Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Dringende vraag Chevy Traverse

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
bigfish
Amerika-ontdekker

Dringende vraag Chevy Traverse

Bericht door bigfish »

Hallo iedereen, wij zijn momenteel onze eerste dag in de V.S. (joepie :-)) maar ik heb al een dringend vraagje. Wij hadden een full size SUV gereserveerd bij Alamo en had me aan een Chevy Tahoe ofzo verwacht maar ik kreeg een Chevrolet Traverse (had er nog nooit van gehoord). Nu lijkt deze auto mij echt aan de kleine kant, zeker nadat ik hem hier op de parking naast een ford expedition en een toyota sequoia heb geparkeerd... Het verschil is echt groot. Daarom dat ik me afvroeg of dit model inderdaad wel een full size SUV is? Wanneer ik opzoek op internet staat er bij wikipedia dat het een full size crossover SUV is, is dit correct?

We passen er met 5 personen wel in maar met alle bagage (en nog zonder frigobox) is het wel wat aan de krappe kant. Stel dat ik in Las Vegas bij Alamo ga, zou ik deze dan kunnen omruilen voor een andere wagen?

Alvast bedankt en groetjes uit San Francisco!
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Re: Dringende vraag Chevy Traverse

Bericht door vana »

Als ik hier kijk zijn de Full Size Crossover en de Full Size SUV twee aparte categoriën bij Alamao USA.
Bij crossover geeft hij aan 5 personen/ 3 stuks bagage en bij SUV 7 personen/4 stuks bagage. Er zit dus wel duidelijk verschil in.

wij hadden in Canada ook een crossover maar die had inderdaad maar een hele kleine bagageruimte. Wij waren maar met zijn drieéen dus hebben gewoon de achterste bank omlaaggeklapt, maar als je met zijn vijven bent lukt dat niet.
Als je niet tevreden bent over de auto zou ik gewoon vandaag even teruggaan naar Alamo om de auto om te ruilen.

Marjon
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

Staat er geen code in de zin van FFAR of SFAR op de sleutelhanger van de auto vermeld ?
Dit wordt vaak gedaan om het de mensen, die de auto na de wasbeurt terug op de parking rijden, makkelijk te maken.

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Inderdaad, op de sleutel staat een code: PGAR, dus ik had al een vermoeden dat het niet echt klopte. Misschien is het inderdaad beter om de wagen in Vegas bij Alamo om te ruilen als ze daar geen probleem van maken, we hebben tenslotte voor een full size SUV betaald.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Volgens mij valt de Traverse in de categorie Premium Crossover, en die heeft, net als de full size suv, ruimte voor 7 personen en 4 koffers, volgend de Alamo site.

Aan de hand van die code kan je niks zeggen, tenzij je exact weet wat die betekent.
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

PGAR is een Premium Crossover. Jij hebt een FFAR geboekt (Full Size SUV). Valt dus niet in dezelfde klasse.
Zie http://www.alamo-me.com/cars.aspx
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 65
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Op onze sleutel staat ook FFAR, wat dus Full Size SUV betekent (wij hebben dus een Chevy Suburban; echt mega groot). Ik zou snel naar een grote Alamo gaan (bijvoorbeeld dus Las Vegas) en omwisselen !
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
Al onze USA reizen: http://www.mattrob.nl
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Welke code is een Standard SUV bij Alamo?

Marjon
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

SFAR. Zie ook linkje bij mijn post, daar staan alle codes bij..
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

MattRob schreef:Op onze sleutel staat ook FFAR, wat dus Full Size SUV betekent (wij hebben dus een Chevy Suburban; echt mega groot). Ik zou snel naar een grote Alamo gaan (bijvoorbeeld dus Las Vegas) en omwisselen !
We gaan vandaag proberen om de wagen om te wisselen maar ik heb er weinig vertrouwen in aangezien ze me een blad laten tekenen hebben waarop staat: 'reserved: full size sport', had helemaal geen idee dat dit verschilde van een full size SUV. Om mijn bestelbon van eautohuur staat daarentegen wel dat ik een FFAR gereserveerd heb.

Is er maar 1 Alamo punt in las vegas, dat aan de luchthaven?
breaker9240
Amerikakenner

Bericht door breaker9240 »

Met wat komt een midsize SUV overeen als code?
Fotos huwelijks reis 2010 => phoenix - LA > http://www.facebook.com/sven.perm" onclick="window.open(this.href);return false;
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

bigfish schreef: Is er maar 1 Alamo punt in las vegas, dat aan de luchthaven?
Dat is de enige die ik zie in Las Vegas, zie onder locations op www.alamo.com

Marianne
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

breaker9240 schreef:Met wat komt een midsize SUV overeen als code?
Ik plak het linkje nog wel een keer (staat er pas 2x :) ): http://www.alamo-me.com/cars.aspx

Intermediate SUV (IFAR)
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

bigfish schreef:We gaan vandaag proberen om de wagen om te wisselen maar ik heb er weinig vertrouwen in aangezien ze me een blad laten tekenen hebben waarop staat: 'reserved: full size sport', Om mijn bestelbon van eautohuur staat daarentegen wel dat ik een FFAR gereserveerd heb.
Full Size Sport klopt ook weer niet met de omschrijving PGAR wat een Premium Crossover is.
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

Bedankt voor jullie hulp! We hebben de wagen succesvol kunnen omruilen in Las Vegas, waar de medewerkers overigens een stuk vriendelijker waren... We rijden nu met een Ford Expedition, wat toch een pak ruimer is!
TerlinguaCreek
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door TerlinguaCreek »

Hebben jullie de auto omgewisseld op Las Vegas Airport? En waar heb je je gemeld?
Ons is hetzelfde 'overkomen', we hebben een Buick Enclave meegekregen, code PGAR, terwijl we bij eAutohuur een full-size SUV gehuurd hebben.
Overigens vermoed ik dat ze bij Alamo ons expres deze auto hebben meegegeven omdat er waarschijnlijk geen full-size meer beschikbaar was. Ze probeerden ons ook al een free upgrade naar een minivan aan te smeren ;-)
Wij zitten er dus ook aan te denken om de Buick in Las Vegas in te leveren (we zitten nu in Lee Vining). Geld terug van Alamo/eAutohuur zal wel moeilijk worden. alhoewel ik dat zeker wel ga proberen voor de dagen dat we in een kleinere auto hebben rondgereden.
2009: New York + Coast-to-Coast (Miami - Los Angeles)
2010: New York + Southwest
2010: Las Vegas
2011: San Francisco - Las Vegas
2014: Seattle - Seattle (o.a. 101, Yosemite, Las Vegas)
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 32
Contacteer:

Bericht door Coyote »

daniel.benjamins schreef:Hebben jullie de auto omgewisseld op Las Vegas Airport? En waar heb je je gemeld?
In Las Vegas kun je, voordat je de grote garage naar binnen rijdt, parkeren. Rijdt voor de ingang van de garage enkele tientallen meters door. Je kunt daar je auto kwijt en even naar binnen lopen. Dat hebben wij vorig jaar ook gedaan voordat wij onze auto bij Alamo omwisselden wegens een defect.

Roland
Since 1982: 32 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
bigfish
Amerika-ontdekker

Bericht door bigfish »

In Vegas kan je inderdaad makkelijk parkeren voor de garage op zo'n kleine parking waar je met een parkeermeter 30 min kan staan. Wij stapten eerst naar de balie maar het is beter direct naar een medewerker in de garage te stappen.

De medewerker was heel behulpzaam en vriendelijk en belde direct naar een collega. Hij vroeg om een full size SUV te sturen. Het viel ons op dat zijn collega 2 autotypes voorstelde die alweer geen full size SUV waren. De medewerker die ons hielp antwoordde dat hij een echte nodig had want dat het voor een omruiling was. Volgens mij geven ze bij alamo automatisch steeds een lagere categorie mee, wat echt afzetpraktijken zijn. Zeker omdat wij bij het ophalen van onze wagen niet konden geloven dat het een full size SUV was en men ons zei dat het er wel één was. Over het algemeen had ik wel de indruk dat ze in Vegas veel vriendelijker zijn dan in San Francisco. Ik leverde onze wagen eergisteren in, opnieuw in de luchthaven van San Francisco, en de medewerker zei geen enkel woord, hij stopte ons een papiertje in de hand zonder iets te zeggen en stapte gewoon naar de volgende wagen. Ik vond het niet onbeleefd maar onbeschoft...
Njit
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Njit »

Altijd lastig natuurlijk om op een enkele ervaring een Alamo vestiging te beoordelen. Je kan ook net pech gehad hebben..
Q-BiC
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8
Contacteer:

Bericht door Q-BiC »

bigfish schreef:Volgens mij geven ze bij alamo automatisch steeds een lagere categorie mee, wat echt afzetpraktijken zijn. Zeker omdat wij bij het ophalen van onze wagen niet konden geloven dat het een full size SUV was en men ons zei dat het er wel één was.
Hmmm, wij hebben al het tweede jaar op rij hetzelfde voorgehad..... Vorig jaar een Standard SUV geboekt bij alamo in Denver, en een Ford Escape Midsize SUV meegekregen. Dit jaar opnieuw een Standard SUV geboekt bij Alamo in Phoenix, en een Hyundai Santa Fe Midsize SUV meegekregen...

Uiteraard vielen mij de letters IFAR op de stikker op de auto en op het contract mij pas op lang na het tekenen... :-x Ik overliep het contract aan de balie even, zag "reserved class: SFAR" staan, dacht "goed zo", las verder en tekende... Bleek dat direct daaronder ook gewoon stond "driven class: IFAR" en "paid class: SFAR" :-x

Had ik geen reis van 19u achter de rug en wou ik niet zo snel mogelijk in bed, het was mij misschien opgevallen ....

Dat mens achter de balie was dan ook nog eens zo vals om in het foldertje mooi een Jeep Grand Cherokee aan te duiden als gereserveerde klasse. Wij "oh cool!" :evil: :evil: ja dat was te vroeg gejuiched
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer