Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Dento
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Plaats een link of foto's van je droomhuis in de VS

Bericht door Dento »

Als ik het geld ervoor had, dan zou ik het familielandgoed van Anna's familie, Glendorn, overnemen, en het weer tot privébezit terugbrengen in plaats van als een Relais & Chateaux hotel runnen: ... Het is werkelijk prachtig daar, en enorm groot. Het ligt in Bradford, PA (vrijwel tegen de grens met New York aan, waar ook de Zippo fabriek staat; een van de broers van Anna's opa is getrouwd met de dochter van de oprichter van Zippo), en de omgeving doet me een beetje denken aan de foto's die Guinevere plaatste.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

De foto linksboven is The Big House, een enorme blokhut met diverse suites, guest rooms, een game room, woonruimte voor het personeel in de kelders, dorm rooms waar de jongere kinderen sliepen, en een enorme woonkamer met een open haard groot genoeg om in te staan. Voor de rest staan er een stuk of 15 blokhutten verspreid over het landgoed.
Begin 20e eeuw is Anna's over-overgrootvader ermee begonnen, en elk van zijn kinderen kreeg een eigen blokhut, en elk van hun kinderen ook weer. Voordat ik er de eerste keer naar toe ging dacht ik bij blokhut aan vier muren met een dak erop, maar dat is dus echt niet het geval - het is allemaal superdeluxe. Je kunt er kilometers wandelen door de bossen, zwemmen en roeien in een van de drie meren, er is een full regulation size schietbaan (ik ben de schutter in de foto hierboven), een viskwekerij, stallen met paarden, tennisbanen, zwembad, enz. enz. Enkele jaren terug heeft Lexus het landgoed nog gebruikt als fotolocatie voor hun nieuwe brochures.

Afbeelding

Maar een droomlokatie is het zeker... Op de reserveringenpagina staat een kleine slideshow die ook een goede indruk geeft, en voor een indruk van binnen kun je op de "featured rooms" pagina kijken.

De geschiedenis kun je hier lezen; het is ongelofelijk om te bedenken dat dit hele landgoed ooit bezit was van één familie.

Helaas is het sinds vorig jaar niet meer in familiehanden, omdat de kosten de pan uitrezen; de familiebijdrage alleen al lag rond het half miljoen per jaar... ik had het graag gekocht, maar de prijs was met tegen de 10 miljoen toch net een nul of 4 te hoog... :lol: Echt zo ontzettend jammer dat een stukje familiegeschiedenis zo een beetje verloren gaat, maar ja... Times they are a changing... :cry:

Gelukkig mag de familie nog steeds zo vaak als ze willen komen, en dan tegen een sterk gereduceerd tarief; zo zullen we er denk ik zeker nog eens terugkomen, maar er wonen zou natuurlijk helemaal fantastisch zijn! Helaas zal dat wel altijd een droom blijven...
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~

Onze website | Mijn blog
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Georgie schreef:Ik kwam net dit huis tegen in het midden van Virginia. Wat een geweldig schattig huis!

Afbeelding
Ik vind het ook heel erg charmant, maar het eerste dat spontaan in me opkomt als ik zoiets zie, is dat het je ofwel heeeel veel dagen kost om het mooi te houden (verven), of dat het je een flink kapitaal kost om dat te laten verven.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Georgie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Georgie »

Petra/VS schreef:Wat is het midden van Virginia? Bij Richmond?
Dit was in Colonial Beach, aan het einde van de Potomac. Ligt zo'n beetje tussen Washington en Richmond in. Ik was aan het kijken naar huizen (vind ik altijd erg leuk om te doen) en vond deze wel zo schattig.

Elke, ik denk het ook, dat dat wel veel verf werk geeft. Maar zo heb je zo veel huizen in Amerika die dat nodig hebben.
States visited: FL, CA, NV, AZ, NJ, NY, NC, VA, SC, TX, OK, IL, MD, PA, WA, OR, IN, OH, MI, WI, MA, ME, NH, VT, CT, RI
Reisverslag Foodie camperreis met peuter naar de Pacific Northwest
Staceybeesie
Amerika-expert

Bericht door Staceybeesie »

Veel huizen hebben dat inderdaad, maar het kan ook zijn dat de sidings (de houten panelen) van kunstof zijn.
De nieuwere huizen hebben dat vaak.
Het schilderen van houten sidings gaat overigens ook niet met de hand, maar dat wordt allemaal gespoten.
Dus dat gaat vrij rap allemaal. Heel anders dan de kozijnen en in NL of BE ;-)

@ Dento
Dat ziet er inderdaad mooi uit zeg.
Jammer dat het een paar nulletjes te veel was ;-)
Bandido
Amerika-expert

Bericht door Bandido »

Georgie schreef:Elke, ik denk het ook, dat dat wel veel verf werk geeft. Maar zo heb je zo veel huizen in Amerika die dat nodig hebben.
Ja, verkijk je inderdaad niet op de kosten van het onderhoud van dit soort huizen met dito tuinen. Het is niet alleen de aankoop, het moet ook mooi blijven natuurlijk.
"Keep Georgia On Your Mind"
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

> Ik vind het ook heel erg charmant, maar het eerste dat spontaan in me opkomt als ik zoiets zie,
> is dat het je ofwel heeeel veel dagen kost om het mooi te houden (verven),

Maar is het wel echt hout, of zoals zovaak gewoon "tupperware", wat inmiddels ruimschoots het alumium heeft ingehald ?
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Hangt inderdaad van het materiaal af. Echt hout zie jij bijna niet meer. Zelfs ons al wat oudere (jaren 70) huis, is met siding gemaakt. Eens om de zoveel jaar even met de hoge druk reiniger de algen er af halen en dan is het er weer als nieuw. :wink:
Afbeelding
LeenG
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door LeenG »

Helaba, we hebben het hier over droomhuizen, dan droom je er toch gewoon een lekkere tuinman bij en een lieve huishoudster en geld genoeg om alle nodige onderhoud te laten doen ( en als het even kan, een champagne-fontein ofzo ook nog) :lol:
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Leuk om weer naar boven te halen!

Ik heb weer een droomhuis gevonden in LA - Los Feliz Neighbourhood.
Wederom heb ik gekeken naar woningen die binnen een redelijk budget vallen, dus huizen/appartementen die betaalbaar zijn als je je voor het eerst vestigd in de VS.

Ik vond dit appartement in een oude woning (1920) die helemaal verbouwd is en waar nu een aantal appartementen in ondergebracht zijn. De buitenkant is nog steeds authentiek maar de binnenkant voldoet helemaal aan wat ik prettig vind aan een woning; licht, modern, witte keuken (ik heb een hekel aan die zware, houten keukens die je vaak ziet in de US) en prachtige hardhouten vloeren.

Kijk hier voor een paar foto's; http://losangeles.craigslist.org/lac/ap ... 43220.html

Het huis ligt in een creatieve, open-minded buurt (Silverlake, Echolake, Los Feliz) en in de buurt zijn veel leuke winkeltjes en eettentjes. Vlakbij ligt het mooie Echolake, en niet ver hiervandaan begint 1 van mijn favoriete shopping-straten Melrose Avenue.

http://maps.google.com/?q=loc:+2516+Ken ... 90895&z=14

Natuurlijk heb je liever zo'n heel huis voor jezelf en is het altijd maar de vraag of je buren écht zo leuk zijn, maar ik vind het een uitdaging om te zoeken naar de little gems die binnen een realiseerbaar budget vallen. Dit appartement is met $1800 per maand heel betaalbaar voor LA-standards!!
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Volgens mij is dit het Silver Lake gebied, van hier kun je bijna lopen naar het Dodger Stadium. Naar LA begrippen een redelijk geprijsde buurt. Het nabij gelegen Echo Park is ook erg populair, maar de huizen kosten daar vaak het dubbele. Als je even op Zillow kijkt zie je dat de meeste woningen in deze omgeving rond de $400k waard zijn, en dat betekent in termen van een hypotheek ook rond de $1800/maand (zonder overige kosten). Dus als dit je droom is zou je hier iets kunnen kopen voor even veel geld als huren.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Die houten lodges vind ik ook wel erg mooi! Sfeervol.

Afbeelding

Deze oprit kost een tijd maar vind ik wel top. In 1993 reden we er....

Verder vind ik de moderne architectuur van Albert frey heeft ook wel wat. Met een zwembad die in het niets eindigt.. met prachtig uitzicht over zee ofzo. En (heel praktisch) wel een schoonmaakhulp!! :thumbup:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoiets bedoel ik ... maar je kunt nu het uitzicht niet zien.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

Loek schreef:Volgens mij is dit het Silver Lake gebied, van hier kun je bijna lopen naar het Dodger Stadium. Naar LA begrippen een redelijk geprijsde buurt. Het nabij gelegen Echo Park is ook erg populair, maar de huizen kosten daar vaak het dubbele. Als je even op Zillow kijkt zie je dat de meeste woningen in deze omgeving rond de $400k waard zijn, en dat betekent in termen van een hypotheek ook rond de $1800/maand (zonder overige kosten). Dus als dit je droom is zou je hier iets kunnen kopen voor even veel geld als huren.
Ik dacht ook dat die buurt redelijk geprijsd was maar bij nader onderzoek valt het best tegen. De prijzen liggen redelijk gelijk met buurten als Hollywood en Glendale. Santa Monica en Venice zijn nog steeds wel duurder, net als Culver City. Maar bijvoorbeeld The (San fernando) Valley blijft in verhouding toch echt het goedkoopst waar je voor minder echt hele riante appartementen kunt vinden in nieuwe, luxe gebouwen. In zulke gebouwen zou ik alleen nooit willen wonen, ook al zitten er riante zwembaden en gyms bij!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Zo Isis dat is mooi, houd toch meer van moderne architectuur inderdaad.
FrankW

Bericht door FrankW »

Granot Loma aan Lake Superior lijkt me wel wat. :thumbup: Ik moet alleen nog even door sparen voordat ik de 40 miljoen bij elkaar heb. En voor de jaarlijkse $50,000 in property taxes zal ik er waarschijnlijk nog wel een bijbaantje voor moeten vinden. :)
http://upwaterfront.com/gl/granotloma.php
http://www.luxist.com/2009/05/13/granot ... 0-million/
Laatst gewijzigd door FrankW op 26 jul 2010, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

thuul schreef:Zo Isis dat is mooi, houd toch meer van moderne architectuur inderdaad.
Het mag van mij wel strak zijn ja. Toch vind ik dat houten wel mooi (zie hierboven) binnen alleen helemaal niet.. ik zou helemaal gillend weglopen. Beetje rust in huis qua inrichting vidn ik prettig de rommel maak ik zelf wel. :D
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
pimvdh
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door pimvdh »

Al die huizen zien er in mijn ogen uit als droomhuizen. Ze weten in de USA wel hoe ze huizen moeten bouwen. In Nederland vind ik de huizen ech niet zo mooi. zelfs niet in de rijkere buurten.
Bara
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door Bara »

Even het financiele plaatje weggelaten,
Maar droomse :

http://www.christiesgreatestates.com/pr ... atured.htm

"properties for sale" kan je de states en prijsklasse kiezen :-)
Ja! Weer netwerken, maar dan anders.... http://www.sky-match.net/
Blog http://baragoesusa.blogspot.com/
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

De meeste van die huizen vind ik absoluut niet aantrekkelijk, veel te groot, te megalomaan. Nee, ik zie mezelf echt niet in een copy van het Louvre wonen oid.

Dus voor mij is dit geen droom. Geef mij maar een leuk stulpje, liefst in een bergachtige en groene omgeving in de stad (klinkt als een contradictie maar LA heeft dat), met een tuin eraan (hoeft niet heel groot te zijn) waarin wat fruitbomen staan, in een gezellige buurt, rustig maar de drukte erg dichtbij, met een lekker ruime atelier-ruimte waar mijn vriend kan werken en mooie, grote muren om kunst aan op te hangen. Met 200 m2 zou ik al heeel tevreden zijn!
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

Vind in die link het nederlandse huis in Vinkeveen nog het mooist.
viola
Amerikafan

Bericht door viola »

zit ik hier in mijn appartement in Ede...
jaloers!
2009: (4 weken) Utah-Arizona-Nevada-Californie
2010: (10 dagen) NYC
2011: (4 weken) Illinois-Indiana-Kentucky-Tennessee-Mississippi-Alabama-Louisiana-Texas
2014: Dochter geboren
2015: (10 dagen) Florida
2019: (4 weken) Florida
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer