Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Route van Keystone SD naar Denver

Over de staten Illinois, Indiana, Iowa, Kansas, Michigan, Minnesota, Missouri, Nebraska, North Dakota, South Dakota, Ohio en Wisconsin.
Plaats reactie
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Route van Keystone SD naar Denver

Bericht door Stefan-Greta »

Hallo,

Binnenkort maken we een rondresi in de Rocky Mountains. Eén van onze langste trips wordt van Keystone (SD) naar Denver (CO), een kleine 600 Km. Om deze trip wat aangenamer te maken zijn we op zoek naar een aantal tips voor zowel de route als bezoeken onderweg. Ons eerste plan was om via Lusk (WY) en een tussenstop in Fort Laramie en Cheyenne. In alternatief zou zijn dat we via Nebraska rijden, daar kunnen we Alliance (Carhence) en Scottsbluff NM als tussenstops programmeren. Zijn er forumleden met ervaring op de route via Nebraska ? Of zijn er nog andere alternatieven voor tussenstops.

Groetjes en bedankt,
Stefan en Greta
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Route van Keystone SD naar Denver

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2004 van Estes Park naar Hot Springs gereden, zie ons reisverslag voor de route. Nebraska hebben we niet meegenomen, maar dat zou ik een volgende keer wel doen denk ik, met inderdaad Carhenge en het Scotts Bluf NM. Ik vond Fort Laramie wat tegenvallen, terwijl ik de sporen van de Oregon Trail en de Register Cliff wel weer interessant vond. Maar dat is heel persoonlijk natuurlijk.
In Hot Springs kun je de Mammoth Site bezoeken.
Er zijn verschillende (kleine) musea langs de route, zoals het Fur Trade museum (Chadron), het Homesteaders Museum (Torrington) en het Cheyenne Frontier Days Old West Museum.
Ik zou niet via Lusk gaan, maar via Nebraska, en dan een stukje terug naar het noordwesten om via Torrington weer op de 87 uit te komen, dat is ongeveer 70 km om.
Hebben jullie Custer SP al bezocht voor je naar Denver rijdt?

Ik denk dat je ook wel iets aan het reisverslag van Michelly hebt, van 2007 als ik me niet vergis.

Marianne
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door michelly »

Wij hebben de route via Nebraska idd in 2007 gedaan. We hadden toen wel een extra overnachting in Scottsbluff.
Vorig jaar zijn we in 1x van Rapid City naar Moraine Park in Rocky Mountains NP gereden. We hebben toen Fort Laramie bezocht. Mijn voorkeur zou toch uitgaan naar een extra overnachting en dan de route via Nebraska.

Hier vind je het verslag van 2009 http://michelly.nl/USA_2009/dag27.htm
En hier van 2007 http://michelly.nl/USA_2009/dag27.htm

Elly
Stefan-Greta
Amerika-ontdekker

Bericht door Stefan-Greta »

Hoi Elly en Marianne,

Bedankt voor jullie suggesties. Een extra overnachting kan er jammergenoeg niet meer bij. Custer SP, staat idd de vorige dag op ons programma, we kunnen eigenlijk s' morgens vroeg vertrekken, daarom denken we de Nebraska route te nemen, zoals gesuggereerd.

Beide resiverslagen hebben we al doorgenomen en deze laten ons alvast dromen van een mooie reis...

Stefan
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Een mooi stuk door Nebraska is het stukje tussen Chadron en Harrison: Chadron State Park, een Toadstool park, maar vooral bij Crawford: Fort Robinson waar Crazy Horse is vermoord ( die van dat stuk gebeeldhouwde rots bij Custer ) Dit fort is nog in goede staat, met paardenstallen, picknickplaatsen ,een museum en winkel waar je ook koffie ed kunt krijgen. http://en.wikipedia.org/wiki/Fort_Robinson.

Fort Laramie is inderdaad een ruïne, het registercliff en de sporen van de oregontrail bij Guernsey vonden ook wij inderdaad erg interessant.

We hebben deze route in september 2009 gereden: Denver - Fort laramie - Chadron - Wounded Knee - Badlands - Keystone in drie dagen. Voor een aantal historische gebeurtenissen, kolonisten en indianen was/is dit een belangrijk gebied.Met een beetje verbeeldingskracht zie je ze rijden over de prairies :wink: .
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Bericht door Rob »

Met een beetje verbeeldingskracht zie je ze rijden over de prairies :wink: .
:offtopic: Of met een flinke Margarita achter de kiezen :lol:
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

:offtopic:

ik heb al een pijl dus pas maar op :mrgreen:
markro
Moderator
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door markro »

thuul schreef:Fort Laramie is inderdaad een ruïne
Ik weet niet of er inmiddels iets veranderd is, maar toen wij het fort in 2004 bezochten was het zeker geen ruïne. Het zag er lang niet meer uit zoals in de 19de eeuw, maar er was toch heel wat dat nog overeind stond en wij vonden het bezoek er aan heel interessant.

Website van de National Park Service betreffende Fort Laramie

Ook al werkt niet alles meer aan mijn web-log-reisverslag (is in revisie), toch hierbij mijn verhaal, klik hier met bovenaan de tekst een button om naar onze foto's te gaan.
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

je hebt helemaal gelijk, die beelden zijn me het best bij gebleven, mooi op de foto. Sorry.
eric44051
Amerikakenner

Bericht door eric44051 »

We hebben de route via Nebraska gedaan maar ook met een overnachting in Scottsbluff.
Uren alleen priarie en af en toe een stadje.
Vondt het best een mooie route maar heb de andere natuurlijk niet gereden.
Scottsbluff was de moeite waard in iedergeval.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer