Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Yellowstone combineren met West Canada?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Yellowstone combineren met West Canada?

Bericht door JohanenRené »

Hallo allemaal,

Na een camperreis in 2009 (ZW) en een autoreis in 2010 (NO), ben ik aan het kijken voor volgend jaar. Dan willen we naar het NW van Amerika. Hoofddoel is eigenlijk West Canada, maar we willen ook heel graag naar Yellowstone.
Als we de reisverslagen lezen dan zien we dat een reis, waar beide bestemmingen in gecombineerd worden, in ongeveer 4 weken goed te doen is. Bovendien valt op dat beide bestemmingen dan ongeveer even veel tijd vergen. Dat bracht mijn vrouw op de geweldige vraag, waarom we er dan geen 2 (kortere) vakanties van zouden maken. Het voordeel van korte vakanties is dat ze beter in te passen zijn in andere vakantieplannen binnen het jaar.

Natuurlijk brengt zo'n gedachtegang weer de nodige vragen met zich mee:
- als we de bestemmingen opdelen in 2 vakanties, dan zullen we vrij zeker niet in het gebied tussen die 2 gebieden komen. Missen we daar iets aan?
- Het gebied Vancouver - Calgary lijkt ideaal om dat met een camper te doen. Yellowstone lijkt geschikter voor een autoreis, omdat daar veel minder verplaatsingen in zitten en veel meer sprake is van dagtripsjes. Klopt dit beeld, of is de camper ook ideaal in Yellowstone?
- Als ik het goed heb is de beste reistijd voor beide bestemmingen de maanden juli - augustus. Klopt dat? Als dat zo is betekent opsplitsen ook dat we het moeten verdelen over 2 jaren.

Kortom; we zitten in dubio. Hopelijk kunnen jullie, met al de aanwezige kennis en ervaring, ons adviseren in dit dilemma.

Groetjes,

René
Rob
Amerika-expert
Partner van: Annie
Aantal x V.S. bezocht: 27
Contacteer:

Re: Yellowstone combineren met West Canada?

Bericht door Rob »

Juni en september zijn ook goede periodes om die hoek te bezoeken, wij hebben in 2003 en 2009 in september in het noordwesten gezeten en in 2006 in juni.
We zijn niet in Canada geweest maar tot aan de grens, alle drie de reizen waren met een camper wat ook voor Yellowstone goed te doen is.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

In juli en augustus heb je de meeste kans op mooi weer. In juni kan er zelfs nog sneeuw liggen in Yellowstone en ook in Glacier.

In het tussenliggende gebied mis je Glacier NP. Dat is een heel erg mooi park maar misschien valt het in te plannen.

Marjon
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt me prima op te knippen, alleen wordt Glacier NP dan even wat lastig in te plannen. Als jullie twee weken voor Yellowstone uittrekken, wil je dan voornamelijk yellwostone doen (en Grnad Teton) of ook nog iets er omheen? Cody, Beartooth Hwy?
Een camper kan lastig zijn in Yellowstone omdat je niet zo makkelijk langs de weg parkeert als er iets te zien is - en dat gebeurt nogal eens. Aan de andere kant heb je mooie campings en kun je met de camper makkelijk van de ene kant van het park naar de andere kant verhuizen. Is kamperen met een tent iets voor jullie? Overnachten in een cabin in Canyon of bij Lake, of in de Old Faithful Inn heeft natuurlijk ook wel iets!
Ik vind juli en augustus prima, juni kan ook, maar zeker voor Glacier zal dat wat vroeg zijn.
Met september heb ik geen ervaring, maar ik weet dat veel voorzieningen dan al sluiten.

Marianne
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Wij gaan die trip ook volgend jaar maken :-) Wij gaan altijd halverwege juni tot halverwege juli. Je heb mooie lange dagen, het weer kan erg mooi zijn en je bent net voor de grote drukte aan. We halen een camper op in Calgary en dan kijken we afhankelijk van het weer waar we eerst heen gaan Wij willen een week in yellowstone verblijven en voor de rest is het een groot vraagteken :-). Wij altijd op de bonnefooi en reserveren nooit wat van te voren. Wij hebben altijd een plek gekregen, nu moet ik eerlijk zeggen dat we ons voor de middag altijd melden op de camping.
We hebben een paar wensen:
we wil graag weer naar de Stampede
Glacier NP staat ook weer op de lijst (het mooiste park van Noord-Amerika (vind ik)) en nu maar hopen dat we de highline trail wel kunnen lopen :oops:
Een bezoekje maken in de Okanagan Valley
en als we nog tijd hebben naar de Serengeti of the north in BC.

En als het niet lukt dan gaan we het over 2 jaar weer proberen :-)
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Fijn al die reacties. Steeds wordt er weer een ander aspect belicht. Zo worden we steeds weer wat wijzer. De voor en tegenstanders voor het opsplitsen van de reis komen niet heel duidelijk uit de verf, maar misschien komt dat nog.

We zijn niet uit op sneeuw, dus zullen we toch richting juli - augustus moeten gaan plannen. Met als consequentie dat we er twee jaren over gaan doen. Dat vooruitzicht is ook geen straf.
Uit de reactie van Marianne begrijp ik dat een camper voor Yellowstone minder handig kan zijn. Aangezien een tent niet (meer) tot de opties behoort zullen we eens uit gaan kijken naar andere overnachtingen. Cabins zou een heel mooie tussenvorm kunnen zijn. We gaan op zoek.

Zie ik het goed dat Glacier het beste is in te plannen bij de reis naar Canada?

Als we nu, zonder verdere inhoudelijke planning, vooruit kijken naar 2 weken Yellowstone dan kunnen daar best enkele andere bestemmingen aan toegevoegd worden. Misschien dat dit mede afhangt van de plaats waarop we gaan vliegen. Is Salt Lake City de beste mogelijkheid om een reis naar Yellowstone te starten of weet er iemand zinvolle alternatieven?

Yarrah heb jij er over nagedacht om er twee reizen van te maken? Waarom heb je dan toch besloten om beide bestemmingen te combineren in één reis?

René
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

JohanenRené schreef: Yarrah heb jij er over nagedacht om er twee reizen van te maken? Waarom heb je dan toch besloten om beide bestemmingen te combineren in één reis?

René
Nee, we hebben er nooit over gedacht :-) en het lijkt me ook niet handig voor hoe wij reizen. Wij gaan elk 2 jaar naar Canada (al 15 jaar) en als bepaalde dingen niet lukken dan lukt het over 2 jaar wel of zelfs 4 jaar :-). Wij maken ons daar niet echt druk om. Daarnaast hebben we 4.5 weken vakantie we huren dan een camper (een zgn Truckcamper) en dan is het heel makkelijk te combineren. 2 jaar terug hadden we ook plannen om naar Yellowstone te gaan, maar in de laatste week waren we het reizen in het ZW een beetje zat en zijn toen lekker gaan onthaasten in Rocky Mountain NP. Daarom plannen we ook nooit en onze plannen kunnen zelfs op het laatste moment volledig worden omgegooid. Mocht het b.v. in Yukon super mooi weer zijn dan kan het zelfs zo zijn dat we helemaal niet in Yellowstone terecht komen :).
Go T@bbing!!!!

JohanenRené
Amerika-ontdekker

@ Yarrah. Wat ben ik jaloers dat je zo vrij op vakantie kunt gaan. Dat moet welhaast het ultieme vakantie gevoel geven. Ik heb altijd meer het gevoel dat ik vooraf alles moet plannen en regelen. Dat heeft ook zijn charmes, maar ook wel beperkingen.
Ik ben benieuwd waar je de volgende reis beland, maar dat zullen we hier op het forum wel gaan lezen.

Heb je nog een advies over Glacier? Blijkbaar mag ik dat niet missen. Het mooiste park van NW Amerika. Is dat het beste te combineren met Yellowstone of met West Canada?

René
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Glacier lijkt me inderdaad zeer de moeite waard. Het staat al jaren op mijn verlanglijstje sinds we er eens in juni alleen maar sneeuw gezien hebben. Of het handiger is om te combineren met Yellowstone of met Canada weet ik niet, het hangt er vanaf hoe de rest van de routes er uit zal gaan zien.
Voor Yellowstone is Salt Lake City een prima uitgangspunt, hoewel er ook mensen zijn die naar Jackson of naar Billings vliegen - zoek daar maar eens op met de zoekfunctie.
Je kunt ook in Denver beginnen en via South Dakota naar Yellowstone rijden, en eindigen in SLC. Wij hebben dat in 2004 gedaan, zie ons reisverslag voor de route en invulling. Wij deden er precies 2 weken over om van Denver naar SLC te gaan, met ook een bezoek aan Rocky Mountain NP.

Marianne
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Ik denk zelf dat je Glacier je het beste met Canada kan combineren. Zeker vanuit Calgary is het maar 2 dagen rijden en dan neem je Waterton NP ook nog mee. Ik vind Waterton een hele fijne opwarmer de sfeer in het dorpje is zoooo leuk en fijn .. De volgende dag de grens over en dan naar Glacier dan ben je daar zeker voor 10.00 's morgens.
Ik weet niet wat jullie zoal doen op een dag, maar wij gaan altijd wandelen en maken dagtochten van 11.00 tot 15.00/16.00 uur.

vrolijke groetjes,
Go T@bbing!!!!

vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

ik zou Glacier ook met canada combineren. Glacier is een ontzettend mooi park, wij zijn over da Going-to-the-Sun Road gereden en zijn in many Glacier geweest. Hier en hier kun je ons verslag vinden.

Marjon
RoyBergen
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door RoyBergen »

yellowstone en west canada zijn prima te combineren in 4 weken....Ik he zelf een hele grote 5 weekse ronde gemaakt, maar daar zaten ook san fransisco en utah en las vegas nog bij in......
Ik vind persoonlijk 1 x 4 weken aantrekkelijker klinken dan 2 x 2weken , maar dat is persoonlijk......
Als je me je email stuurt zal ik je mijn verslag eens mailen.....
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Hallo Marjon. Natuurlijk had ik je verslag al uitvoerig gelezen. Mooie site trouwens en een mooie route. Jullie route zou als basis voor onze verdere plannen kunnen gaan dienen, als we alsnog besluiten om er één reis van te maken.

Hoy RoyBergen. Waarom die persoonlijke voorkeur vooreen grote reis i.p.v. 2 kortere? Is dat puur gevoel of zijn er ook argumenten die je kunt delen.

Marianne, ik ben heel blij met je verwijzing naar je verslag van 2004. Aan de titel had ik dat niet herkend als zinvolle informatie voor mijn beoogde reis.

Weer bedankt voor jullie reacties.

René
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

JohanenRené schreef:Marianne, ik ben heel blij met je verwijzing naar je verslag van 2004. Aan de titel had ik dat niet herkend als zinvolle informatie voor mijn beoogde reis.
René
Is aangepast!

Marianne
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Misschien hebben jullie ook wat aan onze reisverslagen (zie onderschrift).
Wij zijn camperreizigers en zitten vaak in die hoek.
Groetjes,
Ingrid.
jolanxyz
Amerika-expert

Bericht door jolanxyz »

Wij hebben het destijds gecombineerd in een reis van 3 weken. Ik wilde heel graag naar Olympic NP en mijn vriend naar Yellowstone. Ook de Icefield Parkway tussen Jasper en Banff stond op het verlanglijstje en zo kwamen we op onderstaande route uit. We zijn geen hikers en vinden een rijdag op zijn tijd niet erg. De combinatie was op zich prima te doen.

Onze route:

Dag 1: Amsterdam-Vancouver
Dag 2: Vancouver (Stanley park/Gastown)
Dag 3: Vancouver-Jasper (rijdag)
Dag 4: Jasper
Dag 5: Jasper-Icefield Parkway- Banff
Dag 6: Banff - Waterton
Dag 7: Waterton - Glacier - Kalispell

Dag 8: Kalispell - Garnett Ghosttown - Yellowstone (Mammoth Hotsprings) (rijdag)
Dag 9: Yellowstone(Old Faithfull Inn)
Dag 10: Yellowstone (Canyon Lodge)
Dag 11: Yellowstone (Canyon Lodge)
Dag 12: Yellowstone - Grand Teton - Jackson
Dag 13: Jackson - Craters of the Moon - Boise
Dag 14: Boise - Mount Rainier (rijdag)
Dag 15: Mount Rainier

Dag 16: Mount Rainier - Kalaloch (Olympic NP)
Dag 17: Kalaloch (Olympic NP)
Dag 18: Kalaloch -Victoria
Dag 19: Victoria (stad bekijken)
Dag 20: Victoria (orka's)
Dag 21: Victoria-Vancouver
Dag 22: Vancouver-Amsterdam
JohanenRené
Amerika-ontdekker

Wat fijn dat jullie allemaal met ons mee denken door ons deelgenoot te maken van jullie reiservaringen, routes en verslagen.

Na een eerste oppervlakkige lezing valt me op dat velen toch op een of andere manier een gecombineerde reis maken. Ik geloof niet dat ik al ergens een reis gezien heb met Yellowstone als enige doel. Meestal is het ingepast in een grotere ronde. Dat is voor ons in elk geval wel een aandachtspunt.
Mogelijk keren we dan ook alsnog terug naar het idee van een grotere reis waarin we West Canada en Yellowstone gaan combineren.
Dat is ook het mooie van een tijdige voorbereiding; je kunt de alternatieven (met jullie hulp) goed tegen elkaar afwegen.

René
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Het is goedkoper om 1 keer 4 weken te gaan dan 2 keer 2 weken dus dat zal voor de meeste mensen de reden zijn om niet alleen naar Yellowstone te gaan. Maar als die extra tickets geen probleem zijn voor jullie dan vind ik het geweldig om het te splitsen en twee weken voor Yellowstone uit te trekken.
En er zijn toch wel mensen die Yellowstone als hoofddoel hebben, zoals Bart (bart40).

Marianne
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Wij gaan liever één keer vier weken.
Ten eerste hoeven we dan maar 1 keer tickets te kopen en dat scheelt ons (als we met zijn drieën gaan) toch snel € 2500.
Ten tweede vind ik twee weken veel te kort, het is een lange vlucht en als ik dan net een beetje over de jetlag heen ben moet ik alweer terug. Bovendien wil ik na twee weken nog helemaal niet naar huis.

Marjon
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

wij combineerden enkele jaren terug yellowstone ook met de rockies, was prima te doen vonden wij.
zie reisverslag via mijn onderschrift
(en dat op 2 weken, met 1 dag een rit van 800 km).
Dus als je meer tijd hebt is het al helemaal te doen denk ik.
Het is alleszins een prachtige trip!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer