Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
The truth about America
-
PeterLI
Re: The truth about America
*knip*
Laatst gewijzigd door PeterLI op 15 jul 2010, 19:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
PeterLI
*knip*
Laatst gewijzigd door PeterLI op 15 jul 2010, 19:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat er niets aan de hand is en de US hemel op aarde is, is een zijde van een breed spectrum. Dat het hel op aarde is en iedereen zo snel mogelijk zou moeten (willen) verhuizen is de andere kant van het spectrum. De waarheid zal ergens in het midden liggen.PeterLI schreef: Ik zal ook nooit zeggen dat iemand wel of niet naar de US zou moeten verhuizen. Maar om nu te doen alsof er niets aan de hand is en dat de US de hemel op aarde is: dat is nu juist het dogmatische van de Amerikanen dat ik nooit zal begrijpen.
Overigens. Obesitas is niet alleen een probleem in de US, ook dit is een globaal probleem.
Bron: http://www.who.int/dietphysicalactivity ... besity/en/Increased consumption of more energy-dense, nutrient-poor foods with high levels of sugar and saturated fats, combined with reduced physical activity, have led to obesity rates that have risen three-fold or more since 1980 in some areas of North America, the United Kingdom, Eastern Europe, the Middle East, the Pacific Islands, Australasia and China.The obesity epidemic is not restricted to industrialized societies; this increase is often faster in developing countries than in the developed world.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
PeterLI
*knip*
-
PeterLI
*knip*
Dat is prima en daar ben ik helemaal voor. Persoonlijke ervaringen vind ik geweldig om te horen, positief en negatief, maar het artikel wat in dit topic werd gequote is iets heel anders. Dat artikel pakt alle globale problemen en fixeert deze op 1 land zonder daadwerkelijk alle feiten van ieder probleem helder weer te geven en vervolgens is de conclusie dat iedereen uit de US zou moeten vluchten. Het enige wat echt onderbouwd is, zijn de vakantiedagen. Sjah, als je quality of life alleen meet aan het aantal vakantiedagen, dan moet je inderdaad niet in de US zijn. Maar verder zou ik zeggen, verhuis maar naar de maan, want de rest van de problemen zijn overal op deze planeet.PeterLI schreef: Dat is precies mijn punt. Uiteraard zijn er veel mogelijkheden in de US, net als in de EU/NL, alsook donkere wolken aan de hemel. Het is aan ieder invididu om daarin zelf een afweging te maken.
Overigens kun je daar op http://www.visajourney.com en http://www.amerika-forum.de ook het een en ander over lezen qua persoonlijke ervaringen van mensen die deze stap al hebben genomen of er toch maar vanaf hebben gezien.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
-
PeterLI
*knip*
Laatst gewijzigd door PeterLI op 15 jul 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik denk ook niet dat je de US direct kan vergelijken met de EU of met NL. (en toch zet je de vergelijking in direct na je zin). Nu kunnen we wel over ieder economisch punt gaan discussieren en een vergelijking maken tussen NL en de VS, maar ik denk niet dat dit zal leiden tot een ander standpunt. Bovendien blijf ik er bij dat dit echt globale problemen zijn. Je geeft een beeld van NL waar alles er eigenlijk rooskleurig bij staat, maar dat is echt niet het geval. Daar hebben we dezelfde economische problemen. En als je de EU als geheel pakt hebben we die problemen helemaal. De economie is tegenwoordig zo globaal, dat al deze problemen ook globaal zijn. En daarom is het ook niet zinnig om alleen deze problemen als reden te geven om niet in een land te gaan wonen. (wat het artikel in principe doet).
En de economie is 1 aspect, heeft wel veel invloed, maar het blijft 1 aspect. De cultuur van de mensen heeft ook invloed. Bijvoorbeeld de prestatiedrang in Amerika en de 6-jes cultuur in NL. compleet verschillend. Welke beter is? Denk dat dat van persoon tot persoon verschilt. Nogmaals, ik ben het met je eens dat mensen die willen emigreren zowel de positieve als negatieve kanten moeten zien, ik vind alleen het artikel slecht.
En de economie is 1 aspect, heeft wel veel invloed, maar het blijft 1 aspect. De cultuur van de mensen heeft ook invloed. Bijvoorbeeld de prestatiedrang in Amerika en de 6-jes cultuur in NL. compleet verschillend. Welke beter is? Denk dat dat van persoon tot persoon verschilt. Nogmaals, ik ben het met je eens dat mensen die willen emigreren zowel de positieve als negatieve kanten moeten zien, ik vind alleen het artikel slecht.
-
PeterLI
*knip*
Laatst gewijzigd door PeterLI op 15 jul 2010, 19:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Met kritisch zijn heb ik ik persoonlijk geen problemen. Juist als je wil emigreren zul je kritisch moeten zijn. Ik ben al langer lid hier en heb al vaker aangegeven dat ik het jammer vind dat kritiek op Amerika niet altijd goed ontvangen wordt, terwijl dat ook een kant is van Amerika. Dus wat dat betreft ben ik het eens met jou.Rear Naked Choke schreef:Wil ik nog steeds naar emigreren, alleen vond ik deze blog op het internet en dacht hem even te posten hier. Kennelijk is dat niet mogelijk. Ik ben kritisch.
Maar mijn gevoel bij jou - ik heb nu in diverse topics een aantal berichten van je gelezen - is dat ik het idee heb/had dat je af en toe graag wat provoceert. Objectieve kritiek wordt dan snel geïnterpreteerd als negativiteit. Maar ik heb wellicht te snel geoordeeld.. geschreven woord op een forum zonder mimiek en intonatie is moeilijk communiceren. Misverstanden ontstaan makkelijk. In eerste instantie dacht ik ook dat jij achter dit artikel stond over Amerika en ter provocatie had gepost!
Amerika is niet perfect, wij voelen ons persoonlijk enorm aangetrokken tot Amerika en hebben er altijd graag willen wonen, maar het is niet voor niets dat wij nog niet hebben meegedaan aan de DV Lottery. En dat heeft vooral te maken met het financiële plaatje en het realistisch inschatten van onze kans van slagen daar.
Maar waarom zou jij graag willen emigreren dan?
Sandy
-
LoneStar78
- Amerika-newbie
Peter schetst wellicht wel een heel negatief beeld. Ik zelf woon nu 3 jaar in Texas en heb het hier met mijn gezin enorm naar mijn zin. Toch merk je als het minder gaat met de economie, dat dat zijn weerslag heeft op de emigranten. Als je in deze tijd een baan moet zoeken als een emigrant, dan zal je ondervinden dat het erg moeilijk is. Bedrijven krijgen op een vacature vaak honderden CVs en zijn minder genegen om de baan te vergeven aan een 'buitenlander' om uiteenlopende redenen.
Grappig vind ik ook dat de zesjes cultuur in Nederland wordt vergeleken met de prestatiedrang. Dit is mijns inziens appels met peren vergelijken. Enerzijds is het schoolsysteem heel anders en worden ook examens anders afgenomen. Op mijn vakgebied heb ik duidelijk gezien dat examens in Nederland meer diepgang hebben en lastiger te halen zijn (100% open vragen/case studies), terwijl dezelfde examens hier in Amerika obv multiple choice worden afgenomen en minder diepgang hebben. Maw iemand die een 6 zou halen voor het examen in NL zou wellicht een 8 halen voor het examen hier. Buiten kijf staat natuurlijk dat prestatiedrang in de sport erg aanwezig is, maar ook in het bedrijfsleven merk ik daar betrekkelijk weinig van.
Mijn advies voor mensen die overwegen te emigreren naar Amerika is om (indien mogelijk) eerst op tijdelijke basis hier te gaan werken en wonen (uitzendingsbasis). Gedurende deze tijd kan je dmv een SVB verklaring vaak nog in Nederland sociaal verzekerd blijven. Bevalt het, dan is het relatief eenvoudig om je visum om te zetten in een greencard, met support van een bedrijf. Op deze wijze is de aanslag op je financiele middelen ook het laagst en kan je met een solide basis beginnen.
Grappig vind ik ook dat de zesjes cultuur in Nederland wordt vergeleken met de prestatiedrang. Dit is mijns inziens appels met peren vergelijken. Enerzijds is het schoolsysteem heel anders en worden ook examens anders afgenomen. Op mijn vakgebied heb ik duidelijk gezien dat examens in Nederland meer diepgang hebben en lastiger te halen zijn (100% open vragen/case studies), terwijl dezelfde examens hier in Amerika obv multiple choice worden afgenomen en minder diepgang hebben. Maw iemand die een 6 zou halen voor het examen in NL zou wellicht een 8 halen voor het examen hier. Buiten kijf staat natuurlijk dat prestatiedrang in de sport erg aanwezig is, maar ook in het bedrijfsleven merk ik daar betrekkelijk weinig van.
Mijn advies voor mensen die overwegen te emigreren naar Amerika is om (indien mogelijk) eerst op tijdelijke basis hier te gaan werken en wonen (uitzendingsbasis). Gedurende deze tijd kan je dmv een SVB verklaring vaak nog in Nederland sociaal verzekerd blijven. Bevalt het, dan is het relatief eenvoudig om je visum om te zetten in een greencard, met support van een bedrijf. Op deze wijze is de aanslag op je financiele middelen ook het laagst en kan je met een solide basis beginnen.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 2646 Weergaves
-
Laatste bericht door Moose91
-
- 6 Reacties