Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

AAA-korting

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
RNA
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: AAA-korting

Bericht door RNA »

Ongeloofelijk wat een reacties zeg hier. Volgesmij kan je makkelijk antwoord geven op de vraag van TS zonder sarcastisch, beledigend of anderzins geirriteerd te doen. Nee een kaart is idd persoonsgebonden en ja het is misschien wel mogelijk om de kaart van je vader te lenen, maar ik zou het risico niet nemen voor die 20 euro.

Overigens heb ik een keer AAA korting gekregen toen ik nadrukkelijk aangaf dat ik geen lid was.... :lol:
Afbeelding WA, NY, NJ, PA, MD, VA, FL, TX, MN, HI + Puerto Rico - nog 40 te gaan

Afbeelding
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Behalve bij Denny waar je 20% korting op je kassabon kreeg heb ik nergens mijn kaart moeten tonen.
Holliday inn gaf gewoon de korting zonder te kijken.
Bij Denny wel legitimeren en kaart laten zien.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Wij hebben nergens onze kaart hoeven laten zien.

Overigens wist ik niet van die 20% korting bij Denny,dus mooi 20% gemist, grrrr
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

wij ook hoor en op nog veel meer plaatsen heb ik zo het idee :shock:
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ik wist ook niet van die 20% korting bij Denny's. Had ik het maar geweten... :wink:

Overigens heb ik deze vakantie wel een aantal keren mijn ANWB-pas moeten laten zien toen ik om AAA-korting vroeg. Werd vervolgens wel steeds geaccepteerd.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

Wij wisten het ook niet maar mij dochtertje had een bordje naast de kassa gezien 20 % korting aaa.
Bij het betalen van de rekening in Moab onze nederlandse wegenwacht kaart gegeven en legitimatie.
En we kregen 20% korting.
Was toch leuk meegenomen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Op enkele sites ben je sinds kort verplicht je AAA nummer in te geven wanneer je boekt met het AAA tarief.
Vermits dit bij mij niet lukt, had ik een mailtje gestuurd naar de Comfort Inn en krijg volgend antwoord:
I apologize, at this time our website is not excepting AAA numbers from Belgium. You can however, ask for the rate when you check-in so that you can receive the discount
Zeer spijtig, want de dag dat je incheckt ligt de kamerprijs vaak hoger dan maanden vooraf en win je dus niets met je AAA korting.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

De regels voor AAA-korting bij Comfort Inn zijn inderdaad aangepast, merkten wij vorig jaar al. Daar is toen nog een heel topic aan gewijd.
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bedeve
Amerika-expert

Bericht door bedeve »

Komt Luc de Amerikafan uit de federatieve staat "Belgie" ?

Gewoon even bellen met 0800 18 993.
En dan de 3 cijferige code opgeven ( en francais)
(Als u Vlaming bent: ik belde van de week met een hotel op Schiphol. de mevrouw begon in het italiaans,we gingen maar verder in het Frans,omdat zij te weinig engels sprak. Dus dat Frans bij Choice in Belgie is niet a priori anti Vlaams)

In ieder geval komt dan alles goed!!

Maar even googlen en je komt corporate codes tegen die meer korting opleveren dan de AAA.

Veel plezier ermee !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Bernou schreef:Ik ben nog wel even benieuwd naar het antwoord op de vraag of je de pas zelf per se moet meenemen, of dat ook kan worden volstaan met een kopie? Mijn vriend met wie ik in september naar de USA ga heeft een anwb pas, maar zijn zus heeft deze eigenlijk ook nodig omdat zij met hun auto in NL blijft en hem misschien ook nodig heeft (en wij zijn een half jaar in totaal op reis, dus dat is nogal een tijdje)
Wij hebben een lidmaatschap waar onze beide auto's onder vallen en we hebben maar één pas. Mijn man heeft altijd de pas bij zich en ik altijd een kopie. Ik zou een kopie achterlaten bij de auto in Nederland. Daar staan nummer e.d op en die is gekoppeld aan zowel eigenaar als auto, in geval van pech dus geen probleem.

groetjes,
Monique
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Contacteer:

Bericht door Annie »

Denk niet dat dit helemaal opgaat op de site van de ANWB staat dit:Persoonsgebonden, dus geldig voor elk voertuig waarvan u gebruik maakt (max. 2 kentekens per jaar)
Hier kan je de voorwaarden lezen.
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Als het zijn auto is die zijn zus gebruikt (leent) dan geldt zijn wegenwachtverzekering. Bij ons staan beide auto's op mijn mans naam maar kan ik ook gewoon gebruik maken van de wegenwacht.

groetjes,
Monique
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Wat voor soort verzekering hebben julie dan?
Het gaat hier om een lidmaatschap en dat is toch echt persoonsgebonden.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Wij hadden ook 1 lidmaatschap voor beide auto's. Dat mocht gewoon.

Maar toen kwam auto nr 3 en daar moesten we dus wel een partnerpas voor aanvragen (max 2 auto's per persoon)

Ze hebben niks verteld over persoonsgebonden. vreemd.....

Bij Seaworld krijg je ook korting met de kaart! (kwamen we achter toen we weer naar buiten liepen.......... :roll: )
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Inderdaad heel vreemd, maar om zekerheid te hebben of de zus wel van het lidmaatschap gebruik mag maken zou ik de ANWB bellen.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dat zou ik zeker ook even doen.

Weet je wat het is..........zie maar eens te bewijzen wat ze hebben gezegd, dan moet je het zowat zwart op wit hebben.

Zo heb ik bij T-mobile de 'Family' abo ook. Kan je voor 10 euro per maandag 5 mensen toevoegen in je Family en daarvoor 1000 sms-jes versturen en 1000 min gratis bellen. Mijn moeder had gevraagd of dit ook in het buitenland gold. Ja hoor, zei die meneer, ook in het buitenland.
Je voelt hem al aankomen............dikke vette rekening achteraf want het was toch niet geldig in buitenland. Tja..........en zie je gelijk dan maar eens te halen.

Better save then sorry! En voor 16,50 heb je al een ANWB kaart dus dat zijn de kosten niet.
Zantman
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Zantman »

Welke kaart neem je dan van de anwb, want als ik kijk bij de anwb kost een wegenwacht abo al minimaal €40 euries. Nu heb ik nog wel een oude kaart van de anwb van toen ik nog geen leaseauto had, maar daar staat een jaartal van 2008 op en weet niet of ze daar naar kijken.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Voor 16,50 ben je lid van de ANWB maar zonder wegenwacht service.
Ik heb twee keer langs de weg gestaan met de auto van mijn toenmalige vriendje met zijn ANWB pas. De eerste keer moesten we betalen omdat ik niet onder zijn pas viel terwijl het de tweede keer geen probleem was. Denk dat je in dat soort gevallen erg afhankelijk bent wie je tegenover je hebt.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Een lidmaatschap bij de ANWB zonder een wegenwacht lidmaatschap kost je inderdaad € 16,50. Dat betaal ik ook al jaren! Ik krijg daarvoor het tijdschrift De Kampioen thuisgestuurd en ik heb een pasje, waar geen wegenwacht aan gekoppeld is. Overigens heeft mijn man ook zo'n pasje voor € 4,50. Wij hebben er dus 2, geen wegenwacht, maar krijgen wel alle kortingen die gebonden zijn aan het lidmaatschap.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Katja schreef: Denk dat je in dat soort gevallen erg afhankelijk bent wie je tegenover je hebt.
Eigenlijk raar toch, vindt je niet? Dat zorgt voor een boel onnodige verwarring.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer