Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de VS
Re: Ervaringen duties/tax kosten spullen verschepen naar de
Dat begrijp je goed! De 112 dollar importkosten zijn de kosten die het derde bedrijf maakt voor storage en handling, maar ze noemen het importkosten op de invoice
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Weer een update:
Alle spullen zijn in huis! Ik hoefde niets extra's te betalen bij de customs. Het formulier dat ik deze spullen importeerde ivm mijn immigratie was voldoende. Ik zal nog een overzicht maken van de totale kosten enz. maar het komt neer op:
488 euro in NL
293 dollar transport bedrijf 1
112 dollar transport bedrijf 2
Ik heb een 2000 Watt transformer gekocht voor mijn Europese electronica, welke goed werkt. Enige wat niet werkt is mijn lcd tv...Deze gaat niet aan. Ik had er 3 lagen verpakkingsmateriaal om gedaan en de buitenste karton laag was nat. De tweede foam laag was ook wat vochtig, maar de derde laag bubbeltjes plastic was droog. Ook de handdoeken die ik op het scherm had gelegd waren droog. Toch zou het condensatie kunnen zijn. We laten hier een tv reparatie man naar kijken om te zien wat het echte probleem is en als het echt door de waterschade komt, dan gaan we proberen gebruik te maken van de transport verzekering.
Dat de tv stuk is is balen, maar over de rest ben ik goed tevreden. Al het andere is goed aangekomen.
Alle spullen zijn in huis! Ik hoefde niets extra's te betalen bij de customs. Het formulier dat ik deze spullen importeerde ivm mijn immigratie was voldoende. Ik zal nog een overzicht maken van de totale kosten enz. maar het komt neer op:
488 euro in NL
293 dollar transport bedrijf 1
112 dollar transport bedrijf 2
Ik heb een 2000 Watt transformer gekocht voor mijn Europese electronica, welke goed werkt. Enige wat niet werkt is mijn lcd tv...Deze gaat niet aan. Ik had er 3 lagen verpakkingsmateriaal om gedaan en de buitenste karton laag was nat. De tweede foam laag was ook wat vochtig, maar de derde laag bubbeltjes plastic was droog. Ook de handdoeken die ik op het scherm had gelegd waren droog. Toch zou het condensatie kunnen zijn. We laten hier een tv reparatie man naar kijken om te zien wat het echte probleem is en als het echt door de waterschade komt, dan gaan we proberen gebruik te maken van de transport verzekering.
Dat de tv stuk is is balen, maar over de rest ben ik goed tevreden. Al het andere is goed aangekomen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
Da's alvast vlot verlopen, met uitzondering van de LCD dan.
Waarom wilde je eigenlijk je LCD meenemen?
Dingen werken sowieso niet voor Amerikaanse kabel of satelite en zijn hier ook nog een keer goedkoop in aanschaf.
Ben gewoon nieuwsgierig.
Bart1
Waarom wilde je eigenlijk je LCD meenemen?
Dingen werken sowieso niet voor Amerikaanse kabel of satelite en zijn hier ook nog een keer goedkoop in aanschaf.
Ben gewoon nieuwsgierig.
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
Aangezien ik toch ging verschepen kon dat die ook wel mee. Hij kan zowel PAL als NTSC aan, dus als je een Amerikaans bakje hebt voor kabel of satelliet wat je met HDMI (of Scart) aansluit, dan werkt dat prima. Ook de amerikaanse playstation enz werkt er prima op. En om deze met dezelfde specs weer te kopen van een zelfde soort merk dan ben je toch weer rond de $800 kwijt.
- DixieChick
- Amerika-expert
Kan het de hitte in de container geweest zijn? Die dingen kunnen flink heet worden van binnen (zo zijn de vorige keer per ongeluk een paar kaarsen mee verscheept - allemaal gesmolten). Ik hoop dat het nog gemaakt kan worden!
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
Op zich kan het van alles zijn geweest inderdaad. Het enige wat ik weet is dat alle andere electronica wel werkt, alleen de tv niet. En de verpakking van de tv was de enige met waterschade en duidelijke "indents" van twee tonnen oid die er boven op zijn gezet. Vraag is nu of dit genoeg is voor de verzekering.. Morgenochtend komt hij langs. Ben benieuwd!
-
bart1
- Amerikafan
- Contacteer:
oscar
Vooral niet afgeven en hun eerste voorstel aanvaarden.
Wij hadden ook schade en vonden het eerste voorstel tot vergoeding onaanvaardbaar.
Na een dikke maand heen en terug gemaild te hebben kwamen we er toch wel ergens halverwege uit.
We horen het wel, zeker?
Bart1
Vooral niet afgeven en hun eerste voorstel aanvaarden.
Wij hadden ook schade en vonden het eerste voorstel tot vergoeding onaanvaardbaar.
Na een dikke maand heen en terug gemaild te hebben kwamen we er toch wel ergens halverwege uit.
We horen het wel, zeker?
Bart1
Bezoek onze blog: http://www.bloggen.be/ineke_en_bart/" onclick="window.open(this.href);return false;
bedankt voor de tip! ik hou je op de hoogte 
Goed, dit is erg lullig, maar.....er bleek iets verkeerd ingesteld te zijn op de transformator. Nu die goed is ingesteld werkt al mijn apparatuur naar behoren! Alles wat ik heb verscheept is dus zonder schade aangekomen!
Nu de verzekeringsagent nog even mailen. Man is hier nog speciaal geweest afgelopen vrijdag en had de tv eigenlijk al afgeschreven.

Nu de verzekeringsagent nog even mailen. Man is hier nog speciaal geweest afgelopen vrijdag en had de tv eigenlijk al afgeschreven.
Haha, nou ja kan gebeuren, blij om te horen dat alles netjes is aangekomen 
-
Dizzie Diva
- Amerika-newbie
Oscar, welk bedrijf is it? Ik woon in Dallas Texas en heb een tafel die ik vanuit Nederland wil laten verschepen.OscarG schreef:Ik heb een bedrijf gevonden wat voor 46 euro per m3 vracht kan vervoeren naar Amerika.
De afmetingen zullen ongeveer 50x140x75 cm zijn en het gewicht zal rond de 40 Kg zijn.
Ik vind een hele hoop bedrijven/mensen die wel vanuit de USA naar NL willen verschepen, maar ik zoek het dus net andersom! Ik heb er geen haast mee, dus als het een poosje op een boot zit vind ik dat prima.
Elk advies is welkom!
Het bedrijf is particulierverschepen.nl !
-
Dizzie Diva
- Amerika-newbie
Ik heb afgelopen mei mijn spullen ontvangen via de verscheper. Ik heb vooraf netjes de factuur betaald waar een totaalbedrag op stond met als omschrijving "Goederen zeewaardig verpakt en geladen in liftvan, totaal volume m3 a € 70,00 per m3 verschepen via haven incl. customs clearance tot huis. Verpakkings- en verschepingskosten" en dan het totaalbedrag.
In mei heb ik nog gesproken met hun agent hier ter plaatse en werd mij verteld dat er geen aanvullende controles waren waardoor alles relatief snel doorgezonden kon worden. Toen heb ik nog een heel gesprek gehad met de dame van die agent over sommige controles en hoe vervelend het was als alles open moest en toen zei ik nog hoe blij ik was dat dit bij mij niet aan de orde was. Ik vroeg toen ook aan haar of ik extra kosten moet betalen en ze zei toen van niet.
Nu krijg ik ineens, 6 maanden later, een email met de vraag of ik nog even $280,- wil betalen omdat er extra kosten bijkwamen vanwege douane inspectie. Deze kosten waren niet voorzien en zijn voor mijn rekening.
Ik vind dit een beetje raar. Wat voor extra kosten kunnen er dan bijgekomen zijn die buiten het begrip "customs clearance" vallen? Dat is toch hetzelfde als douane inspectie?
Heeft iemand enig idee?
In mei heb ik nog gesproken met hun agent hier ter plaatse en werd mij verteld dat er geen aanvullende controles waren waardoor alles relatief snel doorgezonden kon worden. Toen heb ik nog een heel gesprek gehad met de dame van die agent over sommige controles en hoe vervelend het was als alles open moest en toen zei ik nog hoe blij ik was dat dit bij mij niet aan de orde was. Ik vroeg toen ook aan haar of ik extra kosten moet betalen en ze zei toen van niet.
Nu krijg ik ineens, 6 maanden later, een email met de vraag of ik nog even $280,- wil betalen omdat er extra kosten bijkwamen vanwege douane inspectie. Deze kosten waren niet voorzien en zijn voor mijn rekening.
Ik vind dit een beetje raar. Wat voor extra kosten kunnen er dan bijgekomen zijn die buiten het begrip "customs clearance" vallen? Dat is toch hetzelfde als douane inspectie?
Heeft iemand enig idee?
-
kaap koraal
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
@Oscarg: Wat een mooi verslag van het particulierverschepen.nl
hier kan iedereen die de grote oversteek gaat maken wat aan hebben ...bedankt !
@kaap koraal: bedankt!
@Ziva: dat is wel heel gek dat ze daar nu 6 maanden later mee komen!
Ik had wel wat kosten die niet vooraf bekend waren zoals ik eerder in dit topic heb omschreven, maar ik moest die kosten toen meteen betalen, niet maanden later. Zo werd de container met o.a. Mijn spullen met een xray gecontroleerd. Dat zijn extra kosten die de consument moet betalen, maar het was een gedeelde container en die kosten werden dus ook gedeeld.
Ook moest ik clearance/opslag kosten betalen bij het transport bedrijf hier in Boston. Die kosten vielen ook buiten de factuur van particulier verschepen. Maar het blijft raar dat ze bij jou pas 6 maanden later er mee komen! Je hebt zelf nog meerdere malen gevraagd of er nog kosten waren, dus je had er wel rekening mee gehouden. Heb je al contact met ze opgenomen en gezegd dat men toen zei dat alles was betaald?
@Ziva: dat is wel heel gek dat ze daar nu 6 maanden later mee komen!
Ik had wel wat kosten die niet vooraf bekend waren zoals ik eerder in dit topic heb omschreven, maar ik moest die kosten toen meteen betalen, niet maanden later. Zo werd de container met o.a. Mijn spullen met een xray gecontroleerd. Dat zijn extra kosten die de consument moet betalen, maar het was een gedeelde container en die kosten werden dus ook gedeeld.
Ook moest ik clearance/opslag kosten betalen bij het transport bedrijf hier in Boston. Die kosten vielen ook buiten de factuur van particulier verschepen. Maar het blijft raar dat ze bij jou pas 6 maanden later er mee komen! Je hebt zelf nog meerdere malen gevraagd of er nog kosten waren, dus je had er wel rekening mee gehouden. Heb je al contact met ze opgenomen en gezegd dat men toen zei dat alles was betaald?
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ziva, vraag hen effe naar de rekening van de douane zelf, want dat het je verbaasd dat deze info nu pas aan de oppervlakte komt, terwijl je enkele keren telefonisch de bevestiging hebt gehad dat je niet zo'n controle/kosten. Vraag of dit mogelijk een vergissing is.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ja vreemd toch? Ik begrijp er niets van. Ik heb ze nu eerst een mail gestuurd waarin ik wijs op dat zinnetje "incl. customs clearance" en verwijs naar mijn telefoongesprek. Even afwachten dus.
Ik wist vooraf dat er wellicht aanvullende kosten zouden kunnen komen dus had daar ook al rekening mee gehouden maar dan ga je toch niet 6 maanden later, via een e-mail, vragen of ik nog even mijn akkoord wil geven om $280 te betalen? Beetje slechte administratie lijkt wel.
Ik vraag me alleen af hoe ik erachter kan komen wat voor douane kosten er voor staan om die hoeveelheid naar Amerika te krijgen. Ik heb inderdaad ook geen gespecificeerde factuur gekregen dus dat is lastig te zeggen.
Ik wist vooraf dat er wellicht aanvullende kosten zouden kunnen komen dus had daar ook al rekening mee gehouden maar dan ga je toch niet 6 maanden later, via een e-mail, vragen of ik nog even mijn akkoord wil geven om $280 te betalen? Beetje slechte administratie lijkt wel.
Ik vraag me alleen af hoe ik erachter kan komen wat voor douane kosten er voor staan om die hoeveelheid naar Amerika te krijgen. Ik heb inderdaad ook geen gespecificeerde factuur gekregen dus dat is lastig te zeggen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 1474 Weergaves
-
Laatste bericht door blijebijtjes
-
- 10 Reacties