Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Opletten als je iemand helpt in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik heb hier via mijn werkgever ziektekostenverzekering (medical, dental, vision) voor mij en mijn vrouw, en daarnaast ook life (levensverzekering), AD&D (nee, geen Advanced Dungeons & Dragons ;-), maar Accidental Death & Dismemberment), short-term disability en long-term disability (een soort arbeidsongeschiktheidsverzekering). Deels worden de premies van deze verzekeringen door mijn werkgever betaald en deels door mijzelf.

Ron (in Seattle)
http://www.dutchavenue.com
Joke
Amerikakenner

Bericht door Joke »

Je kan alleen maar een advokaat nemen als je Workers Comp claim geweigerd wordt of als ze niet meer betalen. Workers Comp is net zo goed een bescherming voor de werkgever als de werknemer. De werkgever kan namelijk niet "gesued" worden als je en zo lang je Workers Comp krijgt.
laska
Amerikafan

Bericht door laska »

Joke,
Het vergrootglas opduikelen en eens over de kleine lettertjes gaan zou voor mij geen overbodige luxe zijn.

Wat ik zelf heb ervaren is dat veel mensen die op of om het werk gewond raken vrij vlot een advocaat inschakelen, workman's comp procedure in gang of niet. Ik weet niet wat ik zelf zou doen maar settlements en ergens uit proberen te halen wat er in zit is in mijn contreien toch een vrij gebruikelijke gang van zaken. Zeker als de verwondingen zijn opgelopen omdat een machine stuk is gegaan of niet naar behoren functioneerde.
Was that for us?
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Wij komen ook niet uit een omgeving waar dat gebruikelijk is.

Aan de andere kant is het gerechtshof hier vaak de enige manier om geld te krijgen, en is er een hele klasse van advokaten die niks anders doen dan zulke rechtzaken. Die mensen zullen allicht al snel zeggen dat je maar beter een rechtzaak kan beginnen.
Ook is het zo dat de workman's compensation een verzekering is die door de werkgever afgesloten is, en hoe minder claims hoe lager de premie. Het is dus vaak aan de werknemer om oorzaak te bewijzen. Zo'n claim kan ook afgewezen worden als het niet de schuld van de werkgever is.

Als de werknemer bv op weg naar het werk een ongeluk krijgt, dan zou in theorie Workman's Comp uitbetalen. Echter, als de werknemer op weg van het werk even bij de supermarkt stopt voor een halfje brood en een liter melk en dan bij het indraaien van de parkeerplaats van de supermarkt door een auto aangereden word, valt dat dan ook onder die verzekering? De werknemer is nog steeds op weg van het werk naar huis.

Het zijn vaak die randgevallen waar je als consument eigenlijk machteloos staat omdat je eenvoudig de kennis niet hebt en een advokaat wel.

Margaret
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer