Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Laptop op luchthaven + telefoneren in het westen
-
Tom_en_Nathalie
- Amerika-ontdekker
Laptop op luchthaven + telefoneren in het westen
Hallo,
Graag had ik mijn laptop mee naar Amerika genomen, maar heb al van mensen gehoord dat het verplicht is om uw computer op de luchthaven aan te zetten.
Nu het probleempje mijn accu is kapot, maw ik kan de laptop enkel opzetten als deze in het stopcontact zit.
Hebben jullie ervaring met laptops op de luchthaven? Ik zou niet graag hebben dat wij deze zouden moeten achterlaten.
Tweede vraagje: Onze gsm's hebben geen triband, dus wij zijn niet bereikbaar in het buitenland. Op zich geen probleem, in de hotels zijn telefoons en wss ook genoeg telefoonhokjes. Nu ken ik iemand die totaal niet kon bellen vanaf Amerika omdat hij verschillende codes moest gebruiken voor hij de nummer kon intikken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt
Graag had ik mijn laptop mee naar Amerika genomen, maar heb al van mensen gehoord dat het verplicht is om uw computer op de luchthaven aan te zetten.
Nu het probleempje mijn accu is kapot, maw ik kan de laptop enkel opzetten als deze in het stopcontact zit.
Hebben jullie ervaring met laptops op de luchthaven? Ik zou niet graag hebben dat wij deze zouden moeten achterlaten.
Tweede vraagje: Onze gsm's hebben geen triband, dus wij zijn niet bereikbaar in het buitenland. Op zich geen probleem, in de hotels zijn telefoons en wss ook genoeg telefoonhokjes. Nu ken ik iemand die totaal niet kon bellen vanaf Amerika omdat hij verschillende codes moest gebruiken voor hij de nummer kon intikken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Alvast bedankt
Re: Laptop op luchthaven + telefoneren in het westen
Ik neem altijd mijn laptop mee, maar heb deze nog nooit moeten aanzetten op de luchthaven. Hij moet wel apart door de bagagescanner, maar voor de rest geen enkel probleem.
Eerlijk gezegd ben ik verbaasd dat er nog toestellen bestaan zonder triband. Maar dat terzijde. Het is een optie om daar een prepaid telefoonkaart te kopen en die te gebruiken om te bellen. Mijn ervaring (maar dat is al 11 jaar geleden, daarna heb ik altijd wel een mobiel gehad die ik wél kon gebruiken in de VS) was dat ik daar prima mee naar Nederland kon bellen.Tom_en_Nathalie schreef: Tweede vraagje: Onze gsm's hebben geen triband, dus wij zijn niet bereikbaar in het buitenland. Op zich geen probleem, in de hotels zijn telefoons en wss ook genoeg telefoonhokjes. Nu ken ik iemand die totaal niet kon bellen vanaf Amerika omdat hij verschillende codes moest gebruiken voor hij de nummer kon intikken. Heeft hier iemand ervaring mee?
Misschien moet je toch even kijken naar een nieuw toestel voor je vertrekt. In the end is dat toch altijd wel zo handig vind ik, al is het maar vanwege het gemak dat je hier al je contacten in kunt voorprogrammeren.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL
2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
-
thebruins
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Wat rrrick zegt. Ik heb m ook al een aantal keren meegenomen, maar nog nooit aan hoeven doen. Idd wel apart door de scanner.Hebben jullie ervaring met laptops op de luchthaven? Ik zou niet graag hebben dat wij deze zouden moeten achterlaten.
-
Reny
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 22
- Contacteer:
Laptop: hebben wij slechts 1 keer moeten starten. Al die andere keren moet hij wel uit de tas gehaald worden.
Telefoonkaart: bij diverse supermarkten kun je kaarten kopen (meestal vanaf € 5,00). Met deze kaart kun je vanuit je hotel (gratis!) bellen.
Het is een soort kraskaart waar je een pincode zichtbaar "krast".
Je belt het 0800 nummer, toetst je pincode in en daarna het telefoonnummer dat je wilt bellen. Je hoort gelijk hoe lang je nog kunt bellen.
Duidelijk is wel dat je veeeeeel langer kunt bellen naar een vast nummer in Nederland dan naar een mobiel nummer.
Werkt perfect !!!
Groetjes,
Reny
Telefoonkaart: bij diverse supermarkten kun je kaarten kopen (meestal vanaf € 5,00). Met deze kaart kun je vanuit je hotel (gratis!) bellen.
Het is een soort kraskaart waar je een pincode zichtbaar "krast".
Je belt het 0800 nummer, toetst je pincode in en daarna het telefoonnummer dat je wilt bellen. Je hoort gelijk hoe lang je nog kunt bellen.
Duidelijk is wel dat je veeeeeel langer kunt bellen naar een vast nummer in Nederland dan naar een mobiel nummer.
Werkt perfect !!!
Groetjes,
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Als je een laptop bij je hebt zou je ook kunnen overwegen om via Skype te bellen.
Mijn laptop heeft al heel veel kilometers gemaakt en ik heb hem nog nooit aan moeten zetten. Mocht dat wel nodig zijn dan lijkt het me geen probleem als je hem even in een stopcontact steekt.
Mijn laptop heeft al heel veel kilometers gemaakt en ik heb hem nog nooit aan moeten zetten. Mocht dat wel nodig zijn dan lijkt het me geen probleem als je hem even in een stopcontact steekt.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Zelfde ervaringen als andere forum leden. Vorig jaar de laptop mee gehad. Geen enkel probleem, wel laten zien en door de scanner maar hoefde hem geen een keer op te starten. Laptop mee is ideaal, kun je gelijk je foto's er opzetten
. We hebben daar een telefoontje gekocht met een bedrag erop, voor een totaal 50$. Hebben het veel gebruikt. Als we weer gaan nemen we de telefoon mee en laten we er weer een bedrag opzetten.
Tip
neem een verlengsnoer mee met een stekkerdoos voor 4 stekkers. Kun je gelijk meerdere dingen opladen. telefoon, laptop, batterijen etc. Heb je maar een stopcontact nodig. Op sommige plekken zitten weinig stopcontacten om dingen op te laden. In andere gevallen hebben anderen hetzelfde idee en zijn alle stopcontacten bezet. Succes met de voorbereiding.
Misschien heb je ook wat aan ons reisverslag http://reisverslag2009usa.blogspot.com/
Tip
Misschien heb je ook wat aan ons reisverslag http://reisverslag2009usa.blogspot.com/

Utah-Wyoming 2009 http://reisverslag2009usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
San Francisco-Seattle 2013 http://amerika-reisverslag2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben ook de laptop niet moeten opstarten ! Over dat bellen , daar zijn we zelf nog niet uit en waren ondanks het nieuw aangekochte toestelletje op de meeste plaatsen niet bereikbaar . Gelukkig was het niet nodig . Verder hebben we ook altijd gebeld met skype .
Veel plezier met de voorbereiding van je reis .
Veel plezier met de voorbereiding van je reis .
Ook ik heb nog nooit mijn laptop hoeven aanzetten. Wel elke keer uit de tas en in een losse bak en door de scanning heen. Als die echt aangezet moet worden en ze willen echt zien dat ' ie het doet, dan wijzen ze je echt wel een stopcontact hoor. Zorg wel voor een reisstekker! In de USA hebben ze platte polen, waar die bij ons rond zijn (m.u.z. van geaarde stekkers die hebben 2 platte polen en 1 ronde aardingspool).
V.w.b. bellen: misschien kun een simlock-vrije triband op Marktplaats voor een laag prijsje vinden. Gewoon in de USA een prepaid kaartje erin en je kunt gebeld worden voor noodgevallen. Houdt er rekening mee dat er niet overal dekking is met een tripleband toestel, het werkt met name in area's waar het dichter bevolkt is. Amerikanen zelf zitten op andere frequenties te bellen. Een dude die ergens boven op de Rocky Mountains naast me stond was gewoon met familie aan het bellen, terwijl ik maar zat te klooien om signaal op mijn Nokia te krijgen. Hahaha, hij moest geloof ik wel lachten om mijn woeste blikken waarom hij wel kon bellen en ik niet!
Zelf ermee bellen zou ik alleen lokaal doen, internationaal doe ik via mijn laptop. Ik heb een voip-provider gevonden waarmee ik voor 2 cent met NL bel. Verbinding is prima, maar er is wel perse een internetverbinding voor nodig. Ik ga dit jaar voor het eerst experimenteren met een voip-app op mijn iPhone en kijken of ik via wifi ook net zo goed naar NL kan bellen als via de laptop.
V.w.b. bellen: misschien kun een simlock-vrije triband op Marktplaats voor een laag prijsje vinden. Gewoon in de USA een prepaid kaartje erin en je kunt gebeld worden voor noodgevallen. Houdt er rekening mee dat er niet overal dekking is met een tripleband toestel, het werkt met name in area's waar het dichter bevolkt is. Amerikanen zelf zitten op andere frequenties te bellen. Een dude die ergens boven op de Rocky Mountains naast me stond was gewoon met familie aan het bellen, terwijl ik maar zat te klooien om signaal op mijn Nokia te krijgen. Hahaha, hij moest geloof ik wel lachten om mijn woeste blikken waarom hij wel kon bellen en ik niet!
Zelf ermee bellen zou ik alleen lokaal doen, internationaal doe ik via mijn laptop. Ik heb een voip-provider gevonden waarmee ik voor 2 cent met NL bel. Verbinding is prima, maar er is wel perse een internetverbinding voor nodig. Ik ga dit jaar voor het eerst experimenteren met een voip-app op mijn iPhone en kijken of ik via wifi ook net zo goed naar NL kan bellen als via de laptop.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
-
Bralo20
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Met een quad band / UMTS toestel is dit probleem opgelost (al wil dit nog niet zeggen dat je overal kan bellen, in sommige gebieden is er nauwelijks dekking). Met een toestel zoals bvb een Blackberry 9000/9500/9700 om maar een voorbeeld te geven heb je al heel wat meer kans om een signaal op te pikken. (800UMTS / 850GSM-UMTS / 900GSM-UMTS / 1700UMTS / 1800GSM-UMTS / 1900GSM-UTMS & 2100UMTS)RR2USA schreef: Een dude die ergens boven op de Rocky Mountains naast me stond was gewoon met familie aan het bellen, terwijl ik maar zat te klooien om signaal op mijn Nokia te krijgen. Hahaha, hij moest geloof ik wel lachten om mijn woeste blikken waarom hij wel kon bellen en ik niet!
In de USA worden volgende frequenties gebruikt:
850GSM
850UMTS
850/1900UMTS
1700/2100UMTS
1900GSM
In de toekomst zullen hierbij nog 4G frequenties bijkomen.
@ Bralo20
Ik heb nu een iPhone 3GS en dat is een quadband. Betekent dit dat het nu ook gaat werken in de USA of is dat weer gelockt door mijn NL provider (T-Mobile)?
Weet jij dat ook toevallig?
Ik heb nu een iPhone 3GS en dat is een quadband. Betekent dit dat het nu ook gaat werken in de USA of is dat weer gelockt door mijn NL provider (T-Mobile)?
Weet jij dat ook toevallig?
Laatst gewijzigd door Rob op 17 aug 2010, 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Reden: Quote verwijderd. Zie bij de "AllesAmerika.com Mededelingen" a.u.b. "Het quoten (citeren) van andere berichten".
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Nou ik heb dus een Quad band toestel en ja je ontvangt veel meer netwerken. Alleen als je er op wil aanmelden geven ze de melding geen toegang.
Het viel me op dat ik veel providers zag die op de telefoon met een 6 cijfers als naam stonden maar daar op aanmelden lukte dus meestal niet.
Ik vind ook dat V.S. op het gebied van mobiel bellen nog een derde wereld land is er is weinig bereik vaak geen roming over eenkomsten met KPN.
Terwijl mijn ervaringen 15 jaar geleden in China is dat je in iedere beetje plaats gewoon kon bellen. Zelf in Tibet was het toen geen probleem als je
een zendmast zag kon je bellen. In de V.S. kan je naast een zendmast staan en nog helaas geen mogelijkheid om te bellen.
Andre
Het viel me op dat ik veel providers zag die op de telefoon met een 6 cijfers als naam stonden maar daar op aanmelden lukte dus meestal niet.
Ik vind ook dat V.S. op het gebied van mobiel bellen nog een derde wereld land is er is weinig bereik vaak geen roming over eenkomsten met KPN.
Terwijl mijn ervaringen 15 jaar geleden in China is dat je in iedere beetje plaats gewoon kon bellen. Zelf in Tibet was het toen geen probleem als je
een zendmast zag kon je bellen. In de V.S. kan je naast een zendmast staan en nog helaas geen mogelijkheid om te bellen.
Andre
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 28 Reacties
- 8963 Weergaves
-
Laatste bericht door Paul.Becker
-