Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis K. Ottink: Tips voor een onvergetelijke vakantie
Reis K. Ottink: Tips voor een onvergetelijke vakantie
Hoi, hoi,
Na het lezen van alle interessante reisverslagen kan ik zelf ook wel een aantal tips gebruiken. Van 23 juli t/m 9 augustus maken we een rondreis door Amerika.
Kunnen jullie mij tips geven m.b.t. het invullen van de dagen? Moeten we ergens juist 's ochtends vroeg zijn of juist rond het middaguur. Waar moeten we rekeningen mee houden qua vertrektijden van plaats naar plaats ... Zijn er bijzondere bezienswaardigheden die we absoluut niet mogen missen?
Onze reis ziet er als volgt uit:
Dag 1 Aankomst San Fransico 13.20 uur
Dag 2 San Fransico
Pier 39, China Town, Golden Gate Bridge, Twin peaks
's avonds tour Alcatraz (6.45 PM)
Dag 3 Oakhurst
Yosemite
Dag 4 Mammoth Lakes
Dag 5 Beatty
Death Valley
Dag 6 Las Vegas
Hooverdam
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion / St. George
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Page
Upper en/of Lower Antelope Canyon
Dag 11 Page
Monument Valley, Slot Canyon, HorseShoe, Lake Powel en Valley of God
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Sedona
Dag 14 Palm Springs
Joshua Tree
Dag 15 Huntington Beach / Los Angeles
Beverly Hills, Santa Babara en zijn de studio's of het pretpark een goede optie om te bezoeken?
Dag 16 Huntington Beach / Los Angeles
Na het lezen van alle interessante reisverslagen kan ik zelf ook wel een aantal tips gebruiken. Van 23 juli t/m 9 augustus maken we een rondreis door Amerika.
Kunnen jullie mij tips geven m.b.t. het invullen van de dagen? Moeten we ergens juist 's ochtends vroeg zijn of juist rond het middaguur. Waar moeten we rekeningen mee houden qua vertrektijden van plaats naar plaats ... Zijn er bijzondere bezienswaardigheden die we absoluut niet mogen missen?
Onze reis ziet er als volgt uit:
Dag 1 Aankomst San Fransico 13.20 uur
Dag 2 San Fransico
Pier 39, China Town, Golden Gate Bridge, Twin peaks
's avonds tour Alcatraz (6.45 PM)
Dag 3 Oakhurst
Yosemite
Dag 4 Mammoth Lakes
Dag 5 Beatty
Death Valley
Dag 6 Las Vegas
Hooverdam
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Zion / St. George
Dag 9 Bryce Canyon
Dag 10 Page
Upper en/of Lower Antelope Canyon
Dag 11 Page
Monument Valley, Slot Canyon, HorseShoe, Lake Powel en Valley of God
Dag 12 Grand Canyon
Dag 13 Sedona
Dag 14 Palm Springs
Joshua Tree
Dag 15 Huntington Beach / Los Angeles
Beverly Hills, Santa Babara en zijn de studio's of het pretpark een goede optie om te bezoeken?
Dag 16 Huntington Beach / Los Angeles
Laatst gewijzigd door K. Ottink op 23 jun 2010, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Tips voor een onvergetelijke vakantie
Dag 4 en 5 zijn net omgekeerd neem ik aan?
De overnachtingen staan vast?
Marianne
De overnachtingen staan vast?
Marianne
Hai,
4 en 5 zijn inderdaad omgedraaid en de hotels zijn inmiddels geboekt ...
4 en 5 zijn inderdaad omgedraaid en de hotels zijn inmiddels geboekt ...
-
gastxyz
Hallo, ik heb geprobeerd je route neer te zetten met de aankomst en vertreksteden, om 't zo wat overzichtelijker te krijgen:
1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
3 San Francisco - Oakhurst (Yosemite)
4 Oakhurst - Beatty (Death Valley)
5 Beatty - Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Las Vegas
7 Las Vegas
8 Las Vegas - St George (Zion)
9 St George - Bryce Canyon
10 Bryce - Page (Antelope Canyon)
11 Page (Horsehoe Bend / Lake Powell)
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Sedona
14 Sedona - Palm Springs (Joshua Tree)
15 Palm Springs - LA (Beverly Hills, etc)
16 LA
17 LA - reis terug
18 aankomst
Eerlijk gezegd vind ik 't een beetje een onlogische route. Reizen jullie met auto of een camper?
Bijvoorbeeld 3 / 4 / 5, zou je beter kunnen oplossen met:
3 San Fran - Oakhurst
4 Oakhurst - Death Valley
5 Death Valley - Las Vegas
of nog 'beter'
San Fran - Oakhurst
Oakhurst - Mammoth Lakes (Yosemite Tioga Pass)
Mammoth Lakes - Las Vegas (door Death Valley)
Toevoeging: Ik zie niet dat dit als opgelost is.
Wat verdere gedachten:
Voor Page is Monument Valley nogal ver, maar wel te doen op 1 dag. Upper Antelope Canyon is voor de lichtstralen 't beste midden op de dag, maar ook 't drukste. Lower Antelope Canyon is rustiger, maar 't is maar net waar je voor gaat.
Wat bedoel je met Slot Canyon?
Voor een bezoek aan Zion kost je St. George nogal wat heen en weer rijden, een overnachting in Springdale vlak bij 't park is misschien te overwegen (zit je meteen wat gunstiger tov Bryce).
Bryce - Page, vertrouw niet teveel op je navigatie (als je die hebt) want die wil je wellicht via de Cottonwoad Canyon Rd sturen (onverhard). Op onverharde wegen is je huurauto niet verzekerd.
Sedona - Palm Springs is al zo'n 6 uur rijden, waarbij je van Joshua Tree NP nog niets gezien hebt. Misschien is een overnachting in 29 Palms dan logischer aangezien je dan door 't park kan rijden en er ook dichter bij in de buurt zit.
1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
4 Oakhurst - Beatty (Death Valley)
5 Beatty - Mammoth Lakes
6 Mammoth Lakes - Las Vegas
7 Las Vegas
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Sedona
16 LA
17 LA - reis terug
18 aankomst
Eerlijk gezegd vind ik 't een beetje een onlogische route. Reizen jullie met auto of een camper?
Bijvoorbeeld 3 / 4 / 5, zou je beter kunnen oplossen met:
3 San Fran - Oakhurst
4 Oakhurst - Death Valley
5 Death Valley - Las Vegas
of nog 'beter'
San Fran - Oakhurst
Oakhurst - Mammoth Lakes (Yosemite Tioga Pass)
Mammoth Lakes - Las Vegas (door Death Valley)
Toevoeging: Ik zie niet dat dit als opgelost is.
Wat verdere gedachten:
Voor Page is Monument Valley nogal ver, maar wel te doen op 1 dag. Upper Antelope Canyon is voor de lichtstralen 't beste midden op de dag, maar ook 't drukste. Lower Antelope Canyon is rustiger, maar 't is maar net waar je voor gaat.
Wat bedoel je met Slot Canyon?
Voor een bezoek aan Zion kost je St. George nogal wat heen en weer rijden, een overnachting in Springdale vlak bij 't park is misschien te overwegen (zit je meteen wat gunstiger tov Bryce).
Bryce - Page, vertrouw niet teveel op je navigatie (als je die hebt) want die wil je wellicht via de Cottonwoad Canyon Rd sturen (onverhard). Op onverharde wegen is je huurauto niet verzekerd.
Sedona - Palm Springs is al zo'n 6 uur rijden, waarbij je van Joshua Tree NP nog niets gezien hebt. Misschien is een overnachting in 29 Palms dan logischer aangezien je dan door 't park kan rijden en er ook dichter bij in de buurt zit.
-
jta
- Amerika-expert
Re: Reis K. Ottink: Tips voor een onvergetelijke vakantie
hallo,
om hopelijk wat nuttige commentaar te geven, kunnen jullie duidelijk maken hoe de parken bezocht willen worden ? korte wandelingen , of langere , wat zijn jullie van plan ? Echt veel tijd voor Yosemite, Zion, Bryce is er immers niet.
Jacques
om hopelijk wat nuttige commentaar te geven, kunnen jullie duidelijk maken hoe de parken bezocht willen worden ? korte wandelingen , of langere , wat zijn jullie van plan ? Echt veel tijd voor Yosemite, Zion, Bryce is er immers niet.
Jacques
Heb je dit rondje bij een reisbureau geboekt? Want daar lijkt het wel op. Er is (te) weinig tijd voor de parken en je zit ook niet altijd in de meest handige plaatsen qua overnachtingen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het overzichtje van Arno is wel handig, hier nog even ni de goede volgorde:
1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
4 Oakhurst - Mammoth Lakes
5 Mammoth Lakes - Beatty
6 Beatty - Las Vegas
7 Las Vegas
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Sedona
16 LA
17 LA - reis terug
18 aankomst
De overnachtingen staan al vast, maar als daar nog iets in de veranderen valt zou ik dat overwegen bij Beatty en bij St George. Je hebt gelukkig geen last van de wegwerkzaamheden bij Zion, maar toch is het op deze manier wel veel heen en weer rijden. Springdale ligt veel gunstiger, zeker gezien de beperkte tijd die je hebt.
Voor Yosemite op weg van Oakhurst naar Mammoth Lakes: Als je de sequoia's wilt zien in de Mariposa Grove is het handig om dat meteen te doen als je van SF komt. Je rijdt dan van SF naar de zuidingang, dan de Mariposa Grove. Als je op tijd in het park bent zou je na de Mariposa Grove nog naar Glacier Point kunnen rijden. Het wordt een lange dag, met een reistijd van 6 uur (zonder stops) maar dan heb je de volgend dag meer tijd voor de rest van het park.
De volgende dag kun je naar Yosemite Village rijden. Auto parkeren op de Day Use Parking (borden volgen) en met de shuttlebus of lopend of fietsend de vallei verkennen. En prachtige wandeling is die naar de Vernal Fall, via de Mist Trail. Neem hiervoor de shuttlebus naar Happy Isles waar de trail begint. Is het (te) druk in de vallei, dan kun je ook besluiten om meer tijd te besteden aan de Tioga Road. Mooie wandelingen hier zijn die naar May Lake (zie ons 2008-verslag), of rond Tenaya Lake. Zie voor meer mogelijkheden http://www.yosemitehikes.com .
Vergeet ook niet het uitzichtpunt bij Olmsted Point (even iets verder lopen dan de parkeerplaats voor het mooiste uitzichtspunt). Tegenover het visitor center bij Tuolumne Meadows kun je langs de Tuolumne River lopen - een stuk heen en langs dezelfde trail terug, heerlijk koel vergeleken bij de rest van het park.
Je kunt ook de eerste dag via de 120 of de 140 het park binnen rijden en alvast Yosemite Valley bezoeken. Je hebt dan een mooiere route naar het park (hoewel ook daar saaie stukken zijn) dan de route via Oakhurst. Je kunt dan de trails naar de watervallen lopen en dan naar Oakhurst. Eventueel nog eten in het park om daar zo lang mogelijk te genieten (het wordt tegen de avond steeds rustiger, ideaal om de Mist Trail tegen een uur of 6 te lopen). De volgende dag kun je dan van Oakhurst naar de Mariposa grove en dan via Glacier Point en de Tioga Road naar Mammoth Lakes. Vlak voor Glacier Point heb je de trailhead naar Taft Point en Sentinel Dome. Als je naar Sentinel Dome gaat kun je Glacier Point overslaan; je hebt daar een geweldig uitzicht over het hele park. Voordeel van eerst de vallei en dan pas Glacier Point of Sentinel Dome vind ik dat je meer geniet omdat je dan vanaf Glacier Point meer dingen herkent.
Vergeet niet om als je van de 41 naar de vallei of naar Mariposa rijdt het uitzicht bij Tunnel View te bewonderen en de korte wandeling naar Bridalveil Fall te maken.
Als je nog tijd hebt op dag 10 zou ik Lake Powell die middag doen, en dan Antelope Canyon voor de volgende ochtend bewaren (na Horsheshoe Bend) zodat je er in de ochtend - het beste tijdstip voor de Lower - of rond het middaguur (voor de Upper) bent. Denk er aan dat je de Upper moet reserveren. Zie verder alle tips op het forum.
Je kunt op dag 10 ook heel vroeg naar Page vertrekken maar dan blijft er weinig tijd over voor Bryce. Ik kan daar een wandeling naar beneden zeer aanraden.
Voor Monument Valley blijft dan niet veel tijd over. Ik zou dat alleen doen als je er ook kunt overnachten zodat je daarna van MV naar de GC kunt rijden. Voordeel: minder kilometers en mooiere kleuren.
Marianne
1 Aankomst San Francisco
2 San Francisco
4 Oakhurst - Mammoth Lakes
5 Mammoth Lakes - Beatty
6 Beatty - Las Vegas
7 Las Vegas
12 Page - Grand Canyon
13 Grand Canyon - Sedona
16 LA
17 LA - reis terug
18 aankomst
De overnachtingen staan al vast, maar als daar nog iets in de veranderen valt zou ik dat overwegen bij Beatty en bij St George. Je hebt gelukkig geen last van de wegwerkzaamheden bij Zion, maar toch is het op deze manier wel veel heen en weer rijden. Springdale ligt veel gunstiger, zeker gezien de beperkte tijd die je hebt.
Voor Yosemite op weg van Oakhurst naar Mammoth Lakes: Als je de sequoia's wilt zien in de Mariposa Grove is het handig om dat meteen te doen als je van SF komt. Je rijdt dan van SF naar de zuidingang, dan de Mariposa Grove. Als je op tijd in het park bent zou je na de Mariposa Grove nog naar Glacier Point kunnen rijden. Het wordt een lange dag, met een reistijd van 6 uur (zonder stops) maar dan heb je de volgend dag meer tijd voor de rest van het park.
De volgende dag kun je naar Yosemite Village rijden. Auto parkeren op de Day Use Parking (borden volgen) en met de shuttlebus of lopend of fietsend de vallei verkennen. En prachtige wandeling is die naar de Vernal Fall, via de Mist Trail. Neem hiervoor de shuttlebus naar Happy Isles waar de trail begint. Is het (te) druk in de vallei, dan kun je ook besluiten om meer tijd te besteden aan de Tioga Road. Mooie wandelingen hier zijn die naar May Lake (zie ons 2008-verslag), of rond Tenaya Lake. Zie voor meer mogelijkheden http://www.yosemitehikes.com .
Vergeet ook niet het uitzichtpunt bij Olmsted Point (even iets verder lopen dan de parkeerplaats voor het mooiste uitzichtspunt). Tegenover het visitor center bij Tuolumne Meadows kun je langs de Tuolumne River lopen - een stuk heen en langs dezelfde trail terug, heerlijk koel vergeleken bij de rest van het park.
Je kunt ook de eerste dag via de 120 of de 140 het park binnen rijden en alvast Yosemite Valley bezoeken. Je hebt dan een mooiere route naar het park (hoewel ook daar saaie stukken zijn) dan de route via Oakhurst. Je kunt dan de trails naar de watervallen lopen en dan naar Oakhurst. Eventueel nog eten in het park om daar zo lang mogelijk te genieten (het wordt tegen de avond steeds rustiger, ideaal om de Mist Trail tegen een uur of 6 te lopen). De volgende dag kun je dan van Oakhurst naar de Mariposa grove en dan via Glacier Point en de Tioga Road naar Mammoth Lakes. Vlak voor Glacier Point heb je de trailhead naar Taft Point en Sentinel Dome. Als je naar Sentinel Dome gaat kun je Glacier Point overslaan; je hebt daar een geweldig uitzicht over het hele park. Voordeel van eerst de vallei en dan pas Glacier Point of Sentinel Dome vind ik dat je meer geniet omdat je dan vanaf Glacier Point meer dingen herkent.
Vergeet niet om als je van de 41 naar de vallei of naar Mariposa rijdt het uitzicht bij Tunnel View te bewonderen en de korte wandeling naar Bridalveil Fall te maken.
Als je nog tijd hebt op dag 10 zou ik Lake Powell die middag doen, en dan Antelope Canyon voor de volgende ochtend bewaren (na Horsheshoe Bend) zodat je er in de ochtend - het beste tijdstip voor de Lower - of rond het middaguur (voor de Upper) bent. Denk er aan dat je de Upper moet reserveren. Zie verder alle tips op het forum.
Je kunt op dag 10 ook heel vroeg naar Page vertrekken maar dan blijft er weinig tijd over voor Bryce. Ik kan daar een wandeling naar beneden zeer aanraden.
Voor Monument Valley blijft dan niet veel tijd over. Ik zou dat alleen doen als je er ook kunt overnachten zodat je daarna van MV naar de GC kunt rijden. Voordeel: minder kilometers en mooiere kleuren.
Marianne
Beste Arno en Marianne,
We hebben de route inderdaad via het reisbureau geboekt.
In Death Valley was geen hotelovernachting meer te krijgen, vandaar de keuze Beatty.
Dit zouden jullie dus anders doen? Arno, jij zou Beatty er tussen uithalen en via de weg naar Las Vegas door de Death Valley rijden?
Zou je dan een dag langer in Mammoth Lakes of Oakhurst blijven?
Voor dag 9 had ik eigenlijk in gedachten om op tijd van St. George vertrokken om dan 's middags Bryce te bekijken en dan op dag 10 inderdaad vroeg te vertrekken naar Page om daar dan de upper of lower Antelope Canyon te bekijken en dan op dag 11 naar Monument Valley te gaan. Denken jullie dat we op dag 9 dan genoeg tijd hebben om 's middag de Bryce te bekijken? Plek om te overnachten in Monument Valley was er volgens het reisbureau ook niet, vandaar dus een dag extra in Page ...
Vind de overige tips wel super! Kunnen we ons goed voorbereiden! 'k heb er dan ook onwijs veel zin in!!
We hebben de route inderdaad via het reisbureau geboekt.
In Death Valley was geen hotelovernachting meer te krijgen, vandaar de keuze Beatty.
Dit zouden jullie dus anders doen? Arno, jij zou Beatty er tussen uithalen en via de weg naar Las Vegas door de Death Valley rijden?
Voor dag 9 had ik eigenlijk in gedachten om op tijd van St. George vertrokken om dan 's middags Bryce te bekijken en dan op dag 10 inderdaad vroeg te vertrekken naar Page om daar dan de upper of lower Antelope Canyon te bekijken en dan op dag 11 naar Monument Valley te gaan. Denken jullie dat we op dag 9 dan genoeg tijd hebben om 's middag de Bryce te bekijken? Plek om te overnachten in Monument Valley was er volgens het reisbureau ook niet, vandaar dus een dag extra in Page ...
Vind de overige tips wel super! Kunnen we ons goed voorbereiden! 'k heb er dan ook onwijs veel zin in!!
Hallo,jta schreef:hallo,
Jacques
we willen de dagen uiteraard maximaal vullen. De ene dag zal de wandeling wat langer zijn dan de andere. Ik vind het lastig om exact aan te geven wat ik wil omdat ik me hier nog te weinig in verdiept heb. Zou jij ergens een nacht extra blijven en er een punt tussenuit halen?
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet in Mammoth Lakes, dan liever Oakhurst, en nog een dag Yosemite erbij. Maar Beatty is prima als je nog iets van DV wilt zien, anders wort het wat te veel als je in 1 dag van Mammoth Lakes via DV naar Las Vegas wilt rijden.K. Ottink schreef:Dit zouden jullie dus anders doen? Arno, jij zou Beatty er tussen uithalen en via de weg naar Las Vegas door de Death Valley rijden?
Wanneer wil je dan Zion bekijken? Op dag 8? dan heb je niet veel tijd. Ik kan me voorstellen dat je de ochtend van dag 9 ook nog in Zion iets gaat ondernemen. Doe in elk geval de Canyon Overlook Trail, op weg naar Bryce.K. Ottink schreef: Voor dag 9 had ik eigenlijk in gedachten om op tijd van St. George vertrokken om dan 's middags Bryce te bekijken en dan op dag 10 inderdaad vroeg te vertrekken naar Page om daar dan de upper of lower Antelope Canyon te bekijken en dan op dag 11 naar Monument Valley te gaan. Denken jullie dat we op dag 9 dan genoeg tijd hebben om 's middag de Bryce te bekijken? Plek om te overnachten in Monument Valley was er volgens het reisbureau ook niet, vandaar dus een dag extra in Page ...
En dan tegen de avond of heel vroeg op dag 10 een wandeling in Bryce, maar tja, dan ben je toch wat laat voor Antelope Canyon. Maar je kunt dat allemaal ter plekke wel bekijken. Kijk gewoon hoe lang je in Zion en in Bryce wilt blijven, je kunt altijd je programma in Page aanpassen. Het hangt er ook van af wat jullie leuk vinden, en hoe heet het overal is, etc. Wij hebebn in 2008 horseshoe bend overgeslagen omdat we daar geen puf meer voor hadden. Zorg dat je wel weet wat waar te zien is, en bekijk ter plekke wat je wel en niet gaat doen.
Marianne
Als we van Sedona naar Palm Springs rijden is het dan mogelijk om via Joshua Tree te gaan? Of hebben we daar te weinig tijd voor aangezien de rit al zo'n zeven uur duurt. We willen onderweg toch iets zien ...
Laatst gewijzigd door K. Ottink op 30 jun 2010, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Over het algemeen moet je je niet vergissen in rijtijden.. heb je daar al naar gekeken? Met google maps krijg je een idee hoe lang je rijdt op een route. Page Mon Valley is volgens mijn Google maps is dat 3u 10 min 199km, dat geeft een idee als je zegt ik wil daar 'even' langs.Ik heb een account gemaakt en mijn kaarten daarop opgeslagen per dag dat ik rijd. je kunt ze ook uitprinten.
Oakhurst naar Mammoth Lakes is ook een aardige tuf en je zit in Yosemite met wegwerkzaamheden die voor wat vertraging kunnen zorgen. Zie link: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm
Voor de andere parken die je wilt bezoeken kun je ook de 'plan your visit' delen bekijken. Daar staat ook op wat je in een halve/ hele dag kunt zien.
Misschien is het een idee om goed te kijken wat je echt wilt gaan zien en wat je kunt overslaan. Als je Zion of Bryce schrapt qua bezoek dan kun je de dag dat je uit Las Vegas komt en naar St George rijdt misschien Valley of Fire SP bezoeken. Dat ligt op de route is erg mooi volgens allerlei forum-mensen. Dan ga je de dag erna (allemaal 2-baanswegen) door zion heen naar Bryce of je bezoekt Zion en slaat Bryce over. Als je door Zion rijdt kom je langs de Mount Carmel route.. die is prachtig met hier en daar leuke stops! Ik zou de dag dat je van Bryce naar Page rijdt juist nog wat in Bryce besteden een kleine trail lopen oid. En dan in de middag nog op Lake Powell wat doen. Dag 11 zou ik voor Antelope Canyon reserveren.
ALs ik de route zo lees kom je overal wel langs maar heb je op veel plekken niet veel tijd om echt ergens een wandeling te maken behalve een uurtje hier of daar. Daarmee wil ik je route niet afkraken maar verwachtingen van veel wandelingen misschien bijstellen. En het is zeker niet zo dat het geen mooie reis kan worden ... wij hebben 20 jr geleden min of meer ook zo'n reis gemaakt. Die heeft onuitwisbare indruk achtergelaten in positieve zin!!! Misschien vergis ik me .. andere forumleden laat het maar horen!
Oakhurst naar Mammoth Lakes is ook een aardige tuf en je zit in Yosemite met wegwerkzaamheden die voor wat vertraging kunnen zorgen. Zie link: http://www.nps.gov/yose/planyourvisit/conditions.htm
Voor de andere parken die je wilt bezoeken kun je ook de 'plan your visit' delen bekijken. Daar staat ook op wat je in een halve/ hele dag kunt zien.
Misschien is het een idee om goed te kijken wat je echt wilt gaan zien en wat je kunt overslaan. Als je Zion of Bryce schrapt qua bezoek dan kun je de dag dat je uit Las Vegas komt en naar St George rijdt misschien Valley of Fire SP bezoeken. Dat ligt op de route is erg mooi volgens allerlei forum-mensen. Dan ga je de dag erna (allemaal 2-baanswegen) door zion heen naar Bryce of je bezoekt Zion en slaat Bryce over. Als je door Zion rijdt kom je langs de Mount Carmel route.. die is prachtig met hier en daar leuke stops! Ik zou de dag dat je van Bryce naar Page rijdt juist nog wat in Bryce besteden een kleine trail lopen oid. En dan in de middag nog op Lake Powell wat doen. Dag 11 zou ik voor Antelope Canyon reserveren.
ALs ik de route zo lees kom je overal wel langs maar heb je op veel plekken niet veel tijd om echt ergens een wandeling te maken behalve een uurtje hier of daar. Daarmee wil ik je route niet afkraken maar verwachtingen van veel wandelingen misschien bijstellen. En het is zeker niet zo dat het geen mooie reis kan worden ... wij hebben 20 jr geleden min of meer ook zo'n reis gemaakt. Die heeft onuitwisbare indruk achtergelaten in positieve zin!!! Misschien vergis ik me .. andere forumleden laat het maar horen!
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Over Yosemite: kijk eens naar wat ik hierboven al geschreven heb - daar is niet heel veel aan toe te voegen denk ik - en pak de parkmap die je op de NPS-site vindt erbij.
Dag 4 heb je nagenoeg volledig voor Yosemite, je hoeft inderdaad niet vroeg in ML aan te komen.
Het is even een kwestie van kijken wat je wilt zien en doen en wat de beste volgorde is om het te doen.
Kijk ook eens op de NPS-site om wat meer over Yosemite te lezen. De Yosemite Guide is ook leuk om eens te bekijken.
Marianne
Dag 4 heb je nagenoeg volledig voor Yosemite, je hoeft inderdaad niet vroeg in ML aan te komen.
Het is even een kwestie van kijken wat je wilt zien en doen en wat de beste volgorde is om het te doen.
Kijk ook eens op de NPS-site om wat meer over Yosemite te lezen. De Yosemite Guide is ook leuk om eens te bekijken.
Marianne
- Isis
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Die guide is super ik had um nog niet gezien. Ik moet m ff printen... 20 pag.
NAV Mariannes bericht... print ik hem nog ff niet.
NAV Mariannes bericht... print ik hem nog ff niet.
Laatst gewijzigd door Isis op 01 jul 2010, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je krijgt hem ook bij de ingang van het park, dit is de opvolger van de Yosemite Today.
Marianne
Marianne
Op bovenstaande heb ik nog geen reactie gehad ... is dit mogelijk, denken jullie??K. Ottink schreef:Als we van Sedona naar Palm Springs rijden is het dan mogelijk om via Joshua Tree te gaan? Of hebben we daar te weinig tijd voor aangezien de rit al zo'n zeven uur duurt. We willen onderweg toch iets zien ...
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Mogelijk is het wel maar als je het mooiste deel van het park wil zien (Noord en Noordwest) heb je weinig tijd, je kan vanaf de I-10 rechtstreeks het park in via de zuid(Cottonwood)ingang maar dan heb je dus niet het mooie deel en geen Joshua Trees die groeien daar niet.
Als je tijd genoeg hebt zou je door het park naar de noordwest uitgang kunnen rijden en dan via de 62 terug naar de I-10 maar dan moet je al vlug een uur of vier rekenen om vanaf de zuidingang door het park naar Palm Springs te rijden.
Een overnachting in Twentynine Palms (noord ingang) zou beter passen.
Als je tijd genoeg hebt zou je door het park naar de noordwest uitgang kunnen rijden en dan via de 62 terug naar de I-10 maar dan moet je al vlug een uur of vier rekenen om vanaf de zuidingang door het park naar Palm Springs te rijden.
Een overnachting in Twentynine Palms (noord ingang) zou beter passen.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Reken op ongeveer 2 uur extra als je via Joshua Tree gaat rijden. Je hoeft dat niet van te voren te beslissen, ik zou ter plekke bekijken of er nog tijd voor is. En zin. Bedenk dat het heet is in die periode. Veel wandelen zul je niet doen. Maar het is wel mooi om doorheen te rijden. Als je de I10 neemt kun je op het laatste moment nog besluiten of je wel of niet door het park gaat.
Het is goed dat je weet wat er allemaal onderweg te zien is, maar je zult waarschijnlijk ook wel merken dat je soms toch minder doet dan op je lijstje staat.
Marianne
Het is goed dat je weet wat er allemaal onderweg te zien is, maar je zult waarschijnlijk ook wel merken dat je soms toch minder doet dan op je lijstje staat.
Marianne
Geweldig jullie tips!
'k heb de route nu bijna klaar. Uiteraard zal er nog flink in gestreept gaan worden maar ... ik weet in elk geval wat er allemaal te zien is. Nu nog even over Death Valley ... Kunnen we het beste op tijd vertrekken uit Mammoth Lakes en dan onze dag doorbrengen in Death Valley en de volgende dag gelijk doorrijden naar Las Vegas? Of zeggen jullie ga in de ochtend nog iets bekijken in Mammoth Lakes, rij wat later naar Death Valley en ga de volgende dag nog wat van Death Valley bekijken voordat we naar Las Vegas rijden??
Hoor het wel weer!!
We hebben Monument Valley trouwens geschrapt, gaat toch te veel tijd kosten. Verder gaan we de Valley of Fire bekijken als we naar St. George rijden. We rijden dan door Zion naar Bryce. 's ochtends pakken we dan nog een wandeling in Bryce en rijden dan door naar Page. De volgende dag doen we Upper en Lower Antelope Canyon. Kaarten zijn besteld!!!
'k heb de route nu bijna klaar. Uiteraard zal er nog flink in gestreept gaan worden maar ... ik weet in elk geval wat er allemaal te zien is. Nu nog even over Death Valley ... Kunnen we het beste op tijd vertrekken uit Mammoth Lakes en dan onze dag doorbrengen in Death Valley en de volgende dag gelijk doorrijden naar Las Vegas? Of zeggen jullie ga in de ochtend nog iets bekijken in Mammoth Lakes, rij wat later naar Death Valley en ga de volgende dag nog wat van Death Valley bekijken voordat we naar Las Vegas rijden??
Hoor het wel weer!!
We hebben Monument Valley trouwens geschrapt, gaat toch te veel tijd kosten. Verder gaan we de Valley of Fire bekijken als we naar St. George rijden. We rijden dan door Zion naar Bryce. 's ochtends pakken we dan nog een wandeling in Bryce en rijden dan door naar Page. De volgende dag doen we Upper en Lower Antelope Canyon. Kaarten zijn besteld!!!
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
DV is op zijn mooist in de late middag/vroege avond en 's morgens vroeg ook is het dan wat temperatuur aangaat aangenamer, zou er dus voor kiezen om voor DV nog wat te doen en dan laat het park in en de volgende morgen nog een paar uur park voordat je naar LV gaat.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 8 Reacties
- 2033 Weergaves
-
Laatste bericht door Tantelotje
-
- 7 Reacties