Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis RvBerloo: newbie zw camper, tips?
Reis RvBerloo: newbie zw camper, tips?
Hoi
nog een paar dagen en dan vertrekken we (via NY) naar las vegas voor een camperreis (met 3 tieners) naar SF, een beetje geinspireerd door de tioga website
dit is ons schema tot nu toe, tips welkom!
eerst 4 dagen NY, dan las vegas met 1 nacht hotel
7 jul camper ophalen. Lasvegas -zion
8 juli zion-bryce
9 juli bryce
10 juli bryce capitol reef
11 juli captiol reef moab
12 juli raften? arches?
13 juli arches monument valley
14 juli monument valley grand canyon
15 juli grand canyon
16 juli grand canyon joshua tree
17 juli joshua tree LA
18 juli LA universl studio
19 juli LA san simeon (route 1 to aan SF, de moeite waard?)
20 rustdag/ strand
21 juli san simeon carmel/monterey
22 juli carmel/ monterey
23 naar san francisco
24 yosemite? (kan dit met de camper in een dag)
25 juli sf alcatraz
26 camperwissel - hotel oackland+downtown SF
27 SFO AMS (via NY en londen..)
we willen dus een aantal parken zien maar ook de tieners aan hun trekken laten komen met wat activiteiten. Is dit een haalbaar schema, beter alternatieven voor stops, ontbreekt er nog een must-see? ergens onderwg een optie om een sequoiapark mee te pakken?
bedankt voor de reacties!
Ralph
nog een paar dagen en dan vertrekken we (via NY) naar las vegas voor een camperreis (met 3 tieners) naar SF, een beetje geinspireerd door de tioga website
dit is ons schema tot nu toe, tips welkom!
eerst 4 dagen NY, dan las vegas met 1 nacht hotel
8 juli zion-bryce
9 juli bryce
10 juli bryce capitol reef
11 juli captiol reef moab
12 juli raften? arches?
13 juli arches monument valley
14 juli monument valley grand canyon
15 juli grand canyon
16 juli grand canyon joshua tree
17 juli joshua tree LA
20 rustdag/ strand
21 juli san simeon carmel/monterey
22 juli carmel/ monterey
23 naar san francisco
24 yosemite? (kan dit met de camper in een dag)
25 juli sf alcatraz
27 SFO AMS (via NY en londen..)
we willen dus een aantal parken zien maar ook de tieners aan hun trekken laten komen met wat activiteiten. Is dit een haalbaar schema, beter alternatieven voor stops, ontbreekt er nog een must-see? ergens onderwg een optie om een sequoiapark mee te pakken?
bedankt voor de reacties!
Ralph
Re: newbie zw camper , tips?
ik zou t zo ongeveer doen:
8 juli zion
9 juli zion - bryce
10 juli bryce - capitol reef
11 juli captiol reef - moab
12 juli moab (arches)
13 juli moab - monument valley
14 juli monument valley - grand canyon
15 juli grand canyon - kingman (of omgeving)
16 juli kingman - joshua tree
17 juli joshua tree - LA
20 rustdag
21 juli san simeon carmel -monterey
22 juli carmel -monterey
23 montery - san francisco
24 san francisco
25 juli sf alcatraz
27 SFO AMS (via NY en londen.)
1 dag zion i.p.v. bryce, daar heb je wat meer aan denk ik.
Ik ben niet in Moab geweest maar weet dat je daar minimaal 2 dagen zou moeten zijn eigenlijk.
GC - JT is een erg lange rit voor met een camper, vandaar ergens een tussenstop.
Daarna zou ik keuzes maken, Yosemite eruit of de kust eruit, je zou na LV richting Barstow kunnen rijden voor Yosemite. In 1 dag heen en weer rijden naar Yosemite is in ieder geval zonde van de tijd.
Wil je niet wat van Las Vegas zien? Je zou een dag LV kunnen doen voor een dag SF.
Wat betreft strand is er na Pismo Beach (richting SF) vrijwel niets leuks meer volgens mij, dan worden het meer de steile kliffen.
8 juli zion
9 juli zion - bryce
10 juli bryce - capitol reef
11 juli captiol reef - moab
12 juli moab (arches)
13 juli moab - monument valley
14 juli monument valley - grand canyon
15 juli grand canyon - kingman (of omgeving)
16 juli kingman - joshua tree
17 juli joshua tree - LA
20 rustdag
21 juli san simeon carmel -monterey
22 juli carmel -monterey
23 montery - san francisco
24 san francisco
25 juli sf alcatraz
27 SFO AMS (via NY en londen.)
1 dag zion i.p.v. bryce, daar heb je wat meer aan denk ik.
Ik ben niet in Moab geweest maar weet dat je daar minimaal 2 dagen zou moeten zijn eigenlijk.
GC - JT is een erg lange rit voor met een camper, vandaar ergens een tussenstop.
Daarna zou ik keuzes maken, Yosemite eruit of de kust eruit, je zou na LV richting Barstow kunnen rijden voor Yosemite. In 1 dag heen en weer rijden naar Yosemite is in ieder geval zonde van de tijd.
Wil je niet wat van Las Vegas zien? Je zou een dag LV kunnen doen voor een dag SF.
Wat betreft strand is er na Pismo Beach (richting SF) vrijwel niets leuks meer volgens mij, dan worden het meer de steile kliffen.
2010: CA - AZ - UT - NV
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
2011: NV - AZ - WY - CO - UT
2012: NV - AZ - UT - CO - SD
http://www.bitter.reisverslag.com" onclick="window.open(this.href);return false;
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik zou zeker een extra dag Las Vegas toevoegen. Wij zijn nu twee keer met onze tieners naar LV geweest en ze vonden het helemaal geweldig.
De kust daarentegen vonden ze niet zo bijzonder, het is wel mooi maar heel veel rots in dat gedeelte. Bovendien kan het er ook nog wel eens mistig zijn.
Ik zou zelf 4 nachten kust teveel vinden, twee is meer dan genoeg. Misschien kun je nog een dag Moab toevoegen, het is daar prachtig.
Heen en weer rijden van SF naar Yosemite zou ik niet aanraden, je ziet niets van het park op die manier.
Marjon
De kust daarentegen vonden ze niet zo bijzonder, het is wel mooi maar heel veel rots in dat gedeelte. Bovendien kan het er ook nog wel eens mistig zijn.
Ik zou zelf 4 nachten kust teveel vinden, twee is meer dan genoeg. Misschien kun je nog een dag Moab toevoegen, het is daar prachtig.
Heen en weer rijden van SF naar Yosemite zou ik niet aanraden, je ziet niets van het park op die manier.
Marjon
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Al die dagen aan de kust lijkt mij ook wat veel. Ik ben ook voor een extra dag Zion. De Grand Canyon kan wel iets korter, zeker als je de dag erna niet helemaal naar Joshua Tree rijdt. En misschien na Monterey naar Yosemite en dan naar SF. Maar als je geen camping in het park hebt of in de buurt, ben je daar veel tijd kwijt met heen en weer rijden. dus kijk eerst eens wat de mogelijkheden zijn. Je zou ook na LA naar Sequoia kunnen rijden, dat is een geweldig mooi park en rustiger dan Yosemite. Neem er wel de tijd voor. Daarna kun je naar de kust rijden en het laatste stuk van de kust rijden.
Hebben jullie nog nergens iets gereserveerd? Ik zou voor de parken snel eens gaan kijken naar de mogelijkheden, en ook voor Moab. En langs de kust.
Misschien hebben jullie aan ons 2008-verslag voor onder andere Moab, Monument Valley en Zion. Met 2 tieners.
Marianne
Hebben jullie nog nergens iets gereserveerd? Ik zou voor de parken snel eens gaan kijken naar de mogelijkheden, en ook voor Moab. En langs de kust.
Misschien hebben jullie aan ons 2008-verslag voor onder andere Moab, Monument Valley en Zion. Met 2 tieners.
Marianne
Vorig jaar waren wij 2 volle dagen met onze pubers in Las Vegas.....dat was volgens hun nog te kort! Zeker als je zelf al aangeeft dat je een afwisselend programma wilt hebben met ook activiteiten voor de kids, dan kan je echt wat langer plannen voor Las Vegas. Ik zou dus ook net zoals de andere al zeiden niet Yosemite heen en weer gaan rijden op 1 dag, dat is echt zinloos en onbegonnen werk......
Sunny
Sunny
wow wat een snelle en goede reacties! bedankt hier heb ik zeker wat aan 

Re: Reis RvBerloo: newbie zw camper, tips?
Nee we hebben niets gereserveerd nog (zijn ook gewend om op de bonnefooi met de tent te camperen) Lastig vind ik dat want je weet niet precies wanneer je ergens bent toch?Hebben jullie nog nergens iets gereserveerd? Ik zou voor de parken snel eens gaan kijken naar de mogelijkheden, en ook voor Moab. En langs de kust.
kun je niet een dag of 2 van tevoren opbellen of is dat echt te laat?
wat raad je aan om nog te proberen te reserveren?
In en rond de parken (zion, bryce, moab, monument valley, grand canyon) en langs de kust zou ik zeker al kijken wat de mogelijkheden voor de campings nog zijn. Wij hebben een vergelijkbaar rondje gedaan en als de campings wat verder van de parken zitten dan kan je dat heel wat reistijd kosten. Een tentje kan je misschien nog wel ergens tussen zetten, maar met een camper gaat dat wat lastig. Vol is dan vaak ook echt vol.
Een aantal parken heeft campings op first come first service principe, maar die zitten vaak vol omdat mensen meer dan een nacht blijven.
Een aantal parken heeft campings op first come first service principe, maar die zitten vaak vol omdat mensen meer dan een nacht blijven.
-------------------------------------------------------------------------------------------
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
New York: 2004-2006-2008-2010
Westen: 2007-2009
Florida: 2008
Oosten: 2004
http://vangeldrop.reismee.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan zal je overal op de achteraf campings staan in ZW-USA.... Wij hebben het vorig jaar gedaan, alles gereserveerd en in 90% van de gevallen was de camping gewoon vol...RvBerloo schreef:Nee we hebben niets gereserveerd nog (zijn ook gewend om op de bonnefooi met de tent te camperen) Lastig vind ik dat want je weet niet precies wanneer je ergens bent toch?Hebben jullie nog nergens iets gereserveerd? Ik zou voor de parken snel eens gaan kijken naar de mogelijkheden, en ook voor Moab. En langs de kust.
kun je niet een dag of 2 van tevoren opbellen of is dat echt te laat?
wat raad je aan om nog te proberen te reserveren?

9 maanden per jaar in Fort Collins, CO, 3 maanden per jaar in Nederland.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 2291 Weergaves
-
Laatste bericht door MeMaaike
-
- 2 Reacties