Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Artikel in Financieel Dagblad 23 jan. 2006
Weet wat je te doen staat, als het om geweld gaat - Artikel, Regering.nl
'Als iemand wordt geslagen, ga je erop af. Maar niet alleen' en 'Als iemand klappen krijgt, schop dan lawaai'. Hoe op een veilige manier reageren bij geweld op straat. Mensen die getuige zijn van geweld, kunnen in actie komen zonder zichzelf in gevaar te brengen.
De belangrijkste tips zijn:
mobiliseer omstanders;
bel 1-1-2;
onthoud de kenmerken van de dader;
laat het slachtoffer niet alleen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik zou doen als puntje bij paaltje komt. Ik vind het geweld op straat zo eng .. maak me soms weleens zorgen om mijn kinderen later.. Ik ken dat zelf helemaal niet in de periode dat ik zelf op stap ging.. Op enkele knokpartijtjes na, was het allemaal vrij rustig en gezellig vergeleken met wat je nu hoort. En dan heb ik het niet over kinderfeestjes ; ))
'Als iemand wordt geslagen, ga je erop af. Maar niet alleen' en 'Als iemand klappen krijgt, schop dan lawaai'. Hoe op een veilige manier reageren bij geweld op straat. Mensen die getuige zijn van geweld, kunnen in actie komen zonder zichzelf in gevaar te brengen.
De belangrijkste tips zijn:
mobiliseer omstanders;
bel 1-1-2;
onthoud de kenmerken van de dader;
laat het slachtoffer niet alleen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik ook niet zou weten wat ik zou doen als puntje bij paaltje komt. Ik vind het geweld op straat zo eng .. maak me soms weleens zorgen om mijn kinderen later.. Ik ken dat zelf helemaal niet in de periode dat ik zelf op stap ging.. Op enkele knokpartijtjes na, was het allemaal vrij rustig en gezellig vergeleken met wat je nu hoort. En dan heb ik het niet over kinderfeestjes ; ))
Laatst gewijzigd door Sandy op 09 feb 2006, 14:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Sandy
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ben ik het helemaal mee eens, Sandy! Misschien juist door dit soort verhalen, maar wij vonden de Nederlanders deze afgelopen vakantie juist veel aardiger, dan vijf jaar geleden. Er werd gegroet in de winkels, men vroeg geinteresseerd waar we vandaan kwamen, er werd een praatje aan gegaan in de trein. En aan het weer lag het zeker nietSandy schreef:Ach het blijft maar een handje vol voorbeelden .... En zolang het in het voordeel is van Amerika en in het nadeel van Nederland dan is het een goed maatstaf. Andersom zijn we ineens aan het generaliseren
Hier nog één: Zo zaten we vast in een file tijdens onze vakantie in Italie. En wat bleek de oorzaak van de file; iemand had pech en niemand stak een poot uit. Totdat mijn neef en mijn man uit de auto stapten en die andere auto aan de kant duwden. 2 Nederlanders nog wel !!! - Ik riep nog uit de auto: "Niet doen, daar gaat ons imago"
Ik geloof niet dat het moraal zo laag ligt in Nederland, of zouden wij op dit forum dan de enige uitzonderingen zijn. Net zo min geloof ik de vooroordelen over Amerikanen …
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 86 Reacties
- 30224 Weergaves
-
Laatste bericht door goldenhills