Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Wat neem jij mee vanuit Amerika?

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
liliane
Amerikafan

Bericht door liliane »

Hee, als je maar niet gaat slapen als ik naast je zit hoor. Want dat is helemaal niet gezellig. Hahahaha, en ik kan waarschijnlijk ook wel wat hulp gebruiken met de jongens! :lol:
Wij hebben trouwens de vorige keer inderdaad een extra koffer mee terug genomen. Hebben toen zo'n trolly gekocht bij Walmart.
Ik ga met twee koffers heen, en veel tassen voor de handbagage (tja, een verzorgingstas voor Huub, een tas met speelgoed, en dan nog een tas met iets voor mezelf, al zal ik wel nergens aan toe komen).
Dan kan ik natuurlijk makkelijk op de terugweg nog een extra koffer mee terug nemen.
Nou ja, we zien wel hoe het loopt. En stickers e.d. wegen gelukkig ook niet zo veel!
Liliane
2004 Woodstock, Ontario en Scottsville, Virginia
2006 Crozet, Charlottesville, Virginia
2010 Woodstock, Ontario en Horn Lake, Mississippi
CaroLine
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door CaroLine »

Nou, die 1 dollar stores ga ik dus echt eens opzoeken. ik ben aan het scrapbooken geslagen toen ik 2 jaar geleden een topic hierover zag op deze site. Erg leuk om te doen!
En Anice, extra koffers nemen we ook mee!
Carola
Marby
Amerikafan

Re: Verkoudheid

Bericht door Marby »

nieuwenoord schreef: Ik heb de hele dag geslapen van dat spul, volledig knockout! Kan aan mijn diabetes liggen, maar ik vind het maar eng ...
Als je er niet aan gewend bent, en je neemt een Nyquil of iets aanverwants dan slaap je inderdaad urenlang. Als je dus iets koopt dat je overdags wilt nemen, kijk dan naar een 'non-drowsy' versie, als bv. DayQuil, of een vergelijkbaar wit merk.

Ik neem altijd borduurgaren voor mijn zus mee.

Margaret
enger003
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door enger003 »

IloveFlorida schreef: Nu wil ik (of ik stuur het alvast op naar huis) ook een bedset kopen (comforter, bedskirts etc). We gaan onze slaapkamer nog aanpakken en die sets zijn zoooooo mooi in de US!
Houd er wel rekening mee, dat de bedmaten in Amerika anders zijn als bij ons.
Je bed even opmeten, en een oprolcentimeter (desnoods zo'n Ikea ding) meenemen, zodat je kunt controleren of wat je koopt ook past.
Succes, Eric
kijk ook eens op mijn weblog:
http://engers.web-log.nl
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

enger003 schreef: Houd er wel rekening mee, dat de bedmaten in Amerika anders zijn als bij ons.
En ook niet vergeten dat opsturen wel $60-70 kan kosten. Maar dan heb je ook wel een heel mooie bedset.

Margaret
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

phillybilly schreef:VICS DAYQUIL !!!!!!!!!!!!!

Het enige dat bij mij helpt als ik weer eens ontzettend verkouden ben.
Over de hele wereld gelanceerd, maar in NL niet aan te komen.
In usa vindt je het overal, zelf in de Wal-Mart :lol:
Omdat wij vlakbij de Duitse grens wonen haal ik in Duitsland altijd Wick DayMed (verkoudheidscapsules voor overdag) en Wick MediNait een drankje voor de nacht. Het werkt supergoed en is in Nederland niet te krijgen.
Dit spul kon wel eens hetzelfde zijn als DayQuil.
Carola
wiepster
Amerika-expert

Bericht door wiepster »

Opsturen via het Postkantoor is ca. $ 35 voor ca 10 kilo, dan komt het wel ca 4 tot 6 weken na terugkomst aan...

Soms heb je geluk en gaat het per ongeluk toch met het vliegtuig.

King size is 180/200 bij 200 ongeveer
Queen is 160/180 bij 200
Twin is ca 140 bij 200

Misschien dat dit helpt, houd wel rekening met de slopen, de formaten zijn heel anders dan bij ons...Europees is rechthoekig/vierkant en de Amerikaanse langer en smaller.
Marby
Amerikafan

Bericht door Marby »

Als de inhoud van een pakket je aan het hart ligt, kun je beter the extra $$ besteden. In mijn ervaring (n=5) komen paketten die met 'standard mail' verzonden zijn ongeveer de helft van de tijd niet aan.

Ik stuur tegenwoordig altijd via First Class Priority.

Margaret
doreennicole
Amerika-expert

Re: Verkoudheid

Bericht door doreennicole »

nieuwenoord schreef:Ik heb een keer een verkoudheidsmiddeltje gekocht bij een tankstation in Palm Springs. Weet niet meer wat het was, maar ik was zo snotverkouden, dat ik alles wilde nemen.

Ik heb de hele dag geslapen van dat spul, volledig knockout! Kan aan mijn diabetes liggen, maar ik vind het maar eng ...

Groetjes,
Monique
je hebt vast iets genomen als NyQuil of Tylenol PM die bedoeld zijn om te slapen of een Benadryl of ets dergelijks. Het duurt even voordat je de medicijnen in Amerika doorhebt omdat er zoveel meer soorten zijn dan in NL die je OTC koopt (dus gewoon in de drugstore).

maar het zou idd ook een reactie met de diabetes geweest kunnen zijn. als je een conditie hebt zou je eigenlijk geen OTC's moeten nemen zonder dit besproken te hebben met iemand. en in de drugstores is er een echte farmacist die je het kan vragen (denk George uit Desp Housewives). voorzichtig!!!
SEEING IS BELIEVING
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Omdat wij vlakbij de Duitse grens wonen haal ik in Duitsland altijd Wick DayMed (verkoudheidscapsules voor overdag) en Wick MediNait een drankje voor de nacht. Het werkt supergoed en is in Nederland niet te krijgen.
Carola

* ik weet niet hoe je die tekst in een balkje moet zetten*

Carola,
Wáár koop jij dat spul in duitsland??? Ik wilhet heel graag hebben en ook ik woon vlakbij de duitste grnes. Het zou idd hetzelfde spul kunnen zijn...
BVD, Jolanda
IloveFlorida
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door IloveFlorida »

En ook niet vergeten dat opsturen wel $60-70 kan kosten. Maar dan heb je ook wel een heel mooie bedset.
Mmm.. ik ga dan denk ik proberen of m'n schoonmoeder het alvast mee naar NL wil nemen. Scheelt toch weer! Ik wil eigenlijjk ook heel graag gebruik maken van zo'n bedskirt, maar ik heb natuurlijk weer een ander soort bed. Nouja, maar eens kijken hoe ik dat ga aanpakken :roll:

Bedankt in ieder geval voor het meedenken allemaal, ook voor die maten!

King size is 180/200 bij 200 ongeveer
Queen is 160/180 bij 200
Twin is ca 140 bij 200
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

IloveFlorida schreef:Mmm.. ik ga dan denk ik proberen of m'n schoonmoeder het alvast mee naar NL wil nemen. Scheelt toch weer! Ik wil eigenlijjk ook heel graag gebruik maken van zo'n bedskirt, maar ik heb natuurlijk weer een ander soort bed. Nouja, maar eens kijken hoe ik dat ga aanpakken :roll:
Ik heb mijn bedsprei ook pas geleden gekocht in Amerika, via internet bij JC Penney's. De verzending kost inderdaad wat duiten, maar dan ben je er wel van verzekerd dat hij aankomt, hij wordt namelijk verzekerd verstuurd. In totaal heb ik voor de verzendkosten $89,50 betaald (incl. verzekering), de verzending duurde in totaal 2 weken, gerekend vanaf het moment dat ik het bericht kreeg dat de bestelling die dag was verzonden. Tussen het moment van bestelling en de bevestiging van verzending zat ook een week, maar dat had waarschijnlijk te maken met de jaarwisseling.

De totale bestelling bestond uit een kingsize comforter, 2 grote sierkussen (kingsize) en 2 hoezen voor die kussens, en 2 kleine sierkusseentjes. Ik gebruik de comforter dus als sprei, en ik heb daaronder gewoon mijn eigen dekbed met hoofdkussens liggen.

Mijn bedmaat is 1,80m breed en 2,10m lang, en de kingsize comforter pas er erg mooi op! Ik ben er erg blij mee! :lol: Ik zal binnenkort een foto plaatsen, dan kun je dat zelf beoordelen!

Groetjes
Jacqueline
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Even :offtopic: voor Jolanda. :wink:
phillybilly schreef:* ik weet niet hoe je die tekst in een balkje moet zetten*
Jolanda,

als je een stukje tekst wilt "quoten" kun je rechtsboven in het te quoten bericht klikken op "quote". Haal de overbodige tekst weg zodat enkel de tekst overblijft die je wilt quoten.

Het komt er dan als volgt uit te zien:
FCRMteB schreef:Omdat wij vlakbij de Duitse grens wonen haal ik in Duitsland altijd Wick DayMed (verkoudheidscapsules voor overdag) en Wick MediNait een drankje voor de nacht. Het werkt supergoed en is in Nederland niet te krijgen.
Carola
In het berichtenvenster waar je antwoord geeft ziet dat er als volgt uit:

Code: Selecteer alles

[quote="FCRMteB"]Omdat wij vlakbij de Duitse grens wonen haal ik in Duitsland altijd Wick DayMed (verkoudheidscapsules voor overdag) en Wick MediNait een drankje voor de nacht. Het werkt supergoed en is in Nederland niet te krijgen. 
Carola[/quote]
Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
phillybilly
Amerika-expert

Coyote schreef:
als je een stukje tekst wilt "quoten" kun je rechtsboven in het te quoten bericht klikken op "quote". Haal de overbodige tekst weg zodat enkel de tekst overblijft die je wilt quoten.
ff proberen hoor....
phillybilly
Amerika-expert

wow het lukt zo......sorry hoor :oops:

dank je wel !!!
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Graag gedaan!

Roland 8)
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
CaroLine
Amerika-expert

Bericht door CaroLine »

phillybilly schreef:Omdat wij vlakbij de Duitse grens wonen haal ik in Duitsland altijd Wick DayMed (verkoudheidscapsules voor overdag) en Wick MediNait een drankje voor de nacht. Het werkt supergoed en is in Nederland niet te krijgen.
Carola

* ik weet niet hoe je die tekst in een balkje moet zetten*

Carola,
Wáár koop jij dat spul in duitsland??? Ik wilhet heel graag hebben en ook ik woon vlakbij de duitste grnes. Het zou idd hetzelfde spul kunnen zijn...
BVD, Jolanda
In alle Duitse apotheken is het te koop zonder recept. In een drogisterij zul je het niet vinden.
groetjes, Carola
phillybilly
Amerika-expert

geweldig! Dank je wel Carola!!!!
Ik ga er meteen achteraan als er weer een verkoudheidje op komst is :)

Gr. Jolanda
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Jasmino schreef: De totale bestelling bestond uit een kingsize comforter, 2 grote sierkussen (kingsize) en 2 hoezen voor die kussens, en 2 kleine sierkusseentjes. Ik gebruik de comforter dus als sprei, en ik heb daaronder gewoon mijn eigen dekbed met hoofdkussens liggen.
Hoi Jacqueline,

Weet jij het verschil tussen een "duvet" en een "comforter"? Ik zoek een dekbedhoes, zoals wij die hier kennen. Welke zou ik dan moeten hebben?

Monique
boeffie
Amerikakenner

Bericht door boeffie »

Wat ik trouwens ook altijd in grote getale mee neem vanuit de VS, is Airborne, middel tegen verkoudheid:

Afbeelding

(Inmiddels voorzie ik zowel het kantoor waar ik werk, als onze familie in NL van Airborne... mag het zelfs declareren bij de baas 8) )
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer