Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
transfer luchthaven jfk-manhattan
Re: transfer luchthaven jfk-manhattan
Ja, dat lukt wel, dan pak je er gewoon eentje die een minivan rijdt.
Maar ik blijf mijn pro-OV standpunt op dit forum verdedigen: Als je naar een hotel in manhattan moet is er echt bijna geen enkele reden te verzinnen om niet de subway te pakken. Het scheelt je een hoop geld, en daar kun je lekker van gaan eten. En het is over het algemeen ook nog een stuk sneller.
Alle eerder genoemde bezwaren over koffers en trappen zijn in mijn ogen onzin. Ik neem aan dat je koffers wieltjes hebben, je loopt er immers ook mee over een vliegveld. De afstand die je over vliegvelden loopt is over het algemeen stukken groter dan de afstand die je op een subway station moet lopen. Veel stations hebben liften, dus trap lopen met je koffers kun je meestal vermijden. En als het dan toch niet anders kan is het /een/ trapje, vanuit een ondiep station (twee verdiepingen oid). Want op Howard Beach en Jamaica kun je alles gewoon met de lift doen.
En mocht je nou een volle trein zonder zitplaats treffen dan zijn die koffers juist een voordeel: je hebt dan je eigen stoel bij! Maar op de E vind je altijd wel een plekje, is het niet direct dan wel bij na een van de stops.
Roel.
Maar ik blijf mijn pro-OV standpunt op dit forum verdedigen: Als je naar een hotel in manhattan moet is er echt bijna geen enkele reden te verzinnen om niet de subway te pakken. Het scheelt je een hoop geld, en daar kun je lekker van gaan eten. En het is over het algemeen ook nog een stuk sneller.
Alle eerder genoemde bezwaren over koffers en trappen zijn in mijn ogen onzin. Ik neem aan dat je koffers wieltjes hebben, je loopt er immers ook mee over een vliegveld. De afstand die je over vliegvelden loopt is over het algemeen stukken groter dan de afstand die je op een subway station moet lopen. Veel stations hebben liften, dus trap lopen met je koffers kun je meestal vermijden. En als het dan toch niet anders kan is het /een/ trapje, vanuit een ondiep station (twee verdiepingen oid). Want op Howard Beach en Jamaica kun je alles gewoon met de lift doen.
En mocht je nou een volle trein zonder zitplaats treffen dan zijn die koffers juist een voordeel: je hebt dan je eigen stoel bij! Maar op de E vind je altijd wel een plekje, is het niet direct dan wel bij na een van de stops.
Roel.
Bedankt voor je antwoord.
al snap ik niet als er minivan's voor het rapen vallen waarom op sommige sites dan aangemaand wordt
om op voorhand zo een minivan te reserveren?
Uw mening wordt geapprecieerd
Maar wij kiezen voor taxi omdat we met 4 zijn en dat geld ingecalculeerd hebben
En gewoon ook van die zever van zeulen met de koffers en dergelijke
Ieder zijn ding zou ik zo zeggen
Zoals Harry eerder ook eens zei ( alhoewel dit een erg oud topic is
)
Beetje luxepaardjes denk ik... Het gemak voor het ongemak nemen, en daar graag extra voor betalen.
al snap ik niet als er minivan's voor het rapen vallen waarom op sommige sites dan aangemaand wordt
om op voorhand zo een minivan te reserveren?
Uw mening wordt geapprecieerd

Maar wij kiezen voor taxi omdat we met 4 zijn en dat geld ingecalculeerd hebben

En gewoon ook van die zever van zeulen met de koffers en dergelijke

Ieder zijn ding zou ik zo zeggen

Zoals Harry eerder ook eens zei ( alhoewel dit een erg oud topic is

Beetje luxepaardjes denk ik... Het gemak voor het ongemak nemen, en daar graag extra voor betalen.
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
Ik kies graag voor luxe en comfort en wil daar graag voor betalen. Zo betrapte ik me er laatst nog op dat we een (niet al te best) flesje wijn van $30 uit de minibar haalden terwijl er om de hoek een wijnhandel zat.Noortje1 schreef: En gewoon ook van die zever van zeulen met de koffers en dergelijke![]()
Ieder zijn ding zou ik zo zeggen![]()
Zoals Harry eerder ook eens zei ( alhoewel dit een erg oud topic is)
Maar een taxi nemen van JFK naar Manhattan valt bij niet in die categorie

Roel.
En ik liever de taxiroelb schreef:
Ik pak liever de subway.
Roel.

groetjes
2008 : rondreis westkust - 2009 : NY \ LA \ LV - 2010 : LA \ LV \ Springdale - 2011 : LA/LV
- deh78
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Je geeft aan dat je Internationaal aankomt de tijd is ongeveer 30 a 45 min na aankomst op de luchthaven.Continuum schreef:bij carmellimo geven jullie dan outside of international aan? en de tijd die je denkt dat het word, of de aankomsttijd van de vlucht? en op een of andere reden pakt ie mijn mobiele telefoon niet...
Je moet toch hun bellen als je aankomt dan wijzen ze je een taxi toe,dus maakt niet veel uit als je kwa tijd er naast zit.
Dennis
- Puffin
- Amerikafan
Hallo,
Voor onze komende reis naar NY willen we ook een auto huren voor het vervoer van/naar de luchthaven (waarschijnlijk bij Carmel Limo).
We zijn met 2 en zullen volgende bagage bijhebben: 2 grote koffers, 2 kleine trolley’s (handbagage) en 2 rugzakken (handbagage).
Denken jullie dat een full size sedan voldoende is of kunnen we beter een minivan vragen? Op de website wordt namelijk het volgende vermeld:
"Our sedans accommodate up to 4 passengers and up to 3 pieces of luggage (depending on size).
There is NO charge for luggage as long as it all fits into the trunk. If any piece of luggage does not fit into the trunk of the Town Car and must be placed inside the vehicle, there will be a $10 surcharge."
Onze rugzakken (met papieren en waardevolle spullen) houden we sowieso bij ons. Ik vermoed dat dit niet onder bovenstaande regel valt. Als we op de website 4 stuks bagage ingeven kunnen we trouwens nog altijd een full size sedan kiezen.
Groetjes,
Henny & Stefanie
Voor onze komende reis naar NY willen we ook een auto huren voor het vervoer van/naar de luchthaven (waarschijnlijk bij Carmel Limo).
We zijn met 2 en zullen volgende bagage bijhebben: 2 grote koffers, 2 kleine trolley’s (handbagage) en 2 rugzakken (handbagage).
Denken jullie dat een full size sedan voldoende is of kunnen we beter een minivan vragen? Op de website wordt namelijk het volgende vermeld:
"Our sedans accommodate up to 4 passengers and up to 3 pieces of luggage (depending on size).
There is NO charge for luggage as long as it all fits into the trunk. If any piece of luggage does not fit into the trunk of the Town Car and must be placed inside the vehicle, there will be a $10 surcharge."
Onze rugzakken (met papieren en waardevolle spullen) houden we sowieso bij ons. Ik vermoed dat dit niet onder bovenstaande regel valt. Als we op de website 4 stuks bagage ingeven kunnen we trouwens nog altijd een full size sedan kiezen.
Groetjes,
Henny & Stefanie
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 4
toen wij vorig jaar aankwamen in NY kwam er iemand op ons af voor een shuttle bus, wij zijn daar toen op ingegaan, 15dollar per persoon van JFK naar Manhattan
Dit raad ik echter helemaal af.. je doet een omweg en het gaat zeeeer traag.. 1,5u bus... en niet zo vriendelijk + ze eisen een tip (1dollar per valies)
In het terugkeren naar de luchthaven hadden we een fullsize sedan geboekt bij ons hotel, bleek dat deze bezet was dus kregen we een Limo in de plaats.. héééél aangenaam, drank inbegrepen.. 1 prijs betaald, dus geen extra's voor tol e.d. ook zeer vriendelijk.
Toen we dit jaar gingen had ik op voorhand een limo geboekt van JFK naar Times Square, ook dit verliep supervlot! en terug 1 prijs, dus geen extra's als tips en tol, fuel charge,...
Hou er wel rekening mee dat deze wagens een grote koffer hebben, maar 4 valiezen gaan er niet in, geloof mij.. de fullsize sedans zijn allemaal Lincoln Towncars, zelfde merk/type als de Limo's die je overal ziet..
Bij ons vorig jaar gingen er maar 3 in, dit jaar net hetzelfde, dus elke keer 1 valies in de wagen moeten nemen (we hadden ook 4 valiezen).
Op voorhand boeken zou ik zeker aanraden.. via een officiele site kan je haast nooit iets misdoen.
wij hadden dit jaar geboekt bij www.magiclimo.com
heel vriendelijk en perfect op tijd met naambordje en alles..
Dit raad ik echter helemaal af.. je doet een omweg en het gaat zeeeer traag.. 1,5u bus... en niet zo vriendelijk + ze eisen een tip (1dollar per valies)
In het terugkeren naar de luchthaven hadden we een fullsize sedan geboekt bij ons hotel, bleek dat deze bezet was dus kregen we een Limo in de plaats.. héééél aangenaam, drank inbegrepen.. 1 prijs betaald, dus geen extra's voor tol e.d. ook zeer vriendelijk.
Toen we dit jaar gingen had ik op voorhand een limo geboekt van JFK naar Times Square, ook dit verliep supervlot! en terug 1 prijs, dus geen extra's als tips en tol, fuel charge,...
Hou er wel rekening mee dat deze wagens een grote koffer hebben, maar 4 valiezen gaan er niet in, geloof mij.. de fullsize sedans zijn allemaal Lincoln Towncars, zelfde merk/type als de Limo's die je overal ziet..
Bij ons vorig jaar gingen er maar 3 in, dit jaar net hetzelfde, dus elke keer 1 valies in de wagen moeten nemen (we hadden ook 4 valiezen).
Op voorhand boeken zou ik zeker aanraden.. via een officiele site kan je haast nooit iets misdoen.
wij hadden dit jaar geboekt bij www.magiclimo.com
heel vriendelijk en perfect op tijd met naambordje en alles..

2001:rondreis west amerika-juli-14dagen
2009: NY-5 dagen
2010: NY-8 dagen
2012: LA-Las vegas- 7 dagen
2018: NY-8 dagen
2019: NY-5 dagen
2020: NY-5 dagen
2021: NY-6 dagen
2022: Las Vegas - NY- 8 dagen
toch even een vraagje over het laatste bericht...
hoeveel kost die limo want die is best heel handig en vet stoer!
van vliegveld newark naar manhattan?
hoeveel kost die limo want die is best heel handig en vet stoer!
van vliegveld newark naar manhattan?
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
-
- Amerika-ontdekker
Ik vond de limo van prijs best meevallen.. maar dat is maar hoe je het bekijkt..
als ik me niet vergis heb ik 166 dollar betaald van jfk naar manhattan
normaal kan je gemakkelijk de rates terugvinden via google van tientallen verschillende limo services.. wat je best doet is zoeken naar een limo service die 1 totaalprijs maakt.. de meeste zijn altijd per uur of per traject met alle toeslagen (tol, fuel charge, tip,...)
nu ik even op google kijk, denk ik dat ik geboekt heb bij NYC limousine, zie link hieronder, daar vind je alles terug.. heel duidelijk en perfect betrouwbaar!
het blijkt nu 168 dollar te zijn inclusief alles.
een echte aanrader!! héél tof!
http://nyclimousine.com/Airportrates.aspx
als ik me niet vergis heb ik 166 dollar betaald van jfk naar manhattan
normaal kan je gemakkelijk de rates terugvinden via google van tientallen verschillende limo services.. wat je best doet is zoeken naar een limo service die 1 totaalprijs maakt.. de meeste zijn altijd per uur of per traject met alle toeslagen (tol, fuel charge, tip,...)
nu ik even op google kijk, denk ik dat ik geboekt heb bij NYC limousine, zie link hieronder, daar vind je alles terug.. heel duidelijk en perfect betrouwbaar!
het blijkt nu 168 dollar te zijn inclusief alles.
een echte aanrader!! héél tof!
http://nyclimousine.com/Airportrates.aspx
dankjewel ik ga gelijk ff kijken!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
Ik gok dat het vanuit Newark een stuk duurder uitkomt.
Zo is een taxi vanaf JFK naar Manhattan een fixed price van 45 dollar. En bij Newark-Manhattan loopt gewoon de meter, moet je tol betalen en komt er een tarief van 15 dollar bovenop waardoor je al gauw tussen de 60 en 70 dollar uit komt.
Zo is een taxi vanaf JFK naar Manhattan een fixed price van 45 dollar. En bij Newark-Manhattan loopt gewoon de meter, moet je tol betalen en komt er een tarief van 15 dollar bovenop waardoor je al gauw tussen de 60 en 70 dollar uit komt.
-
- Amerika-ontdekker
Valt best mee.. als je kijkt op de link Tosca, zal je zien dat het de prijs is die ik hierboven vermeld..inclusief alle toeslagen..

Inderdaad! Dat scheelt weer 

- Puffin
- Amerikafan
Mogelijks passen dus niet alle koffers (2 grote en 2 kleine) in de kofferbak van een sedan.
Heeft er al iemand specifiek met Carmel voorgehad dat een koffer binnenin de auto moet?
Groetjes
Henny & Stefanie
Heeft er al iemand specifiek met Carmel voorgehad dat een koffer binnenin de auto moet?
Groetjes
Henny & Stefanie
Afgelopen kerst naar NYC geweest.
Met koffers naar buiten lopen, 3 minuten in de rij bij de taxi's op je beurt wachten en we stonden na 25 minuten in voor de deur van ons hotel in hartje Manhattan (midtown)
Vast tarief: 45 dollar.
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar na een vlucht van 9 uur neem ik graag het gemak van een cab.
Met koffers naar buiten lopen, 3 minuten in de rij bij de taxi's op je beurt wachten en we stonden na 25 minuten in voor de deur van ons hotel in hartje Manhattan (midtown)
Vast tarief: 45 dollar.
Iedereen moet het zelf weten natuurlijk, maar na een vlucht van 9 uur neem ik graag het gemak van een cab.
NL & VS
-
- Amerika-ontdekker
Henny en Stefanie,
Dit hangt voornamelijk van de kleine koffers af..
Twee grote is geen enkel probleem! 3 in principe ook niet.. (als de chauffeur een beetje goed kan stapelen
)
twee kleintjes daarbij zou normaal geen probleem mogen vormen..
wij hebben ook nooit problemen gehad met het feit dat er 1 valies in de wagen moest.. en meestal komt die op de passagierszetel naast de chauffeur..
en we zijn er zeker niet extra voor aangerekend.. met Carmel heb ik echter geen ervaring..
toch succes!
Dit hangt voornamelijk van de kleine koffers af..
Twee grote is geen enkel probleem! 3 in principe ook niet.. (als de chauffeur een beetje goed kan stapelen

twee kleintjes daarbij zou normaal geen probleem mogen vormen..
wij hebben ook nooit problemen gehad met het feit dat er 1 valies in de wagen moest.. en meestal komt die op de passagierszetel naast de chauffeur..
en we zijn er zeker niet extra voor aangerekend.. met Carmel heb ik echter geen ervaring..
toch succes!
Was dit vanaf JFK of Newark?Mussina schreef: Met koffers naar buiten lopen, 3 minuten in de rij bij de taxi's op je beurt wachten en we stonden na 25 minuten in voor de deur van ons hotel in hartje Manhattan (midtown)
Vast tarief: 45 dollar
16x USA / 30 staten
JFK is 45 dollar
..
Wij er twee weken geleden en daar stonden alleen maar shuttlebusjes. Waar wij door allerlei meneren vriendelijk naartoe verwezen werden toen we een taxi wilden nemen. Die shuttles kosten 19 dollar (als je ze niet van tevoren reserveert), wij waren met twee personen.. Kortom, voor 7 dollar meer hadden we gewoon een taxi!
Newark kostte ons op de terugweg bijna 70 dollar (die loopt met een meter en een toeslag van 15 dollar en de te betalen tol).

Wij er twee weken geleden en daar stonden alleen maar shuttlebusjes. Waar wij door allerlei meneren vriendelijk naartoe verwezen werden toen we een taxi wilden nemen. Die shuttles kosten 19 dollar (als je ze niet van tevoren reserveert), wij waren met twee personen.. Kortom, voor 7 dollar meer hadden we gewoon een taxi!
Newark kostte ons op de terugweg bijna 70 dollar (die loopt met een meter en een toeslag van 15 dollar en de te betalen tol).
JFK.Liz schreef:Was dit vanaf JFK of Newark?Mussina schreef: Met koffers naar buiten lopen, 3 minuten in de rij bij de taxi's op je beurt wachten en we stonden na 25 minuten in voor de deur van ons hotel in hartje Manhattan (midtown)
Vast tarief: 45 dollar
NL & VS
Ik zoek al even via de verschillende gegeven tips, maar ik kan nooit iets terugvinden over drank. (tenzij + 150 dollar voor een flesje champgane, wat meer kost dan de limo zelf danloui-g schreef:.....en fullsize sedan geboekt bij ons hotel, bleek dat deze bezet was dus kregen we een Limo in de plaats.. héééél aangenaam, drank inbegrepen.. 1 prijs betaald, dus geen extra's voor tol e.d. ook zeer vriendelijk.

Ik zou namelijk op 31/10 mijn medereizigers willen verrassen door een limo te boeken die ons naar TIme Square brengt, en aangezien we iets te vieren hebben die dag zou ik graag een flesje willen laten knallen, maar niet aan die prijs

iemand tips?
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht