Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
K1 visum bemachtigd -> verhoor bij binnenkomst VS?
K1 visum bemachtigd -> verhoor bij binnenkomst VS?
Mijn verloofde woont in de VS en we hebben sinds kort het K1 visum bemachtigd. Over twaalf dagen vlieg ik naar de VS en mijn kat gaat mee. Weten jullie zo of er bij aankomst nog een verhoor of iets dergelijks is? Of dat ik gewoon (met mijn zeer waarschijnlijk mauwende kat) door mag lopen en mij geen vragen zullen worden gesteld?
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Alvast bedankt voor de antwoorden.
Re: K1 visum bemachtigd -> verhoor bij binnenkomst VS?
Ik weet het niet zeker, maar aangezien ze je de gesloten envelop mee geven die alleen door een beambte daar geopend mag worden, zal je vast enkele vragen krijgen. Zal uiteindelijk niet veel voorstellen, maar enkele vragen zullen er vast komen.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Volgens mij niet echt.. als je de reviews op visajourney leest dan. Ze gaan je wel uitleggen dat je binnen 90 dagen moet trouwen e.d.
Confidence: the feeling you experience before you fully understand the situation.
Clint's Thoughts
Clint's Thoughts
Lees hier Dento's ervaring.
Twenty years from now, you will be more disappointed by the things you did not do than by the things you did. So, throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. ~Mark Twain
Oh dat klinkt al een stuk beter dan wat ik verwacht had! De bruiloft is op 28 augustus, dus dat zit wel goed. Kitty mauwt maar een stuk af. 

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik denk dat Immigrations zich geen bal aantrekt van je kat, of die nu mauwt of niet. 
Maar in ieder geval proficiat met je aanstaande huwelijk! Waar trek je naartoe?

Maar in ieder geval proficiat met je aanstaande huwelijk! Waar trek je naartoe?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Naar Ohio, dank je wel! Na lang wachten is het zo ver! en nu is het echt aftellen.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Nu ben ik niet op een K1-visum het land binnen gekomen, maar ik kan me niet voorstellen dat de vragen bij een K1 heel veel anders zijn (afgezien van misschien een vraag over het trouwen die ik dus niet kreeg).
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Je krijgt hoogstwaarschijnlijk de standaard vragen, waar gaan jullie samen wonen, waar werkt ze, wat is haar volledige naam. Wanneer gaan jullie trouwen en waar.
Dat waren zo'n beetje de vragen die ik bij binnenkomst kreeg. We hadden nog geen trouwdatum, maar dat was geen probleem.
Verder is me niets verteld behalve welkom in de VS en ik kon, met mijn zoon doorlopen.
Dat was Dulles.
Dat waren zo'n beetje de vragen die ik bij binnenkomst kreeg. We hadden nog geen trouwdatum, maar dat was geen probleem.
Verder is me niets verteld behalve welkom in de VS en ik kon, met mijn zoon doorlopen.
Dat was Dulles.
A journey about to start...
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
http://www.jackandpeet.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.facebook.com/saveagalgoespanol http://petrapostmaphotography.com
In Minneapolis/St. Paul waren voor mij de enige twee vragen:
Wanneer ga je trouwen?
Waarom heb je je dochter niet in de petitie vermeld?
En dat was het, na 5 minuten was ik door de immigratie heen, sneller dan sommigen bij de toeristen denk ik
Wanneer ga je trouwen?
Waarom heb je je dochter niet in de petitie vermeld?
En dat was het, na 5 minuten was ik door de immigratie heen, sneller dan sommigen bij de toeristen denk ik

Ik denk dat je eerst door immigratie gaat en pas daarna ergens je kat terugziet. Misschien zelfs wel pas ná de douane maar dat zou ook best ervoor kunnen zijn. Klasse trouwens dat je hem/haar meeneemt. Als groot kattenliefhebber doet dat me goed!
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat hangt ervan af of je je kat als "carry on" mee aan boord neemt, of dat deze het ruim in gaat. Als je de kat als "carry on" meeneemt, dan heb je 'm uiteraard bij je als je bij Immigrations staat. Gaat 'ie in het ruim mee, dan zul je de kat - net als bij je bagage - moeten ophalen vóórdat je door Customs gaat.Aïda schreef:Ik denk dat je eerst door immigratie gaat en pas daarna ergens je kat terugziet.
De kans bestaat wel dat je in een speciale rij zult moet aansluiten; bij ons in Denver moesten we met koffers en hond in de reiskennel bij de "Agriculture" rij aansluiten waar een blik op de papieren werd geworpen, en koffers, hond en kennel door een röntgenapparaat gingen.
~ “Experience is something you don't get until just after you need it.” - Steven Wright ~
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Klopt Dennis. Maar ik heb nog niet gehoord van een kat op een intercontinentale vlucht die als carry on meegaat. Ik meen dat die altijd in het ruim gaan.
- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Hmmm ja, op intercontinentaal zou dat wel eens heel goed kunnen. Ik zou er persoonlijk eerlijk gezegd eigenlijk ook niet aan moeten denken om iemand met een voortdurend jankend of miauwend huisdier als carry on naast me te moeten hebben op een vlucht van 9 uur...
Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Het is overigens niet verplicht om je kat in het ruim te hebben bij een intercontinentale vlucht, het kan zelfs goed zijn om het juist wel te doen omdat je kat niet onder alle omstandigheden mag vliegen in het ruim. Het mag dus wel.
Wij hebben een kat vanuit Hawaii naar Nederland gebracht afgelopen februari, en dat was kantje boord dat ze mee kon ivm de temperatuur in Nederland en op de overstap plaatsen. Als carry on was dit geen probleem geweest, maar in het ruim wel. We hebben echter voor het ruim gekozen omdat ik alleen reisde en ook een baby bij me had (probeer maar eens een baby, carry-on bagage en een kat in je eentje te dragen lol) en inderdaad ook ivm het risico op het gejank van een bange kat (9 uur? lol probeer 20+ uur).
Overigens stond ze eerst als handbagage geregistreerd (je moet het in beide gevallen, zowel carry-on als ruim bagage op voorhand wel aangeven, en je moet ook veel papieren bij je hebben zoals gezondheidsverklaringen), maar toen ik daar achter kwam hebben we het laten veranderen, wij dachten namelijk ook dat het alleen als ruim bagage kon en dat we verder niet duidelijk hoefden te vermelden dat ze het ruim in ging. Wij hebben het trouwens via Delta gedaan en ik moet zeggen dat het allemaal piekfijn geregeld was toen we haar vervoerden, ze komen elke keer naar je toe met een notitie dat de kat in het ruim zit, ook wordt de piloot ingelicht dat er een kat aan boord is.
Ik heb op mijn blog, in een reisverslagje, een stukje gewijd aan onze kat en hoe de reis verliep, je kunt dat hier vinden: http://www.joosten808.com/NL/2010/02/23 ... therlands/
Wij hebben een kat vanuit Hawaii naar Nederland gebracht afgelopen februari, en dat was kantje boord dat ze mee kon ivm de temperatuur in Nederland en op de overstap plaatsen. Als carry on was dit geen probleem geweest, maar in het ruim wel. We hebben echter voor het ruim gekozen omdat ik alleen reisde en ook een baby bij me had (probeer maar eens een baby, carry-on bagage en een kat in je eentje te dragen lol) en inderdaad ook ivm het risico op het gejank van een bange kat (9 uur? lol probeer 20+ uur).
Overigens stond ze eerst als handbagage geregistreerd (je moet het in beide gevallen, zowel carry-on als ruim bagage op voorhand wel aangeven, en je moet ook veel papieren bij je hebben zoals gezondheidsverklaringen), maar toen ik daar achter kwam hebben we het laten veranderen, wij dachten namelijk ook dat het alleen als ruim bagage kon en dat we verder niet duidelijk hoefden te vermelden dat ze het ruim in ging. Wij hebben het trouwens via Delta gedaan en ik moet zeggen dat het allemaal piekfijn geregeld was toen we haar vervoerden, ze komen elke keer naar je toe met een notitie dat de kat in het ruim zit, ook wordt de piloot ingelicht dat er een kat aan boord is.
Ik heb op mijn blog, in een reisverslagje, een stukje gewijd aan onze kat en hoe de reis verliep, je kunt dat hier vinden: http://www.joosten808.com/NL/2010/02/23 ... therlands/
Of katten/honden in de cabine mee mogen hangt af van het gewicht. Van de KLM site:
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (13 lbs), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog of in een dierenreistas van maximaal 115 cm (45 inch) (lengte + breedte + hoogte). Deze kunt u onder de stoel voor u plaatsen. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u minimaal 48 uur van tevoren telefonisch te reserveren.
Moet toch wel een flinke kat zijn als ie niet in de cabine mag hoorOscarG schreef:Of katten/honden in de cabine mee mogen hangt af van het gewicht. Van de KLM site:
Alleen kleine katten en honden van maximaal 6 kg (13 lbs), inclusief reistas of kennel, mogen mee in de cabine. Uw huisdier moet dan vervoerd worden in een harde kennel van maximaal 20 cm hoog of in een dierenreistas van maximaal 115 cm (45 inch) (lengte + breedte + hoogte). Deze kunt u onder de stoel voor u plaatsen. Als u uw dier in de cabine wilt laten meereizen, dient u minimaal 48 uur van tevoren telefonisch te reserveren.

- Dento
- Amerika-expert
- Contacteer:
Daar zit je dan met een kleine tijger op je schoot 

Onze website | Mijn blog
Onze website | Mijn blog
Haha, ben ik met je eens, maar ze zullen er vast zijn! Mijn hond is op zich klein, maarja, wel weer wat groter dan de gemiddelde kat. Hij is nu 9 kilo dus die gaat mee in het ruim.
ik had ook een K1 visum en heb geen enkele vraag gehad.
Ik wist dat overigens niet dat kleine honden en katten mee mogen in de cabine.
Mijn man is bijvoorbeeld heel erg allergisch voor dieren.
Hij kan echt niet 8 uur lang in een vliegtuig zitten waar ook dieren aanwezig zijn, vraag me af wat ze dan zouden doen....
Ik wist dat overigens niet dat kleine honden en katten mee mogen in de cabine.
Mijn man is bijvoorbeeld heel erg allergisch voor dieren.
Hij kan echt niet 8 uur lang in een vliegtuig zitten waar ook dieren aanwezig zijn, vraag me af wat ze dan zouden doen....
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht