Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Nieuwe wet in Californië
Nieuwe wet in Californië
Voor wie een huurwagen gebruikt om rond te rijden in California, is er een nieuwe wet van toepassing sedert 1 januari 2010
Best dit hieronder even te lezen om een zware boete te vermijden.
Makki
GOOD THING TO KNOW: New Law: If a patrol car is pulled over to the side of the
road, you have to change to the next lane (away from the stopped vehicle) or
slow down by 20 mph. Every state except Hawaii , Maryland and D.C. has this law.
In California , the "Move-over" law became operative on January 1, 2010.
A friend's son got a ticket for this recently. A police car (turned out)it was 2
police cars) was on the side of the road giving a ticket to someone else. He
slowed down to pass but did not move into the other lane. The second police car
immediately pulled him over and gave him a ticket. He had never heard of the
law. It is a fairly new law that states if any emergency vehicle is on the side
of the road, if you are able, you are to move into the far lane.
The cost of the ticket was $754, with 3 points on your license and a mandatory
court appearance. Please let everyone you know that drives about this new law.
It is true, see details at the following web address:
http://www.moveoveramerica.com/
Best dit hieronder even te lezen om een zware boete te vermijden.
Makki
GOOD THING TO KNOW: New Law: If a patrol car is pulled over to the side of the
road, you have to change to the next lane (away from the stopped vehicle) or
slow down by 20 mph. Every state except Hawaii , Maryland and D.C. has this law.
In California , the "Move-over" law became operative on January 1, 2010.
A friend's son got a ticket for this recently. A police car (turned out)it was 2
police cars) was on the side of the road giving a ticket to someone else. He
slowed down to pass but did not move into the other lane. The second police car
immediately pulled him over and gave him a ticket. He had never heard of the
law. It is a fairly new law that states if any emergency vehicle is on the side
of the road, if you are able, you are to move into the far lane.
The cost of the ticket was $754, with 3 points on your license and a mandatory
court appearance. Please let everyone you know that drives about this new law.
It is true, see details at the following web address:
http://www.moveoveramerica.com/
-
breaker9240
- Amerikakenner
Re: Nieuwe wet in Californië
Bestond deze al niet?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
iets wat de nedelandse politie doet en waar de amerikaanse politie nog wat kan leren. Het bordje volg politie zodat men naar een veilige plek gedirigeerd kan worden en niet pats boem de auto maar ergens langs de weg neerzet. Als dit net over een heuveltje gebeurt en achteropkomend verkeer ziet ineens zwaailichten dan gaat het ineens op de rem met alle risico's vandien. Dit men dit op nederlandse wijze dan waren dit soort boetes ook geen issue
Volgens mij snap ik het niet helemaal. In de eerste alinea staat dat je of langzamer moet rijden, of van baan verwisselen, maar in de tweede alinea staat dat iemand een bekeuring kreeg omdat hij wel langzamer reed, maar niet van baan verwisselde? 
Ik vermoed dat, als het enigzins mogelijk is, je naar de linker strook van de baan moet rijden.
Is dit echter niet mogelijk, dan blijf je op de rechter strook en zorg je voor een aangepaste snelheid van 20 mph.
Makki
Is dit echter niet mogelijk, dan blijf je op de rechter strook en zorg je voor een aangepaste snelheid van 20 mph.
Makki
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zodat het niet oplettende verkeer met 70mph je kofferbak in komt knallen. Ik ga geen 20 rijden. Dan maar een boete.Makki schreef:Ik vermoed dat, als het enigzins mogelijk is, je naar de linker strook van de baan moet rijden.
Makki
Rijd trouwens vaak genoeg langs politie op de rechter rijbaan. Nog nooit een boete gehad
- goldenhills
- Amerika-expert
In de wetstekst staat dat je (in Californie) er maximaal $50 boete voor kunt krijgen. Die persoon die $754, drie strafpunten en het voorkomen bij de rechter aan z'n broek heeft gekregen heeft waarschijnlijk wel meer gedaan dan alleen niet opzij gaan...
Laatst gewijzigd door goldenhills op 26 jul 2010, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
- goldenhills
- Amerika-expert
Dit is uit de Californische tekst:

Je hoeft dus niet 20mph te gaan rijden, maar een 'reasonable and prudent speed'. Ik denk inderdaad dat 20mph op de freeway een 'unreasonable and dangerous speed' is.(1) Make a lane change into an available lane not immediately adjacent to the authorized emergency vehicle, tow truck, or ( )3 Department of Transportation vehicle, with due regard for safety and traffic conditions, if practicable and not prohibited by law.
(2) If the maneuver described in paragraph (1) would be unsafe or impracticable, slow to a reasonable and prudent speed that is safe for existing weather, road, and vehicular or pedestrian traffic conditions.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Als ik het goed lees staat er niet dat je 20 m/u moet gaan rijden maar 20 mile langzamer wat dus inhoud dat je ipv 65 m/u, 45 m/u gaat rijden.
Die regel kende ik nog niet. Bedankt voor de tip. Geld dit ook voor brandweer en ambulance ?
Laats kwam ik ook achter de volgende regel. Als een schoolbus aan de overkant van de straat (rijd in tegen gestelde richting) stopt om kinderen uit/in te laten stappen moet je ook stoppen, zelf als er meerder banen heen en meerdere banen terug zijn. Alleen als er een divide is hoef je niet te stoppen
Laats kwam ik ook achter de volgende regel. Als een schoolbus aan de overkant van de straat (rijd in tegen gestelde richting) stopt om kinderen uit/in te laten stappen moet je ook stoppen, zelf als er meerder banen heen en meerdere banen terug zijn. Alleen als er een divide is hoef je niet te stoppen
Makki schreef:Ik vermoed dat, als het enigzins mogelijk is, je naar de linker strook van de baan moet rijden.
Makki
Politie kan ook in de linker berm staan, je moet gewoon een baan wisselen, is in Texas normaal, ook als auto's met pech staan doe je hetzelfde. Denk dat de rednecks hier weer ver vooruit zijn dan die Libs in California
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Ja want dat zijn authorized emergency vehicles, ook voor een sleepwagen die een auto aan het optakelen is en voor auto's van de wegbeheerders die met onderhoud bezig zijn geld deze regel.Geld dit ook voor brandweer en ambulance ?
In Texas en wat andere Staten moet je ook links in de berm gaan staan als een begrafenis stoet vanaf de andere kant eraan komt, meestal herkenbaar aan een poltie auto met zwaailichten, sirene's staan wel uit 
- Njit
- Amerika-expert
- Partner van: SpaceAce
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Rob schreef:Als ik het goed lees staat er niet dat je 20 m/u moet gaan rijden maar 20 mile langzamer wat dus inhoud dat je ipv 65 m/u, 45 m/u gaat rijden.
klopt helemaal. Er staat 'slow down by' en niet 'slow down to' ...
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmm ik rijd meestal reeds 20 mph te hard 
- goldenhills
- Amerika-expert
Er rammelt wel e.e.a. aan dat bericht geloof ik. De wet is in Californie al in 2007 ingegaan, en per 2010 aangepast (o.a. de vervaldatum van een clausule is uit de tekst gehaald). Voor diegenen die graag willen weten hoe het in Californie allemaal zit, hier staat een link naar het California Driver Handbook wat je voor je theorie-examen moet leren. Eigenlijk zou je dat allemaal moeten weten voor je in een huurauto wegrijdt... Beetje onpraktsich, ik geef het toe. Ik lees ook niet de Nevada Driver Handbook voordat ik de state line overrijdt. Om over parkeerverordeningen van steden maar te zwijgen. Bijvoorbeeld hoe je je motor parkeert kan per stad verschillen 
Laatst gewijzigd door goldenhills op 26 jul 2010, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Moet je in SF niet een auto parkeren met de banden naar de stoeprand gericht anders glij je naar benedengoldenhills schreef:Bijvoorbeeld hoe je je motor parkeert kan per stad verschillen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Moet in texas ook alleen heb je bij jou geen stoepranden. Bij jou moeten de wielen richting prikkeldraad staan. 
- goldenhills
- Amerika-expert
Inderdaad, al is dat gelukkig een algemene Californische wet over het parkeren op steile straten. Hoe je je wielen moet orienteren hangt overigens af van de situatie:Texas Boy schreef:Moet je in SF niet een auto parkeren met de banden naar de stoeprand gericht anders glij je naar beneden
Always curb your wheels when parking on a hill -- or face an equally steep ticket. When facing downhill, turn your wheels to the right. When facing uphill on a street with a curb, turn your wheels to the left. When facing uphill on a street with no curb, turn your wheels to the right.
In Missouri rijden ze toch alleen met paard en wagen, paard staat dan richting drinkbak geparkeerdned in MO schreef:Moet in texas ook alleen heb je bij jou geen stoepranden. Bij jou moeten de wielen richting prikkeldraad staan.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 1132 Weergaves
-
Laatste bericht door Pete.Z
-
- 19 Reacties