Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Wat te doen als paspoort verloopt
-
drikdenbroek
- Amerika-newbie
Wat te doen als paspoort verloopt
Ik begin in steptember mijn PhD in de VS en krijg binnenkort een J1 visum. Mijn paspoort verloopt 1 januari 2013. Nu had ik er nog helemaal niet overna gedacht, maar op 1 januari 2013 ben ik waarschijnlijk nog niet klaar met mijn PhD. Wat gebeurt er mijn mijn visum als mijn paspoort verloopt?
Re: Wat te doen als paspoort verloopt
Leuk dat je de VS je PhD gaat doen. Waar ga je naartoe?
Ik zit zelf op een J-1 visum in de VS en had onlangs een informatiebijeenkomst op mijn werk over J-1 visa/status. Dit is wat ik ervan heb berepen: Je kan gewoon een nieuw paspoort aanvragen bij de NL ambassade. Het visum is vooral belangrijk om het land binnen te komen. Als je eenmaal het land binnen bent, dan is het I-94 formulier waarop de douane je status J-1 heeft ingevuld, het meest belangrijke document (samen met het DS-2019 formulier). Het visum zelf doet er dan niet zoveel meer toe. Ik weet niet precies hoe het zit als je met dat nieuwe paspoort naar Nederland reist en dan weer terug naar de VS gaat, maar ik neem aan de universiteit wel weet hoe je dat moet aanpakken.
Ik zit zelf op een J-1 visum in de VS en had onlangs een informatiebijeenkomst op mijn werk over J-1 visa/status. Dit is wat ik ervan heb berepen: Je kan gewoon een nieuw paspoort aanvragen bij de NL ambassade. Het visum is vooral belangrijk om het land binnen te komen. Als je eenmaal het land binnen bent, dan is het I-94 formulier waarop de douane je status J-1 heeft ingevuld, het meest belangrijke document (samen met het DS-2019 formulier). Het visum zelf doet er dan niet zoveel meer toe. Ik weet niet precies hoe het zit als je met dat nieuwe paspoort naar Nederland reist en dan weer terug naar de VS gaat, maar ik neem aan de universiteit wel weet hoe je dat moet aanpakken.
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Kijk het even na, want ik geloof dat het voor de Nederlanders net iets ingewikkelder is dan voor de Belgen:
Belgen kunnen gewoon naar hun plaatselijke consultaat of ambassade gaan,
maar Nederlanders hebben nog maar een zeer beperkt aantal plaatsen in de VS waar ze voor dergelijke zaken kunnen zijn. En aangezien je je persoonlijk moet aanmelden, wil dit voor velen zeggen dat ze uren/dagen moeten (vlieg)reizen voor een nieuw paspoort...
't Is kwestie van dit tijdig te weten, zodat je dat in kan plannen. Want stel dat je voor een noodgeval terug naar Nederland moet...
Belgen kunnen gewoon naar hun plaatselijke consultaat of ambassade gaan,
maar Nederlanders hebben nog maar een zeer beperkt aantal plaatsen in de VS waar ze voor dergelijke zaken kunnen zijn. En aangezien je je persoonlijk moet aanmelden, wil dit voor velen zeggen dat ze uren/dagen moeten (vlieg)reizen voor een nieuw paspoort...
't Is kwestie van dit tijdig te weten, zodat je dat in kan plannen. Want stel dat je voor een noodgeval terug naar Nederland moet...
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
Sylvia
- Amerika-ontdekker
Bij de dichtstbijzijnde NL Ambassade of Consulaat kan je een nieuw paspoort aanvragen. Anders dan in NL krijg je dan ook je OUDE paspoort terug waarin je originele visum zit. Door alle pagina's zit dan een gat geboord behalve door de pagina met het visum. Mocht je dan buiten Amerika willen reizen en Amerika weer opnieuw willen inkomen op het visum dan dien je dus met 2 paspoorten te reizen.... 
Dat is dus "Net als in NL...."Sylvia schreef:Anders dan in NL krijg je dan ook je OUDE paspoort terug waarin je originele visum zit. Door alle pagina's zit dan een gat geboord behalve door de pagina met het visum.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
drikdenbroek
- Amerika-newbie
Oke even voor de duidelijkheid: ik blijf gewoon Nederlander, en blijf gewoon ingeschreven als inwoner van mijn Nederlandse gemeente (op het adres van mijn ouders). Ik kom in de zomervakanties ook terug in Nederland wonen. Het aanvragen van een nieuw paspoort is dus geen probleem. Maar wat ik mij dus afvraag is wat er met mijn visum sticker gebeurt wanneer ik een schoon, nieuw paspoort krijg.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Zoals hierbovan al omschreven blijft die in je oude paspoort zitten en moet je dan met beide paspoorten naar Amerika.
Even ter info: Als je meer dan 8 maanden van het jaar in het buitenland verblijft, hoor je je uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie...
-
drikdenbroek
- Amerika-newbie
Ja daar kom ik precies niet aan denk ik. In de zomer 3 maanden en in de winter 1 maand in Nederland.choco schreef:Even ter info: Als je meer dan 8 maanden van het jaar in het buitenland verblijft, hoor je je uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie...
Bedankt voor de antwoorden. Maar lekker handig dus dat ik nog 4 jaar met een verlopen paspoort moet rondslepen.
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Waarom vraag je niet nu (voor vertrek) al een nieuw paspoort aan ?
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA
Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan overwegen om te zeggen dat je je paspoort 'verloren' hebt gelegd. Dan moet je dus een nieuwe aanschaffen. Neem er dan eentje dat dus 5 jaar geldig is, zodat men daar je visum in kan zetten.
Eigenlijk mag dit wel niet echt, zeggen dat iets verloren is terwijl dat niet is... Maar het is ook niet zo netjes van de Nederlandse regering om mensen dure dagtrips te laten maken gewoon om een nieuw paspoort aan te vragen.
Eigenlijk mag dit wel niet echt, zeggen dat iets verloren is terwijl dat niet is... Maar het is ook niet zo netjes van de Nederlandse regering om mensen dure dagtrips te laten maken gewoon om een nieuw paspoort aan te vragen.
Elke
- Ruud2004
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
Inderdaad, dan ben je van alle gezeur af. Later kan je je oude pp altijd weer terugvinden en inleveren.
Zonder een nieuwe discussie te willen opstarten, maar het Nederlandse paspoort is van zeer goede kwaliteit, is ook nog niet vervalst aangetroffen. Eén van de maatregelen is dat het pp centraal wordt aangemaakt. Vroeger kon de eerste de beste consul al een paspoort uitschrijven. Handig voor Nederlanders die zich in het buitenland hebben gevestigd, maar beveiligingstechnisch een drama. De dagtripjes zullen voorlopig (helaas) nog wel blijven !
Zonder een nieuwe discussie te willen opstarten, maar het Nederlandse paspoort is van zeer goede kwaliteit, is ook nog niet vervalst aangetroffen. Eén van de maatregelen is dat het pp centraal wordt aangemaakt. Vroeger kon de eerste de beste consul al een paspoort uitschrijven. Handig voor Nederlanders die zich in het buitenland hebben gevestigd, maar beveiligingstechnisch een drama. De dagtripjes zullen voorlopig (helaas) nog wel blijven !
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2018 NO Canada/USA
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
"Dagtripjes"? Zeg dat eens tegen de boer uit Oklahoma, die honderden mijlen moet reizen met zijn gezin om in Houston in persoon hun paspoorten te laten vernieuwen. Of de persoon in Hawaii, die naar Los Angeles moet vliegen. Het is inderdaad een andere discussie, maar het wordt hoog tijd, dat de Nederlandse overheid niet meer met Nederlandse afstanden denkt.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Wat gebeurt er als je dat niet doet? Volgens mij heb ik dat nooit gedaan ...choco schreef:Even ter info: Als je meer dan 8 maanden van het jaar in het buitenland verblijft, hoor je je uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie...
Waarom zou je moeten zeggen dat je paspoort 'verloren' hebt? Bij mijn weten kan je gewoon een nieuw paspoort aanvragen, alleen moet je je oude paspoort meenemen als je de nieuwe ophaalt en de oude ongeldig laten maken. Ik heb vorig jaar een nieuw paspoort aangevraagd, terwijl de oude nog meer dan een half jaar geldig was. Dat was geen probleem.kastelke schreef:Je kan overwegen om te zeggen dat je je paspoort 'verloren' hebt gelegd. Dan moet je dus een nieuwe aanschaffen. Neem er dan eentje dat dus 5 jaar geldig is, zodat men daar je visum in kan zetten.
@Guinevere: Ik weet niet of er echt sancties zijn, maar als je dat niet doet moet je gewoon gemeentelijke belastingen & afvalheffingen enzo betalen.
Bovendien moet je , bij "verlies", een politieaangifte overleggen en een boete betalen.choco schreef: Waarom zou je moeten zeggen dat je paspoort 'verloren' hebt? Bij mijn weten kan je gewoon een nieuw paspoort aanvragen
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
-
kastelke
- Amerika-expert
- Contacteer:
Gelukkig ben ik Belg! 
Elke
Dit klopt niet helemaal, Je kan tegenwoordig gewoon naar de gemeente gaan, en het ding 'verloren' melden. Of je nog steeds de boete moet betalen, weet ik niet. Ik heb dit een half jaar geleden gehad en ik hoefde geen boete te betalen.6foot6 schreef:Bovendien moet je , bij "verlies", een politieaangifte overleggen en een boete betalen.choco schreef: Waarom zou je moeten zeggen dat je paspoort 'verloren' hebt? Bij mijn weten kan je gewoon een nieuw paspoort aanvragen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
dagtrip? chicago was slechts 500 miles rijden. Een dagtripje was dat dus niet meer. Noem het maar een onvrijwillige korte vakantiekastelke schreef:Je kan overwegen om te zeggen dat je je paspoort 'verloren' hebt gelegd. Dan moet je dus een nieuwe aanschaffen. Neem er dan eentje dat dus 5 jaar geldig is, zodat men daar je visum in kan zetten.
Dan zou je theoretisch gezien nog altijd verplicht zijn om een Nederlandse Ziektekostenverzekering te hebben.guinevere schreef:Wat gebeurt er als je dat niet doet? Volgens mij heb ik dat nooit gedaan ...choco schreef:Even ter info: Als je meer dan 8 maanden van het jaar in het buitenland verblijft, hoor je je uit te schrijven uit de Gemeentelijke Basis Administratie...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 2 Reacties
- 856 Weergaves
-
Laatste bericht door roelb
-
- 9 Reacties