Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Bezoek Antelope Canyon en "flash flood".
Re: Bezoek Antelope Canyon en "flash flood".
alweer een mooi voorbeeld dat er altijd meerdere kanten aan een zaak zitten. goed gezegd Yeehaw 

- martinenelsa
- Amerikafan
Vandaag in het AD een paginagroot artikel hierover. Kan het helaas online niet vinden. Gaat over een Nederlands gezin dat al achterin de canyon was, dus dat waren weer andere nederlanders lijkt me. Namen kwamen ook niet overeen.
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
- martinenelsa
- Amerikafan
Ff googlen: op deze manier is het dus in de krant gekomen: http://www.naztoday.com/news/top-storie ... pe-canyon/ (zie comments)
1997 USA Zuidwest, 2000 USA Denver-Seattle, 2001 Alaska, 2004 USA Denver-Las Vegas, 2009 USA Oregon en Yellowstone
Ik heb die verslaggeefster ook een mailtje gestuurd (er zijn meer topics over dit onderwerp) maar ze husselt nog steeds Upper en Lower door elkaar. Nog sterker, ze maakt geen onderscheid.
Er zitten kennelijk hier meer deskundigen dan aan de overkant van de plas Yeehaw 

Hear, hear!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Bovenstaande berichten waren ons nog niet ter oren gekomen, maar ik kan het me voorstellen.Wij zitten momenteel ook al enkele dagen in de regio Kanab / Page, en inderdaad is het overal oppassen geblazen. White Pocket was door het natte zand goed te bereiken ("easy" aldus Tierry) , Coyote Wash op sommige stukken een modderpoel en verder blijven we overal goed oppassen. Zelfs uitleg bij BLM gehad over hoe regen te ruiken is 

Ja, dat is wel weer even schrikken.
Wij waren er 8 Juli en toen begon het te regenen.
Dan kijk je even naar de reactie van de gidsen en ga je toch verder.
Horseshoe Bend is prachtig, maar echt levensgevaarlijk !
Op sommige plekken vallen de rotsen direct naar beneden als je er op staat.
Capitol Reef zijn we niet verder gegaan op het laatste gedeelte. De lucht werdt plots helemaal zwart en de waarschuwingsborden voor Flash Floods staan er niet voor niets.
Wij waren er 8 Juli en toen begon het te regenen.
Dan kijk je even naar de reactie van de gidsen en ga je toch verder.
Horseshoe Bend is prachtig, maar echt levensgevaarlijk !
Op sommige plekken vallen de rotsen direct naar beneden als je er op staat.
Capitol Reef zijn we niet verder gegaan op het laatste gedeelte. De lucht werdt plots helemaal zwart en de waarschuwingsborden voor Flash Floods staan er niet voor niets.
Zuid/West USA 2010 Reisblog http://www.zuidwestusa2010.blogspot.com
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Westkust Californie USA 2011 Reisblog http://www.westkustusa2011.wordpress.com
Florida 2015
Rondreis Canada 2017
IJsland en New York 2018
Oregon & Washington 2019
Zo zie je maar alles kan voordelen hebben; hoefde Terry niet zo te ploeteren en lucht uit z'n banden te laten lopen....White Pocket was door het natte zand goed te bereiken ("easy" aldus Tierry) ,
Beetje naar je zin gehad daar?
Misschien hier in NL eens op een meeting een wordkshop gevenZelfs uitleg bij BLM gehad over hoe regen te ruiken is

- TerlinguaCreek
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Wij waren van plan om op 1 augustus 's ochtends de Antelope Canyon te doen. Maar door het slechte weer en dus met het verhaal van de 11 doden een aantal jaren geleden in het achterhoofd hebben we hier juist vanaf gezien! Achteraf dus een goede keuze geweest!!!
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Op 6 augustus was de Lower Antelope canyon afgesloten wegens Flash Floods.
Marjon
Marjon
Die 11 doden heb ik inderdaad ook eerder gehoord. Dit wetende is het eigenlijk onverantwoordelijk van de tourguides om de rondleidingen door te laten gaan. De lower canyon is namelijk niets meer en minder dan een stuk uitgesleten rots in een droge rivierbedding. Als het ergens regent is het al gauw geen droge rivierbedding meer; maar een woest kolkende watermassa!
Daarnaast: waarom gaat iedereen toch steeds weer met die tours vanuit page? Al hobbelend naar de ingang van de canyon slots rijden achterin een verrotte pickup truck lijkt mij niet echt veilig. De lower canyon is uitermate goed bereikbaar vanaf de openbare weg. Klein stukje dirt road naar beneden toe. Parkeren en betalen bij de indianen. Vervolgens neemt een gids je mee naar beneden de canyon in en geeft je uitleg over alle rotsformaties. (Aangezien het heilig gebied is van de indianen is het niet vrij toegankelijk én zo verdient men er aan). Wij hebben dit in 2006 gedaan in hartje zomer. We waren toen zo'n beetje de enigen. Ik bedoel met z'n tweeen 1 gids lijkt me niet verkeerd
Daarnaast: waarom gaat iedereen toch steeds weer met die tours vanuit page? Al hobbelend naar de ingang van de canyon slots rijden achterin een verrotte pickup truck lijkt mij niet echt veilig. De lower canyon is uitermate goed bereikbaar vanaf de openbare weg. Klein stukje dirt road naar beneden toe. Parkeren en betalen bij de indianen. Vervolgens neemt een gids je mee naar beneden de canyon in en geeft je uitleg over alle rotsformaties. (Aangezien het heilig gebied is van de indianen is het niet vrij toegankelijk én zo verdient men er aan). Wij hebben dit in 2006 gedaan in hartje zomer. We waren toen zo'n beetje de enigen. Ik bedoel met z'n tweeen 1 gids lijkt me niet verkeerd

De doden vielen in 1997 en pas daarna zijn er gidsen voor Lower gekomen. Die laten je trouwens nog steeds vaak alleen. Verder weten de Navajo's heel veel van het weer maar een fout is zo gemaakt, dat zie je maar weer bij Upper dit jaar.
- Tipsy_1
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 20
@ Tuur; ik denk dat de lower de laatste jaren veel veranderd is tov jouw bezoek hoor. het is veel populairder geworden;
bij ons een tweetal weken terug was er heeeeeeeeel veel volk. Er worden vanuit page geen excursies georganiseerd naar de lower per jeep, iedereen rijdt er met eigen wagen naar toe (toch voor zover ik gezien heb). En de gidsen bleven heel de tijd bij de groep: één vanvoor en één vanachter met daartussen zo'n 40 mensen (en dat elk kwartier).Enkel de mensen met een photographer batch mochten op hun eentje rondlopen maar liepen in de praktijk ook heel de tijd tussen groepen en gidsen.
bij ons een tweetal weken terug was er heeeeeeeeel veel volk. Er worden vanuit page geen excursies georganiseerd naar de lower per jeep, iedereen rijdt er met eigen wagen naar toe (toch voor zover ik gezien heb). En de gidsen bleven heel de tijd bij de groep: één vanvoor en één vanachter met daartussen zo'n 40 mensen (en dat elk kwartier).Enkel de mensen met een photographer batch mochten op hun eentje rondlopen maar liepen in de praktijk ook heel de tijd tussen groepen en gidsen.
Vorig jaar de Antelope Canyon bezocht. Ik moet er niet aan denken als je daarbinnen bent dat er een flood op je af komt.
Volgens mij kom je nooit meer op tijd die canyon uit. Gelukkig hadden wij goed weer die dag, het enige nadeel was dat we ons in het uur tijdverschil hadden vergist. Gelukkig dat er in dit geval geen doden zijn gevallen, maar je houdt er toch een domper aan over.
Volgens mij kom je nooit meer op tijd die canyon uit. Gelukkig hadden wij goed weer die dag, het enige nadeel was dat we ons in het uur tijdverschil hadden vergist. Gelukkig dat er in dit geval geen doden zijn gevallen, maar je houdt er toch een domper aan over.
Staten bezocht sinds 1997: AZ,CA,CO,CT,DC,DE,FL,ID,IL,IN,LA,MA,MD,MS,MT,NJ,NM,NV,NY,OH,PA,RI,SD,TX,UT,VA,WA,WV,WY
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
Aantal keren naar USA: 22 (inclusief komende reis)
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
We waren er gisteren (25 aug) en het was super ik kreeg een soort prive fotografen toer van Sam. De Canyon was pas de dag ervoor weer helemaal open gegaan. Er moest veel zand ingebracht worden om het weer begaanbaar te maken. Anders zitten je voeten steeds klem enzo. Mijn gezin werd err met een redelijk tempo doorgejaagd... niet zo.. Ikwas er dus 3 uur. Plaatjes zie je pas later..
Maar inderdaad je moet er niet aan denken dat er water aankomt groetjes Vivianne
Maar inderdaad je moet er niet aan denken dat er water aankomt groetjes Vivianne
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 14 Reacties
- 11488 Weergaves
-
Laatste bericht door maaikebs
-
- 1 Reacties