Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Hoe maak je je koffer zo zwaar? :)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
ArMar
Amerika-ontdekker

Hoe maak je je koffer zo zwaar? :)

Bericht door ArMar »

Beste mensen,

Afgelopen 9 maanden heb ik eindeloos lang op dit forum zitten lezen. Eerst alleen lezen, later gericht zoeken, en sporadisch een vraag. Jullie weten gezamenlijk overal antwoorden op. Top! :thumbup:
Nu onze reis wel erg dichtbij komt, en ik vandaag de reispapieren ophaalde, kwam een vraag wel heel duidelijk aan het licht, die ik nu toch maar ga stellen. Bij het reisbureau werd nog even bevestigd dat je bij KLM 20 kilo bagage, één tas handbagage van 12 kilo, een laptoptas, en een cameratas mee mag nemen. Duidelijk. Nu zijn wij fervente kampeerders en gaat al jaren ongeveer dezelfde lading mee in de auto, op weg naar diep-Italie. Ik ben dus best goed in het efficient indelen van tasruimte 8), al zeg ik het zelf, en ook nu ligt er al voor ieder gezinslid een hoeveelheid klaar. Maar ..... Als ik dan hoor dat je 20 kilo mee mag, vraag ik me werkelijk af hoe je die 20 kilo bij elkaar krijgt! Wat neemt ieder van jullie dan allemaal mee, dat het zo zwaar moet worden?! We hebben geen koffers, maar grote reistassen, omdat die straks in de camper wat handiger te manoeuvreren zijn (op het forum geleerd :geek:) Ik kan me ook niet voorstellen dat de handbagage zo zwaar wordt, als je aan vloeibare stoffen amper iets mee mag. De zwaarste schoenen trek je natuurlijk in het vliegtuig aan. En de kleding die meegaat, kan ter plekke weggegooid worden dus er is eventueel ruimte om iets mee terug te nemen. Van bepaalde dingen ga ik ervan uit dat die in Amerika gewoon te koop zijn dus die zeul ik niet mee. In die tassen gaat dus gewoon het nodige...
Vergeet ik iets? Hebben jullie gerichte aanbevelingen over wat ik echt mee zou moeten nemen? Is het juist handig dat die tassen zo licht zijn of denk ik er te gemakkelijk over? Ik zou het heel fijn vinden als jullie meedenken....

Enthousiaste groet van Armar
sunny007
Amerika-ontdekker

Re: Hoe maak je je koffer zo zwaar? :)

Bericht door sunny007 »

Haha, meestal lees je dat mensen zich af vragen hoe ze het in vredesnaam moeten redden met maar 20kg......maar bij jou is het dus duidelijk andersom. Wel een lekker idee toch? Ik ben absoluut zo iemand die die 20kg maar heel weinig vind....Ik heb meestal dan ook veel te veel mee, maar ik vind het iedere keer weer heel moeilijk om iets niet mee te nemen. Meestal heb ik al al problemen met mijn schoenen.....natuurlijk wil ik mijn slippertjes mee voor het zwembad, een paar goede loopschoenen, leuke schoentjes voor 's avonds en dan toch ook nog die andere leuke die bij dat andere jurkje passen...., mijn lekkere gympen en zo kan ik nog wel even doorgaan......

Ik neem me iedere keer voor om met een lege koffer heen te gaan en dan met een volle terug maar meestal moeten we er daar nog 1 of 2 bijkopen.......Mocht ik nou een keer met jou in het vliegtuig zitten dan mag je wel wat bagage van me overnemen :lol: scheelt mij weer gezeur met overgewicht......

Groetjes,
Sunny
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

Gemakkelijk: vanuit Nederland kaas meebrengen. En hagelslag, en drop, en... De handbagage wordt zwaar door voor mijn vader kilo's munten mee te brengen naar Nederland. En kado's voor de kinderen, tractors voor mijn broers enz.
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
Njit
Amerika-expert
Partner van: SpaceAce
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Njit »

Vaak is het probleem ook niet de heenreis maar de terugreis :)
Homepage met al onze reis- en fotoverslagen bij elkaar: https://kloenies.nl/
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Aha. Er gaan mij lichtjes op... Kijk, het probleem van dat overgewicht (@Sunny007: letterlijk of figuurlijk? :lol:) kun je voorkomen door geen drop, hagelslag en kaas (@ Any) thuis te laten en het niet te vervangen door lekkernijen om mee terug te nemen. Ik zie ter plekke wel wat de Amerikanen voor mij op mijn brood hebben bedacht, dus dat scheelt. Dat probleem van die schoenen kan ik me voorstellen maar een beetje streng zijn voor mezelf levert op dat ik gewoonweg schoenen thuis moet laten. En inderdaad: als je spullen voor anderen meeneemt, bijvoorbeeld munten, tja, dat scheelt ook al een probleem voor ons.... Ik geef toe: misschien hebben we enige problemen minder ;)...
Dan wacht ik maar af wat anderen nog voor ideeen in petto hebben... :roll:
Groet
Erwintje
Amerikafan

Bericht door Erwintje »

Daarnaast mag je nog veelal handbagage á 18 kg meenemen.

(bij American Airlines)
2010: SF - Yosemite - DV - LV - Zion - Bryce - Page - GC - Palm Springs - LA
2011: New York - Miami - Key West - Fort Meyers - Orlando - Washington - Philadelphia - New York

Afbeelding
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Wij hebben er eigenlijk nooit problemen mee gehad, het scheelt al als je geen zware koffers hebt, want dan heb je al snel een kilo of 3/4 extra. Alleen de laatste reis hadden wij (lees: de tienerdochters) toch wel wat kleren ingeslagen, en daarnaast erg veel boeken. Boeken gaan ook al op de heenreis mee, maar op de terugreis hebben we ook aardig wat extra boeken bij ons. En folders, reisgidsen, etc. En dat telt echt aan.
Met schoenen kan ik me aardig inhouden. En veel kleren heb je ook niet nodig.
O ja, handdoeken en badlakens wegen ook aardig veel.

Marianne
Isis
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 11
Contacteer:

Bericht door Isis »

Boeken (reisboeken, de leesboeken koop ik daar wel lees toch graag engels).. reisstekkers, statief, de papierzooi (route, info die ik heb verzamelt) .. ach het weegt per stuk niet veel maar bij elkaar telt het lekker op.
Tja voor kids idd hagelslag en ik vind een stukkie kaas ook lekker. Maar dat zijn hoogstens 2 kg bij elkaar.
Schoenen kan een probleem zijn maar ik kan wel streng zijn (wandelschoenen aan, badslippers, sneakertje en iets dat onder rok/ broek kan) Sneaker kan afvallen. Voor het mooi zijn kan ik beter met de caravan gaan. :D
En inderdaad handdoeken en dekbedhoezen (4stuks).
Overzicht reizen met camper 2020 staat de 10e camperreis op programma.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ja, inderdaad, het statief was ik nog vergeten.

Zo komen we wel op 23 kg!

Marianne
thebes
Amerika-expert

Bericht door thebes »

Moeite om 20 kg vol te krijgen ? Nou, dat kost mij geen enkele moeite. Ik houd erg van mooie kleren en verkleed me in de vakantie het liefst 2x per dag, met bijpassende schoenen, byous, etc. Op rondreis door de VS is dat niet relevant, dan heb ik genoeg aan stevige korte broeken, 2 lange broeken, t-shirts, fleecetrui en teva's (mits alles colour-coordinated). Maar op strandvakantie in Europa moet ik me écht inhouden wil ik niet aan de excess bagage komen :oops:
Terug naar huis vanuit de VS is weer een heel ander verhaal. Ik koop nl. graag (veel) boeken en DVD's in de VS. Zal me de komende keer ook daarin moeten beperken.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

De heenreis is voor ons nooit een probleem, dan houden we ruimte over in de tassen. Onze handbagage houdt ik ook licht want ik heb geen zin om met een zware tas te gaan slepen op het vliegveld. Wij nemen ook geen etenswaren mee naar Amerika.
Maar op de terugweg moeten wij meestal wel een koffer bijkopen. Wij kopen namelijk heel veel kleding in de VS en je denkt toch niet dat ik mijn andere kleding ga weggooien, waarom zou ik dat doen?

Mijn dochter leest alleen Engelse boeken dus reken maar dat ze deze reis ook weer een hele stapel gaat inslaan. Mijn man sport heel veel en ook de sportschoenen zijn erg goedkoop in de VS dus daar gaan er ook vast wel een paar van mee terug naar Nederland.

Marjon
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Mensen, er gaan heel veel kwartjes vallen! Ik ben een boekenlezer, ik lees slechts Engelse boeken, maar daar heb ik een bieb voor dus ik koop ze nooit. Ook daar niet. Één keer lezen en ze staan in de kast. DVD's koop ik ook amper. Ik zou het leuk vinden om daar wel wat kleding te vinden, maar ga er niet specifiek naar op zoek. Dat idee van die goedkope sportschoenen is nog wel wat want ik ben een fervent hardloper dus da's weer een tip. Ook ik ben gek op mooie kleding en wat ik meeneem combineert prima, maar een beetje praktisch denken zegt dat dat op vakantie gewoon ff niet kan. Aangezien de reis behoorlijk vol gepland zit, en lezen ook thuis kan, ben ik niet van plan boeken mee te nemen. De tijd die daar doorgebracht wordt, ga ik graag genieten van wat Amerika biedt. Ja, enige boekjes over de te bezoeken steden, maar die kunnen ook in de handbagage. De prints die ik zelf van allerlei dingen heb gemaakt, vormen inderdaad inmiddels wel wat boekwerkjes maar dat gaat prima. Eén fles shampoo, één fles douchegel, wat tandpasta, één fles after-sun, één tube zonnebrandcreme, één tube wasmiddel voor een handwasje, en de rest kopen we daar wel. Toch?
Dat van die badlakens... ik heb er nu twee per persoon, want in de papieren van El Monte staat dat je die in dat pakket huurt, of zou het niet genoeg zijn...? Dat wat in de te huren pakketten zit, moet toch afdoende zijn? Alleen die kampeerstoeltjes, die kopen we daar, zo heb ik alweer als tip van het forum....
Mijn zoon wil alleen graag een Amerikaanse vlag zien te scoren, maar dat zal vast wel lukken en dat weegt ook geen kilo's :D
Groeten
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

ArMar schreef: Bij het reisbureau werd nog even bevestigd dat je bij KLM 20 kilo bagage, één tas handbagage van 12 kilo, een laptoptas, en een cameratas mee mag nemen. Duidelijk.
Als dit over "naar Amerika" gaat is dat duidelijk fout.

Dit zegt de website van KLM over ruimbagage en handbagage

Dus 23 kg ruimb. en totaal 12kg handb. verdeelt over twee delen, tw één koffertje/tas en één handtas/laptoptas/cameratas
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Hee wat goed, die tip over de KLM. Je neemt vaak ook klakkeloos aan wat zo'n reisbureau je vertelt. Zo van: die weten het allemaal wel...
Thanks! :thumbup:
Mehaw
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door Mehaw »

Ik heb ook een tas en geen koffer, maar die tas heb ik onlangs eens gewogen (omdat ik met Ryanair ging vliegen en maar 15 kg mee mocht nemen). Bleek die tas alleen al ruim 5 kg te wegen, zonder dat er ook maar iets in zat.
Anyway, als oud-campeerder die ook de pannen en slaapmat op de rug mee moest sleuren in het verleden, heb ik het ook nog nooit gehaald om in de buurt van het maximum gewicht te komen.
1999; Westkust-CA, UT NV AZ
2004; Westkust-CA UT NV AZ CO WY MT
2005; Oostkust- PA NJ NY OH WV TN SC FL MS LA
2008; Westkust-CA, UT NV AZ
2009; Cruise & FL

2010; Westkust; CO NV SD WY MT UT NV AZ CA
2011; Cruise & SV FL
2014; NYC
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Ik zou graag een respons van je willen als je weer terugkomt. Als je namelijk niet overbeladen terugkomt ben je een dief van je eigen portemonnee. Kleren, schoenen etc zijn zodanig veel goedkoper hier dat een extra koffer en betalen voor overgewicht niet opweegt tegen de besparingen door in amerika in te kopen. :thumbup:
Annie
Amerika-expert
Partner van: Rob
Aantal x V.S. bezocht: 20
Contacteer:

Bericht door Annie »

Dat van die badlakens... ik heb er nu twee per persoon, want in de papieren van El Monte staat dat je die in dat pakket huurt, of zou het niet genoeg zijn...? Dat wat in de te huren pakketten zit, moet toch afdoende zijn?
Toen wij de personalkits nog huurden bij El-Monte hebben we nooit geen extra badlakens mee genomen, in het pakket zitten per persoon 2 badlakens.
We moeten toch regelmatig wassen dan dan gingen zo mee de machine in.
Badschuim, shampoo, bodylotion, zonnebrand en aftersuncreme e.d.neem ik ook niet mee dat koop ik daar.

De heen weg is ook het probleem niet met het gewicht van de koffers, maar de terug weg.
ArMar
Amerika-ontdekker

Bericht door ArMar »

Echt waar? Is het zóveel goedkoper, kleding en schoenen? Hm. Ik bedenk acuut dat ik aan het eind van onze vakantie alles heb weggekukeld dat ik mee ga nemen, om te zijn vervangen door Amerikaanse kledij :D Onvoorstelbaar joh. Maar we zullen het zien als we er zijn.
Vooralsnog heb ik meer op mijn lijstje staan aan het bezichtigen van nationale parken en het zien van natuurschoon en het bezoeken van steden, dan het inslaan van kleding. Herinneringen en ervaringen vind ik persoonlijk onbetaalbaar. Dat is kleding in Nederland niet ;)

Maar: hoe zit het met invoerrechten of aan te geven spullen als je zoveel uit Amerika meeneemt dan? Dat mag officieel toch niet?

Groet
ANY
Amerika-expert

Bericht door ANY »

kun je voorkomen door geen drop, hagelslag en kaas (@ Any)thuis te laten
Dat is als Nederamerikaan echt geen optie :) en dat zit ook in de koffers van mijn ouders als ze komen. En geen muntjes meenemen voor mijn vader is ook geen optie, ik zou het huis niet meer inkomen :)
Info Ithaca & Finger Lakes Regio: http://www.flregio.blogspot.com"
Mooie plekjes noordoosten: http://noordoosten.blogspot.com/"
http://www.annaharalson.com/
gyatso
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door gyatso »

ArMar, zolang je geen kleding koopt om hier een handeltje te starten is er geen enkel probleem. Problemen krijg je pas als je een stuk of 10 levis van verschillende maten in je koffer hebt. Bij de grote steden zijn er soms outlet's waar je de echte koopjes kan halen, helemaal als je je hier al registreert als klant. http://www.outletbound.com/
Kan je daar bij de klantenservice nog eens een kortingcouponnen ophalen en krijg je nog eens korting op de korting. Zo heb ik vorig jaar veel sportkleding gekocht voor bodemprijzen. Ik neem alleen het hoognodige mee, voor de eerste dagen en zaken die meestal versleten zijn. Daar haal ik nieuw, draag dat ook al op vakantie en gaat dan ook gedragen de koffer in. In de maanden voordat wij de grote plas overgaan, koop ik hier dan ook geen nieuwe kleding, haal ik daar vele malen goedkoper. Levis zo rond de 40 dollar, shirts van adidas, vorige keer zo rond de 12 dollar voor betaald, sportschoenen (adidas) geloof zo rond de 30 dollar. En zoals een ander als schreef: het betalen voor een extra koffer, haal je er dik uit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer