Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Eliza: beoordeling reisroute 2011
- Elisa
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Reis Eliza: beoordeling reisroute 2011
Dag allemaal,
Wij zouden volgende zomer (juli 2011) een rondreis maken door West-Amerika. We hebben hiervoor 21 à 24 dagen. We hebben reeds wat gepuzzeld aan onze reisroute en dit is er tot nu toe uitgekomen. Voel jullie vrij om suggesties/bedenkingen/tips/aanpassingen/enz. te melden! We zijn nog nooit in de USA geweest en willen wel veel zien, maar ook niet té veel in de auto zitten....of ben ik te enthousiast met deze route...?
dag 1: Brussel - San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco - Yosemite
dag 4: Yosemite
dag 5: Yosemite - Mammoth Lakes
dag 6: Mammoth Lakes - Death Valley
dag 7: Death Valley - Las Vegas
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Zion
dag 10: Zion
dag 11: Zion - Bryce
dag 12: Bryce - Moab (of een tussenstop in Capital Reef en daar overnachten?)
dag 13: Moab
dag 14: Moab - Monument Valley
dag 15: Monument Valley - Page
dag 16: Page
dag 17: Page - Grand Canyon
dag 18: Grand Canyon
dag 19: Grand Canyon - Los Angeles (of een tussenstop in Laughlin en daar overnachten?)
dag 20: Los Angeles
dag 21: Los Angeles
dag 22: Los Angeles - Brussel
Alvast bedankt,
Groetjes,
Eliza
Wij zouden volgende zomer (juli 2011) een rondreis maken door West-Amerika. We hebben hiervoor 21 à 24 dagen. We hebben reeds wat gepuzzeld aan onze reisroute en dit is er tot nu toe uitgekomen. Voel jullie vrij om suggesties/bedenkingen/tips/aanpassingen/enz. te melden! We zijn nog nooit in de USA geweest en willen wel veel zien, maar ook niet té veel in de auto zitten....of ben ik te enthousiast met deze route...?
dag 1: Brussel - San Francisco
dag 2: San Francisco
dag 3: San Francisco - Yosemite
dag 4: Yosemite
dag 5: Yosemite - Mammoth Lakes
dag 6: Mammoth Lakes - Death Valley
dag 7: Death Valley - Las Vegas
dag 8: Las Vegas
dag 9: Las Vegas - Zion
dag 10: Zion
dag 11: Zion - Bryce
dag 12: Bryce - Moab (of een tussenstop in Capital Reef en daar overnachten?)
dag 13: Moab
dag 14: Moab - Monument Valley
dag 15: Monument Valley - Page
dag 16: Page
dag 17: Page - Grand Canyon
dag 18: Grand Canyon
dag 19: Grand Canyon - Los Angeles (of een tussenstop in Laughlin en daar overnachten?)
dag 20: Los Angeles
dag 21: Los Angeles
dag 22: Los Angeles - Brussel
Alvast bedankt,
Groetjes,
Eliza
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
Overzicht van onze foto's
Re: Beoordeling reisroute 2011
Wat wil je allemaal zien in LA, want daar zou ik persoonlijk niet zo lang blijven. Zou ik liever in SF een dag langer blijven, of Yosemite.
Denk dat dit rondje verder met de auto goed te doen is qua afstanden.
Denk dat dit rondje verder met de auto goed te doen is qua afstanden.
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt voor je reactie!
Wel, we hebben eigenlijk een extra dag in Los Angeles gerekend om wat uit te rusten (+ even aan het zwembad) alvorens terug naar Brussel te keren...
Wel, we hebben eigenlijk een extra dag in Los Angeles gerekend om wat uit te rusten (+ even aan het zwembad) alvorens terug naar Brussel te keren...
http://timenelisatravelblogs.wordpress.com/: West USA - New York - Hawaii - Mid-West USA - West Canada + NW USA
-
jta
- Amerika-expert
Hallo,
een dagje meer Moab ? Je rijdt nu veel kilometers Bryce - Moab zonder daar de tijd te hebben met alles kennis te maken .
Een mogelijkheid : Moab voor de volgende keer laten en van Bryce via Kanab naar Page te rijden. Misschien kan je dan een dag langer in SF blijven.
Jacques
een dagje meer Moab ? Je rijdt nu veel kilometers Bryce - Moab zonder daar de tijd te hebben met alles kennis te maken .
Een mogelijkheid : Moab voor de volgende keer laten en van Bryce via Kanab naar Page te rijden. Misschien kan je dan een dag langer in SF blijven.
Jacques
Sf; Ik zou 1 dagje extra in SF doen.
Page; Ik weet niet precies wat je in Page wilt gaan doen? Antelope Canyon? Daar ben je ook in een paar uurtjes mee klaar, dus 1 volle dag in Page lijkt me ook veel.
GC; En voor de GC lijkt me ook wat veel, of je moet de GC echt inwillen (hiken). Je komt het park binnen via de Oost-kant dus dan rijd je al op de Desert View Drive, waar je al ontzettende mooie uitzichtpunten heb. Ik zou je daar een helicoptervlucht adviseren, dan krijg je al een enorme indruk van de GC en het is ook nog eens een leuke ervaring.
Voor de rest vind ik je planning goed. Houd voor de steden wel rekening met weekenden, dan betaal je vaak veel meer voor hotels.
Page; Ik weet niet precies wat je in Page wilt gaan doen? Antelope Canyon? Daar ben je ook in een paar uurtjes mee klaar, dus 1 volle dag in Page lijkt me ook veel.
GC; En voor de GC lijkt me ook wat veel, of je moet de GC echt inwillen (hiken). Je komt het park binnen via de Oost-kant dus dan rijd je al op de Desert View Drive, waar je al ontzettende mooie uitzichtpunten heb. Ik zou je daar een helicoptervlucht adviseren, dan krijg je al een enorme indruk van de GC en het is ook nog eens een leuke ervaring.
Voor de rest vind ik je planning goed. Houd voor de steden wel rekening met weekenden, dan betaal je vaak veel meer voor hotels.
2011; 10 dagen New York en 1 dag Washington
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
2010; 3 weken zuid-west Amerika
2009; 2 weken Florida
2008; 1 week New York
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Bedankt!
Als ik ergens nog kan inkorten, zou een dagje meer Moab wel goed van pas komen. Indien niet, is het misschien best dat ik Moab weglaat.
In Page zouden we de antilope canyon en Lake Powell bezoeken. Voor de rest, moet ik dat nog eens bekijken. Als 1 dag genoeg is, kan ik een dag weglaten en een dag langer in Moab blijven...
Grand Canyon: voorlopig zijn we niet van plan om echt te hiken. Een helikotervlucht hadden we wel in gedachten. Dus dan kan ik eigenijk een dagje Grand Canyon weglaten en een dag langer in San Francisco blijven...
Als ik ergens nog kan inkorten, zou een dagje meer Moab wel goed van pas komen. Indien niet, is het misschien best dat ik Moab weglaat.
In Page zouden we de antilope canyon en Lake Powell bezoeken. Voor de rest, moet ik dat nog eens bekijken. Als 1 dag genoeg is, kan ik een dag weglaten en een dag langer in Moab blijven...
Grand Canyon: voorlopig zijn we niet van plan om echt te hiken. Een helikotervlucht hadden we wel in gedachten. Dus dan kan ik eigenijk een dagje Grand Canyon weglaten en een dag langer in San Francisco blijven...
- RiverCola
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mocht je Moab uit je route laten (wat misschien niet zo'n gek plan is, zodat je wat minder kilometers maakt) dan kan ik je een bezoekje aan Sedona aanbevelen! Sedona is echt zo'n plaatsje dat je in deze route eigenlijk niet over zou mogen slaan, het is er erg mooi, uniek landschap.
Wat betreft LA; Als je daar eindigt dan is het niet zo'n gek idee er wat langer te blijven, 2 dagen is eigenlijk al erg weinig om wat van de stad te zien. Ondanks dat veel mensen wat anders roepen is er erg veel te zien, kun je er heerlijk eten en shoppen en de stranden zijn mooi, ruim en gezellig (Venice Beach, Santa Monica, Malibu of ten zuiden van LA Laguna Beach en Newport Beach).
Verder een hele goede route! Niet veel meer aan veranderen
Wat betreft LA; Als je daar eindigt dan is het niet zo'n gek idee er wat langer te blijven, 2 dagen is eigenlijk al erg weinig om wat van de stad te zien. Ondanks dat veel mensen wat anders roepen is er erg veel te zien, kun je er heerlijk eten en shoppen en de stranden zijn mooi, ruim en gezellig (Venice Beach, Santa Monica, Malibu of ten zuiden van LA Laguna Beach en Newport Beach).
Verder een hele goede route! Niet veel meer aan veranderen
-
jta
- Amerika-expert
Moest je niet naar Moab gaan en van Bryce naar Page rijden kan je er een prachtige kijk- en wandeldag van maken :
- tussen Kanab en Page heb je, beginnend vanaf de hoofdweg, de korte wandeling naar the toadstool waarbij je in een wonderbaarlijk landschap belandt.
- indien tijd en zin : je zou een wandeling in een slotcanyon kunnen maken ( Wire Pas), met zelfde trailhead als de Wave ( maar daar moet je vergunning voor hebben). Om dat trailhead te bereiken moet je wel halfuurtje op dirt road rijden ( zeker te doen met gewone auto ). Hier kruipt dus meer tijd in dan in de Toadstool
Kan alleen maar beamen wat Rivercola meldt : Sedona is te mooi om niet te bezoeken/verblijven. En 2 dagen LA is ( volgens mij ) inderdaad een minimum ( wil je studio tour doen ? pretpark ? )
jacques
- tussen Kanab en Page heb je, beginnend vanaf de hoofdweg, de korte wandeling naar the toadstool waarbij je in een wonderbaarlijk landschap belandt.
- indien tijd en zin : je zou een wandeling in een slotcanyon kunnen maken ( Wire Pas), met zelfde trailhead als de Wave ( maar daar moet je vergunning voor hebben). Om dat trailhead te bereiken moet je wel halfuurtje op dirt road rijden ( zeker te doen met gewone auto ). Hier kruipt dus meer tijd in dan in de Toadstool
Kan alleen maar beamen wat Rivercola meldt : Sedona is te mooi om niet te bezoeken/verblijven. En 2 dagen LA is ( volgens mij ) inderdaad een minimum ( wil je studio tour doen ? pretpark ? )
jacques
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dus ik laat Moab het best vallen...en Monument Valley ook dan? Want van Bryce naar Monument Valley naar Page, zijn ook redelijk wat mijlen rijden...
Ik zal dan ook een dag extra rekenen in Los Angeles. Universal Studios gaan we zeker bezoeken en daar zijn we ook al een tijdje mee zoet geloof ik.
Het valt zeker te overwegen en ik ga de reisroute al eens wat aanpassen!
Bedankt voor de goede tips!
Ik zal dan ook een dag extra rekenen in Los Angeles. Universal Studios gaan we zeker bezoeken en daar zijn we ook al een tijdje mee zoet geloof ik.
Het valt zeker te overwegen en ik ga de reisroute al eens wat aanpassen!
Bedankt voor de goede tips!
-
jta
- Amerika-expert
Als je Moab weglaat heb je tijd voor een dagje extra SF ( Alcatraz / omgeving Fisherman's Warf + een dagje fietsen misschien ? ), en LA.
Wat ben je in de Grand Canyon van plan ? Een lange wandeling ?
Jacques
Wat ben je in de Grand Canyon van plan ? Een lange wandeling ?
Jacques
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Ik vind in en rond Page eigenlijk veel te doen. Ik ga dus niet echt akkoord met het advies dat 1 dag meer dan genoeg is.
Moab zou ik ook uit de planning halen omdat dat toch een regio is waar heel veel te doen is en je daar gerust wat meer tijd voor kan nemen. Een volgende reis wellicht
Moab zou ik ook uit de planning halen omdat dat toch een regio is waar heel veel te doen is en je daar gerust wat meer tijd voor kan nemen. Een volgende reis wellicht
Groetjes,
Carine
Carine
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Wij hebben dit voorjaar een volle week in Page gezeten en nog lang niet alles gezien maar dat geld voor meerdere plaatsen,
zo staat Moab voor de volgende trip ook weer een aantal dagen op de planning en daar zijn we al een keer of vier geweest.
Een goede keus maken is altijd moeilijk
zo staat Moab voor de volgende trip ook weer een aantal dagen op de planning en daar zijn we al een keer of vier geweest.
Een goede keus maken is altijd moeilijk
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
In de Grand Canyon zouden we mogelijks een helikoptervlucht doen en de East Rim drive en dergelijke... (we rekenen daar dus 2 halve dagen).
We hebben ondertussen onze route al wat aangepast:
1) Brussel - San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco --> Yosemite
5) Yosemite
6) Yosemite --> Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes --> Death Valley
Death Valley --> Las Vegas
9) Las Vegas
10) Las Vegas --> Zion
11) Zion
12) Zion --> Bryce Canyon
13) Bryce Canyon --> Kanab --> Page
14) Page
15) Page --> Monument Valley
16) Monument Valley --> Grand Canyon
17) Grand Canyon --> Laughlin
18) Laughlin --> Los Angeles
19) Los Angeles
20) Los Angeles
21) Los Angeles
22) Los Angeles --> Brussel
Wat denk je hier van?
Groetjes Eliza
We hebben ondertussen onze route al wat aangepast:
1) Brussel - San Francisco
2) San Francisco
3) San Francisco
4) San Francisco --> Yosemite
5) Yosemite
6) Yosemite --> Mammoth Lakes
7) Mammoth Lakes --> Death Valley
9) Las Vegas
10) Las Vegas --> Zion
11) Zion
12) Zion --> Bryce Canyon
13) Bryce Canyon --> Kanab --> Page
14) Page
15) Page --> Monument Valley
16) Monument Valley --> Grand Canyon
17) Grand Canyon --> Laughlin
18) Laughlin --> Los Angeles
19) Los Angeles
20) Los Angeles
21) Los Angeles
22) Los Angeles --> Brussel
Wat denk je hier van?
Groetjes Eliza
Juist. Monument Valley mag je niet schrappen. Boek een tour. Elke cent waard. Fantastisch.
Groet
Groet
-
jta
- Amerika-expert
Prima ! Overal wat tijd in een streek die te mooi is om door te vliegen.
jacques
jacques
Er is daar inderdaad enorm veel prachtigs. Alleen het landschap al.... Vergeet de Horseshoe Bend niet (wij spraken mensen die er langs moeten zijn gereden, maar niet eens wisten wat het was, dus bereid je route altijd goed voor, probeer niks te missen!) O, op de dag dat wij Horseshoe Bend hadden ingepland, en er de camper parkeerden, was er net een man naar beneden gekukeld. Dood natuurlijk. (een 30-jarige Griek, bleek op internet) Houd eventuele kids in de gaten en ga niet voor de lol en de mooiste foto op je slippertjes te dicht bij de rand staan....sachasenne schreef:Ik vind in en rond Page eigenlijk veel te doen. Ik ga dus niet echt akkoord met het advies dat 1 dag meer dan genoeg is.
Maar geniet!
Groet
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Re: Reis Eliza: beoordeling reisroute 2011
Allereerst alvast heel erg bedankt voor alle tips! Het is leuk te weten dat je ergens terecht kan met je vragen en je steeds goede raad krijgt!
Ja, wij vonden (op basis van dit forum/reisgids e.d. ook dat er wss wel veel te zien valt in Page. Vandaar dat we ook een extra dagje voorzien hadden en dit ook zo gaan houden.
Zo van die rampscenario's had ik ook al in gedachten...Ik blijf rustig ver weg van alle gevaarlijke randen! En kids moeten we voorlopig nog niet in de gaten houden
!
Mochten jullie nog tips hebben voor eventuele mooie routes van de ene plek naar de andere...laat gerust weten!
Groetjes,
Eliza
Ja, wij vonden (op basis van dit forum/reisgids e.d. ook dat er wss wel veel te zien valt in Page. Vandaar dat we ook een extra dagje voorzien hadden en dit ook zo gaan houden.
Zo van die rampscenario's had ik ook al in gedachten...Ik blijf rustig ver weg van alle gevaarlijke randen! En kids moeten we voorlopig nog niet in de gaten houden
Mochten jullie nog tips hebben voor eventuele mooie routes van de ene plek naar de andere...laat gerust weten!
Groetjes,
Eliza
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
Hoi,
We hebben toch beslist om Sedona (na jullie advies en wat opzoekingswerk) erbij te voegen.
Waarschijnlijk is dit dan best zo:
grand canyon - sedona
sedona - laughlin
laughlin - LA
Of is er een beter alternatief?
Groetjes,
Elisa
We hebben toch beslist om Sedona (na jullie advies en wat opzoekingswerk) erbij te voegen.
Waarschijnlijk is dit dan best zo:
grand canyon - sedona
sedona - laughlin
laughlin - LA
Of is er een beter alternatief?
Groetjes,
Elisa
- Elisa
- Amerikakenner
- Contacteer:
En we zouden in Sedona de West fork of oak creek trail wandelen. Of zijn er mooiere wandelingen te maken? Of laat ik de wandeling voor wat ze is en verkennen we gewoon de omgeving zoals het ons uitkomt...? Misschien zijn er andere zaken die helemaal niet te missen zijn...
Groetjes
Groetjes
- Fiesta68
- Amerikakenner
- Partner van: KingKong65
- Aantal x V.S. bezocht: 24
Hallo Eliza
Je programma ziet er vreselijk goed uit, ik ben ook op zoek naar tips maar dan wel voor de periode mei 2011.
Zal iets gelijkaardigs zijn, en inderdaad ik wil Sedona er ook aan toevoegen.
grtn
Fiesta68
Je programma ziet er vreselijk goed uit, ik ben ook op zoek naar tips maar dan wel voor de periode mei 2011.
Zal iets gelijkaardigs zijn, en inderdaad ik wil Sedona er ook aan toevoegen.
grtn
Fiesta68
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05--2024-11--2025-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii