Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Nieuwe wet in Californië

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Dude
Moderator

Re: Nieuwe wet in Californië

Bericht door Dude »

Bij mijn afgelopen trip in Mei ben ik zelfs borden tegen gekomen die aangaven dat je een rijvak moest opschuiven als je een politiewagen (hetzelfde voor een auto met pech) in de berm ziet staan.
Dat was in het zuiden (GA, AL, MS, TN)
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 33
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Inderdaad, in meerdere staten zie ik al een aantal jaren deze borden. Afgelopen vakantie ook in diverse staten gezien.

Overigens schuif ik altijd op als het kan of neem gas terug als ik een stilstaande auto passeer, wet of geen wet. :wink:

Roland
Since 1982: 33 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Dat laatste heb ik dus ook Roland. Lijkt me niet meer dan normaal dat je zoiets doet, wet of niet. Maar ik verbaas me in NL er vaak genoeg over hoe hard en dicht mensen passeren als er iemand op de vluchtstrook staat dus overbodig zal het wel niet zijn.
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Katja schreef:Dat laatste heb ik dus ook Roland. Lijkt me niet meer dan normaal dat je zoiets doet, wet of niet. Maar ik verbaas me in NL er vaak genoeg over hoe hard en dicht mensen passeren als er iemand op de vluchtstrook staat dus overbodig zal het wel niet zijn.
En ik verbaas me altijd over die files die ontstaan omdat er iemand met pech op de vluchtstrook staat, nou begrijp ik wie die mede veroorzaakt. :wink:
Katja
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door Katja »

Ik veroorzaak liever een file dan dat ik iemand doodrijd ;)
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

Texas Boy schreef:In Texas en wat andere Staten moet je ook links in de berm gaan staan als een begrafenis stoet vanaf de andere kant eraan komt, meestal herkenbaar aan een poltie auto met zwaailichten, sirene's staan wel uit :wink:
Is dat een moet volgens de wet, of is dat een moet volgens beleefdheid en uit respect? M.a.w. kun je een bekeuring krijgen als je dit niet doet?
Always curb your wheels when parking on a hill -- or face an equally steep ticket. When facing downhill, turn your wheels to the right. When facing uphill on a street with a curb, turn your wheels to the left. When facing uphill on a street with no curb, turn your wheels to the right.
Of ze dat tegenwoordig nog steeds doen weet ik niet, maar ik heb dit destijds tijdens mijn rijlessen geleerd gekregen - het is gewoon om te voorkomen dat je auto bergaf rolt als 'ie uit de versnelling of door de hand-/voetrem zou schieten - alleen kun je er in SF dus een flinke boete voor krijgen als je het niet doet...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Dento schreef:
Texas Boy schreef:In Texas en wat andere Staten moet je ook links in de berm gaan staan als een begrafenis stoet vanaf de andere kant eraan komt, meestal herkenbaar aan een poltie auto met zwaailichten, sirene's staan wel uit :wink:
Is dat een moet volgens de wet, of is dat een moet volgens beleefdheid en uit respect? M.a.w. kun je een bekeuring krijgen als je dit niet doet?.
Weet ik niet, maar wil geen ruzie met een Sheriff uit Texas :wink:
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Dento »

:lol: Begrijpelijk; dan maar liever even stoppen...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Toch zijn ze heel vriendelijk. Ik kreeg een waarschuwing voor te hard rijden :wink:
Texas Boy
Amerika-expert

Bericht door Texas Boy »

Als de politie in Texas iemand aanhoud met een nummerplaat uit Missouri dan laat men deze zo snel mogelijk gaan :lol:
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Dat valt wel mee denk ik.
was nog maar net Texas in. Als dat zo was had ie mij wel rechtsomkeert laten maken.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer