Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe maak je je koffer zo zwaar? :)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Re: Hoe maak je je koffer zo zwaar? :)

Bericht door Mrs.Bean »

Dat mag officieel toch niet?
nee dat mag vast niet boven een bepaald bedrag: dus halen ze bv bij Uggs voor dochterlief mee te nemen in de winkel al de doos voor je eraf. Haal je de labels er af en ga zo maar door. Of het scheelt; die Uggs dat scheelt een euro of 80.( vind ze dan nog erg duur maar ja) Al eens een Levisbroek gekocht voor 25 euro? Ik wel.

maar goed het ging over koffers vullen en kamperen. Tja vroegah :lol: gingen we met een 2CV en 2 kinderen en een tent en een kampeerbed en pampers en ga zo maar door. Daar kon niet veel meer bij. Met opgetrokken knieën naar Z-Frankrijk.
Die kinders gaan al een jaar of 15 niet meer mee, die auto is 2 misschien wel 3 keer zo groot en ........... hij zit nog net zo vol gestouwd. Want nu gaat alles mee wat toen niet mee kon, wel mooie kleren om uit te gaan, de dekbedden met extra hoezen voor als het koud is, schoenen die niet alleen praktisch zijn maar ook nog bij m'n mooie jurkje passen, fototoestellen en alles wat daar bij hoort .......en boeken, heel veel boeken, erg veel boeken.

Op die tent en dekbedden na wil ik dat eigenlijk ook allemaal wel mee hebben naar de USA. Dit jaar mochten we nog 2 koffers pp mee, om te oefenen hebben we dat beperkt tot 1,5. Maar op de terugweg ............. nog meer boeken en nog meer kleren en nog meer schoenen.
lsl
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door lsl »

De helft van mijn koffer wordt al ingenomen door wat ik noem "stapgerief" en "algemeen gerief" : een rugzakje met geïntegreerde waterzak en een extra drankfles, 3 paar stapsokken, kompas, 3 wandelstokken voor 2 personen (1 reserve), een reserve waterzak, stapschoenen, enkele dozen dehydratatiepoeder, poncho, parapluutje, zakmes, hoofdlamp, fluitje, ducktape, een nooddeken, uitgeprinte routekaartjes, zonnescherm voor op de voorruit, douche (zwarte waterzak) voor na de wandeling, sponsje, ...

Luc
1987 NY-Florida; 1989 CA-Hawai; 2008 WA DC-Florida; 2009 NY-CA-NV-UT-AZ; 2010 NV-AZ-UT-WY-MT;
2011 CO-UT-AZ-NV; 2012 CO-UT-AZ-NV-CA; 2013 WA-Canada-NV; 2014 CO-UT-AZ-NV; 2015 AZ-UT-CO-NM;
2016 CA-NV-UT-AZ; 2017 CO-UT-AZ
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Het is tegenwoordig 430 euro wat je pp belastingvrij mag invoeren.
Kan je veel voor kopen hoor.
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

3 paar Uggs
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Onder andere, we hebben vorig jaar Uggs meegenomen voor mijn nicht die waren 226 dollar, hier kosten ze 300 euro.
Wij komen niet vlug aan het bedrag wat je mag invoeren, koop niet zoveel kleding, wel veel scrapspullen.
Ook hebben we al 4 keer ons gekochte beddengoed (Comforter) mee terug genomen.
guinevere
Amerika-expert

Bericht door guinevere »

Ik pak altijd "voor het geval dat," zodat het niet uitmaakt wat voor weer of gelegenheid het is; ik heb altijd iets leuks om te aan te trekken. Mijn vriendin doet dat niet en dat merk je ook aan onze koffers. De mijne is meestal loodzwaar. :lol:

Verder nemen we onze eigen handdoeken, strandlakens, toiletspullen inclusief shampoo & conditioner mee en een hele voorraad electronica (computer, camera's, GPS voor de auto, GPS om te wandelen, telefoons, mp3 speler en uiteraard de nodige opladers en kabeltjes) en ook een flinke hoeveelheid boeken. Ik denk dat ik meer meeneem dan mensen die in NL wonen, omdat het voor ons niet zo voordelig is om dingen op vakantie te kopen.

Winkelen is hier inderdaad erg goedkoop. Ik ga met mijn familie meestal naar Marshalls en Ross, dat zijn winkels die overgebleven partijen overkopen en dan voor een schijntje van de prijs weer doorverkopen. Veelal zijn het bekende merken als Polo Ralph Lauren, Hilfiger, DKNY, Calvin Klein, etc. Misschien een leuk idee als je toch op zoek naar kleding bent?
Afbeelding
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Die 23 Kg krijg ik makkelijk 2 x bijelkaar.

Europe to US: In de handbaggage gaan mijn personal belongings en in het ruim gaat 2 x 23 Kg aan gifts en verassingen :thumbup:

US to Europe: In de handbaggage gaan mijn personal belongings en in het ruim gaat 2 x 23 Kg aan gifts en verassingen :thumbup:

Maar 2 x 50kg zou ik ook makkelijk vol krijgen :D
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Echt waar? Is het zóveel goedkoper, kleding en schoenen?
Het is zelfs zoveel goedkoper dat hele hordes mensen vanuit huis op het internet spullen aanschaffen die ik dan weer naar ze opstuur. Zelfs dan zijn de besparingen vaak groot te moemen.
Voor shoppen hoef je dus niet naar amerika. dat kan gewoon thuis vanuit je luie stoel :lol:
sunny007
Amerika-ontdekker

Bericht door sunny007 »

Annie schreef:Onder andere, we hebben vorig jaar Uggs meegenomen voor mijn nicht die waren 226 dollar, hier kosten ze 300 euro.
Wij komen niet vlug aan het bedrag wat je mag invoeren, koop niet zoveel kleding, wel veel scrapspullen.
Ook hebben we al 4 keer ons gekochte beddengoed (Comforter) mee terug genomen.

He, wat leuk Annie...ben jij ook een scrapper.....Ik ook, en ik heb zelfs mijn eigen webwinkel hier dus je hoeft het niet allemaal uit de USA te halen, dat doe ik wel voor je :wink:

Groetjes, Sunny
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Zo hee, mensen. In de afgelopen dag heb ik heel wat bijgeleerd. Over het shoppen, het scrappen (wist niet eens wat dat was!), de bagage. Ben op ideeen gebracht en heb antwoorden gekregen. Vooral de inhoud van de pakketten van El Monte interesseren me natuurlijk. Wat een hoop kosten heb je eigenlijk extra als je die kits gaat huren, maar ik neem aan dat je daar niet echt onderuit kunt. En als ik het goed begrijp moet ik warempel dekbedhoezen mee gaan nemen, terwijl ik ervan uit ging dat het beddengoed van de camper op zich voldoende moet zijn. Maar die hoezen moet je dan dus ook weer gaan wassen...? Ik puzzel nog wel ff. Zal de weegschaal er eens op loslaten om te kijken hoeveel speling ik nog heb :)
Groet
Mrs.Bean
Amerika-expert

Bericht door Mrs.Bean »

huhhh die had ik nou net NIET bij me hoor, die pasten er echt niet meer bij :roll:
Annie
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Annie »

Vooral de inhoud van de pakketten van El Monte interesseren me natuurlijk. Wat een hoop kosten heb je eigenlijk extra als je die kits gaat huren, maar ik neem aan dat je daar niet echt onderuit kunt. En als ik het goed begrijp moet ik warempel dekbedhoezen mee gaan nemen, terwijl ik ervan uit ging dat het beddengoed van de camper op zich voldoende moet zijn.
In de personalkit zitten pp:
2 lakens
2 dunne dekens
2 kussenslopen
1 kussen
2 badlaken
2 kleine handdoekjes
2 waslapjes
serviesgoed

Wij zijn eens gaan rekenen en kwamen toen toch heel wat goedkoper uit als we alles zelf kopen, ook de potten en pannen.
Je bent niet verplicht om de camper inventaris of de personalkit erbij te nemen.
Het houdt alleen in dat je de eerste dag heel wat boodschappen moet doen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

ANY schreef:
kun je voorkomen door geen drop, hagelslag en kaas (@ Any)thuis te laten
Dat is als Nederamerikaan echt geen optie :) en dat zit ook in de koffers van mijn ouders als ze komen. En geen muntjes meenemen voor mijn vader is ook geen optie, ik zou het huis niet meer inkomen :)
Ik wilde net al zeggen, als wij terugkomen uit Europa wordt zeker de helft van het gewicht ingenomen door levensmiddelen. Laatste keer 7 kilo drop, een pittige boerenkaas en de nodige kruiden. Ja dat kun je hier ook kopen, maar dan ben je minstens het dubble kwijt.
kangie
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door kangie »

door Bramster » 01 jul 2010, 18:54

Die 23 Kg krijg ik makkelijk 2 x bijelkaar.

Europe to US: In de handbaggage gaan mijn personal belongings en in het ruim gaat 2 x 23 Kg aan gifts en verassingen

US to Europe: In de handbaggage gaan mijn personal belongings en in het ruim gaat 2 x 23 Kg aan gifts en verassingen

Maar 2 x 50kg zou ik ook makkelijk vol krijgen
Hahahaha :lol: :mrgreen: hier kan ik me helemaal bij aansluiten!!
Het lucht op dat ik niet de enige ben!!!! :thumbup:
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Oke, ik moet er dan rekening mee houden dat ik zwaarder beladen thuis kom dan ik wegga. Prima. Maar staat niet ergens bij KLM geregistreerd hoeveel je bij je had? Want als ik met één reistas heen ga, en ik zou in Amerika een extra tas bijkopen omdat blijkt dat ik hele winkels leeg heb kunnen kopen en ik alles weer mee terug wil, dan ga ik ineens met twee tassen naar huis. Mag dat? :roll: En moet je voor een tas extra bijbetalen? Hoeveel? (dat kan ik nu namelijk niet vinden...)
Royyy
Amerika-ontdekker

Bericht door Royyy »

Eén extra tas kost ij KLM 55 euro.

http://www.klm.com/travel/nl_nl/prepare ... oncept.htm
Bramster
Amerika-expert

Bericht door Bramster »

Die 55Euro is enkele reis.

Trouwens, als je als frequent flyer al 2 tassen mag meenemen kost volgens dat lijstje een extra tas 200Euro (enkele reis) , kost kapitalen dus bij de KLM. Niet dat het bij andere maatschappijen een koopje is, maar 400Euro voor 1 extra tas (heen en terug) is wel heel veel geld.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer