Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Vragen over notebook kopen in de VS en internetten.
Vragen over notebook kopen in de VS en internetten.
Heb met het volgende geen ervaring. Ik wil op mijn hotelkamer (NY, South West) internetten (wifi inbegrepen of betalend), maar ik heb nog geen notebook - die wil ik kopen.
Als ik me zo'n Asus, HP of whatever aanschaf, kan ik daarmee zomaar internetten in de States? Kan ik dat als ik die notebook koop in de States? Gebeurt het internetten via mijn 'gewone' internetprovider thuis (in dit geval Scarlet)?
Als ik me zo'n Asus, HP of whatever aanschaf, kan ik daarmee zomaar internetten in de States? Kan ik dat als ik die notebook koop in de States? Gebeurt het internetten via mijn 'gewone' internetprovider thuis (in dit geval Scarlet)?
-
EvdB
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 21
- Contacteer:
Re: Vragen over notebook kopen in de VS en internetten.
Met een notebook in de VS kopen heb ik geen ervaring.
Internetten doen wij in de VS alleen via WIFI, en als we dat lang niet hebben, gaan we een keer de bieb in. Voor internet krijg je bij lobby van het hotel een code als het beveiligd WIFI is. De huidige notebooks hebben allemaal een voorbereiding voor WIFI, je kunt dan ook meteen het net op. (op onze MAC hoef ik niets te doen, op de windows het knopje wifi aanklikken)
hier op het forum vind je veel info over internetten in de VS
Internetten doen wij in de VS alleen via WIFI, en als we dat lang niet hebben, gaan we een keer de bieb in. Voor internet krijg je bij lobby van het hotel een code als het beveiligd WIFI is. De huidige notebooks hebben allemaal een voorbereiding voor WIFI, je kunt dan ook meteen het net op. (op onze MAC hoef ik niets te doen, op de windows het knopje wifi aanklikken)
hier op het forum vind je veel info over internetten in de VS
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Internetten doe je via de provider van het hotel of de plek, waar je op het internet gaat. En ja, met een notebook, mits die een wi-fi adapter heeft, wat ze tegenwoordig allemaal hebben, kun je dus internetten, waar het wordt aangeboden. Bedoel je met een Notebook een gewone laptop of een mini-laptop? Die laatste kun je vooral heel voordelig krijgen, onder de $500.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
- Annie
- Amerika-expert
- Partner van: Rob
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Waarom niet in Nederland kopen, dan heb je ook garantie.
Zelf vind ik het verschil niet zo heel groot dollars of euros. in Amerika komt er dan ook de tax nog eens bij.
Ik heb een mini laptop gekocht bij de Mediamarkt voor net 300 euro.
Zelf vind ik het verschil niet zo heel groot dollars of euros. in Amerika komt er dan ook de tax nog eens bij.
Ik heb een mini laptop gekocht bij de Mediamarkt voor net 300 euro.
- Bushmaster
- Amerika-expert
laptops zijn in de US in verhouding duurder dan hier in NL,
indien hotel geen Wifi aanbied, kan je altijd uitwijken naar de Starbucks (gratis wifi)
viewtopic.php?f=3&t=28675&hilit=starbucks
indien hotel geen Wifi aanbied, kan je altijd uitwijken naar de Starbucks (gratis wifi)
viewtopic.php?f=3&t=28675&hilit=starbucks
- Color01
- Amerika-expert
ik dacht dat die juist hier goedkoper waren .Bushmaster schreef:laptops zijn in de US in verhouding duurder dan hier in NL,
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Het prijsverschil is minimaal volgens mij op het moment en als je invoerrechten moet betalen ben je duurder uit in veel gevallen dus ik zou zelf de gok niet nemen en lekker in NL iets kopen.
Dan heb je alles goed draaiend als je vertrekt en weet je zeker dat je geen verrassingen hebt van dingen die niet werken.
Dan heb je alles goed draaiend als je vertrekt en weet je zeker dat je geen verrassingen hebt van dingen die niet werken.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
- Bandido
- Amerika-expert
Volgens mij is het juist andersom, maar het verschil is niet heel groot. Tenzij de dollar weer meer zakt, dan kan het het waard zijn. Maar persoonlijk zou ik het niet doen, als er iets aan mankeert is het handiger als je dichtbij huis een oplossing kunt vinden.Bushmaster schreef:laptops zijn in de US in verhouding duurder dan hier in NL,
"Keep Georgia On Your Mind"
- Bushmaster
- Amerika-expert
nee desktops scheel wel wat in prijs,
maar vergelijkbare lapops zijn duurder in de US
maar vergelijkbare lapops zijn duurder in de US
minilaptops kosten in Nederland echt geen $500,00Bedoel je met een Notebook een gewone laptop of een mini-laptop? Die laatste kun je vooral heel voordelig krijgen, onder de $500.
Ik heb al diverse note/netbooks gekocht in Amerika en mijn keuze (goedkoop) was in Amerika veel voordeliger.
Mijn netbook bij de Walmart voor $229,00+tax, een notebook voor $329,00.
Bij mijn laatste reis (juni jl) zag ik er nog één voor $ 299,00+tax bij Best Buy
http://www.bestbuy.com/site/Laptop-Comp ... 8500050001
Mijn netbook bij de Walmart voor $229,00+tax, een notebook voor $329,00.
Bij mijn laatste reis (juni jl) zag ik er nog één voor $ 299,00+tax bij Best Buy
http://www.bestbuy.com/site/Laptop-Comp ... 8500050001
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
- Bushmaster
- Amerika-expert
Ik doelde meer op hoe een toerist een laptop zou gaan kopen,
- ren in Nederland de Mediamarkt in
- ren in de US bij Fry's naar binnen.
Gemiddeld zijn de laptops in de US dan duurder (appel-appel vergelijk)
De genoemde HP laptop (bestbuy) kost inderdaad "niets" maar is ook "niets"
http://www.notebookcheck.nl/HP-Compaq-P ... 806.0.html
- ren in Nederland de Mediamarkt in
- ren in de US bij Fry's naar binnen.
Gemiddeld zijn de laptops in de US dan duurder (appel-appel vergelijk)
De genoemde HP laptop (bestbuy) kost inderdaad "niets" maar is ook "niets"
http://www.notebookcheck.nl/HP-Compaq-P ... 806.0.html
Fry's is geen logische keuze voor iemand in New York
Genoemde laptop doet alles wat de TS wil.
Genoemde laptop doet alles wat de TS wil.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Viel mij in de States op (reis juni 2010) dat elektronica daar duurder is dan in Nederland (computers/Ipods/camera's/lenzen).
- Color01
- Amerika-expert
Petcob schreef:Viel mij in de States op (reis juni 2010) dat elektronica daar duurder is dan in Nederland (computers/Ipods/camera's/lenzen).
beetje vreemd ..om dat heel veel mensen dat spul juist hier in de VS kopen
-
Katja
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Het ligt natuurlijk voor een groot gedeelte aan de euro/dollar koers. Ik heb vorig jaar mijn camera in Amerika gekocht en dat scheelde best wel iets maar toen was de dollar ook op een toppunt. In juni 2010 stond die natuurlijk vrij laag dus dan kom je op hele andere voordelen uit of zelfs geen voordeel.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Chi Sin X
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Dat gebeurt voornamelijk door mensen die de Nederlandse prijzen niet kennen.Color01 schreef:Petcob schreef:Viel mij in de States op (reis juni 2010) dat elektronica daar duurder is dan in Nederland (computers/Ipods/camera's/lenzen).
Ik kom regelmatig bij Tigerdirect (is nu zelfde als Compusa en zelfde als Circuitcity) in Illinois en let dan veelal op minilaptops en netbooks. Ze zijn als ik langskom altijd goedkoper dan in NL.
Mijn netbook die ik een jaar geleden kocht kostte in NL 350Euro en ik betaalde 300$. Uiteraard was het een stuk beter toen de Euro nog 1,4$ waard was, maar deze zaken zijn in de USA nog steeds goedkoper. Wel de aanbiedingen goed in de gaten houden, net als je dat in NL zou doen.
Mijn netbook die ik een jaar geleden kocht kostte in NL 350Euro en ik betaalde 300$. Uiteraard was het een stuk beter toen de Euro nog 1,4$ waard was, maar deze zaken zijn in de USA nog steeds goedkoper. Wel de aanbiedingen goed in de gaten houden, net als je dat in NL zou doen.
- yvonne van den berg
- Amerika-ontdekker
Een Mac book kost hier 999 euro in Amerika 999 dol = 769.16 euro ( Verschil 230 euro)En als je die koopt in Oregon of Montana hoef je geen tax te betalen. De service van Mac is wereldwijd,ze stelde de Mac zelfs nog in het Nederlands in. Internet is overal te vinden,bij hotels, bibliotheek,en nu ook bij Mac Donald en is overal gratis! Daar kunnen ze hier nog wat van leren.
Ook als je een ander bekent merk laptop koopt, de fabrieksgarantie is ook hier van toepassing.
Of dus de eerste beste winkel in Nederland inlopen en het kopen. In Noordwijk is nog een foto zaak die een nieuwe Minolta 9 camera heeft staan nog voor foto rolletjes. Voor 1999 euro mag je hem mee nemen. Als je zo koopt ja dan is het duurder maar zoek je via internet dan kan je in nederland ook goedkoop uit zijn en In de V.S. kan je ook via internet goedkoop kopen alleen ga ik in me vakantie daar niet naar zoeken en als ik nu in een winkel kijkt vind ik het niet goedkoop.Chi Sin X schreef:Dat gebeurt voornamelijk door mensen die de Nederlandse prijzen niet kennen.Color01 schreef:
Andre
Om het allemaal een beetje politiek correct te houden moet je bij alles wat je in de US koopt + 25 % (BTW en invoerrechten) (in geval van elektronica) rekenen
.
9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 7621 Weergaves
-
Laatste bericht door houstonwehaveaproblem
-
- 6 Reacties