Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
New York i.c.m. Florida
New York i.c.m. Florida
Beste Forummers,
De vakantie 2010 moet nog plaatsvinden, maar gaat zeker niet naar de USA. Wel zijn wij al voorzichtig aan het nadenken over de zomer van 2011 (hoogseizoen). Met de kinderen is het wensenlijstje doorgenomen en op verzoek van de kinderen wordt het voor 90% zeker Florida (Seattle en Canada volgen vast nog wel een keer).
Nu willen wij in deze vakantie ook graag New York meenemen en in Florida enkele dagen (1,5 week) in Orlando verblijven aan het eind van de reis. Dus tot zover geen dilemma's, deze zijn echter wel ontstaan, want wij hebben max 4 a 5 weken tot onze beschikking en twijfelen hoe wij deze in zullen vullen. Vast zullen staan: 3/4 dagen New York waarvan er op 1 dag een bezoek gebracht moet worden aan Hoboken (om Cakeboss in het echt te zien) en dus 1,5 week Orlando.
Het dilemma is: vliegen wij naar Orlando en rijden nog 1 week rond in Florida (Keys etc) of rijden wij van New York naar Orlando.
Wie kan ons helpen met onze overwegingen? De kinderen zijn dan 14 en bijna 16 en op zich houden wij wel van steden en natuur. Wij willen reizen met een auto en hebben al een mooie aanbieding voor tickets voorbij zien komen (770,00 PP op New York en dan door naar Orlando).
Groet Anja
De vakantie 2010 moet nog plaatsvinden, maar gaat zeker niet naar de USA. Wel zijn wij al voorzichtig aan het nadenken over de zomer van 2011 (hoogseizoen). Met de kinderen is het wensenlijstje doorgenomen en op verzoek van de kinderen wordt het voor 90% zeker Florida (Seattle en Canada volgen vast nog wel een keer).
Nu willen wij in deze vakantie ook graag New York meenemen en in Florida enkele dagen (1,5 week) in Orlando verblijven aan het eind van de reis. Dus tot zover geen dilemma's, deze zijn echter wel ontstaan, want wij hebben max 4 a 5 weken tot onze beschikking en twijfelen hoe wij deze in zullen vullen. Vast zullen staan: 3/4 dagen New York waarvan er op 1 dag een bezoek gebracht moet worden aan Hoboken (om Cakeboss in het echt te zien) en dus 1,5 week Orlando.
Het dilemma is: vliegen wij naar Orlando en rijden nog 1 week rond in Florida (Keys etc) of rijden wij van New York naar Orlando.
Wie kan ons helpen met onze overwegingen? De kinderen zijn dan 14 en bijna 16 en op zich houden wij wel van steden en natuur. Wij willen reizen met een auto en hebben al een mooie aanbieding voor tickets voorbij zien komen (770,00 PP op New York en dan door naar Orlando).
Groet Anja
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- john ny
- Amerikakenner
Re: New York i.c.m. Florida
Ik zou voor de binnenlandse vlucht gaan, en dan wellicht ietsje langer in NY. Let wel goed op de temperaturen (zie andere topics) rond deze periode kan het behoorlijk warm zijn in NY. Alles is overigens wel afhankelijk wat je van plan ben te gaan doen in Orlando, als je diverse parken gaat bezoeken dan is een week zo om.
Wellicht ietsje meer info omtrent je plannen.
Wellicht ietsje meer info omtrent je plannen.
De overwinnaar wordt nooit gevraagd of hij de waarheid vertelde
Oeff...moeilijk dilemma, in 2008 5 dagen doorgebracht in New York, super stad, ik zou er graag nog een keer naartoe gaan.
Een aantal dagen doorbrengen op de Key's is ook zeker een aanrader, ik ben net 3,5 week terug uit Florida en wij vonden de Key's echt helemaal geweldig. Ik weet niet hoe de rest van je vakantie eruit gaat zien, maar als je naar New York gaat ga je natuurlijk veel lopen, alles bekijken, drukke en vermoeiende dagen. Eenmaal op de Key's kom je helemaal tot rust, geniet van de zon, zee, strand, natuur, de bevolking, het hele sfeertje is gewoon laid back! Ik zou het ook moeilijk vinden om te kiezen, ik zou zeggen kijk wat je wilt doen in de andere dagen en kijk dan of je wilt relaxen of de drukte van NY op wilt zoeken! Het allebei zo leuk!! Succes!
Een aantal dagen doorbrengen op de Key's is ook zeker een aanrader, ik ben net 3,5 week terug uit Florida en wij vonden de Key's echt helemaal geweldig. Ik weet niet hoe de rest van je vakantie eruit gaat zien, maar als je naar New York gaat ga je natuurlijk veel lopen, alles bekijken, drukke en vermoeiende dagen. Eenmaal op de Key's kom je helemaal tot rust, geniet van de zon, zee, strand, natuur, de bevolking, het hele sfeertje is gewoon laid back! Ik zou het ook moeilijk vinden om te kiezen, ik zou zeggen kijk wat je wilt doen in de andere dagen en kijk dan of je wilt relaxen of de drukte van NY op wilt zoeken! Het allebei zo leuk!! Succes!
2008 West USA: http://heukelumgoes2theusa2008.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2009 Thailand: http://heukelumgoes2thailand.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
2010 Florida: http://heukelumgoes2florida.web-log.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Boek via Delta; New York is een hub van deze vliegmaatschappij ,dan je "uitstappen" in New York en daar na een weekje weer opstappen richting Orlando en dan lekker relaxen in Florida, zonder extra kosten.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
TJa, moeilijke keuzes. Wij hebben allebei gedaan en ik moet zeggen dat onze afgelopen trip (we zijn vandaag thuisgekomen) toch wel meest indrukwekkend was; oftewel rijden van New York, via Washington, Blueridge Parkway, Great Smokey Mountains en Atlanta naar Orlando. Nu hebben we al een aantal keer rondgereden in Florida, dus misschien vertroebelt dat wat. En je kinderen moeten natuurlijk wel leuk vinden natuurlijk (een rondje Florida zal vooral stranden, Everglades en wellicht Keys zijn; is weer heel wat anders). Onze 2 zonen zijn 14 en vonden het een geweldige vakantie (al zijn zij wel bovenmatig geinteresseerd in dieren en natuur ....).
Succes met je keuzes, mocht je gerichte vragen hebben, laat even weten. Ik denk dat veel afhangt van waar jullie met z'n allen naar op zoek zijn in deze trip.
Succes met je keuzes, mocht je gerichte vragen hebben, laat even weten. Ik denk dat veel afhangt van waar jullie met z'n allen naar op zoek zijn in deze trip.
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Wij zijn eens van Washington naar Florida gereden.
Wij vonden het geweldig, de kinderen helaas niet. Ze hebben het er nog over hoe
ver het wel niet was
Wij vonden het geweldig, de kinderen helaas niet. Ze hebben het er nog over hoe
ver het wel niet was
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Hoeveel dagen had je daarvoor uitgetrokken Pioenroos ?
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Wij hebben vorig jaar (zie verslagen in onderschrift) een paar dagen New York gedaan en vervolgens zijn we met de auto naar Florida gereden, met o.a. onderweg the Amish, Washington, Smoky Mountains, Charleston, Savannah en hierna door naar Florida. (o.a. gezwommen met manatees, Orlando, Gulf Coast, Keys, Miami)
Wij vinden het altijd leuk om te rijden, en onze kinderen houden er ook van. Als je 4 tot 5 weken tot je beschikking hebt is dit prima te doen hoor.
Onze kinderen vonden New York geweldig (11+15), houd er wel rekening mee dat een hotelovernachting in New York niet echt goedkoop is.
Nu zijn we trouwens 3,5 alleen in Florida, ook weer heerlijk.
Succes met je keuze!
Wij vinden het altijd leuk om te rijden, en onze kinderen houden er ook van. Als je 4 tot 5 weken tot je beschikking hebt is dit prima te doen hoor.
Onze kinderen vonden New York geweldig (11+15), houd er wel rekening mee dat een hotelovernachting in New York niet echt goedkoop is.
Nu zijn we trouwens 3,5 alleen in Florida, ook weer heerlijk.
Succes met je keuze!
Wij hebben er 3 dagen over gedaan. De eerste dag zijn we van Washington naar New Bern (historisch stadje
waar Pepsi vandaan komt) gereden. De tweede dag zijn we langs de kust gereden en daarna een overnachting
genomen in Savannah (Georgia). Daarna door naar Florida.
Op de terugweg zijn we in 2 dagen over de I 95 (?) noordwaarts gereden. Dat beviel al beter.
De kinderen waren toen tieners.
waar Pepsi vandaan komt) gereden. De tweede dag zijn we langs de kust gereden en daarna een overnachting
genomen in Savannah (Georgia). Daarna door naar Florida.
Op de terugweg zijn we in 2 dagen over de I 95 (?) noordwaarts gereden. Dat beviel al beter.
De kinderen waren toen tieners.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dan zijn het inderdaad wel heel veel kilometers per dag, wij gaan dit jaar ook van Washington DC naar Florida via Savannah maar hebben 8 overnachtingen op de route zitten tot Savannah.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij hebben vorig jaar ook een route van New York naar Orlando gereden, met stops in o.a. Washington, Shenandoah, Dollywood, Memphis, Nashville, New Orleans en Panama City Beach.
Het was een zeer gevarieerde route en we hebben enorm genoten van de steden, de natuur en de parken. Wij hadden "maar" 3 weken vrij, dus met 4-5 weken is deze route zeker aan te bevelen.
Misschien haal je nog wat tips uit ons reisverslag van 2009. Onze kinderen waren toen 15 en 17 en zijn net als wij dol op Amerika.
Dit jaar gaan we heerlijk 3 weken in Orlando verblijven, vinden we ook geweldig.
Succes met de voorbereiding,
groetjes
Anita
Het was een zeer gevarieerde route en we hebben enorm genoten van de steden, de natuur en de parken. Wij hadden "maar" 3 weken vrij, dus met 4-5 weken is deze route zeker aan te bevelen.
Misschien haal je nog wat tips uit ons reisverslag van 2009. Onze kinderen waren toen 15 en 17 en zijn net als wij dol op Amerika.
Dit jaar gaan we heerlijk 3 weken in Orlando verblijven, vinden we ook geweldig.
Succes met de voorbereiding,
groetjes
Anita
-
- Amerikakenner
Midden in de zomer kan het hier in Florida erg heet en vochtig zijn ! Ik blijf dan altijd het liefst bij de airco of met mijn benen in een water ergens ! Ook NY kan erg warm zijn. Afgelopen weken was het er 33 graden of nog meer !
Waarom wil iedereen toch in de zomervakantie naar FLorida komen ? Kom met de kerst zou ik zeggen, is het hier veel lekkerder !
Waarom wil iedereen toch in de zomervakantie naar FLorida komen ? Kom met de kerst zou ik zeggen, is het hier veel lekkerder !
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
- MattRob
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 65
- Contacteer:
Ik ga ook liever een andere periode, maar ja, schoolvakanties he ....Speakingtongues schreef: Waarom wil iedereen toch in de zomervakantie naar FLorida komen ?
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Bedankt voor jullie reacties, Mattrob en Pyca: Ik ben zeer geinteresseerd in jullie ervaringen, heb de blogs al gelezen.
Wat betreft onze interesses, die liggen een beetje uit elkaar: Helft 1 van de familie is zeer geinteresseerd in dieren en natuur en vind het ook leuk om hiernaar te kijken, en gek genoeg weten ze er ook veel vanaf. Progamma;s als Animal Cops etc worden regelmatig bekeken. Helft 2 van de familie vind dit wat minder maar gaat wel mee,die houdt meer van steden. Bear country in Rapid City bijvoorbeeld vonden wij alle 4 erg leuk en afgelopen week zijn wij in Italie naar Sea Life geweest, dit vonden wij iets minder maar onze oudste maakt er dan een hele show van door uit verveling " zeesterrenfluisteraar" te worden.
New York trekt ons alle 4 enorm en zelf wil ik ook wel een stuk van de natuur en historie van " die kant" van de USA zien.
Voor Florida zouden bijvoorbeeld de volgende zaken op " progamma" kunnen staan:
- zwemmen met dolfijnen of manatees;
- diverse pretparken;
- shoppen;
- wat natuur.
Mijn vraag aan jullie, hoe zouden jullie dit combineren, hoeveel tijd zouden jullie in Orlando besteden, ik wil niet al teveel pretparken aandoen, maar Disney wordt hier al veel geroepen.
Wat betreft onze interesses, die liggen een beetje uit elkaar: Helft 1 van de familie is zeer geinteresseerd in dieren en natuur en vind het ook leuk om hiernaar te kijken, en gek genoeg weten ze er ook veel vanaf. Progamma;s als Animal Cops etc worden regelmatig bekeken. Helft 2 van de familie vind dit wat minder maar gaat wel mee,die houdt meer van steden. Bear country in Rapid City bijvoorbeeld vonden wij alle 4 erg leuk en afgelopen week zijn wij in Italie naar Sea Life geweest, dit vonden wij iets minder maar onze oudste maakt er dan een hele show van door uit verveling " zeesterrenfluisteraar" te worden.
New York trekt ons alle 4 enorm en zelf wil ik ook wel een stuk van de natuur en historie van " die kant" van de USA zien.
Voor Florida zouden bijvoorbeeld de volgende zaken op " progamma" kunnen staan:
- zwemmen met dolfijnen of manatees;
- diverse pretparken;
- shoppen;
- wat natuur.
Mijn vraag aan jullie, hoe zouden jullie dit combineren, hoeveel tijd zouden jullie in Orlando besteden, ik wil niet al teveel pretparken aandoen, maar Disney wordt hier al veel geroepen.
Onze site: http://www.vdheijdeninusa.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zwemmen met manatees heb ik vorig jaar gedaan en dat was echt helemaal geweldig. Houd er wel rekening mee dat in de zomer de meeste vertrokken zijn.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht