Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis dirkD: Route Zuidwest USA

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
dirkD
Amerika-ontdekker

Reis dirkD: Route Zuidwest USA

Bericht door dirkD »

Hallo iedereen,

Ik en mijn vrouw plannen een rondreis in Zuidwest-USA volgend jaar, naar grote waarschijnlijkheid in april.
Hieronder onze eerste draft van onze route.
Hoewel we reeds door sommigen aangeraden zijn om geen volledige cirkel te maken (maar bv te starten aan kust en eindigen in Phoenix), zullen we waarschijnlijk toch voor de cirkel gaan, gezien we toch van alles wat willen proeven.. dat betekent dat wel dat we natuurlijk bij sommige zaken iets minder lang kunnen stilstaan...

Alle feedback is welkom :-)

1 Aankomst LA
2 Los Angeles
3 LA - San Diego
4 San Diego - Laughlin of Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Monument Valley --|
8 Monument Valley ---------------------|
9 Monument Valley - Page -------------|--> Op een van deze plaatsen een volle dag verblijven,
10 Page - Bryce -------------------------| voorlopig ingepland op Monument Valley,
11 Bryce - Zion -------------------------| maar misschien is Page of Zion leuker?
12 zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Three Rivers of Oakhurst
16 TR of Oakhurst -Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite - San Francisco
19 SF
20 SF |-> mogelijk wordt deze dag geknipt
21 SF - Morro Bay
22 Morro Bay - Santa Barbara of Santa Monica
23 Santa Barbara of Santa Monica- LA + terugvlucht (in de namiddag)

Alvast bedankt!

Groetjes,

Dirk
Afbeelding
jolanxyz
Amerika-expert

Re: Route Zuidwest USA

Bericht door jolanxyz »

Wat wil je in San Diego doen? Ik vind het zonde van de omweg (en tijd) als je er maar een halve dag en nacht bent.
Grand Canyon kan daarentegen wel met 1 overnachting. Een middag en de volgende ochtend is voldoende voor het bekijken van de highlights.
Twee nachten in Monument Valley is echt te veel van het goede. Die tijd kun je beter in Page of Zion besteden.
In April zal er nog veel gesloten zijn in Yosemite, hou hier rekening mee.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Toch zou ik starten in Phoenix, en eindigen in LA.

San Diego zou ik overslaan, en bewaren tot een volgende keer, als je wat langer daar kunt blijven.
Monument Valley is leuk voor een paar uur, zeker niet voor twee dagen, besteed die dag liever in Page.
Verder zou ik een dag langer over de kustroute doen, erg mooi en veel te zien.
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Ik zou met dit programma ook eerder in Phoenix starten en San diego overslaan. In plaats van San Diego zou ik via Sedona naar de GC gaan. Maar goed, je kiest bewust voor die cirkel. Hebben wij de eerste keer ook gedaan hoor. Maar de tweede keer niet en dat was leuker :)
Verder zou ik er een nacht GC uithalen, idem voor monument valley. Daarentegen een nacht Zion er bij. Die andere nacht zou ik bij Page zetten.
Three rivers of oakhurst ken ik niet. Kom je dan wel over de Tioga pas. Zonde van die te missen, maar ik zie juist dat jullie in april gaan, dus dat zal de reden zijn :) GC, Bryce en Yosemite kunnen dan nog erg koud zijn !

De kustroute hebben wij ook zo gedaan en voor ons was dat genoeg.
Groetjes,
Carine
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Re: Reis dirkD: Route Zuidwest USA

Bericht door vtveen »

Monument Valley hoef je echt geen extra hele dag te verblijven; met een rondje over de scenic drive en evt zonsondergang heb je het wel gehad.
Waar je die extra dagen toevoegt hangt veel af van wat je van plan bent te doen. Zo is Zion mooi om te wandelen, maar wij verbleven er één hele middag en hebben daar gefietst. Voor ons was dat bijvoorbeeld genoeg. Wij hebben daarentegen genoten van een hele dag in Bryce NP.

Persoonlijk zou ik de laatste nacht 'zo dicht mogelijk' bij LAX overnachten; je weet immers maar nooit wat er zo'n laatste dag nog kan gebeuren met je auto.

Jaap
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Na nog wat verder de zaken te hebben laten inzinken en de feedback van verschillende kanten te hebben geëvalueerd, komen we op de volgende 2e versie (iteratieve oefening he :))

1 Aankomst LA (hotel: Beverly Garlands)
2 Los Angeles
3 LA - Joshua Tree NP
4 Joshua Tree NP - Laughlin of Kingman
5 Kingman - Grand Canyon
6 Grand Canyon
7 Grand Canyon - Monument Valley
8 Monument Valley - Page
9 Page - Bryce
10 Bryce - Zion
11 Zion
12 zion - Las Vegas
13 Las Vegas
14 Las Vegas - Death Valley
15 Death Valley - Three Rivers of Oakhurst
16 TR of Oakhurst -Yosemite
17 Yosemite
18 Yosemite - San Francisco
19 SF
20 SF
21 SF - Morro Bay
22 Morro Bay - Santa Monica
23 Santa Monica-> LAX + terugvlucht (in de namiddag)

Nog een paar twijfelpunten waar we zelf de knoop nog moeten doorhakken:
- effectief een overnachting bij Joshua Tree NP (29 Palms of zo), of ineens door naar Needles, Laughlin of Kingman?
- effectief een dagje blijven in de GC? we zouden ergens toch eens een stop van een dag willen maken om de reis wat te breken, en hiervoor dachten we aan de GC. Gezien we graag wandelen kunnen we ons hier wel bezighouden?

Als we op een van die 2 plaatsen een nachtje knippen, kunnen we een dagje langer bij Sequoia of Yosemite blijven hangen..
Langs de andere kant wilden we onze reis rustig starten, en niet onmiddelijk lange afstanden afleggen..
Merk op dat we ook van de Route 66 willen genieten, vandaar dat we toch wat tijd willen voorzien voor de route van JT NP naar GC..

choices choices :think:

Er nog eens een nachtje over slapen :wink:
Afbeelding
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Ik wil geen spelbreker zijn maar Route66 vond ik een tegenvaller als je je er sterk op verheugd.
Verder heb je prachtige plaatsen waar je komt.

Persoonlijk zou ik de break in Page doen en niet in GC. 's Avonds de zonsondergang bekijken in GC.
De dag erna smorgen een wandeling kiezen in de GC en dan langs alle viewpoints met de auto richting Page.
Daar kom je dan in de avond aan en dan de dag erna in Page naar de slot Canyons en Horseshoebend.
De dag daarna verder door naar Monument Valley en vanuit daar weer terug naar Bryce.
MichelH
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door MichelH »

dirkD schreef:)
Nog een paar twijfelpunten waar we zelf de knoop nog moeten doorhakken:
- effectief een overnachting bij Joshua Tree NP (29 Palms of zo), of ineens door naar Needles, Laughlin of Kingman?
- effectief een dagje blijven in de GC? we zouden ergens toch eens een stop van een dag willen maken om de reis wat te breken, en hiervoor dachten we aan de GC. Gezien we graag wandelen kunnen we ons hier wel bezighouden?

Als we op een van die 2 plaatsen een nachtje knippen, kunnen we een dagje langer bij Sequoia of Yosemite blijven hangen..
Langs de andere kant wilden we onze reis rustig starten, en niet onmiddelijk lange afstanden afleggen..
Merk op dat we ook van de Route 66 willen genieten, vandaar dat we toch wat tijd willen voorzien voor de route van JT NP naar GC..
Toch zou ik op dag 3 meteen van LA naar Kingman rijden en onderweg Joshua Tree NP bezoeken. In het begin van de reis ben je nog redelijk vroeg wakker wat ideaal is om toch gelijk wat meer kilometers te vreten. Tussen Kingman en Grand Canyon kun je dan een deel van route 66 rijden, maar wat ik links en rechts zo hoor is het een beetje overrated, veel vergane glorie. (Wat overigens voor anderen juist weer de reden is om deze route te nemen..)
Grand Canyon zou ik inderdaad doen zoals Giant het aangeeft, tenzij je helemaal naar beneden naar Indian Gardens wil gaan wandelen. In principe heb je aan 1 overnachting in de Grand Canyon genoeg om een goede indruk te krijgen, zeker als je ook nog een helicoptervlucht boven de Canyon wil maken.
De rustdag zou ik persoonlijk dan bewaren voor bv. een extra dag Las Vegas. Lekker midden in je reis een paar dagen shoppen, zwemmen en genieten van deze knotsgekke stad. Ook hier telt wel weer: You love it or you hate it, dus moeilijk in te schatten wat jullie ervan vinden.
Daarnaast nog wel even goed kijken naar dag 15/16: Je hebt zo niet goed te tijd om Sequoia en Kings NP te bezichtigen dus wellicht is een dag extra daar geen overbodige luxe.
Ik zou er ook niet voor kiezen om tijdens de laatste dag als je vlucht vertrekt nog ver te rijden. Je weet nooit of er onderweg file is of dat er nog iets onverwachts gebeurt. Om dit te bewerkstelligen is het wellicht een optie om toch Monument Valley te laten vallen. Inderdaad: keuzes, keuzes, keuzes...
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Bedankt voor alle reacties! :thumbup:
We hebben de reacties wat laten inzinken, en hebben nog wat zitten sleutelen aan onze route.. :)

Volgende versie is:
1 Aankomst LA (hotel: Beverly Garlands)
2 LA
3 LA -> Needles of Kingman (tussenstop JTNP)
4 Needles of Kingman - GC
5 GC (voorlopig houden we dit toch, we denken de avond ervoor pas relatief laat bij GC aan te komen, dus misschien is zo'n dag hier toch niet slecht, zeker daar we graag wandelen)
6 GC - Monument Valley
7 Monument Valley - Bryce
8 Bryce - Zion
9 Zion
10 Zion - Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas - DV
13 DV - Three Rivers (Sequoia/Kings Canyon)
14 Sequoia/Kings Canyon (slapen in Oakhurst?)
15 Oakhurst -Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite - San Francisco
18 SF
19 SF
20 SF - Morro Bay
21 Morro Bay - Santa Monica
22 Santa Monica-> LAX + terugvlucht (in de namiddag)

Eigenlijk hadden we nog een dag langer voorzien, dus kan je stellen dat ik er nog een dagje bij kan inpassen, maar dat moeten we nog kiezen:
- toch een stop in Page maken
- of in Las Vegas langer blijven
- of een dag langer over de kustroute
- of een dag langer LA
- of ...

Verder: is twee volle dagen SF te veel? Of goed te vullen?

Groetjes,

Dirk
Afbeelding
vtveen
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door vtveen »

Persoonlijk: een stop in Page doen.
Foto's Arizona/Utah: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set" onclick="window.open(this.href);return false; ... 054762958/
Foto's Californië: http://www.flickr.com/photos/vtveen/set ... 964833115/" onclick="window.open(this.href);return false;
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Ik zou ook zeggen een extra stop in Page, en daar bijv. Antelope Canyon bezoeken.
2 dagen San Francisco is geen straf; dat vul je daar makkelijk in. Mocht je overigens Alcatraz willen bezoeken, zou ik je aanraden dit van te voren te boeken (ferry zit altijd helemaal vol geboekt; doorgaans lukt een spontane oversteek niet.).
Dag 14 overnachting Oakhurst? Ja, prima planning.
Veel plezier!
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
Giant
Amerikafan

Bericht door Giant »

Page, maar dat had ik 2 berichtjes hiervoor ook al gepost :D

Lastig hè kiezen :P
MJM
Amerika-ontdekker

Bericht door MJM »

Hoi,

2 dagen San Francisco is heel leuk, genoeg te doen en te zien.
En ik zou ook gaan voor een overnachting in Page: wij zijn nog steeds onder de indruk van Antelope Canyon (upper canyon hebben wij gezien). Echt, zo ontzettend prachtig. En ook de horseshoebend ligt vlakbij Page, ook heel indrukwekkend vonden wij.

En aan de andere kant: een dag extra in Yosemite is ook niet verkeerd. Wij hebben daar 2 volle dagen doorgebracht (met kleine kinderen weliswaar, dus je tempo ligt dan wat lager dan zonder kinderen, maar toch), en zouden daar best nóg een dag zoet hebben kunnen zijn.
Wij hebben 2 nachten doorgebracht in Grand Canyon, maar dat was puur en alleen omdat onze jongste nog een middagdut nodig had. Zonder kinderen hadden we er zonder meer 1 nacht doorgebracht: zonsondergang bekijken, en de volgende dag langs de rim gewandeld. Wij zijn niet afgedaald tot onderin de canyon (wordt overigens ook afgeraden om in 1 dag naar beneden en weer naar boven te gaan). De desert view drive met vele uitkijkpunten vonden wij mooier dan 'het toeristische stuk bij de village. En het brengt je al een mooi stuk op weg naar Page.

Als jullie van wandelen houden, kunnen jullie je hart ophalen in Zion. Een prachtig park met talloze wandelmogelijkheden. Maar ook in Bryce kun je, behalve alle uitzichtpunten afrijden, mooie wandelingen tussen de 'steenpilaren' maken. Vonden wij ook één van de hoogtepunten in onze vakantie. Persoonlijk zou ik - als het je gaat om wandelingen - één overnachting in/bij de GC inruilen voor bijv. een nacht doorbrengen in Bryce of een extra nacht in Zion.

Maar: t is en blijft lastig, al die keuzes...

Succes met kiezen!
t wordt hoe dan ook een prachtige reis, denk ik. En alleen al de voorpret die je hebt bij het bedenken van je route... Ik vond het heerlijk!
Reisverslag van onze reis door Zuidwest USA, juni 2010 van San Francisco naar Salt Lake City: http://mamarije.blogspot.com/p/blog.html" onclick="window.open(this.href);return false;
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Die extra dag gaat voorlopig nog tussen Page, of gewoon op het laatste deel van de reis (de kustroute) wat meer ruimte voorzien om onverwachte zaken op te vangen..
Bedankt voor alle tips!! :thumbup:

Ondertussen belangrijk nieuws (voor ons dan toch :wink: ) , de tickets zijn net geboekt!! :)
Op 09/04/2011 vliegen we van AMS naar LA!
Woohoo!! :P
Afbeelding
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Ondertussen hebben we ook een weblog aangemaakt om onze voorbereidingen en reis te delen met de wereld (en natuurlijk altijd leuk voor onszelf als dagboek) :)

http://zuidwest-usa.blogspot.com/
Afbeelding
Lilo
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 54

Bericht door Lilo »

MJM schreef: Wij zijn niet afgedaald tot onderin de canyon (wordt overigens ook afgeraden om in 1 dag naar beneden en weer naar boven te gaan).
1 van de mooiste wandelingen in de GC is het bright angel trail tot aan Indian gardens of Plateau point en terug. Dit is zo'n 9.2mile tot indian gardens en 12.2 mile tot plateau point. Inspannende wandelingen maar met spectaculaire vergezichten! Er is geen probleem om tot hier te gaan, mits een goede conditie natuurlijk. Er wordt afgeraden (tss. mei en sept.) om via bright angel trail naar het water en terug te gaan in 1 dag. Indian gardens is een populair wandelpad.

Nog veel voorbereidingsplezier,
Lilo
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
dirkD
Amerika-ontdekker

Bericht door dirkD »

Geslacht: Man

Bekijk profiel E-mail Persoonlijk bericht (Online)
Hoi iedereen,

Even terug van weggeweest, op vakantie geweest, en ondertussen ook nog eens gestart met verbouwingen..
Lekker druk maw :)

De "finale" route is ondertussen als volgt geworden:
1 Amsterdam – Los Angeles
2 Los Angeles - Palm Springs
3 Palm Springs - Laughlin
4 Laughlin - Grand Canyon
5 Grand Canyon
6 Grand Canyon – Monument Valley
7 Monument Valley – Bryce Canyon
8 Bryce Canyon – Zion National Park
9 Zion National Park
10 Zion National Park – Las Vegas
11 Las Vegas
12 Las Vegas – Death Valley
13 Death Valley – Three Rivers (Sequoia/Kings Canyon)
14 Three Rivers - Oakhurst
15 Oakhurst - Yosemite
16 Yosemite
17 Yosemite – San Francisco
18 San Francisco
19 San Francisco – Santa Cruz
20 Santa Cruz – Santa Barbara
21 Santa Barbara – Santa Monica
22 Santa Monica / Los Angeles
23 Los Angeles - Amsterdam

Het enige waar we nog aan twijfelen is Las Vegas..
We denken eraan een nachtje langer in Vegas te blijven, en een dag minder over de kustroute te doen (of Oakhurst er tussen uit laten en ineens door naar Yosemite)..
Het valt zo midden in onze reis, dan kunnen we een extra dagje rusten/shoppen/gokken/.. :-)
Een goed idee?

Groetjes,
Afbeelding
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

LV is natuurlijk een kwestie van smaak. Als je denkt dat het jullie gaat bevallen dan is een extra nacht daar zeker aan te raden!
(ik persoonlijk kom er graag maar vindt het er heel vermoeiend en niet ontspannend dus zelf zou ik dat niet doen ;-) )
Er is alleszins veel te bekijken.

En ik denk dat veel mensen hier gaan zeggen dat je toch echt beter in Page zou ovenachten. Zo heb je ook meer tijd voor Bryce, dat is zo mooi!
johan1973
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door johan1973 »

Op zich een prima en haalbare route.
Wat ik zou veranderen:
Omdat het om april gaat (en niet hoogzomer) zou ik altijd wel via Joshua Tree gaan.
Twentynine Palms i.p.v. Palm Springs omdat je dan dichter bij Joshua Tree zit
Kingman i.p.v. Laughlin
Een nacht minder Grand Canyon
Een nacht in Page tussen MV en Bryce
Eventueel een nacht minder Zion (tenzij je veel wil wandelen)
Three River en Oakhurst zo laten.
Misschien een extra nacht SF
Monterey i.p.v. Santa Cruz
Een dag minder kust

Johan
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer