Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Het Centrale ESTA Topic (deel I)

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Rhyming J
Amerika-newbie

Re: ESTA: Vanaf 12 januari online registreren 72 uur voor vl

Bericht door Rhyming J »

Hallo allemaal!

Ik heb een vraag, misschien is een zelfde soort gelijke vraag al gesteld maar ik kan het niet zo snel vinden.

Informatie: ik heb een studentenvisum en zal een half jaar naar de USA gaan via American Airlines. Einde van de maand zal ik daar naar toe reizen en mensen om me heen hebben verschillende verhalen gehoord en de informatie die ik krijg blijft onduidelijk of maakt een tegenovergestelde bewering over of ik de ESTA formulier moet invullen of niet.

Vraag: moet ik deze formulier invullen aangezien ik een studentenvisum heb en ruim 5 maanden in de USA zal zijn?

Alvast bedankt voor je reactie! :) Jesper!
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Who is required to have a travel authorization?

All passengers traveling under the Visa Waiver Program are required to have an approved travel authorization prior to traveling to the United States by air or sea. Even non-ticketed infants are required to have an approved travel authorization, if they do not have a visa for travel to the United States. An application may be submitted by a third party on behalf of a Visa Waiver Program traveler.

Bron: https://esta.cbp.dhs.gov/esta/WebHelp/E ... Help_1.htm
Je hebt een visum dus hoeft geen ESTA in te vullen. Maar ik heb verschillende keren met een visum gereist en toch een ESTA ingevuld, ik dacht, je weet maar nooit :D
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Ik heb de vraag over de letter O en het cijfer 0 in het paspoort maar eens neergelegd bij Postbus 51 die hem op hun beurt weer hebben overgedragen
aan het Agentschap BPR (Basisadministratie Persoonsgegevens en Reisdocumenten) van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties,
waar ik vandaag het volgende antwoord van heb ontvangen:
In antwoord op uw vraag laat ik u het volgende weten.
De International Civic Aviation Organization (ICAO) zorgt al sinds jaar en dag voor internationale afspraken en standaardisering van alles
wat met internationale burgerluchtvaart te maken heeft.
Op grond van het ICAO document 9303, waarin uitgebreide specificaties gegeven worden over allerlei aspecten van reisdocumenten, is het
toegestaan om zowel de letter O als het cijfer 0 in het nummer van een reisdocument op te nemen.
Er is in Nederland op nationaal niveau echter afgesproken om geen gebruik te maken van de letter O, maar altijd van het cijfer 0.
Dat is al zo sinds het model 2001. Deze afspraak is uitgewerkt in de personaliseringsspecificaties zoals die door SAGEM (tegenwoordig Morpho)
worden gebruikt bij het personaliseren van de Nederlandse reisdocumenten.
Samengevat: in de reisdocumenten model 2001 bevat het reisdocumentnummer eerst 2 letters, maar nooit de letter O, dan 7 cijfers.
In de reisdocumenten model 2006 bevat het documentnummer eerst 2 letters (maar nooit de letter O) dan 6 cijfers of letters (maar nooit de letter O)
en een controlegetal. Ik verwijs u tevens naar een link over het documentnummer van
http://www.paspoortinformatie.nl: http://www.paspoortinformatie.nl/nederl ... mentnummer.

Als u ‘ICAO 9303’ invoert als zoekterm op het internet, kunt u het betreffende document benaderen.

Met vriendelijke groet,

XXX XXXXXXX
Medewerker servicedesk
De letter O komt dus inderdaad, zoals al eerder is gezegd, niet meer voor in het Nederlandse paspoortnummer.
Laatst gewijzigd door Emenem op 04 aug 2010, 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Doockles
Amerika-expert
Partner van: Pietro
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Doockles »

Rob schreef:Klopt alleen die velden die te wijzigen zijn komen op het scherm de andere velden krijg je niet te zien.
Als je in de andere velden iets wil/moet veranderen zal je een nieuwe ESTA in moeten vullen.
Ah oké, bedankt! Ik veronderstel dat ik de andere velden dan wel correct ingevuld heb :lol:
Heb eens gekeken wat er staat bij een nieuwe aanvraag en dat zijn enkel nog gegevens ivm naam en paspoort. Dat is niet veranderd ondertussen ;-)
helena
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 40

Bericht door helena »

Vanmorgen op BBC news, ingangdatum 9 september,
kosten $ 14,00.
http://www.bbc.co.uk/news/uk-10899968.
http://soninetravel-usa.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Julia1972
Amerika-ontdekker

Bericht door Julia1972 »

Ja dat werd mij ookk verteld gisteren door de touroperator dat ik voor 9 september moest registreren.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ah, dan zal ik binnen nu en een maand mijn lopende ESTA ook vernieuwen. Was nog geldig tot december 2010 dus komt mooi uit. Ben ik er de komende 2 jaar weer vanaf. :D

En zoals ik destijds al aangaf, tegen de tijd dat we ervoor moeten betalen worden we er tijdig van op de hoogte gesteld zodat je nog alle tijd hebt je ESTA te vernieuwen voor 2 jaar. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

Hmm.. dan ga ik dus volgende week even een nieuw paspoort aanvragen en een nieuwe ESTA aanvraag doen.. Ik wilde voor mijn emigratie sowieso een nieuw paspoort aanvragen, zodat ik dat niet over 2 jaar al in de VS hoef te doen. En om gezeur op het vliegveld te voorkomen wilde ik ook gelijk een ESTA erop zetten (hoewel dat dus niet hoeft met een visum). Maar ik heb geen zin om voor iets te betalen, wat ik eigenlijk (hopelijk!) nooit meer nodig zal hebben. Al is dat dan maar $14 ;)
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Worden de vliegtickets nu $ 6,00 goedkoper, dat is namelijk het bedrag wat in de prijs verwerkt is voor het groene formulier.
Clint
Amerika-expert

Bericht door Clint »

I wouldn't hold my breath ;) Of, zal je zien dat er 6 dollar van af gaat en er voor iets anders gewoon weer $10 bij komt..
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Rob schreef:Worden de vliegtickets nu $ 6,00 goedkoper, dat is namelijk het bedrag wat in de prijs verwerkt is voor het groene formulier.
Rob, wat een slimme gedachte! :clap:

Ik heb vandaag veel discussies over dit thema gelezen, maar deze idee hat nog niemand tot uiting gebracht!
Groetjes, Thomas.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Misschien gebeurt dat inderdaad wel maar door de verschillen in ticketprijzen (van dag tot dag) zul je daar denk ik niets van merken. Het is nou eenmaal niet zo dat een ticket een jaar lang dezelfde prijs heeft. :wink:

Roalnd
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Ik blijf het een raar plan vinden. $14 rekenen om dat in een fonds te stoppen om tourisme naar de US te bevorderen.
Wie dat ooit bedacht heeft?
Administration Moves Forward in Launching Travel Promotion Program
The U.S. Travel Association applauded a move by the Department of Homeland Security on Thursday that will enable U.S. Customs and Border Protection (CBP) to collect a fee from select international visitors beginning September 8 for the purpose of funding America’s first-ever travel promotion program to attract more visitors to the United States. CBP will collect a $10 fee every two years from travelers from Visa Waiver Program countries via its Electronic System for Travel Authorization.
The fee, which will fund up to 50 percent of America’s promotion activities, is a result of the Travel Promotion Act signed into law by President Obama in March.

http://www.ustravel.org/
En ik vraag me dan ook meteen af: als er 'up to 50%' gebruikt wordt voor promotie, waar blijft de andere helft dan?
Overigens is er $10 voor de promotie en $4 voor administratiekosten:
In addition to the mandatory $10 travel promotion fee established by the Travel Promotion Act, DHS is expected to add a fee of $4 to cover CBP’s costs to administer the ESTA system. The total fee for a new or renewed ESTA is expected to be $14. This fee is significantly less than Americans often pay when entering or departing foreign countries.
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
rvd4always
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door rvd4always »

VS belast verplicht afgeven Nederlandse privédata

Gepubliceerd: Maandag 9 augustus 2010
Auteur: René Schoemaker

Europeanen die Amerika in willen moeten per 8 september betalen om hun privégegevens verplicht elektronisch vast te leggen. De registratie kost 14 dollar.

Iedereen die de Verenigde Staten wil bezoeken is verplicht van te voren zijn privégegevens vast te leggen in het Electronic System for Travel Authorization (ESTA). Die verplichting is er sinds begin 2009 en vervangt onder meer de beruchte groene kaarten die onderweg in het vliegtuig moeten worden ingevuld.

Het zo geheten Visa Waiver Program is volgens de Amerikaanse overheidsinstanties bedoeld om meer veiligheid te creëren. Bij binnenkomst in de Verenigde Staten wordt naar aanleiding van hetgeen mensen hebben ingevuld, aanvullende vragen gesteld door douanebeambten.

Data beschikbaar voor anderen
De gegevens worden opgeslagen in databanken en zijn voor ‘routinematig gebruik’ beschikbaar voor andere overheidsinstanties, zo zegt het privacystatement van ESTA. Een goedgekeurde aanvraag blijft twee jaar geldig, daarna moet er een nieuwe vastlegging van de privé-gegevens worden gedaan tegen een dan geldende vergoeding. Die is per 8 september vastgesteld op 10 dollar, vermeerderd met 4 dollar 'administratiekosten'.

De regering van Barack Obama wil de 10 dollar per reiziger besteden aan de oprichting van een Corporation of Travel Promotion. Dat moet juist zorgen dat het aantal bezoekers aan de Verenigde Staten flink gaat toenemen. Obama ziet daarin een mogelijkheid om 40.000 banen te creëren. Daarnaast verwacht de federale regering een toename in belastingen van 321 miljoen dollar per jaar.

'US is niet consistent'
De Europese Commissie is niet te spreken over de regeling. Europees Commissaris voor Binnenlandse Zaken Cecilia Malmström zegt in een verklaring dat met de betalingsverplichting die alleen geldt voor reizigers die onder het Visa Waiver Program vallen, alleen Europeanen worden belast en dat ‘de maatregel niet consistent is met het voornemen van de Verenigde Staten de transatlantische mobiliteit te faciliteren’.

Bron: Webwereld.nl

Puur een belastingheffing om USA in te komen, ik zal voor September even een nieuwe gratis ESTA aanvragen. :wink:
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Ik had onze esta aanvragen van vorig jaar bijgewerkt voor dit jaar. Maar ga nu toch maar nieuwe aanvragen, zeker gezien het feit dat we als het even kan volgend jaar weer willen. :wink:
Anja79
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Anja79 »

Ik wilde ook onze ESTA van vorig jaar aanpassen (zijn nog geldig tot mei 2011) voor onze reis komende week. Maar nu ga ik ook nieuwe aanvragen, dan kunnen we tot augustus 2012 weer vooruit. :-)
DVDGuy
Amerika-expert
Partner van: Krabbegat
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door DVDGuy »

Vanavond maar eens even 2 aanvragen doen; is toch een makkelijke manier om $ 28,- uit te sparen :mrgreen:
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

...en niet tot het laatste moment wachten want het zal de laatste dagen voor 9 sept dan wel superdruk worden!

Bedankt voor de tip!
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Zojuist 2 nieuwe aanvragen gedaan. Ik kreeg direct toestemming, Ko zijn aanvraag is in behandeling. :mrgreen:
We kwamen er ook gelijk achter dat Ko volgend jaar een nieuw paspoort moet dus hij moet het volgend jaar toch weer opnieuw aanvragen.
Marcel87
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door Marcel87 »

Ik heb ook maar een nieuwe aanvraag gedaan voor de zekerheid. Je weet maar nooit :mrgreen: . Mijn paspoort is geldig tot september 2012 , en mijn Esta nu dus tot augustus 2012. Komt mooit uit :mrgreen:

Hoe moet de Esta eigenlijk betaald worden? Bij het aanvragen zelf? En zouden ze meerdere manieren van betalen aanbieden dan alleen creditcard? Wordt anders zo lastig voor mensen zonder een creditcard!
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer