder gegaan op de 89 die richting Grand Canyon gaat. Daar kochten we bagels en drankjes en hebben we lekker rustig langs de rivier onze lunch gegeten.

Ondanks dat we Sedona prachtig vonden waren we blij toen we de drukte achter ons gelaten hadden. Ik weet niet of het altijd zo druk is daar....maar toen wij er waren was het volgens mij een woensdag en dan in de maand April.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Twee keer verkassen met een RV is ook zo iets. In Sedona kan je wel een week doorbrengen maar dat moet iedereen zelf weten natuurlijk. Het lijkt mij de moeite niet waard om eerst naar Prescott te gaan, dan weer afbreken en iets verder weer op te bouwen in Sedona. www.visitsedona.com Ik heb verder geen aandelen Sedona of zo maar redeneer alleen praktisch (dat is de bedoeling tenminste.)
Yeehaw
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Ik heb verder geen aandelen Sedona
ik wou dat ik er verdorie had :cry: , ik kan alleen maar dromen van een droomhuis tussen de rode Sedona-rotsen.

Ook voor de organisatie zou ik voor 2 nachten Sedona gaan. Heb je een hele dag zonder rijden naar nieuwe verblijfplaats. Na het ontbijt naar Oak Creeck Canyon, wandelingetje, picnic, terug naar de auto ( de kleine niet vergeten ), wat rondrijden ( zelf of jeeptour) in omgeving Sedona : dat zou een prachtig en rustig begin zijn van de vakantie.

Jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Een huis zoals dit Jacques? http://sedonablog.blogspot.com/search/l ... ig%20House
zon25
Amerikafan

Bericht door zon25 »

Je hebt wel veel dagen Moab maar het is er ook wel erg mooi.
Canyonlands kun je je best een dag vermaken en Arches is natuurlijk helemaal geweldig met al die prachte trails.

cheers.
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

RiverCola schreef:Een hakve dag rijden? De route van Prescott naar Sedona, via Jerome kost je misschien 2 uur....
Kan je als redelijk ervaren camperrijder meedelen dat je er toch wel 3 á 4 uur voor kan rekenen, vooral het laatste stuk naar Jerome met al die switsbacks nemen flink tijd en de afdaling van Jerome richting Clarkdale doe je ook het beste rustig aan.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Een huis zoals dit Jacques? .
het mag zelfs een heel klein beetje veel kleiner zijn. :thumbup:

Jacques
Flowie
Amerika-ontdekker

Bericht door Flowie »

Jeetje, ik ga steeds meer twijfelen, haha, ik dacht we gaan via Prescott en dan rijden we wel 'even' naar Sedona, maar na de post van Rob weer een reden om te twijfelen... Stel onze dochter gaat krijsen omdat ze uit d'r stoel wil en dan al die switchbacks moeten maken... Misschien toch maar beter rustig aan beginnen en kijken hoe onze dochter het allemaal handled, dus Prescott eruit en in 1 rechte lijn van Phoenix naar Sedona, daar een dagje doorbrengen en dan door naar Page... Dan hebben we 1 dagje gewonnen voor Zion, misschien moeten we ook gewoon onderweg kijken of we nog ergens een dagje langer/korter willen blijven. De vorige keer hebben we ook tegen het eind van de rondreis besloten om Bryce over te slaan en gelijk door te rijden naar Zion, omdat we al zoveel gezien hadden... Ik kan me zo voorstellen dat we dat nu ook hebben en misschien lekker een dagje langer blijven ergens en dan Zion toch overslaan. Bryce gaan we deze keer zeker bekijken want heb al een aantal keer 'op m'n kop' gekregen dat we daar niet geweest zijn... :lol:

Nouja, ik ga het nog maar eens voorleggen aan de chauffeur...
sept 2007 5 dgn LV
april 2011 8 dgn Florida
juni 2012 12 dgn Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer