Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Bezoek Antelope Canyon en "flash flood".

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
leonardo
Amerika-ontdekker

Bezoek Antelope Canyon en "flash flood".

Bericht door leonardo »

Hoi allemaal,

Graag wil ik jullie even onze ervaring delen die wij hebben meegemaakt tijdens onze foto tour door de upper Antelope Canyon. Om te beginnen...wat een geweldige ervaring om door Page heen te denderen in een truck die bij ons al van de weg was gehaald....helemaal top!!! Gelukkig was de dame in kwestie die achter het stuur zat helemaal gewend aan het rijden daar, dus aan snelheidsbeperking werd op dat moment niet gedacht.
Na een rit van ongeveer 20 minuten kwamen we aan bij de ingang van de canyon waar onze tour begon...we hadden er zin in. Helaas is het altijd wel druk dus het was een heel gedoe om alles een beetje op de foto te krijgen...inclusief de pech dat het weer niet mee zat. Maar nu komt het.....na een uur te hebben gezwoegd met je camera inclusief statief werd er in één keer geschreeuwd dat flood er aan kwam...paniek dus!!!
Het was een paniek situatie waar je beroerd van werd. Gelukkig stonden wij redelijk vooraan in de canyon...maar het was doodeng. Ook werd er nog gezegd dat het een geintje was....maar al snel was het het toch werkelijkheid, ondanks dat de meeste mensen eruit waren kwamer er toch nog 4 mensen helemaal meegeleurd door de modder naar buiten.
Volgens onze gids was dit nog nooit voorgekomen....maar wij zaten er midden in.
Gelukkig zijn er geen doden gevallen....maar de natuur is altijd onvoorspelbaar.

Als je denkt dat het voorbij was...helaas, in deze week is er ook nog iemand (een Griekse toerist) bij de Horseshoe Bend naar beneden gestort en helaas heeft hij het niet overleefd. Kijk dus goed uit waar je staat.
Na ons dagje Grand Canyon hebben we naar mensen zitten kijken die zo achtelijk bezig waren om op punten te gaan staan die levensgevaarlijk zijn (jawel het regend hier nog steeds) om toch maar die foto te hebben...ppfff...onbegrijpelijk!!!

Maar goed, als we binnenkort weer thuis zijn zal ik een verslag schrijven van onze eerste prachtige reis door het zuid westen van de USA.

Tot snel,

Leonardo (williams AZ)
Laatst gewijzigd door markro op 01 aug 2010, 08:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking.
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Bezoek Antelope Canyon en "flash flood".

Bericht door markro »

Zo, dat is een heftig verhaal met die "flash flood" en ik hoop dat de vier mensen die meegesleurd zijn, niet gewond zijn geraakt.
Gelukkig is dat dan verder nog goed afgelopen.

Een triest verhaal van dat ongeval bij de Horseshoe Bend. Jammer dat zulke dingen zo nu en dan gebeuren.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Vnix
Amerika-ontdekker

Bericht door Vnix »

In zo'n "flash flood" moet je niet zelf terecht komen, wat een kracht!

Het is wel fascinerend om naar de beelden te kijken.

[youtube]ylMPyI6FxVM[/youtube]
[youtube]TDtBby7lJX0[/youtube]
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Wat een verhaal, zeg. Ik kan me de paniek levendig voorstellen, wat zal dat beangstigend zijn geweest. Wij bezoeken vaak slotcanyons, en kijken vooraf altijd naar de weersvoorspelling. Ik neem aan dat de tourorganisatie van Antelope Canyon dat ook doet, maar ondanks dat kan je dus toch nog verrast worden. Pff, gelukkig maar dat het goed is afgelopen, ik hoop dat de vier mensen die door de modder werden meegesleurd niet gewond waren.

Vind trouwens net deze link: http://www.naztoday.com/news/top-storie ... pe-canyon/
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
Denise25
Amerikafan

Bericht door Denise25 »

Jeetje, dat is heftig om mee te maken! Ik hoop ook dat de 4 die werden meegesleurd niet gewond zijn geraakt. Bij het bezoeken van al dat natuurschoon verwacht je niet dit soort natuurgeweld op je vakantie (ik niet althans). Ik zal daar bij ons bezoek over 4,5 week zeker rekening mee houden.
Onze eerste reis naar Amerika (2008) en onze citytrip naar New York (2009) staat op http://www.chrisendenise.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
In 2010 opnieuw naar de USA! http://www.amerika-roadtrip.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

@ Leonardo
Ik kan me voorstellen dat je even de tijd moet hebben dat te verwerken!

Wat een enorme krachten!!!!
Het weer speelt dus een grote rol. Wij gaan het goed bijhouden en navragen als we de Little Wilde Horse C (bij Goblin) en Riverwalk (Zion) gaan lopen. Ik wil geen risico's... moet er niet aan denken. Als ik ergens in de wijde omtrek onweer heb gezien of zie dan houdt het op. En als ze zeggen misschien niet verstandig, dan niet!

Het is vreemd weer of heb ik het mis. Is dit wel normaal?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

He jongens dit is wel weer schrikken, je leest van alles maar toch . Dacht al dat ik zo schijterd was geworden na de flashflood op het relatief veilige Fruita van vorig jaar. Maar dit is wel weer even anders. Ofschoon toen ook allelei delen van CR zjn afgesloten geweest. Hoop dat het met die mensen goed afgelopen is.
Denk wel dat het bijzonder is, anders gaan ze toch niet? Tenminste dat zeiden ze destijds bij Chief Tossy.

En tja die rare mensen allemaal; bizons aaien, randje lopen, allemaal om de meest specataculaire foto te maken, of om nog gekker, beter of wat dan ook te zijn. Opvallen? Sensationseeking? Adrenalineverslaving? Teveel rare tvprogramma's gekeken? Lijkt wel een examen ipv vakantie. :shock:
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

pff, gelukkig is alles goed afgelopen voor jullie!

Vorig weekend werd er door de amerikaanse weerman (ik denk dat het op een lokale zender was van Utah) gewaarschuwd voor flash floods en dat er dangerous situations te verwachten waren in de canyons de komende (dus nu de voorbije week).
Wij hebben tijdens onze laatste week in de US 3X in een groot onweer gezeten.
En veel schade gezien in bvb. Capitol Reef...
Het lijkt dus inderdaad uitzonderlijk weer daar?
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Slordig van de gidsen, zeker weten dat ze echt wel het risico kennen en in kunnen schatten.
Deze keer geen doden, gelukkig.
dafkapin
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door dafkapin »

Toen wij twee weken geleden in Page waren, brak er rond de middag ook onweer uit, wij hebben dan de lower antelope canyon van het programma geschrapt, alhoewel de jeeps gewoon vertrokken naar de canyons
het regende eigenlijk bijna niet, beetje miezeren, maar ik wou het risico niet nemen
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

voor zo'n flashflood moet het zelfs niet regenen boven die bepaalde canyon, een stevige bui kilometers daar vandaan kan fataal zijn. Het is onverantwoord om dan eender welke slotcanyon te bezoeken. die gidsen hadden beter moeten weten.

Jacques
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Het is nu het monsoon seizoen. Hier, net buiten Phoenix, stond vrijdagmiddag alle straten blank, en viel er zo'n 2 inches regen in 30 minuten.

http://www.usatoday.com/weather/wtsm5.htm
Lust is easy. Love is hard. Like is most important.
lianne88
Amerika-ontdekker

Bericht door lianne88 »

jeetje dat lijkt me wel heftig. Wij zijn er een paar dagen geleden geweest en het is zo druk daar dat ik de paniek helemaal kan voelen. Over horseshoe bend, hadik al een vraag over gesteld in een ander topic maar ik neem aan dat dit hetzelfde verhaal is..
Afbeelding

http://www.liannedanny.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Hier in Capitol Reef was de Grand wash vandaag ook afgesloten vanwege flashfloods. Maar de Capitol Gorge was nog open en we hebben de wandeling kunnen maken. We werden wel gewaarschuwd dat er regen zou komen en dat we zodra het ging regenen snel weg moesten wezen. Maar de lucht brak open en het werd heerlijk warm, dus geen problemen vandaag.

Marjon
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Dus navragen en goed luisteren naar weerberichten dan kun je in ieder geval de meeste riscico's zien. Als 'men' daar zegt misschein niet gaan dan ga ik niet. Bij Antelope snap ik het niet... er gaat wel veel geld om maar als er wat misgaat dan zijn ze toch het haasje? Financieel dan?
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Wat doe je eigenlijk met slot canyons waar niemand is?
Hier heb ik het dan op waterholes canyon en die paar in utah juist voorbij page?

Gewoon opletten of het de dag ervoor en de dag zelf niet regend?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
jta
Amerika-expert

Bericht door jta »

Wat doe je eigenlijk met slot canyons waar niemand is?
ik zou toch ,,ergens" raad vragen, bv een visitor center of bureau of landm., of politie.
veel slotcanyons bereik je via dirt roads, als het de dag ervoor geregend heeft zijn die vaak onberijdbaar.
en als het de dag zelf zwaar bewolkt is en er dreigen buien zou ik het risico niet nemen.

Jacques
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Het valt niet mee voor de Navajo guides om, terwijl de hemel strakblauw is, tegen de honderden wachtenden te moeten zeggen dat de toer naar Antelope Canyon niet doorgaat. Ik heb nog niet eerder gehoord van flashfloods in Upper Canyon in de laatste 20 jaar (wel in Lower). De Navajo's weten meestal precies hoe het met het weer zit maar iedereen maakt wel eens een foutje, bijna met fatale afloop dit keer. En ze willen natuurlijk ook zo veel mogelijk geld verdienen en zijn daarin uiteraard niet de enigen. Gelukkig heeft iedereen het overleefd en hun verhalen zullen van generatie naar generatie worden doorverteld.
Yeehaw
Quiksilver
Amerikafan

Bericht door Quiksilver »

Yeehaw schreef: Gelukkig heeft iedereen het overleefd en hun verhalen zullen van generatie naar generatie worden doorverteld.
Yeehaw
Mooi gesproken Yeehaw, bijna poëtisch :thumbup:
Laatst gewijzigd door Quiksilver op 03 aug 2010, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
A good decision is based on knowledge and not on numbers.
Plato

Afbeelding
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ja, de tranen schoten me in de ogen ;)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer