Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Karin(ita): Rondje Seattle * aangepaste route *

Als het niet in de andere reisforums past of interregionaal is, hoort het hier, incl. reizen die deels door Canada gaan.
Jasmino
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Re: Reis Karin(ita): Rondje Seattle * aangepaste route *

Bericht door Jasmino »

Wat een leuke reis, Karin! En wat een lekker lange periode zeg. Ik wilde je al tips geven voor de Palouse Hills, maar zie nu dat jullie de route toch nog hebben aangepast. Wij waren er in 2008 en vonden het wel de moeite waard. Jullie zijn wel echt Noord-West fans geworden, he? Volgens mij gaan jullie daar nu al heel wat jaren achter elkaar naartoe.....Ik vind het ook een prachtig gebied, dus ik begrijp het wel.

Wat balen overigens van je diabetes, ik kan me voorstellen dat het niet fijn is. Veel sterkte en succes ermee!
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Karinita schreef:Erg vervelend, want ik wilde kenmindeusa2010 als adres en dat is nu dus bezet, maar ik kan er niets mee :cry:
Karin
Karin ik lees nu pas je "probleem" met het aanmaken van de weblog. Als jij de nieuwe weblog niet hebt kunnen bevestigen dan heb je best kans dat de naam binnenkort weer "vrij" is omdat het niet bevestigd is. Aangezien het nog heel even duurt voordat jullie gaan zou je misschien even kunnen wachten?

Het zou erg jammer zijn als het adres wat je wilde gebruiken nu niet meer door jou gebruikt kan worden :(

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Jasmino schreef:Wat een leuke reis, Karin! En wat een lekker lange periode zeg. Ik wilde je al tips geven voor de Palouse Hills, maar zie nu dat jullie de route toch nog hebben aangepast. Wij waren er in 2008 en vonden het wel de moeite waard. Jullie zijn wel echt Noord-West fans geworden, he? Volgens mij gaan jullie daar nu al heel wat jaren achter elkaar naartoe.....Ik vind het ook een prachtig gebied, dus ik begrijp het wel.
Wij vinden het noordwesten allebei heel erg mooi. Het zuidwesten natuurlijk ook en het liefst heb ik een combi. Dat is dit jaar wat minder dan voorgaande jaren nu we wat meer langs de kust blijven. Ik ben ook heel benieuwd naar het binnenland van Oregon. Dat is nog helemaal nieuw voor ons.
Volgens mij heb ik wel eens hele mooie foto's van jou gezien van de Palouse Hills. Dat moeten we dan maar voor een volgende reis bewaren :D

@ Sonja: Ik heb al een paar keer geprobeerd of het adres misschien weer vrij gegeven is, maar tot nu toe helaas nog niet. Het zou niet leuk zijn om een heel ander adres te moeten kiezen en bij Blogger wil ik al helemaal niet. Misschien eens een mailtje naar weblog sturen. Ik baal er wel van.

Groetjes,
Karin
jaha
Amerikafan

Bericht door jaha »

Komt je mail niet in het spam filter aan Karin? of heb je dat niet bij G-mail?
Katrien
Amerika-newbie

Bericht door Katrien »

Hoi Karin(ita),

Ik weet niet of je intussen al wat meer informatie hebt gekregen ivm je diabetes en rondreizen, maar if so, dan vergeet je maar wat ik hier neerpen, hé :wink: . Ik heb zelf al ongeveer mijn hele leven diabetes, en heb dus wel wat ervaring met reizen en db. Toch is dit nog iets helemaal anders dan 'zomaar eventjes' twee weken ergens op hotel in Europa ofzo. Je hebt daar toch veel minder toegang tot je materiaal, dus je moet echt overal op voorbereid zijn.

Dus:
- je neemt best minstens het dubbele aan materiaal mee van wat je verwacht nodig te hebben
- indien mogelijk, verdeel je het best over jouw bagage en die van je partner, voor het geval jullie een koffer kwijtraken
- de insuline en je testmateriaal moet absoluut in je handbagage, in het bagageruim kan het bevriezen en dan verliest het zijn werking
- je kunt je best friotasjes aanschaffen - die hoef je enkel in het water te leggen en dan blijft je insuline minimaal 48 uur koel. In de koelbox loop je het risico dat het te dicht bij de koelelementen ligt, en dan kan het bevriezen. En zoals gezegd, dan is de werking van de insuline nog nihil.
- niet alleen warmte is een risico, maar ook koude. Moesten jullie toch op grote hoogte of in erg koude gebieden komen, dan hou je de insuline het best op je lichaam, onder je kleren.
- vergeet geen document te vragen aan je arts waarop staat dat je al die medische troep nodig hebt - anders zou je heel wat problemen kunnen krijgen aan de douane
- voorzie een lijstje met contactgegevens hier, zodat je in geval van nood altijd weet wie je waar kunt bereiken
- bespreek ook met je diabetesteam wat te doen in geval van nood. Waar kan je daar aan insuline komen in geval van nood, heet dat spul daar hetzelfde, is dat in dezelfde doseringen (flacons van 100/300?), ... .

En voor de rest moet je op reis gewoon honderdduizend keer vaker testen dan thuis. Je hebt een heel ander patroon, je eet waarschijnlijk anders, misschien ben je meer ontspannen, ... Dat heeft allemaal grote invloed op je suikers. En aangezien meten weten is, is dat echt de enige manier o er goed op in te spelen.

Maar verder moet je uiteraard gewoon superhard genieten! Diabetes is lastig, en het maakt dat je je beter moet voorbereiden, maar verder kan je gewoon doen wat elk ander op reis zou doen! Geniet er dus héél hard van!! 8)
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Katrien, ik lees dit nu pas. Super bedankt voor al je tips :thumbup:
Sommige dingen wist ik inmiddels, maar andere weer niet. Zo'n frio tasje wilde ik inderdaad aan gaan schaffen. Volgende maand ga ik een weekje naar Spanje, dus dat is meteen een goede gelegenheid om eens te kijken hoe het gaat.
Nogmaals bedankt :)
Karinita
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Karinita »

Even mijn eigen topic omhoog halen ;) Maandag is het dan eindelijk zover en vertrekken we naar Reykjavik om op vrijdag dan door te vliegen naar Seattle. Morgen rijden we al naar Schiphol waar we overnachten in het A4-hotel van Van der Valk.
We hebben er heel veel zin in en zijn ook erg benieuwd naar IJsland! De weersvoorspellingen voor de komende dagen in Reykjavik zijn in ieder geval best goed. Een zonnetje en zo'n 16-18 graden.

Ook dit jaar gaan we weer een liveverslag bijhouden: kenmindeusa2010.web-log.nl.

Karin
Harry
Amerika-expert
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Bericht door Harry »

Karin en Marlous hele fijne vakantie.

Afbeelding
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 25
Contacteer:

Bericht door Kokopelli »

De reis ziet er weer fantastisch uit! Heel veel plezier en ik ga jullie zeker volgen :thumbup:
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
jerbia
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door jerbia »

Héél veel plezier Karin en Marlous! Wat zou ik graag in jullie koffertje meewillen ;)
Groetjes Bianca

USA: 1995, 1997, 1999, 2001, 2006, 2007, 2008, 2009, 2011, 2012, 2014, 2018, 2020
pyca
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door pyca »

Marlous en Karin,

Een heel fijne vakantie gewenst, a.s. maandag Schiphol ga we niet redden, ik "zie" jullie wel op jullie of ons weblog. Genietse!
paula58
Amerika-expert

Bericht door paula58 »

Karin en Marlous, heel veel plezier en we kijken al uit naar het verslag.
Henriëtte
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Henriëtte »

Ik ben heel erg benieuwd hoe IJsland jullie zal bevallen. Jullie reisverslag gaat zometeen bij mijn favorieten, ik ga jullie elke dag volgen hoor. Veel plezier!
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
EvdB
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 21
Contacteer:

Bericht door EvdB »

alvast een goede reis en veel plezier !
Net als Annie word ik ook dit jaar weer een vaste lezer. :P
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Hele goede reis allebei. Het log staat al bij de favorieten.
ben erg benieuwd naar Ijsland, vanmiddag een reisgids Ijsland zitten lezen bij M'n vriendin. Die gaat eind augustus, haar zoon loopt stage in Reykjavik.
Ontzetttend mooie plaatjes met ruige natuur en ook arches bv, naast alle geisers, watervallen en zo meer.

Nogmaals heel veel plezier daarginder en goede vlucht! :D
hekkie
Amerika-expert
Partner van: Jhek
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door hekkie »

Karin en Marlous een hele mooie en fijne vakantie gewenst. Ik verheug me er nu al op jullie weer live te kunnen volgen.

Heel veel plezier en geniet ervan!

Gr. Marjan
Gr. Marjan

20 USA-reizen:
Mickey99
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 28

Bericht door Mickey99 »

Karin en Marlous ook ik wens jullie een goede reis en een hele fijne vakantie!
Ik kijk nu al uit naar jullie verslag :D

Groetjes,
Sonja
Florida1995/1996/1997/1998/1999/2000/2002/2003/2004/2006/2007/2008/2011/2012/2013/2014/2015
New York2006/2007/2009/2015 Zuidwesten:2008/2009/2010/2013 Noordoosten2009
Midwesten2010 Zuidoosten2011 Noordwesten2013 Alaska2014 Canada2013/2014

Afbeelding
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Hele mooie reis gewenst, veel sterkte ook :wink: ! Hoop op een goeie vlucht (maandag vliegt onze dochter, met schoonzoon en twee kids met Martinair naar ons toe in Orlando; doe ze nog maar de groeten van mij :mrgreen: ) !

Ik ga jullie proberen zoveel mogelijk te volgen :thumbup: !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Heel veel plezier en een goede reis!!!!!
Jasmino
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Jasmino »

Heel veel plezier gewenst, en een goede reis! Ik ga proberen om jullie te volgen.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill

Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer