Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis jvanmil: Verenigde Staten in oktober ** Update **

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Reis jvanmil: Verenigde Staten in oktober ** Update **

Bericht door jvanmil »

Hallo iedereen,

Ik ben van plan om in oktober (ongeveer 4 t/m 30) een maand naar de verenigde staten te gaan. Het idee is om de heen en terugvlucht te boeken en een auto te huren en dan afhankelijk van het weer en onze ervaringen ter plekke rond te reizen.

Het plan is grofweg om te vliegen op Salt Lake City en van daaruit (afhankelijk van het weer) naar Yellowstone te rijden, om vervolgens weer via Salt Lake City naar het zuiden af te zakken, naar Arches NP, Monument Valley naar de Grand Canyon om dan via Las Vegas, Death Valley NP, Sequoia NP en Yosemite NP naar San Fransico te gaan. Afhankelijk van de reistijd wil ik misschien nog verder in noordelijke richting doorrijden naar Redwood NP of een van de state parks daar in de buurt.

**UPDATE**
We hebben nu meer uitgewerkte versie van de reis:
Dag 1: Aankomst Salt Lake City
Dag 2: Salt Lake City - Jackson
Dag 3: Jackson - Yellowstone NP (via Grand Tetons NP)
Dag 4 -6: Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Moab
Dag 9-10: Moab (Arches NP en Canyonlands NP)
Dag 11: Moab - Page
Dag 12: Page - Grand Canyon NP
Dag 13 - 14: Grand Canyon NP
Dag 15: Grand Canyon NP - Las Vegas
Dag 16: Las Vegas
Dag 17: Las Vegas - Death Valley NP
Dag 18: Death Valley NP - Sequoia NP
Dag 19: Sequoia NP - Yosemite NP
Dag 20: Yosemite NP
Dag 21: Yosemite - Santa Rosa (of iets daar in de buurt: hebben jullie tips?)
Dag 22: Santa Rosa - Humboldt Redwoods State Park (tips voor verblijf?)
Dag 23: Humboldt Redwoods State Park
Dag 24: Humboldt Redwoods State Park - San Fransisco
Dag 25 - 27: San Fransisco
Dag 28: Vliegen van San Fransisco

Mochten we niet naar Yellowstone NP kunnen vanwege het weer gaan we het volgende doen:
Dag 2: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 3: Bryce NP
Dag 4: Bryce NP - Moab (via Capitol Reef NP)
Dag 5-6: Moab (Arches NP en Canyonlands NP)
Dag 7: Moab - Grand Junction
Dag 8: Grand Junction - Durango
Dag 9: Durango
Dag 10: Durango - Page
Dag 11: Page
Dag 12: zie originele plan.

Wat vinden jullie van deze route? Hebben jullie tips of adviezen qua verblijf, hotels, dingen die we echt niet moeten missen?

Alvast bedankt

Groeten Jan
Laatst gewijzigd door jvanmil op 03 aug 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz Jan

"In Wildness is the Preservation of the World"
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis jvanmil: plan: Verenigde Staten in oktober

Bericht door Martin & Marianne »

Ik denk dat het qua afstand prima kan, zeker tot aan SF, maar waarschijnlijk heb je dan geen tijd meer om nog richting Redwoods te gaan. Om een beeld te krijgen is het handig om de route per dag uit te schrijven en te kijken naar de afstanden/reistijden.
Bedenk wel dat het in Yellowstone al koud zal zijn, en dat je misschien met sneeuw te maken krijgt, en met gesloten wegen en voorzieningen. Kijk daarvoor eens op de NPS-site (voor Yellowstone: www.nps.gov/yell). Ook in Sequoia en Yosemite kan het koud zijn, met wellicht al (tijdelijk) gesloten wegen. Kijk eens hier voor Yosemite in verschilende maanden.
Het is wel jammer om parken als Bryce en Zion te missen - misschien is het goed om een slecht-weer-variant te maken zonder Yellowstone maar mét Zion, Bryce en Capitol Reef?

En kijk ook eens naar de mogelijkheid om in Las Vegas te beginnen; handig voor de variant zonder Yellwostone, en ik denk dat het gunstiger is met drop off kosten voor de auto als je in SF eindigt.

Voor tips over delen van de route zie ons 2008-verslag.

Marianne
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Voor een loop naar Grand Teton NP en Yellowstone NP vanaf SLC heb je ongeveer een week nodig. October is niet de beste tijd van het jaar zoals Marianne al zegt maar je kan geluk hebben. Of pech.
Dan 2.5 dag voor Moab (incl. de rit er naar toe) dag Monument Valley. Dan Page (Antelope Canyon etc., minstens een overnachting) naar Grand Canyon (1 overnachting is vaak genoeg, reservering noodzakelijk). Naar Las vegas voor een paar nachten en in october zeker Death Valley bezoeken en logeren.
Of je naar Seki gaat zou ik laten afhangen van het weer. Als Tioga Pass gesloten is dan lekker via Seki (2 dagen) van DV naar Yosemite (Reservering noodzakelijk) en dan naar San Francisco voor tenminste 2 volle dagen. Anders via Lee Vining en Tioga Pass naar Yosemite. Dan zal je reis aardig gevuld zijn en ik denk niet dat je nog tijd hebt voor noord van SF. Is ook niet de beste tijd van het jaar daarvoor. Als je gaat zou ik niet naar Redwood NP gaan maar naar Humboldt Redwoods SP bij Garberville. (Avenue of the Giants) Ver genoeg en zeker zo mooi als Redwood imo.
Yeehaw
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Marianne en Yeehaw

Ik weet dat oktober een mindere tijd is om naar het noorden te rijden, maar kou schrikt ons niet af. het plan is om eigenlijk alleen een ticket te boeken (heen Salt Lake City; terug San Fransisco) en een auto (4wd of awd) te huren zodat we dan afhankelijk van de weersverwachtingen (sneeuw) eerst naar Yellowstone of direct naar het zuiden gaan. Door vooraf geen slaapplaats te reserveren zijn we flink wat flexibeler in de reisroute. Wat denken jullie hiervan, is vooraf reserveren noodzakelijk, of is 's morgens bellen of er 's avonds plaats is goed te doen?

In het kort hebben we eigenlijk drie opties:
1. Eerst naar Yellowstone (en Grand Tetons) en dan naar het zuiden.
2. direct naar het zuiden en dan Zion, Bryce en Captiol Reef voordat we richting Moab gaan.
3. Als er echt veel sneeuw valt eerst gaan snowboarden in de Rockies.

We hebben voor Salt Lake City gekozen als aanvliegroute omdat dat redelijk in de buurt van Yellowstone ligt, zodat we daar snel kunnen zijn ivm met het weer. Ik hoor veel verschillende dingen, maar oktober in Yellowstone moet toch een aparte ervaring zijn (zie: http://forums.yellowstone.net/viewtopic.php?f=4&t=7424), tenminste als we er kunnen komen.

Hebben jullie nog tips over verblijfplaatsen en do's and don'ts?

Bedankt
Groeten Jan
Grtz Jan

Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

De overnachtingsmogelijkheden in Grand Teton en Yellowstone zelf zullen waarschijnlijk al gesloten zijn dan is Jackson voor GTNP en West Yellowstone voor YNP de meest voor de hand liggende optie.
Beide steden hebben genoeg h(m)otels, Jackson is aan de dure kant in West Yellowstone zijn ook wel wat goedkopere mogelijkheden.
Voor vertrek en tijdens de reis de site van de NPS goed in de gaten houden voor de eventuele wegafsluitingen en je zal een mooie reis kunnen maken.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Wij maken die reizen ook altijd met alleen een auto huren en dan wingen. Zo hebben we bij Yellowstone ook plaats gevonden in de plaatsen die Rob noemt maar wellicht is het een goed idee om de dag van te voren te reserveren. Ik zou eerst naar Yelllowstone etc. gaan en dan naar het zuiden/westen. Je moet ook niet gek staan te kijken als je Moab vol vindt met al die festivals en activiteiten. Zou ik ook de dag van tevoren checken. Ook in GCNP kan het vol zijn www.grandcanyonlodges.com of www.tusayanhotels.com Zelfs in Death Valley misschien. www.xanterra.com
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Oktober zou een prima tijd moeten zijn voor het gebied ten noorden van SF. Wij waren vorig jaar (half oktober) naar het wijngebied ten noorden van SF geweest (Sonoma en Nappa), het was toen prachtig weer en een graad of 22. Ook SF zelf was heerlijk, we waren daar een hele week en hebben, op 1 dag na, alleen maar zonnige dagen gehad. September en oktober zijn voor SF vaak de betere maanden. Er is dan meestal geen mist meer waardoor het een stuk warmer en zonniger is in de stad.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

OP had het over Redwood NP, dat is een dag rijden ten noorden van SF.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Re: Reis jvanmil: Verenigde Staten in oktober ** Update **

Bericht door jvanmil »

Bedankt allemaal,

Aan de hand van jullie commentaar en ideeen heb ik het volgende programma in elkaar gedraaid:
Dag 2: Salt Lake City - Jackson
Dag 3: Jackson - Yellowstone NP (via Grand Tetons NP)
Dag 4 -6: Yellowstone NP
Dag 7: Yellowstone - Salt Lake City
Dag 8: Salt Lake City - Moab
Dag 21: Yosemite - Santa Rosa (of iets daar in de buurt: hebben jullie tips?)
Dag 22: Santa Rosa - Humboldt Redwoods State Park (tips voor verblijf?)

Mochten we niet naar Yellowstone NP kunnen vanwege het weer gaan we het volgende doen:
Dag 2: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 3: Bryce NP
Dag 4: Bryce NP - Moab (via Capitol Reef NP)
Dag 5-6: Moab (Arches NP en Canyonlands NP)
Dag 7: Moab - Grand Junction
Dag 8: Grand Junction - Durango
Dag 9: Durango
Dag 10: Durango - Page
Dag 11: Page
Dag 12: zie originele plan.

Wat vinden jullie van deze route? Hebben jullie tips of adviezen qua verblijf, hotels, dingen die we echt niet moeten missen of juist niet moeten doen??

Alvast bedankt

Groeten Jan
Grtz Jan

Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Ik zou denk ik sowieso 1 of 2 dagen van Grand Canyon verplaatsen naar Yosemite.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Bedankt Geeske,

Bedoel je dat je de Grand Canyon met een dag of wat wel gezien hebt?

Grtz Jan
Grtz Jan

Geeske
Amerikafan

Bericht door Geeske »

Vanuit Page is het een half dagje rijden naar GC. Dan heb je daar de hele middag nog. 's Avonds zonsondergang en/of volgende ochtend zonsopgang met misschien nog een paar uitzichtpunten heb je wel genoeg denk ik. Of je moet helemaal naar beneden willen lopen, dan heb je een dag extra nodig.
Wij gaan ook in oktober, en iets om zeker rekening mee te houden is wel dat je best kortere dagen hebt. Tegen 7en al zeker donker.
Van GC naar Vegas (als de het gedeelte via de Route 66 meeneemt, ben je ook wel een klein dagje aan het rijden. Als je niet zo van Vegas houdt :wink: , is één dag genoeg, maar daar kun je eventueel ook een dag uitbreiden.
Rond Page zijn ook erg veel en leuke dingen te doen, moet je maar ns in de zoekmachine kijken. Zou je je zeker ook nog een dag kunnen vermaken.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Reis jvanmil: Van Salt Lake City naar San Fransisco

Bericht door jvanmil »

Hallo iedereen,

Het grote aftellen is begonnen. Op 4 oktober gaan we voor bijna een maand naar de VS :mrgreen: !! Het plan is als volgt:
Dag 2: Salt Lake City - Yellowstone NP
Dag 3-5: Yellowstone NP
Dag 6: Yellowstone NP - Jackson (via Grand Tetons NP)
Dag 7: Jackson - Vernal
Dag 8: Vernal - Moab
Dag 21: Yosemite - Santa Rosa
Dag 22: Santa Rosa - Humboldt Redwoods State Park

De eerste nacht en alles vanaf Moab is geboekt. De eerste week is nog open omdat er in Yellowstone NP rond deze tijd al kans op sneeuwstormen, maar voorals nog gaan we er vanuit dat dit niet het geval is en dat we een mooie herfst daar hebben. Maar mochten we niet naar Yellowstone NP kunnen vanwege het weer gaan we het volgende doen:
Dag 2: Salt Lake City (Antelope Island en Great Salt Lake)
of als er echt veel sneeuw is gevallen dan ergens gaan snowboarden 8)
Dag 3: Salt Lake City - Bryce NP
Dag 4: Bryce NP
Dag 5: Bryce NP - Grand Junction (via Capitol Reef NP)
Dag 6: Grand Junction - Durango
Dag 7: Durango
Dag 8: Durango - Moab

In San Fransisco willen we graag naar Alcatraz, waar kan ik dit boeken? Hebben jullie nog tips voor interessante trails in de nationale parken die we aan doen? Alle tips zijn natuurlijk welkom! beter goed voorbereid toch?

Grtz Jan
Laatst gewijzigd door jvanmil op 19 aug 2010, 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Grtz Jan

Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Reis jvanmil: Van Salt Lake City naar San Fransisco

Bericht door Nici »

Leuke route en handig dat je een tweede route achter de hand hebt.

De officiele site voor alcatraz tickets is: http://www.alcatrazcruises.com/. Volgens mij is dit ook de enige site die ze verkoopt.

Even uit nieuwsgierigheid: is er een speciale reden dat je via Vernal naar Moab rijdt? Overigens kun je dan vanaf de I-70 de 128 naar Moab nemen (schijnt erg mooie route te zijn via Fisher Towers, heb er zelf helaas nog geen ervaring mee).
Tussen Moab en Page en in de omgeving van Page is heel veel te zien en te doen, misschien neem je hier nu iets te weinig tijd voor?
Ga je in de Grand Canyon wandelen? Zo niet, dan heb je daar nu wel heel veel tijd ingepland.

Verder denk ik ook dat je nog wel een extra dag zou kunnen gebruiken rondom Sequioa en Yosemite. De afstand van DV naar Sequioa is nl. best groot en op deze manier heb je weinig tijd om iets te bekijken.

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Hey Nici,

Bedankt voor de website voor alcatraz!

Er is geen special reden dat we via Vernal naar Moab gaan, het is meer om niet twee keer langs Salt Lake City te gaan. Jackson - Moab is iets wat lang om binnen 1 dag te rijden zonder te stoppen. Zou je een andere route aanraden dan via Vernal?

Alles ligt vast vanaf Moab, de hotels zijn geboekt en daar wil ik niet meer aan sleutelen. Wat betreft de Grand Canyon is het zeker de bedoeling om daar te gaan wandelen of wat anders actiefs te doen. Zoals het er nu naar uit ziet zou ik overal wat langer willen blijven en als het aan mij lag bleef ik een maand alleen in Yellowstone of Yosemite ofzo. Maar we willen ook veel zien dus vandaar de keuzes. Vanuit DV rijden we tot net voor Sequoia, om de volgende dag door Sequoia naar Yosemite te rijden.

Bedankt

Jan
Grtz Jan

johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Mooie route.
Probeer inderdaad via de scenic UT-128 naar Moab te rijden; een schitterende weg langs de Colorado River met mooie stopplekjes.
Dag 11 en 12 moet je keuzes maken. Je kunt op dag 12 nog lang bij Page blijven, want daarna is er nog tijd genoeg bij Grand Canyon.

Voorbeeld hoe je die dagen zou kunnen invullen:
Dag 11: Moab, Wilson Arch, geen tijd voor Canyonland Needles, Goosenecks SP, Moki Dugway (visa versa UT-261), geen tijd voor Valley of the Gods, Mexican Hat, lunch bij San Juan Inn, Monument Valley en nog dik 2 en een half uur rijden naar Page.
Dag 12: Glen Canyon Dam en Lake Powell, Horseshoe Bend (paar mijl richting Grand Canyon), lunch in Page of Antelope Point Marina, Antelope Canyon (upper of lower), Navajo Bridge en Marble Canyon, Lees Ferry, Cameron Trading Post, Desert View, Grand Canyon Village.

In route 2 wil je misschien met de trein van Durango naar Silverton. Maar op dag 5 leg je hele grote afstand af en vlieg je aan heel veel moois voorbij. Maar ik denk dat Route 1 wel gaat lukken en andere plekken komen wel in een volgende reis.
Johan
Nici
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door Nici »

Nee hoor, heb geen andere route, was alleen benieuwd of er iets aan die route lag waar ik nog niet van gehoord had (wij zijn ons aan het orienteren op een volgende reis dus ben benieuwd naar nieuwe ideeen/plaatsen!). Het is alleen best een grote afstand en daarom was ik verbaasd dat je niet via de snelweg gaat. Maar via Vernal heb je dus de kans om de 128 mee te pakken, doen zou ik zeggen!

Nici
http://www.roadbook2013.blogspot.com/ Verslag juni 2013: Alburquerque - Las Vegas
http://www.roadbook2012.blogspot.com/ Verslag juni 2012: Las Vegas-Denver (met Havasupai en GT/Y)
http://juliannicoline.blogspot.com/ Verslag Juni 2010: SF-Phoenix.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

De I70 is inderdaad erg mooi, en ook dan kun je de 128 nemen; wij hebben dat in 2008 gedaan, zie ons reisverslag.

Jammer dat je alles na Moab hebt vastgelegd; is toch niet echt nodig in oktober, en je hebt niet meer de mogelijkheid om iets aan te passen voro als het weer ergens tegenzit; die sneeuwstormen hoeven zich niet tot Yellowstone te beperken.
Twee volle dagen Grand Canyon is toch wel veel, met 1 volle dag kun je ook al veel wandelen. Als je iets kunt cancelen zou je een nacht Page erbij kunnen doen, ten koste van de eerste nacht GC. Dat lijkt mij iets beter verdeeld, want nu heb je erg weinig tijd voor Page. Wat wil je daar gaan doen? Een mooi alternatief zou een overnachting bij Monument Valley zijn.
In plaats van Sequoia zou je ook de Tioga Pass kunnen nemen, indien open. Is toch wel een erg mooie route.

Marianne
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Ik kreeg een déja vu-gevoel en inderdaad, je had al een topic lopen. Het was handiger geweest om daar verder te gaan. En niet wijzigen in het oorspronkelijke bericht! dan zijn alle suggesties niet meer te begrijpen. :wink:

Marianne
jvanmil
Amerika-ontdekker

Bericht door jvanmil »

Hey Marianne,

Ja :oops: , dat was eigenlijk wel duidelijker geweest. Ik had een nieuw topic geopend omdat ik met andere fora (fotografie) het idee heb dat de meeste originele topics na enkele reacties niet meer worden gelezen. Maar bedankt voor het verplaatsen!
Grtz Jan

Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer