Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Disneyland of Universal?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
AnnekeD
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Disneyland of Universal?

Bericht door AnnekeD »

Hallo!
Ik ben nieuw op dit forum. Eind september vertrekken mijn vriend en ik naar het zuiden voor drie weken. En jaaa, we hebben er ontzettend veel zin in. De reis is zo ongeveer uitgestippeld, maar nu dringen er zich toch nog enkele vragen op. En omdat ik hier zoveel lees en jullie zoveel weten, wil ik graag jullie advies.

- Wat zouden jullie verkiezen: Disneyland of Universal Studio's in LA? Ik mag kiezen van mijn vriend (want we gaan maar één van de twee doen), maar welk??? Ik hou van Disney, maar het lijkt me ook leuk om eens de studio's in te duiken (en dan vooral Wisteria Lane te zien ;) Ervaringen?

- Is het plezant om eens naar een rodeo-show te gaan kijken? Zoja, waar?

- We doen vele NP, en uiteraard gaan we overal eens wandelen. Maar waar is het de moeite om tijd te nemen voor een heel uitgebreide wandeling? We doen: Joshua Tree, Arches NP, Canyonlands, Bryce Canyon, Zion, Sequoia en Yosemite.

Alvast dank voor jullie advies, tips en suggesties!
Anneke
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Disneyland of Universal?

Bericht door DVDGuy »

Welkom op het forum; het is natuurlijk heel persoonlijk, maar mijn keuze zou, als Disney-fan toch echt Disneyland zijn

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik zou toch meer naar Universal neigen. Disneyland is erg leuk maar vergelijkbaar met DL Parijs. Je zou het wel kunenn combineren met California Adventure Park.
Als je iets van de studio's wilt meekrijgen is het ook wel een idee om een studiotour bij Warner Bros te doen. Dat kost je ruim 2 uur, en is misschien nog in te plannen naast een dagje DL?

Wat de wandelingen betreft: hoeveel tijd hebben jullie overal? Hebben jullie de route al vastliggen? En hoe uitgebreid mag de wandeling zijn? Misschien is de Panorama Trail in Yosemite iets? Kijk daarvoor eens op www.yosemitehikes.com .
En kijk voor Arches eens naar de Fiery Furnace Walk (zie de NPS-site hiervoor).

Marianne
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat

Bericht door DVDGuy »

Martin & Marianne schreef:Ik zou toch meer naar Universal neigen. Disneyland is erg leuk maar vergelijkbaar met DL Parijs.

Marianne
:offtopic: Marianne toch; Disneyland Parijs is misschien vergelijkbaar met Disneyland :wink:
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Het is lastig om iemand hierin te adviseren, omdat je niet weet waar jullie van houden. Ik zou persoonlijk ook niet zo snel kiezen voor Disneyland, dat biedt niet zoveel meer als Disneyland in Parijs. Disney's California Adventure vind ik zelf wel erg leuk. Universal Studios is ook erg leuk, maar wel op films gebaseerd. Als je veel films hebt gezien, zul je veel dingen wel herkennen en waarderen. Waar ligt jullie voorkeur?

Houden jullie van snelle attracties, van films, van shows? DCA heeft een beetje van beiden, Universal heeft vooral shows en er is nog een andere optie in Los Angeles als je op zoek bent naar spectaculaire achtbanen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Chi Sin X
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door Chi Sin X »

Het is trouwens zeker plezant om een rodeo te beleven. Maar diegene die veel toeristen volgen in Bryce is er niet meer eind september.
Nici
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Nici »

Wij hebben Universal en Disney gedaan in 2004 en vonden vooral Universal helemaal geweldig. Ik zou dus voor Universal gaan, maar ik ben zelf niet een echte Disney fan. We hadden een FOL-pass (front of line), het kost even wat, maar op deze manier hebben we wel alle attracties kunnen doen in 1 dag en hoefden we nergens lang te wachten. Ook ik vind Disney vergelijkbaar met Parijs (sorry DVDguy) en Universal lekker anders dan een pretpark dat we hier redelijk dichtbij huis hebben...

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Wauw bedankt voor al die reacties!
Blij om jullie mening te horen over Disneyland en Universal. Want kijk, dat maakt het allemaal niet gemakkelijk: wij zijn echte filmfanaten maar ook Disneyfans. Haha, maar verder zijn we gemakkelijke mensen hoor ;-)
Voorlopig neig ik naar Universal, omdat we dat niet in Europa hebben. En als jullie zeggen dat Disney in LA en Disney in Parijs veel van elkaar weghebben... dan kunnen we beter in LA naar Universal gaan en eens naar Disney in Parijs.

De wandelingen ga ik eens bekijken - alvast bedankt voor de tips. Ik hou jullie op de hoogte.

En rodeo: nog suggesties of ideetjes?

Groetjes,
Anneke
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

hallo,

zoek een sponsor of een rijke tante of nonkel, ga vanaf 10u00 naar Universal met een first of line pas ( moet je niet wachten, kan je op korte tijd veel attracties doen/zien ) en rij in de late namiddag naar Disneyland voor Mickey en vrienden op hun best ( Fantasmic, vuurwerk, enz...)

Jacques
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Hihihi! Goed idee... Sponsor jij? :-)
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Zou wel willen maar we zijn net terug uit de USA en hebben dan ook nog net een pup gekocht. Sparen voor een volgende reis, een dure pup ( en dan ook nog een dure vrouw :wink: ) : sponsoring wordt heel heel moeilijk.

Jacques
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

ik als Disney liefhebber moet ook wel eerlijk zeggen dat het park in Annaheim mijn minst favoriet is. Is natuurlijk ook wel het oudste, wat dan ook wel weer zijn charme heeft.

Ik vind het overigens ook vrij lastig om beide parken echt met elkaar te vergelijken. Universal toch wat meer achtbaan gericht als Disney... Universal kennen we inderdaad niet in Europa, maar Six Flags, WB Movie World wel... voeg deze 2 samen en je komt naar mijn mening een heel eind. :thumbup:

Ik ben van mening dat de parken in Orlando toch allemaal net wat groter, hipper etc. zijn.... maar daar zullen een aantal forumleden het niet mee eens zijn denk ik. :thumbup:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Rover
Amerikafan

Bericht door Rover »

john ny schreef:
Ik vind het overigens ook vrij lastig om beide parken echt met elkaar te vergelijken. Universal toch wat meer achtbaan gericht als Disney... Universal kennen we inderdaad niet in Europa, maar Six Flags, WB Movie World wel... voeg deze 2 samen en je komt naar mijn mening een heel eind. :thumbup:
Universal heeft toch amper achtbanen?

Als je echt achtbanen wil moet je naar Six Flags (of Knott's Berry gaan).

Ik zou in ieder geval voor Universal gaan! Vooral als je van films houdt. Vooral de studio tour vond ik erg leuk.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

AnnekeD schreef:Blij om jullie mening te horen over Disneyland en Universal. Want kijk, dat maakt het allemaal niet gemakkelijk: wij zijn echte filmfanaten maar ook Disneyfans. Haha, maar verder zijn we gemakkelijke mensen hoor ;-)
Voorlopig neig ik naar Universal, omdat we dat niet in Europa hebben. En als jullie zeggen dat Disney in LA en Disney in Parijs veel van elkaar weghebben... dan kunnen we beter in LA naar Universal gaan en eens naar Disney in Parijs.
Dat Disney in Anaheim vergelijkbaar is met Disney in Parijs gaat maar op voor 1 van de Disneyparken in Anaheim, dat wil ik nog wel even benadrukken. Naast het originele Disneypark heb je ook nog het vrij nieuwe park van Disney: Disney's California Adventure. Dat park is niet vergelijkbaar met een ander park van Disney, hoewel enkele attracties in Parijs wel zijn terug te vinden (maar dat zijn er niet zoveel). Ik kan DCA erg aanraden, wij vonden het een heel mooi park! Maar Universal is ook mooi. Wij hebben er de VIP tour gedaan. Erg duur, maar wij vonden het wel de moeite waard.

Als ik nog eens naar Los Angeles zou gaan, zou ik beslist Six Flags Magic Mountain en Knott's Berry Farm bezoeken, dat zijn toch wel mijn favoriete parken daar. En dan combineren met de Warner Bros tour voor de films. Maar goed, dat is natuurlijk ook persoonlijk. Ik ben heel gek op spectaculaire attracties en achtbanen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
john ny
Amerikakenner

Bericht door john ny »

Rover schreef:
john ny schreef:
Universal heeft toch amper achtbanen?
In de studio's inderdaad niet.... en ik vergis me met Universal Island of Adventure.... en dat is natuurlijk in Orlando... :oops: :oops:
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
SpaceAce
Amerika-expert
Partner van: Njit
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door SpaceAce »

john ny schreef:Universal kennen we inderdaad niet in Europa
We hebben één (oud) Universal park in Europa: Port Aventura in Salou, Spanje ;)
Jasmino schreef:Dat Disney in Anaheim vergelijkbaar is met Disney in Parijs gaat maar op voor 1 van de Disneyparken in Anaheim, dat wil ik nog wel even benadrukken.
Afbeelding Yep, helemaal mee eens!
Disneyland 'lijkt' inderdaad wat op Disneyland Parijs, maar Disney California Adventure is toch echt een uniek park! Dat park heb je zelfs nergens ter wereld, terwijl je Universal ook nog in Florida, Singapore en Japan hebt ;) Alhoewel dat ook weer parken zijn met een eigen karakter...
Neem een kijkje op onze homepage met veel reisverslagen van Amerika: http://www.kloenies.nl
en/of lees onze blog van onze afgelopen reis naar The 4 Corners: https://usatour2019.wordpress.com/
wilco
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door wilco »

Voor een beetje disney fan is disneyland wel een must.En dat die zoveel op parijs lijkt valt ook wel weer mee vind ik.
Skipper
Amerika-ontdekker

Bericht door Skipper »

Ik zou zeggen: Universal Studio's en bespaar dan niet op het ticket en koop een Front of Line Pass. Scheelt enorm veel tijd. Shows in Universal zijn enorm gaaf en de achtbanen ook!

Mocht je in Bryce Canyon bij Ruby's Inn zijn, dan kun je daar een leuke rodeo show bekijken. Ik geloof iets van $10 per persoon.
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

en koop een Front of Line Pass
Zie je wel, en dan kan je daarna nog naar Disneyland !!!

Jacques
AnnekeD
Amerika-ontdekker

Bericht door AnnekeD »

Dat zou pas echt ideaal zijn, maar lopen we onszelf dan niet voorbij? :wink:

En kiezen is altijd een beetje verliezen... Voilà, gratis en voor niks een levenswijsheid haha! :lol:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer